Orvels

« previous entry | next entry »
Jul. 27th, 2021 | 07:36 am

No visiem konspirācijmīļu (lasi, arogantu lohu, kuri iedomājas, ka zina labāk/saprot vairāk par pārējiem, pamatojoties kaut kādā mistiskā research, kas vsp neiztur nekādus pētnieciskos kritērijus*) tropiem mani seviŔķi "sajÅ«smina" nemitÄ«gā atsaukÅ”anās uz subj. autora distopijām. Visi Å”itie Boy did I call it or what un Make 1984 fiction again AAAAAA Bitch, cik var, tavs 1984 ir novalkātākā kliÅ”eja ever un tāda bija jau pirms pieciem gadiem! Es nezinu, vai Orvels kapā grozās vai ne, bet Å”aubos, ka viņŔ pats bÅ«tu sajÅ«smā, tāpēc ka katram realitāti puslÄ«dz adekvāti uztveroÅ”am kadram bÅ«tu jābÅ«t acÄ«mredzamam, ka lielos vilcienos nekāds dzelzs zābaks cilvēces seju nemÄ«da (vrb Baltkrievijā mÄ«da gumijas zābaks), tu vari teikt gandrÄ«z visu un visur un tev nav jābrauc ar vilcienu uz meža pļaviņu vai jāīrē konspiratÄ«vais dzÄ«voklis, lai pamÄ«lētos. Nu bet srsly, ko dod tā pārspÄ«lÄ“Å”ana un panikas celÅ”ana par lietu stāvokli, kas vēl pirms pāris gadsimtiem cilvēcei Ŕķistu leiputrija? Kā visi Å”itie pēkŔņie rebeļi un pēkŔķētaji nesaprot, ka ar to arÄ« pozicionē sevi kā totālas sniegpārsliņas un pierāda, cik ļoti patiesÄ«bā mÄ«l upura lomu (jo viņu izteikumus kritizē, pat Ä«paÅ”i necenzē, akvaikāda nelaime Lipmana intonācijā)? Es jums saku, Å”itā sērga sākas ar Orvelu, un tad jau ir pussolis lÄ«dz tādiem absurdiem kā Ä£enocÄ«ds, aparteÄ«ds, deportācijas un kas vēl ne. Kā Hedera minēja, tas ir oksimorons: slavenÄ«bas, kas lielajos medijos stāsta, ka tām neļauj brÄ«vi izteikties. KancelÄ“Å”ana ir pavisam cits fenomens, kas nekādi neierobežo kancelējamā personÄ«go brÄ«vÄ«bu un visbiežāk ir pelnÄ«ta. Ja tu gribi braukt maŔīnā, ko sauc par sabiedrÄ«bu, tev bÅ«s piesprādzēties un ievērot satiksmes noteikumus. Ja tev ilgstoÅ”i ir sajÅ«ta, ka dzÄ«vo antiutopijā, tev bÅ«s papētÄ«t vēsturi un reālas antiutopijas, pirms sÅ«kstÄ«ties par to, ka kādam 21. gadsimtā nepatÄ«k tavs tuvredzÄ«gais sociālais komentārs. Liec mierā Orvely, tu esi smieklÄ«gs



* tas ir amizanti, cik, par spÄ«ti visiem saviem do your own research n shit, viņi ir trigger-happy tiražēt/repostot visādu huiņu bez jebkādas iedziļināŔanās. Spilgts piemērs tam ir Gnidrologs, nesen vēl mormonis

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {38}

kants

from: [info]kants
date: Jul. 27th, 2021 - 09:51 am
Link

+100500

Reply


snauts

from: [info]snauts
date: Jul. 27th, 2021 - 10:25 am
Link

Es teikÅ”u tā, Orvelu lasÄ«ju kaut kad pirms 9/11 un jau tad, ar lidmaŔīnām dvīņu torņos un sekojoÅ”o karu Afganistānā un Irākā bija tā sajÅ«ta, ka Orvels ir ieradies Ä«stajā dzÄ«vē. Pēc tam tas kaut kā norima, bet kad Krievija sagrāba Krimu un Å”mucējās Donbasā, atkal bija sajÅ«ta, ka Orvels atkal klauvē pie durvÄ«m un nākamiem bÅ«s kārta mums. Kādus piecus gadus atpakaļ Ŕķita, ka feminisms kā cÅ«kas no dzÄ«vnieku fermas ir atnācis atkarot visiem zvēriem vienlÄ«dzÄ«bu, bet pats procesā ir kaut kā kļuvis vienlÄ«dzÄ«gāks par visiem. Nu bet Å”odien, Å”odien man nāk smiekli par sevi.

Reply


iokaste

from: [info]iokaste
date: Jul. 27th, 2021 - 10:41 am
Link

pasaule ir sūdu jūra,
tu kā ziediņŔ peldi tajā.

Reply


 Stiller Ozean

from: [info]klusais_okeans
date: Jul. 27th, 2021 - 10:44 am
Link

+++

Reply


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 11:08 am
Link

UK lokdauna laikā neprecētiem bija aizliegs satikties, lai pamīlētos.

Un Hedera pat nezina, kas notiek Latvijā, un manus novērojumus, ka restorānā prasa uzrādīt QR kodu, nosauca par meliem.

Å obrÄ«d Austrālijā tika vardarbÄ«gi apspiesti protesti ā€“ jo it kā protestēt uz ielas ir bÄ«stami ā€“ lai gan atkal un atkal ir pierādÄ«ts, ka āra pasākumi riskus nerada.

Protams, Å”ie protesti tiek apspiesti tikai tāpēc, ka valdÄ«bai tie nepatÄ«k, un var atrast labu ieganstu tos aizliegt. Bet rezultātā valdÄ«ba, kas izvairās no kritikas, kļūst neefektÄ«va. To labi pierāda, ka viņi ir izgāzuÅ”i vakcinācijas programmu vēl trakāk nekā Latvija.

Jā, mums nav vēl Orvela aprakstÄ«tā distopija, bet ir ļoti daudzas nelielas nianses, kas ved sabiedrÄ«bu nelabā virzienā ā€“ ar kancelÄ“Å”anas un tamlÄ«dzÄ«gas lietas. Piemēram, sods norvēģu sportistēm, kas atļāvās uzvilkt Å”ortus nevis bikini.

Reply | Thread


iokaste

from: [info]iokaste
date: Jul. 27th, 2021 - 02:18 pm
Link

Latvijā protestētājus pret covid ierobežojumies piekāva lÄ«dz asinÄ«m (tā nav profesionāla aizturÄ“Å”ana), un salika maksimālos 2000,- eiro sodus.
Šāda summa ir nenomaksājama, tam seko tiesu izpildītājs.

Reply | Parent | Thread


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 03:01 pm
Link

Nekas nepaliek bez sekām. Tāpēc arÄ« Latvijā neiet ar vakcinÄ“Å”anu tik labi, kā iecerēts.

Reply | Parent


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 11:24 am
Link

Turklāt jau ir aizmirsts, kā paŔā sākumā tika Ä·erti skrējēji pa pludmali, lai gan jau tad bija labi zināms, ka slimÄ«ba neizplatās ārtelpās ar labu ventilāciju, un mirstÄ«ba no slimÄ«bas bija neliela un ļoti atkarÄ«ga no vecuma. Cibā vairums padevÄ«gi izteicās ā€“ nu ja valdÄ«ba tā liek, tad tā ir jādara, pat ja tas ir neloÄ£iski un nevajadzÄ«gi.

Reply


mis_sarajevo

from: [info]mis_sarajevo
date: Jul. 27th, 2021 - 11:33 am
Link

O jā.
Kad es redzēju, ka uz filmÄ“Å”anas laukuma kāds uz sejas maskas bija uzrakstÄ«jis "1984" man likās, ka es ieÅ”u kauties.
Nabaga Orvels.

Reply


from: virinātājs (parasti kriŔjānis)
date: Jul. 27th, 2021 - 11:39 am
Link

Un kāds pelnÄ«tas kancelÄ“Å”anas piemērs ir.. ?

Reply | Thread


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 11:48 am
Link

Psihoterapija pati par sevi ir pseidozinātne un netiek regulēta valstiskā līmenī.

Reply | Parent


from: virinātājs (parasti kriŔjānis)
date: Jul. 27th, 2021 - 11:52 am
Link

Tur gan nav nosaukti konkrēti iemesli. Turklāt, kā te zemāk norāda, tas ir aptuveni kā izslēgt no astrologu biedrības par "nepareizu" Jaunavas novembra prognozi.

Reply | Parent | Thread


from: virinātājs (parasti kriŔjānis)
date: Jul. 27th, 2021 - 01:06 pm
Link

Ētikas kodeksa pārkapumi nav konkrēts iemesls? Bija konkrēti visi pārkāpumi jāuzskaita, jo citādi tev nepielec?
Salīdzināt psihoterapiju ar astroloģiju ir, maigi izsakoties, nekorekti.

Reply | Parent | Thread


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 01:42 pm
Link

PatiesÄ«bā psihoterapija var bÅ«t vēl sliktāka par astroloÄ£iju, jo vairums astroloÄ£iju lieto izklaidei ā€“ ļaunums no tā nekāds nevar rasties. Taču vairums iztēlojas psihoterapiju kā nopietnu ārstniecisku lietu ā€“ un tas jau var radÄ«t nopietnas problēmas tiem, kas tai uzticas.

Reply | Parent | Thread


from: virinātājs (parasti kriŔjānis)
date: Jul. 27th, 2021 - 03:07 pm
Link

Tu iesaki uzreiz pie psihiatra griezties? Nemēģināt parunāties, bet lietot preparātus?

Reply | Parent | Thread


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 03:14 pm
Link

Jā, psihiatrs bieži vien būs daudz noderīgāks un arī lētāks.

Esmu runājies ar psihoterapeitiem. Viņi nezināja pat to, kā darbojas plauÅ”as (ieteica ā€“ elpo ar vēderu nevis diafragmu ā€“ hallo, pēc fizioloÄ£ijas ir neiespējami elpot bez diafragmas, nu izņemot cilvēkam ar fizisku ievainojumu vai muskuļu vājumu). Un arÄ« kā runātāji bija ļoti slikti, atklāti sakot mala savas teorijas, nevis ieklausÄ«jās, kādas man ir problēmas un kā tās risināt.

Viņi arÄ« nespēja pieņemt nekādu kritiku ā€“ pat to piezÄ«mi, ka elpoÅ”anā vienmēr darbojas diafragma.

Parunāties daudz labāk ir ar draugiem nevis ar Ŕiem pūŔļotājiem.

Reply | Parent


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 03:18 pm
Link

Un antidepresantus lietot ir pilnīgi normāli. Varbūt arī palīdz tikai kādiem 50%, bet tie nerada atkarību un ja nepalīdz, tad var pārtraukt.

Tāpat cilvēkiem ar uzmanības deficīta problēmām ir zāles, kas palīdz.

No benzodiazepÄ«niem gan vajag izvairÄ«ties. Nesaprotu, kāpēc Latvijā ārsti tos tik bieži paraksta. Tie rada atkarÄ«bu, ka pēc tam ir ļoti grÅ«ti atmest. Neatrisina problēmu, un pēc kāda laika paÅ”i kļūst par problēmu un rada trauksmi, kuru dēļ tie tika sākti lietot. Dažreiz, kad tieŔām ir milzÄ«ga trauksme, tad Ä«slaicÄ«gi (ne ilgāk par 2 nedēļām) var, bet tikai tāpēc, lai savāktos un spētu uzsākt ilglaicÄ«gāku terapiju.

Reply | Parent | Thread


from: virinātājs (parasti kriŔjānis)
date: Jul. 27th, 2021 - 03:23 pm
Link

Antidepresanti nerada atkarÄ«bu. Paldies, uz redzÄ“Å”anos. Tālākai sarunai nav nozÄ«mes.

Reply | Parent | Thread


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 03:50 pm
Link

Protams, ka nerada. Tos nepārdod slepus narkotiku tirgotāji, nevilto to receptes utt. Nekas tāds nav novērots. Tad jau difenhidramīnu (1. paaudzes antihistamīnu) biežāk lieto, lai gūtu kaifa sajūtu nekā antidepresantus.

Galu galā tā ir brÄ«va izvēle ā€“ ārsts var tikai ieteikt izmēģināt, ja negribi lietot, neviens arÄ« neuzspiedÄ«s. Citiem der, citiem neder.

Ar SSRI ir tā, ka ja tūlīt pārstāj lietot, tad rodas tāds elektriskas sajūtas atcelŔanas efekts. Tad ir vienkārŔi jāsamazina deva pamazām.

Reply | Parent | Thread


from: virinātājs (parasti kriŔjānis)
date: Jul. 27th, 2021 - 06:14 pm
Link

Protams, ka nerada. Tos nepārdod slepus narkotiku tirgotāji, nevilto to receptes utt. Nekas tāds nav novērots.

Pēc tevis teiktā, sanāk, ka nikotīns arī neizraisa atkarību. Arī alkohols. Azartspēles?

Reply | Parent | Thread


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 06:21 pm
Link

Cigaretes un alkoholu nepārdot aptiekās. Bet ja nevar nopirkt legāli, tad cigaretes un alko pērk arī nelegāli, un ja azartspēles ir aizliegtas, tad arī bieži spēlē nelegāli.

Bet pacienti nesteidzas uz aptieku nakts vidū, ja antidepresantu zāles beiguŔās.

Pietiek stīlmanot. Pasaki labāk, no kurienes ir radusies tā ideja, ka antidepresanti rada atkarību?

Reply | Parent | Thread


from: virinātājs (parasti kriŔjānis)
date: Jul. 27th, 2021 - 07:26 pm
Link

Doctors generally do not consider antidepressants to be addictive in the traditional sense. Antidepressants can absolutely can cause physical dependence as evidenced by the withdrawal symptoms stopping or reducing antidepressants can cause. People who suddenly stop taking antidepressants often have withdrawal symptoms such as nausea, hand tremors and depression.

Interesanti tev kritēriji, lai noteiktu vai kaut kas rada atkarību.

Reply | Parent | Thread


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 09:55 pm
Link

Man nevajag kritērijus, jo Ŕī nav sociālā zinātne, kur katra viedoklim ir vienāds svars.

Par to, ka var rasties fizisks pieradums, es jau pieminēju. Tā ir Ä«slaicÄ«ga un var viegli pārtraukt, samazinot devu pakāpeniski apmēram mēneÅ”a laikā. Tā nav atkarÄ«ba, kā to parasti saprot ar Å”o vārdu un kas patieŔām rada riskus cilvēkam. Un par to pēdējo ā€“ ka dažreiz pārtraucot lietot antidepresantus parādās depresija ā€“ tas jau tikai nozÄ«mētu, ka antidepresanti darbojas un palÄ«dz cilvēkam.

Šeit ir sīkāk par to: https://en.wikipedia.org/wiki/Physical_dependence

Reply | Parent


from: virinātājs (parasti kriŔjānis)
date: Jul. 28th, 2021 - 08:57 am
Link

Jā, ir konkrēti jāuzrāda, kuras ir tās rīcības, kas pārkāpj ētikas kodeksu.

Reply | Parent


from: virinātājs (parasti kriŔjānis)
date: Jul. 27th, 2021 - 11:57 am
Link

Turklāt, ja tev Å”is https://www.la.lv/pote-klust-obligata neŔķiet burtiski orvelisms, tad skaidrs, ka tu esi Lielā Brāļa un IngSoc pusē un ka pret tevi arÄ« attiecÄ«gi jāizturas.
Vēl viens labs orvelisma piemērs ir Chris Rufo cīņas pret "Kritisko rases teoriju" ASV. Brutāls orvelisma seku piemērs ir nesenais haoss DĀR. Tu laikam pārproti Orvela darbu mērķi. Tie brīdina. Vai nu tu neseko līdzi, vai arī atklāti spēlē slikto pusē, kādēļ Vargam būtu kauns par tevi.

Reply | Thread


Ever After

from: [info]bauda
date: Jul. 27th, 2021 - 12:02 pm
Link

Eu, es sapratu, ka laikam esmu medus, jo pievilinu lāčus jau paŔā rÄ«ta agrumā. Vargs mani ir nobloķējis, neteiktu, ka nepelnÄ«ti. Kādā veidā kritisks skatÄ«jums uz rasu un jebkuru vēsturi ir kaitÄ«gs?

Reply | Parent | Thread


from: virinātājs (parasti kriŔjānis)
date: Jul. 27th, 2021 - 12:41 pm
Link

Asprātis.
Kā Pītersona klausītājs, tātad rudimentāri iebraucis tēmā, lūdzu, neizliecies te tagad par princesi Zeltīti un netēlo, ka nezini, kas ir CRT, kādi ir pamatpieņēmumi un ko viņi sludina, un kā tas izpaužas praksē (piemēram, https://www.bakersfield.com/opinion/other-voices-new-senate-bill-82-to-decriminalize-low-harm-robberies/article_94df4986-90cf-11eb-922f-471eb2dd7953.html).
Saprotu, būt par (shilling for the establishment) trolli ir jautri, stilīgi jauneklīgi bet patiesība ir svarīgāka.

Reply | Parent


gnidrologs

from: [info]gnidrologs
date: Jul. 27th, 2021 - 06:45 pm
Link

Tātad nacistu rasiālās teorijas bija okej tavā izpratnē. Laikam tevi vēl neesmu iepazinis kā nākas. :D

Reply | Parent


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 12:08 pm
Link

Par vakcināciju galvenais jau ir, lai vecie cilvēki bÅ«tu vakcinēti. Pēc tās tabulas, ko te viens ielika, izskatās, ka Å”ajās valstÄ«s ar to ir kārtÄ«bā (Latvijā gan nav). ArÄ« jaunāki var vakcinēties, bet neredzu, ka tas kaut ko Ä«paÅ”i mainÄ«s. It Ä«paÅ”i jau tāpēc, ka Å”obrÄ«d Izraēlā Pfizer vakcÄ«nas efektivitāte pret saslimÅ”anu ir tikai 39%. Tās gan ievērojami novērÅ” hospitalizāciju un nāves gadÄ«jumus, bet jauniem cilvēkiem tas tāpat ir diezgan reti un nekādu pārslodzi neradÄ«s. Tie lielie pozitÄ«vi testēto skaits ir nebÅ«tisks.

Reply | Parent


Ever After

from: [info]bauda
date: Jul. 27th, 2021 - 03:39 pm
Link

Nu re, nepagāja ne puse dienas, kā jau atkal: Gluži kā pēc Orvela: daži dzīvnieki ir vienlīdzīgāki par citiem :facepalm:

via [info]ctulhu

Reply | Thread


Ever After

from: [info]bauda
date: Jul. 27th, 2021 - 03:39 pm
Link

Es reāli nemaz nelasīju, sāku drukāt Orv... et voila! Sestā maņa!?

Reply | Parent


Ever After

from: [info]bauda
date: Jul. 27th, 2021 - 03:52 pm
Link

Mhm, un nākamais teikums: "Ja dziesmu svētkiem jānotiek attālināti, kāpēc arī praidu nevarētu rīkot attālināti?" So much for being up to date, pētnieks skaitoties. Intervija Veidemanei, tas ir pussolis līdz No Bullshit Experiencei ar Kiviču, es jums saku, psc

Reply | Parent | Thread


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 04:02 pm
Link

Uh, tu jau pamanies tik ātri dzēst savus ierakstus.

No āra pasākumiem nav nekāda lielā riska ā€“ ikviens, kurÅ” to noliedz, ir pret zinātni. Kurā pusē tu esi?

Reply | Parent | Thread


Ever After

from: [info]bauda
date: Jul. 27th, 2021 - 04:05 pm
Link

Sorry, man tur bija typo iekÅ” ta KutulÅ« lietotājvārd. Esi welcomēts atkārtot, lai gan uzreiz saku, ka tavs komentārs just proved my point. Praids nenotiks klātienē

Reply | Parent | Thread


extranjero

from: [info]extranjero
date: Jul. 27th, 2021 - 04:06 pm
Link

Skaidrs. Tātad viņi visi tur ir pret zinātni.

Reply | Parent


gnidrologs

from: [info]gnidrologs
date: Jul. 27th, 2021 - 06:37 pm
Link

Smukas divas naida minūtes. :)

Reply | Thread


Ever After

Smukas deviņas naida minūtes

from: [info]bauda
date: Jul. 27th, 2021 - 08:33 pm
Link

Š—Š²ŠµŃ€Šø

Reply | Parent