barbala ([info]barbala) rakstīja,
@ 2019-12-03 11:50:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
studenta piezīmes
Vei, dadzīvojos es līdz vakardienai un tikai tad man piešķīlās, ka tās ir divas dažādas pieejas: mācīties/studēt/apgūt priekšmetu vs mācīties tā priekšmeta eksāmenam, proti, mācīties eksāmena atbildes, gadījumā, kurā tās ir pieejamas un eksāmena jautājumu izvēles ir par 75% atbilstošas.

Piešķīlums notika gluži nejaušā sarunā ar ķīniešu kursabiedreni, kura izbrīnā pacēla uzacis, sakot, ka nesaprotot, ko mēs mokāmies ar priekšmeta grāmatām, diskusiju threadiem, esejām un tādā garā, vajag taču vienkārši iemācīties atbildes. Pilnīgi vai sajutos kā urbānajā leģendā par Jēkabu Nākumu, kurš uz olimpiskajām spēlēm esot ieradies ar žāvētu puscūķi un grūbu maišeli padusē. Zemnieka krietnums un sviedros izspiestais kapitāls laikam nav zelta atslēdziņa vienīgā. Noder tas austrumnieku viltus, ja!


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]dardenne
2019-12-03 12:29 (saite)
Mums savulaik Ārzemju literatūras kursā visvājāko atzīmi dabūja čalis, kurš bija izlasījis visas grāmatas literatūras sarakstā un tad eksāmenā klāstīja, ko nu par katru domā, atšķirībā no mums pārējiem, kas iemācījās, kas par katru jādomā un jāstāsta no mācību palīgliteratūras.
Ja tas iedvesmo, tad tas čalis no mums visiem ir "vistālāk ticis".

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2019-12-03 12:36 (saite)
Njā, starp pareizajām atbildēm un pareizām atbildēm ir diezgan liela atšķirība, nereti līdzīga problemātika mēdz būt piedaloties, piemēram, publiskajos iepirkumos, kur čaklie un oriģinālie mēģina sagatavot jēdzīgas atbildes uz jautājumiem, bet apsviedīgie- iekopē jautājumus atbildes formā. Arī šī atskārta man ir jauna un noteikti būtu nesusi mazāk negulētu nakšu pagātnē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]santa_be
2019-12-03 12:47 (saite)
Ojā, tas mirklis kad es sapratu, ka bieži nevajag labi, krietni un pēc būtības, bet tikai pareizi un īstajiem cilvēkiem saprotami. Bam, uzvara jau kabatā!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2019-12-03 12:51 (saite)
lūk, lūk, vēl jāiemācās laikus atšķirt tos gadījumus, kuros pēc būtības un kuros- saprotami un neplosīt sevi (nenosodīt), ka saprotami, manā vērtējumā, mēdz būt sekli un mazvērtīgi, jo tad es jūtos kā palēts haltūrists no praisvoterhauskūpers, bet nu damn it.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snark
2019-12-03 13:37 (saite)
Retrospektīvi raugoties, Thinking Fast And Slow uz šo dod ļoti labu atbildi. Proti, apsviedīgie zina, ko dara, lai arī varbūt nezina, kāpēc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snark
2019-12-03 13:34 (saite)
Ar atrunu, ka pilnībā apzinos, ka visādas profesionālās sertifikācijas atrodas kaut kur zemu apakašā augstākās izglītības sfērām, tomēr jāsaka, ka ķīniešu studentei ir liela daļa taisnības.

Gadījumā, ja mācību priekšmets ir puslīdz zināms, ir optimāli mācīties pēc eksāmenu jautājumiem, tiesa, nevis mācoties atbildes, bet cenšoties godprātīgi atbildēt uz jautājumiem, jo tā var ātri apzināt nepietiekami pārzinātās tēmas, par kurām tad var pašķirstīt mācību literatūru.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]vilibaldis
2019-12-03 15:15 (saite)
nu nez vai šis domu gājiens derēs testa gadījumos, kur pareizās atbildes ir ķeksītis pareizajā lodziņā. T.i. diez vai tas rosinās pāršķirstīt literatūru.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snark
2019-12-03 15:46 (saite)
Nu, ja nav pilnas garantijas, ka eksāmena jautājumi būs identiski sagatavošanās jautājumiem, tad rosinās gan. Vēl var izrādīties, ka ir kāda interese par tēmu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]smejmoon
2019-12-04 02:08 (saite)
Man tas pieleca pirms gadiem desmit (esmu vecāks). Kas bija interesanti, tad neteiktu, ka sliktāk apguvu priekšmetu. Mācīšanās eksāmentām piespieda sazubrīt konkrēti un plaši. Kad mācos pašmācības ceļā, tad daļa vielas ir dziļi, bet daļa vielas nav vispār.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?