lietojamais dzinēja apgriezienu diapazons

« previous entry | next entry »
Jan. 30., 2007 | 10:59 am
posted by: mikii in pajautaa

jautājums par dzinēja apgriezieniem - ir dzirdētas visādas teorijas, i tv aķīša par braukšanu no 2000-2500 rpm diapazonā ekonomijai, gan citu pilsoņu, par braukšanas zem 2000 rpm kaitīgumu dzinējam. gribētos saprast, kā tur īsti ir - vai kāds var ieteikt kādu resursu, kas labi aprakstītu apgriezienu lietu, vai arī pats var paskaidrot? jau iepriekš pateicos ;)
Tags:

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {22}

Māris Alksnis

from: [info]maris
date: Jan. 30., 2007 - 11:15 am
#

Atkarīgs no degvielas (benzīns/gāze/dīzelis), bet braucot ar zemiem apgriezieniem jārēķinās, ka šis tas paliek izplūdē. Ja esi šāda stila braucējs, tad ieteicams reiz pa reizei tomēr kārtīgi izgāzēt un iztīrīt kanalizāciju. Cik tas kaitīgi vai nekaitīgi motoram grūti spriest... Ja tā padomā - da jebkāda braukšana samazina motora darbaspējas laiku.. :)

Atbildēt | Diskusija


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 11:23 am
#

nu pašlaik jau galvenais kreņķis par pieccilinru bendzīna turbīnnieku. šams arī labi rāpo no 1.5k-2k .
negribas pārāk nomozīt. saki, kātreiz vajag uzspiest, lai patīrās?

Atbildēt | Iepriekšējais


Šugā faiv

from: [info]morraa
date: Jan. 31., 2007 - 03:01 am
#

Tas ir baigi atkarīgs no dzinēja tilpuma. Piemēram, Daihatsu 1,3 dzinējiem ir normāli braukt ar 4000 apgriezieniem. Tavā gadījumā tas ir benzīna turbo, vai ne, tātad turbo ieslēdzas pie noteiktiem apgriezieniem, piemēram, pie 3500. Līdz ar ko spried tālāk pats :))
Un tīri loģiski - jo augstāki apgriezieni, jo lielāks degvielas patēriņš un jo vairāk "izdilst" dzinējs. Bet nu, tā "izdilšana" ir tik ļoti nenozīmīga, ka par to nav vērts domāt. Jā, un par degvielas patēriņu uz benzīnturbo arī domāt nav jau lielas jēgas :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Māris Alksnis

from: [info]maris
date: Jan. 31., 2007 - 07:40 am
#

Ar Daihatsu 1.3 braucot droši vien pie zemākiem apgriezieniem šis slāpst nost :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Šugā faiv

from: [info]morraa
date: Jan. 31., 2007 - 07:45 am
#

Nē, neslāpst :D Nu, vismaz tāpēc ka neesmu redzējis daihatsu ar manuālajām kārbām. Un tukšgaitā siltam auto tam pašam Daihatsu Terios bez turbo ir ap 1200 apgriezieniem.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 11:22 am
#

it kā cilvēki runājot, ka robežās no 2000 - 3000 rpm ir visekonomiskākais degvielas patēriņš, bet tas jau, man šķiet, ir tīri individuāli katram dzelzim.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 11:24 am
#

nu par to degvielu - škiet, jo zemāki rpm, jo mazāk degvielas. a cik zemu var bendzīnnieku turēt, lai nebūtu kaitīgi dzinējam (ja vispār zemi apgriezieni var būt kaitīgi). googlējot un wikipēdijojot īsti neatradās atbilde..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 11:43 am
#

par tiem zemajiem ir tāda lieta, ka patiesībā tas nav īsti veselīgi motoram. kā jau [info]glupais minēja, ka diezgan daudz degvielas "netiek izmantotas". vecāka gājuma mašīnām ar karbuļiem (it sevišķi jau krievu ražojumiem) ar laiku parādās detonācija (pašaizdegšanās), kur viens no iemesliem ir tieši šī zemā griezes momenta regulāra izmantošana (protams, tas pats notika arī pie pārāk augstu griezes momenta izmantošanu). Ne velti mašīna ar darbojošos motoru stāvot 1h patērē tik pat daudz (apm 800 - 1100 rpm), cik braucoša mašīna 30 min pie griezes momenta 2500 - 3000 rpm. Par mūsdienu modeļiem nemāku spriest, bet droši, ka daudz kas ir optimizēts un uzlabots, ka uztraukumam nav lieku pamatu. Vienīgais par ko vajadzētu uztraukties izmantojot zemu griezes momentu, ir paša motora darbība, jo netiek "saražots" pietiekami daudz enerģijas tās dzelzs kastes vilkšanai uz priekšu, cik ir vajadzīgs. tā sacīt - mokās :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 11:46 am
#

skaidrs, paldies par info ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 11:46 am
#

un jā, detonācijas galvenais iemesls bija sliktās kvalitātes benzīns, ja kāds gribēs piesieties ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


Māris Alksnis

from: [info]maris
date: Jan. 31., 2007 - 07:41 am
#

Un jāatceras, ka arī elektrība ir jāražo...

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]
date: Jan. 30., 2007 - 11:40 am
#

cik kaitīgi motoram braukšana zem 2k rpm? atkarīgs no motora tilpuma, lietotā pārnesuma (ātrumkārbas faktors), pārvietošanāš ātruma u.c. faktoriem..
jebkurā gadījumā motoram ir "jāiet kā bitītei" nevis jāraustās.
ja motors raustās (pa zemu apgriezieni), ir nevajadzīga slodze uz dzensiksnu, kas samazina tās kalpošanas mūžu, uz virzuļiem utt.
piem., ja brauc ar piekto "robu", ātrums, teiksim, 50 km/h, 1500 rpm, bet motors strādā ar grūtībām/raustās, tas nozīmē, ka "robs" pie attiecīgā ātruma ir par lielu, vajag palielināt apgriezienus, līdz motors vairs neraustās. savukārt jau ieskrējies autiņš pie 90 km/h var normāli braukt pie tiem 2000 rpm un motors neraustās. bet tas, kā jau minēju, atkarīgs no motora tilpuma, resursiem, ātrumkārbas.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 11:44 am
#

nu tas jau izklausās ticami, paldies. a nezini kādu labu resursu, kur šitās lietas tiktu skatītas/skaidrotas?
kā jau minēju, konkrēti interesē pieccilindru 2.3l ar manuālo kārbu (1997 gada)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]
date: Jan. 30., 2007 - 12:07 pm
#

nē, diemžēl nezinu nekādu tādu populārzinātnsku aprakstu :(
tas viss lielākoties nāk no pieredzes, parunājies ar servisa džekiem, varbūt, ja ir pazīšanās, ar autosportistiem vai kādu, kas ir auto fanāts..

un 2,3 l motors ar manuālo kārbu ir pārāk skopa informācija, lai precīzi mēģinātu ko noskaidrot.. 2,3 l mtors bmw mašīnai atšķiras no tāda paša tilpuma audi dzinēja. arī manuālās kārbas ir dažādas pat vienam un tam pašam auto modelim. ja neiespringst ar kārbu modeļiem, var būt saucamās "garās" kāŗbas, vai "īsās" (tb: var dabūt ārā lielāku ātrumu garajās distancēs, vai arī ātrāku uzrāvienu).


te viens links, vari apskatīties, varbūt noder..
http://www.ecodrive.org/The-golden-rules-of-ecodriving.250.0.html

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 12:12 pm
#

oki, paldies par materiālu ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 12:28 pm
#

garā kārba un īsā kārba - tur ir tas noslēpums zobratu zobu skaitā. Tas pats joks ir arī ar reduktoriem. Ir garie un īsie reduktori, kur to zobratu skaits atšķirās par 2-3 zobratiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 12:29 pm
#

tpfu, zobu skaits atšķirās :)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]
date: Jan. 30., 2007 - 12:35 pm
#

nu ja, un tieši tādēļ jau arī pie viena un tā paša ātruma atšķirsies motora rpms.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 12:54 pm
#

ui, par to gan nezinu. liekas salīdzinoši gari tie robi, ja salīdzina ar corollu..
ja motora specifikācija ko izteiks, tad tas ir 97. gada volvo 2.3l T-5 turbīnnieks..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 02:26 pm
#

nē, nu kārbas jau katrs ražotājs taisa savas. es vairāk domāju vienas markas ietvaros, piem., ja salīdzina 98.g Nissan Almera ar 02.gada to pašu modeli, tad ir manāmas atšķirības, jo vecajiem bija garāka tā kārba.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]petro
date: Jan. 30., 2007 - 12:02 pm
#

Jebkuram motoram paplašinātajā specifikācijā ir rakstīts pie cik rpm viņš attīsta maximālo griezes momentu (eng. - torque). To vajadzētu ņemt vērā ja motoram ir slodze (piekrauta piekabe, straujš paātrinājums, braucam pret stāvu kalnu, u.t.t.) Pārējos gadījumos - jo mazāki apgriezieni, jo mazāks patēriņš. Jo apgriezieni tomēr veidojas no tā cik daudz suslu spiežot pedāli tu iepūt virzuļos nevis otrādāk :)

Atbildēt | Diskusija


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 12:05 pm
#

nu to es apmēram zinu (nu kurā diapazonā ir max vilkme). šķiet, ka tā degvielas patēriņa lieta var atķirties no dzinēja vecuma - modernie zemākos patērē mazāk, vecie ne visai mazāk. būs vēl japameklē info par konkrēto motoru..
paldies par info, katrā ziņā ;)

Atbildēt | Iepriekšējais