Aufklärung ([info]avralavral) rakstīja,
@ 2022-01-09 11:03:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Šis ir interesants, vērtīgs raksts, uzslava redakcijai par publicēšanu, https://satori.lv/article/vai-tiesam-nasta#_ftn2,
bet ir problēma ar anekdoti (paldies par norādi vienam ebreju lietu amatierpētniekam).

[N]evar būt vienlaikus labs un priecīgs. Un nevis tāpēc, ka nevar gribēt visu, bet tāpēc, ka pie labumu izskaidrojošajiem elementiem pieder grūtības, kas nav savienojamas ar baudīšanu. Šo ideju ietver arī krievu valodā stāstītā anekdote, kas vienā no tās versijām skan šādi: "Приходит мужчина в общую баню с крестиком на шее. Все таращатся то на крест, то на... Тут один не выдерживает и говорит: – Bы, или крестик снимите, или трусы наденьте…" [Vīrietis ierodas publiskajā pirtī ar krustiņu kaklā. Visi blenž te uz krustiņu, te uz… Viens no apmeklētājiem neiztur un saka: "Vai nu noņemiet krustiņu, vai uzvelciet apakšbikses…"] Problēma nav tajā, ka attiecīgais publiskās pirts apmeklētājs par daudz grib, kā dažkārt tiek skaidrota šī anekdote, bet ka nevar vienlaikus pretendēt uz tikumību un būt iespējamam baudas subjektam.

Šīs ebreju anekdotes sāls un smieklīgums (kura Elvīras Š. skaidrojumā nebija vispār – vai bija domāts, ka vīrietis ar krustiņu kaklā grasās pirtī iesaistīties kaut kādās orģijās ("baudas subjekts")?) – tātad smieklīgums ir tajā, ka pirtī sēž apgraizīts vīrietis ar krustiņu kaklā; smieklīgums ir jūdu pseido-konversijā vai piespiedu konversijā. Šī ir tumša anekdote, kas referē uz jūdu tā sauktās asimilēšanās garo vēsturi un pamatā ir smieklīga tikai pašiem jūdiem. Anekdote ir sena, nebrīnītos, ja no 19. gs.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ctulhu
2022-01-09 11:49 (saite)
//bet ka nevar vienlaikus pretendēt uz tikumību un būt iespējamam baudas subjektam.//

Kāpēc? Ja tu dari baudu tā, ka citiem tas nekaitē, tad viss ir normāli un pareizi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-01-09 12:52 (saite)
Nē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2022-01-09 13:02 (saite)
okej ja tu nekaitē arī sev

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2022-01-09 11:51 (saite)
P.S. man šķiet ka šite Kantam nav taisnība.

(Atbildēt uz šo)


[info]gnidrologs
2022-01-09 12:50 (saite)
Bet viņi taču nekad nav tikuši asimilēti. Vismaz Eiropā. Nebija arī nekādi centienu uz konversiju. Viņiem vienmēr bijis priviliģēts stāvoklis citu pagānu vidū kā "Bībeles cilvēkiem". Varbūt nezinu par Krieviju.

(Atbildēt uz šo)


[info]iokaste
2022-01-09 12:59 (saite)
ir cilvēki, kuri grib stipru un labu priekšnieku.

(Atbildēt uz šo)


[info]sirualsirual
2022-01-09 15:44 (saite)
jā, arī bija jautājumi par to, kā pirtī kļūst par baudas subjektu, paldies par skaidrojumu. raksts tiešām labs, bet Kanta pašam sev caurspīdīgais subjekts sitas cauri - baudas gaidīšana tak īzī var būt neapzināta, šķiet, ka izpratne vecmodīga.

(Atbildēt uz šo)


[info]formica
2022-01-09 19:54 (saite)
Vai tik origjinaalais staasts nebija par aazha kaaju, nevis baudu...

https://anekdotov.me/evrei/168578-pro-trusy-i-krestik.html

(Atbildēt uz šo)


[info]annuska
2022-01-10 12:16 (saite)
tu negribi to uzrakstīt komentārā pie raksta? vērtīga informācija tomēr

(Atbildēt uz šo)


[info]aborigens
2022-01-10 22:43 (saite)
nemaz nepārsteidz, ka pie raksta uzradies komentārs, ka tam vajadzētu būt konservatīvo domātāju portālā. Toties interesanta ir raksta autores atbilde, kas cita starpā ietver piezīmi, ka vispār jau viņa balstās klasiskajā marksismā

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]avralavral
2022-01-11 10:33 (saite)
starp citu, nav nepareizi teikt, ka, atvasinot noteiktas sabiedrības šķiras morālās pārliecības un publisko tikumdiskursu tikai un vienīgi no viņu šķirai pieejamajiem materiālajiem labumiem, iespējām un apdraudējumiem, tiek veikta marksistiska analīze :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?