30 March 2020 @ 11:50 am
 
aizgāju uz poliklīniku sapotēt bērnus. daktere sēdēja tālā stūrī un stāstīja, ka viņa ļoti gribot, lai te visu slēdz ciet. jo viņa uztraucas par to, ka kāds atnesīs vīrusu un "jums jau nekas nenotiks, bet es varu aplipināt savu mammu un viņa ir riska grupā!"
ļoti cilvēcīgi. bet tad aizdomājos - bet, paga, hipokrāta zvērests un var taču ar mammu netikties!

kopumā satikām trīs cilvēkus, no kuriem viena bija garderobiste. salēju bērniem bagātīgi roku līdzekli, būsim dzīvotāji.
 
 
( Post a new comment )
scope: vvz[info]scope on March 30th, 2020 - 12:08 pm
Te jau arī var būt, ka ar mammu dzīvo kopā vai ikdienā jāaprūpē dzīvesvietā, jo citādāk nevar.

P.S. Daļa dakteru paši ir riska grupā, mums, piemēram, pediatre 70+, šķiet.
(Reply) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on March 30th, 2020 - 12:12 pm
A ja mamma kopjama? Dzīvo vienā mājsaimniecībā vai regulāri vajadzīgi čekapi? Varbūt nevar dzīvot atsevišķi

Viegli to visu piedrāzt, jo nu besis, tas taču apmēram tāpat kā gripa, bet pat ja tikai karantīnā un nesaslimst, mediķis ir 2 nedēļas nepieejams citiem pacientiem. No vienas puses it kā nekas tāds a kad pašam vajag tad kaut kā tomēr neforši

Hipokrāta zvērestu izdomāja laikos kad kaut ko sagrābstīt no pacienta bija daudz reālāk un cilvēki vispār mira bieži un neglīti. Karavīri braucot misijā rēķinās ka uz viņiem šaus, mūsu dakteri bija rēķinājušies sliktākajā gadījumā ar AB kursu un īsām neērtībām nevis baisu procentu šausmīgas nāves
(Reply) (Thread) (Link)
vilibaldis: taisni kā es[info]vilibaldis on March 30th, 2020 - 12:21 pm
man gan šķiet, ka par to 100% baisas nāves ir stipri pārspīlēti..., jā slimot ir nepatīkami, tas nekad nav patīkami, bet ir diezgan augsts izveseļošanās procents.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on March 30th, 2020 - 12:25 pm
Jā, bet noslīkt savās plaušās ir drausmīgi. Jā, ne visi nomirst, daudzi izdzīvo, daudzi izveseļojas, bet tie kas aiziet aiziet smagi
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
vilibaldis: taisni kā es[info]vilibaldis on March 30th, 2020 - 12:29 pm
piedod, bet cilvēki ir mirstīgi, diemžēl.
onkoloģija, sirds asinsvadu kaites, nieru mazspēja utt. utjp. arī ir smagi un Dies nedod. Reti ir tie kuriem paveicas nomirt vienkārši aizmiegot.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
šaubas & skepse[info]porcupine on March 30th, 2020 - 12:30 pm
+
(Reply) (Parent) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on March 30th, 2020 - 01:14 pm
Tieši tā. Vēža slimnieki, kuri mēnešiem pie pilnas apziņas mokās neciešamās sāpēs utt., vārdu sakot, ir ļoti daudz iespēju nomirt daudz mokošāk par nosmakšanu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on March 30th, 2020 - 01:22 pm
Laba nāve vispār ir reta. Vēža gadījumā ir iespējams satikt radiniekus, atvadīties, mainīt konfesiju, pieņemt pēdējo sakramentu u.t.t. galu galā samierināties. Manuprāt ir atšķirība
Pa lielam jau tev taisnība - atsāpināšana un cilvēka cienīga nāve pie mums gandrīz neiespējama jebkurā gadījumā, pirmajā ja paveicas vēl var paspēt juridiskos papīrus sakārtot
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 01:24 pm
nu nez, es ceru, ka man nekad nebūs jāveic izvēle, bet labāk mirt mēneša nekā pusgada laikā, sūds ar visām konfesijām un radiniekiem. mana mamma drausmīgi ilgi mocījās, tādas šausmas es nenovēlētu nevienam, tam ilgumam nav nevienas zelta maliņas.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on March 30th, 2020 - 01:42 pm
Jā, bet vēža gadījumā tomēr nav tā, ka tu brutāli aizņem vietu un kādu reāli var neizglābt. Jau šobrīd NMPD ne tikai brauc akūti bet vizina pa valsti šurpu turpu
Mums to brigāžu nav tik daudz, ja vairākas ieliek karantīnā uz 14 dienām pat ja nesaslimst, ļoti drīz trūkumu jutīs tie, kam vajag neatliekami. Infarkti, insulti, aklā zarna, csn, spēcīga asiņošana, dzemdības, bērnu traumas u.t.t.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
šaubas & skepse[info]porcupine on March 30th, 2020 - 01:54 pm
Klau, nevajag sēt paniku. Svaigs gadījums: piektdien mana draudzene (pati dzīvo Rīgā) izsaukusi ātro palīdzību savai 83 gadus vecajai krustmātei Valmierā - nabaga večiņa, saklausījusies, ka nieku dēļ nedrīkst zvanīt ātrajiem, mokās kuņģa sāpēs. Beigu galā izrādījies kuņģa plīsums, aizveda, uztaisīja veiksmīgu operāciju un nu jau trešo dienu veiksmīgi atkopjas. Tīšām šo stāstu, lai cilvēki nebaidās, ka nepalīdzēs. Šobrīd resursu pietiek.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 01:55 pm
aha, mans pusaudzis pagājušo nedēļu ar asām sāpēm vēderā izdomāja, ka negrib traucēt dakterus, līdz beigu beigās ar ātrajiem aizveda jau pavisam trakās sāpēs ar akūto zarnu. viss notiek, tiešām.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
šaubas & skepse[info]porcupine on March 30th, 2020 - 01:56 pm
Vajag stāstīt labos piemērus, lai cilvēki neiekrīt otrā galējībā.
(Reply) (Parent) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on March 30th, 2020 - 02:02 pm
Šobrīd pietiek, būtu labi ja tā arī paliktu, ņemot vērā to, cik savlaicīgi mēs daudz ko jau esam izdarījuši, ir cerība ka izlīdīsim caur to adatas aci. Es tiešām neredzu kur sēju paniku, tieši tie ir apsvērumi kuru dēļ ir Paliec Mājās. Ja cilvēki būtu apzinīgi, ģ.ā. nebaidītos, neņemtu slimības lapas vai vnk neierastos darbā.
Diemžēl veci cilvēki arī pirms vīrusa bieži nesauca ātros, manā radu lokā pēdējo trīs gadu laikā trīs gadījumi. Apsvērums tāds pats, bet bez vīrusa attaisnojuma. Beigas laimīgas
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 02:10 pm
tas, ka cilvēki melo, vairs nav svarīgi, jo vīruss ir visur, es arī varu būt inficēta, es varu to nezināt.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]polija on March 30th, 2020 - 01:41 pm
atvaino, bet pacients nevar atnākt samelot par ārzemēm/kontaktu ar slimnieku, un attiecīgi aplipināt Tevi ar nieru mazspēju, sirds, asinsvadu kaitēm, utt.. tur tu pats cilvēks KAUT KO tomēr vari darīt. Arī ārsts būdams. Tās NAV salīdzināmas lietas.
(Reply) (Parent) (Link)
bolero_10[info]bolero_10 on March 30th, 2020 - 12:33 pm
Cik augsts?
Pasaulē (šodien, pl. 10.30) inficētie 723717, izārstējušies 151824, proporcija 20.98%. Tas ir augsts %?
Par Latviju pat nerunāsim - 1/376!
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Kemune[info]kemune on March 30th, 2020 - 08:47 pm
Tā pat nav spekulācija, tā ir matemātikas neprašana, ko Tu te demonstrē. Epidēmijas dinamika jau pamatos ir tāda, ka nāves seko 2-3 nedēļas vēlāk, tāpēc rēķināt priecīgi 1/376 ir muļķība. Tāpat kā Tramps, kurš gavilēja - mums ir 5 gadījumi, pēc nedēļas būs 0.
(Reply) (Parent) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 12:38 pm
nu bet var nodalīties, dezinficēties, darīt visu iespējamo, nevis kā izeju meklēt poliklīnikas slēgšanu.
šodien pirmo reizi iepotēju jaunāko pret ērču encefalītu. man vajag revakcinēt, lai no tā būtu kāda jēga. ja poliklīniku aizslēdz, tad es viņu nevaru otrreiz iepotēt un viņš ir pakļauts smagai slimībai.

es kaut kā tomēr par to, ka redzama milzīga idejiska atšķirība starp visiem nmpd un citiem frontes līnijas mediķiem, kas sitas nenormāli un arī dzīvo mājsaimniecībās ar veciem cilvēkiem (izolējas no viņiem, nesatiekas, dezinficējas, maskējas) pret manu ģimenes ārsti, kas ir ar mieru pamest visu, jo "āāāāāāāā".

viņa visā visumā ir ļoti sakarīgs cilvēks, bet nu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on March 30th, 2020 - 01:16 pm
Viņai šobrīd ir līdzīga panika kā Tev.

(Varētu pat piebilst, ka nevakcinētu bērnu pasargāt no saskares ar ērču encefalītu ir vieglāk nekā pasargāt no inficēšanas ar covid ģimenes locekli vienā mājsaimniecībā.)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 01:25 pm
nē, mēs dzīvojam laukos, kur ir ļoti augsts encefalīta procents plus ērces ir tieši daudz-pļautajā piemājas zālienā :)
(Reply) (Parent) (Link)
[info]polija on March 30th, 2020 - 01:45 pm
a kā tu zini, ka viņa nedzīvo mājsaimniecībā ar savu riska grupas māti?
Skaidrs, ka viņa nezina, kādi slimnieki nāk. Tā slimība tak ar dažādi izpaužas. Tas, ka cilvēkus nobrīdina ar tādiem simptomiem nevilkties uz ģā praksi, bet zvanīt, nenozīmē, ka neatvilksies.
Tāpat kā mums tak visi ir nobrīdināti 14 dienas pēc atgriešanās no ārzemēm ieturēt karantīnu, bet realitātē viņi aiziet pastaigāties pa Spici. Reku saslimušie ārsti gan te, gan ārzemēs daudzi saslimst ar visiem aizsarglīdzekļiem. Vnk, ja tie baciļi ir pietiekamā daudzumā, risks ir. Kabinetu ar visu nevar izdezinficēt - visas virsmas gaisu, utt, pēc katra atnākušā pacienta :(
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 01:53 pm
bet viņa ir ģimenes ārsts, ārsts, kam ir jānodrošina nepārtrauktība ārstēšanās, tā var būt sazvanīšanās un ereceptes, tā var būt runāšana caur mazu lodziņu, izgrieztu durvīs. bet ne jau "slēgt ciet"

un sūds par manām potēm, viņai būtu jāuzrauga arī savu covida pacienti, ja tādi rastos.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
judging the mice[info]rasbainieks on March 30th, 2020 - 02:11 pm
bet covida pacienti ģimenes ārstam ir jāuzrauga pa gabalu, pa telefonu, ne jau kabinetā
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 02:47 pm
bet es tieši par to. es savu ērcīti arī varu sarunāt pa telefonu.
(Reply) (Parent) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 02:51 pm
resp, tas mans šoks bija par to, ka viņa uzreiz "slēgt ciet", nevis - "izdomāt, kā izdzīvot". viens no šiem izdomāt būtu arī telefoni un tā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
judging the mice[info]rasbainieks on March 30th, 2020 - 03:01 pm
bet nav tā, ka "slēgt ciet" ir slēgt ciet kabinetu apmeklējumiem klātienē?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 03:04 pm
bet tad jau viņa man piedāvātu iespēju sazvanīties par to poti, bet nē - tas bija tā, nu es nezinu, vai jums sanāks revakcijācija, es ļoti ceru, ka te visu drīz slēgs ciet :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on March 30th, 2020 - 03:08 pm
Tu zini, ka paātrinātā shēma ir nākamā pote 14.dienā? T.i. nav jāgaida mēnesis un var potēt reizē ar citu vakcīnu otrā rokā? Mūsējā pirms manis nezināja
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 03:09 pm
jā, zinu, mēs arī par to vienojāmies ar dakteri, ka 14. tajā dienā. mēnesis būtu par vēlu arī tāpēc, ka visas ērcītes būs pamodušās un sakodušās :D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on March 30th, 2020 - 03:14 pm
Zaķīt, ja zeme vismaz 15 cm dziļumā nav sasalusi, viņas neguļ vispār un ir aktīvas, viņām jau kalendāru neviens nav parādījis
(Reply) (Parent) (Link)
 Stiller Ozean[info]klusais_okeans on March 30th, 2020 - 02:07 pm
es tieši prātoju, vai kaut kur vēl ir iespējams sapotēties pret encefalītu - kur jūs to darījāt?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 02:09 pm
savā poliklīnikā pie sava daktera. bet privātos veselības centros taču vajadzētu varēt. mana ārste teica, ka potēšana šobrīd tiek ļoti veicināta visām saslimšanām, lai blakus covidam mēs pēkšņi nedabūtu encefalīta vai masaliņu uzliesmojumus.
(Reply) (Parent) (Link)
mala[info]mala on March 30th, 2020 - 02:58 pm
attiecībā uz vakcinācijām nekas nemainās. Man tieši tuvākajās nedēļās jāiet uz VC4 pēc pēdējās encefalīta potes, it kā tur viss strādā.
(Reply) (Parent) (Link)
...[info]malfor on March 30th, 2020 - 02:58 pm
parasti visādās iestādēs ir vakcināciju kabineti. es pret ērcēm vienmēr potējos bez ārstu starpniecības - ņemu potēšanās pasi un eju uz kabinetu (es konkrēti vienmēr izmantoju VC4 Barona ielā, bet zinu, ka, piemēram, arī ARSā ir).
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 03:00 pm
jā, pieaugušie var īzī bez ārsta, man mazajiem vajag ārstu tāpēc, lai viņa uzraksta īpašās atlaides recepti un apstiprinājumu, ka bērns vesels.
(Reply) (Parent) (Link)
(Anonymous) on March 30th, 2020 - 04:27 pm
Es esmu arste liela uznemsanas nodala Vacija. Es kolegi loti labi varu saprast - tava gadijuma ta berna ercu encefalita pote ir labakaja gadijuma zemas prioritates. Tas, ko sobrid no veselibas aprupes darbiniekiem pieprasa( ne tikai arstiem un masam, bet ari apkopejam un apsargiem) ir stavet frontes pirmajas linijas un risket ne tikai ar sevi, bet ari ar saviem tuviniekiem. Mans dzivesbiedrs ir riska grupa un mums sobrid nav iespeju dzivot atseviski, katru dienu ejot uz darbu, es riskeju ar vina dzivibu. Es to nebaidos darit, ja man ir jaarste pacienti ar nopietnu saslimsanu. Bernu posu( atksaitot MMR) del man negribas ar to risket.
(Reply) (Link)
[info]xena on March 30th, 2020 - 08:12 pm
jā, arī au ir neirotiķos

"Beidzot kāds to pasaka: Jāņem vērā, ka vairumam no mums ir trūkumi - ir ļoti maz veselīgu personību, kas visam pieiet pragmatiski. Lielākā daļa ir neirotiski cilvēki, kas pārdzīvo notiekošo. (Māris Taube)"

Ērces jau
(Reply) (Thread) (Link)
[info]xena on March 30th, 2020 - 08:13 pm
Ērces jau sen kā ļoti aktīvas šosezon-pirms mēneša jau līdz pat 10 gab uz kaķa dienā.
Un pretencefalīta pote pilnīgi noteikti nav prioritāte situācijā. Ņemot vērā, ka ērces pārnēsā arī citas zināmas un nezināmas slimības, savukārt encefalītam bez ērcēm ir arī citi cēloņi.

Ļoti saprotu ārsti. Sevišķi, pediatrus, skatoties no pacientu dominējošā profila...diemžēl.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on March 30th, 2020 - 08:32 pm
Nu beidz. Es biju pašizolācijā, atbraucu uz rīgu un gribu sapotēt, tieši kas tur ir slikts? Pasaule nav apstājusies. nedomāju, ka vēlme potēties ir kaut kas ļoti ārkārtējs. Mūsdienas neturpinās tikai ar vīrusa prioritāti - arī kara laikā dzīve ir gājusi uz priekšu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
vilibaldis: taisni kā es[info]vilibaldis on March 30th, 2020 - 08:52 pm
man jau šķiet, ka tu te vismazāk sēj paniku, tam ir citi Cibiņi :)
(Reply) (Parent) (Link)