barbala ([info]barbala) rakstīja,
@ 2016-09-12 22:03:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
[...] lai mēs redzējuši sauli/krītam naktī atpakaļ
Mani divi centi par "Pakļaušanos" – man liekas, ka šī ir ļoti laba izrāde un īstajā laikā.

Jā, tur ir maz mākslinieciskās teātra līnijas - aktierdarbos, scenogrāfijā, varbūt pat režijā, tā ir dokumentāli tieša – vizualizēta MV grāmata (kuru vēl neesmu lasījusi), taču dažkārt ir jāspēj nosēdēt četrarpusstundas bez pārmērīgas izklaides (Vāgneriādes ir kas grūšāks), nosēdēt, lai aizietu ar blīvu vielu pārdomām par izvēlēm, scenārijiem, personisko līdzdalību, atkarībām; par "viņiem", par "mums" un tik ļoti elitārajiem apstākļiem, kādos [vēl pagaidām] (?) dzīvojam. Un man šķiet/šķitīs zemiski, ja gadījumā NacApvienība šo uzurpēs kā "RERERERE, MĒS TAČU TEICĀM" (līdzīgi kā ar 10% uzņemto bēgļu); tāpat šī arī nav asprātīga atbilde "160 velkomistiem" vai ielieciet jebkuru savu mīļāko apzīmējumu mums, liberāļiem.

Tā ir par to, ka ir jāsakrīt domām, vārdiem un darbiem un mums katram vienam, kurš dzīvo Eiropā un dzīvo ērti, lieto demokrātiju, toleranci, brīvību, veic izvēles, piemirstot par atbildību ilgtermiņā. Un jā, sliktas ziņas- izsenis ērtāk spriest par valsti, kultūru, ekonomiku, sievietēm/sieviešu lomu/tiesībām ir zvilnot glītos dīvānos ar laba vīna glāzi rokās un Noir Desir fonā; mazliet sarežģītāk ir saņemties un sākt ar pašu nepatīkamāko – ar sevi - un pašam atbildēt par sīkajām neatbilstībām. Par to, ka par vērtībām nedrīkst aizmirst un tā ir zona, kurā nav kompromisu.


Visu cieņu Hermanim, tā ir drosme rādīt to, "par ko neviens nerunā" vai labprāt nerunātu un vēlreiz, man tiešām žēl, ja šo izrādi kapitalizēs vieni vai otri viedokļa turētāji. Ļoti iesaku. Nemetiet ar akmeņiem uz JRT/ Hermani.

Vismaz viņi neklusē un runā, no skatuvēm, nevis virtuvēm vai dinejām. Tas ir stipri. Un gaužām reti, pēdējās sezonās.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]heda
2016-09-12 22:37 (saite)
Tavs virsraksts, barbal,... tik ļoti

Un vēl atcerējos kādu viedu kungu, kurš, komentējot populāra ideoloģiskā aktīvista gaitas teica: "Kāpēc tik grūti uz ceļa noturēties? Viens solis - viens grāvis, nākošais solis - otrs grāvis."

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-09-12 22:48 (saite)
Leonīds Breikšs, Lūgšana. Dzejolis, kurš mani neatlaiž diezgan ilgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]barbala
2016-09-12 23:03 (saite)
un es droši vien kļūstu nepieklājīga, jo man patika arī AH intervijā teiktais par jauno konservatīvismu. detaļas gan būtu atšķirīgas, taču tēma - konservatīvisma jaunā seja – ir ūberaktuāla.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2016-09-12 23:16 (saite)
tik daudz kas ir būtiskāks par pieklājību ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]junona
2016-09-13 12:16 (saite)
Kas tieši Tev tur patika? Es, ja godīgi, tā arī nesapratu, kas tas viņa "jaunais konservatīvisms" ir (atšķirībā, piemēram, no vecā (lai kas tas arī būtu)? Piemērs ar mazajiem privātajiem bērnu dārziem un skolām, šķiet, ilustrē tikai to, ka pārtikušais vidusslānis šādā veidā risina problēmu, kuru ir radījusi valsts nespēja un nabadzība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krishjaanis
2016-09-13 12:28 (saite)
Katra laikmeta situācijai ir savs apgreidots konservatīvisms. Piemēram, Tečere un Reigans savulaik arī bija "jaunais" konservatīvisms.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]junona
2016-09-13 13:22 (saite)
Par to nav šaubu. Mans jautājums bija par saturu. No Hermaņa teiktā kaut kā pavisam nepaliek skaidrs, ko viņš ar to domā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zum
2016-09-13 07:13 (saite)
Daudz ko izdodas norīt, pārlietu ar intelektuālu mērci. Tomēr mērce ir un paliek tikai mērce.

(Atbildēt uz šo)


[info]milda
2016-09-13 10:12 (saite)
paldies par redzējumu. kā reiz gaidīju kādas atskaņas tieši no Tevis. ta kādu oktobra, novembra vakaru būs jāiet skatīties/klausīties.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-09-13 10:29 (saite)
aizej. tur ir, par ko padomāt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]indulgence
2016-09-13 10:25 (saite)
"Kādēļ gan bīties no islamizācijas un badīt ar to citus, ja, balstoties uz piedāvāto lasījumu, tas mums piedāvā tieši tās pašas “tradicionālās vērtības”, par kurām tik aktīvi cīnās Nacionālā apvienība, asociācija “Ģimene” un citas tikumības komisijas – patriarhālu sabiedrības modeli un pilnīgu kontroli pār izglītību un demogrāfiju, sabiedrība tiks atsvabināta no feministēm (kaut kā dīvainā kārtā tiek aizmirsti geji), zemās dzimstības, bezdarba un citām “agonizējošās Eiropas” nebūšanām. Protams, citas reliģijas rāmī, bet, tā kristietība ir izdarījusi pašnāvību kopā ar Eiropu, tad…tad neko." :)

Via: http://www.lsm.lv/lv/raksts/arpus-etera/kristine-zelve-virtuves-sarunas-par-eiropas-pasnavibu.a200457/

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-09-13 10:28 (saite)
es arī šo izlasīju. un? manuprāt, pēdējā teikumā ir kļūme –

"bet ja kristietība ir izdarījusi pašnāvību kopā ar Eiropu, tad...tad neko."


(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]junona
2016-09-13 12:21 (saite)
Izrādi neesmu redzējis, grāmata stāv lasāmo grāmatu rindā, tāpēc par saturu neko daudz komentēt nevaru. Tomēr mazliet mulsina, ka Hermanim tiek piedēvēta kaut kāda drosme rādīt to "par ko neviens nerunā"? Tiešām? Man atkal ir radies iespaids, ka šis, atvainojos par vārdu, diskurss jau kādu laiku ir leģitimizēts. Par to runā turpat vai visi - no politiķiem līdz tirgus tantēm.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-09-16 23:33 (saite)
Runā daudzi, tas tiesa un runā katrs par savām bailēm un vēlmi sadalīt visu melnbalti – "labajā, pašnāvnieciskajā Eiropas liberālismā" vs "nenovēršamjā islāmā." Šeit līdz riebumam tika nenovilktas līnijas un to uzskatu par drosmi, tāpat pašu ideju – runāt par gana neērtu tēmu gana neatraktīvā, ļoti dokumentālā formātā. Līdzīgi, kā "mēs visi zinājām" tādus stāstus kā Latviešu stāstos, Vectēvā, Latviešu mīlestībā, arī Cerību ezerā – tas "diskurss" ir uz katra stūra, bet no skatuves iegriež bišķi dziļāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?