ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2021-03-31 12:47:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Telosība kārtējā
Šķiet, ka Saivars ir sapinies meistarībā, bet rezultātā viņam ir sanācis pat pareizi:

/Sešos izmērāmos laika cēlienos Dievs bara, ‘rada’ no nekā jeb sevis matēriju, dzīvību un apziņu./

Nu jā ``no nekā jeb sevis``.

Dievs ir nekas. Taisnība.

https://telos.lv/iesakuma-radija-dievs/


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]modus
2021-04-01 20:34 (saite)
"Dievs ir nekas. Taisnība."

Nē, tur nav nekādas taisnības. Tavs teikums "Dievs ir nekas" ir bezjēdzīgs, jo izteicēja vietā ir ielikts loģikas operators "nekas". Savukārt Saivara teikums ietver pretrunu, līdz ar to arī Saivaram nevar būt taisnība.

Tas, ka Dievs rada matēriju no nekā, nozīmē to, ka nav tiesa, ka ir kāda lieta, no kā Dievs rada matēriju, no kā izriet, ka nav tiesa, ka Dievs ir tā lieta, no kā Dievs rada matēriju. Taču turpat Saivars apgalvo arī, ka Dievs ir tā lieta, no kā Dievs rada matēriju, līdz ar to nonāk pretrunā.

Izskatās gan, ka Saivars savu tekstu rakstīja dzērumā un vispār nesaprata, ko raksta.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]avralavral
2021-04-02 10:09 (saite)
nesaprata, ko raksta, dēļ tā vienkāršā iemesla, ka teologi un ivrita speciālisti nav metafiziķi, tās ir pilnīgi atšķirīgas disciplīnas; advancētā līmenī tās slēdzas kopā, bet tik tālu tikt nebija raksta uzdevums
('nekas' tur viņam droši vien ir vienkāršs, tautas valodas antonīms "kaut kam" t.i. kaut kādai vielai; viņš nepamanīja pretrunu teikumā)
debate skaisti ilustrē grūtības no antīkā teisma (nekas nav radīts, viss ir vienmēr bijis, debesu sfairas čīkstēdamas griežas, Dievs vienkārši uztur to spēkā kā visa esošā pirmpamats, lai cēlonība nesabruktu regresā līdz bezgalībai) tikt līdz jūdu radīšanas stāstam

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-04-02 11:20 (saite)
Vai arī ir tā, ka jebkuros `radīšanas stāstos`` ir implicīta pretruna un vienīgā izeja no šīs pretrunas ir bezgalīgi pastāvoša matērija reizē kā vide un pamats, kurā dažādu procesu, pamatā evolūciju ceļā rodas struktūras, t.sk. saprātīgas būtnes. Nu un saprātīgas būtnes pēc tam var radīt visu ko citu, t.sk. citas saprātīgas būtnes.

Tādā veidā radīšanu stāsti ir loģiski iespējami, tikai tad protams vairs nav monoteisma, jo tāds radītājs pats ir kaut kā radies un nav ierobežojošā noteikuma kā tādam ir jābūt tikai vienam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?