lietojamais dzinēja apgriezienu diapazons

« previous entry | next entry »
Jan. 30., 2007 | 10:59 am
posted by: mikii in pajautaa

jautājums par dzinēja apgriezieniem - ir dzirdētas visādas teorijas, i tv aķīša par braukšanu no 2000-2500 rpm diapazonā ekonomijai, gan citu pilsoņu, par braukšanas zem 2000 rpm kaitīgumu dzinējam. gribētos saprast, kā tur īsti ir - vai kāds var ieteikt kādu resursu, kas labi aprakstītu apgriezienu lietu, vai arī pats var paskaidrot? jau iepriekš pateicos ;)
Tags:

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {22}

from: [info]
date: Jan. 30., 2007 - 11:40 am
#

cik kaitīgi motoram braukšana zem 2k rpm? atkarīgs no motora tilpuma, lietotā pārnesuma (ātrumkārbas faktors), pārvietošanāš ātruma u.c. faktoriem..
jebkurā gadījumā motoram ir "jāiet kā bitītei" nevis jāraustās.
ja motors raustās (pa zemu apgriezieni), ir nevajadzīga slodze uz dzensiksnu, kas samazina tās kalpošanas mūžu, uz virzuļiem utt.
piem., ja brauc ar piekto "robu", ātrums, teiksim, 50 km/h, 1500 rpm, bet motors strādā ar grūtībām/raustās, tas nozīmē, ka "robs" pie attiecīgā ātruma ir par lielu, vajag palielināt apgriezienus, līdz motors vairs neraustās. savukārt jau ieskrējies autiņš pie 90 km/h var normāli braukt pie tiem 2000 rpm un motors neraustās. bet tas, kā jau minēju, atkarīgs no motora tilpuma, resursiem, ātrumkārbas.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 11:44 am
#

nu tas jau izklausās ticami, paldies. a nezini kādu labu resursu, kur šitās lietas tiktu skatītas/skaidrotas?
kā jau minēju, konkrēti interesē pieccilindru 2.3l ar manuālo kārbu (1997 gada)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]
date: Jan. 30., 2007 - 12:07 pm
#

nē, diemžēl nezinu nekādu tādu populārzinātnsku aprakstu :(
tas viss lielākoties nāk no pieredzes, parunājies ar servisa džekiem, varbūt, ja ir pazīšanās, ar autosportistiem vai kādu, kas ir auto fanāts..

un 2,3 l motors ar manuālo kārbu ir pārāk skopa informācija, lai precīzi mēģinātu ko noskaidrot.. 2,3 l mtors bmw mašīnai atšķiras no tāda paša tilpuma audi dzinēja. arī manuālās kārbas ir dažādas pat vienam un tam pašam auto modelim. ja neiespringst ar kārbu modeļiem, var būt saucamās "garās" kāŗbas, vai "īsās" (tb: var dabūt ārā lielāku ātrumu garajās distancēs, vai arī ātrāku uzrāvienu).


te viens links, vari apskatīties, varbūt noder..
http://www.ecodrive.org/The-golden-rules-of-ecodriving.250.0.html

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 12:12 pm
#

oki, paldies par materiālu ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 12:28 pm
#

garā kārba un īsā kārba - tur ir tas noslēpums zobratu zobu skaitā. Tas pats joks ir arī ar reduktoriem. Ir garie un īsie reduktori, kur to zobratu skaits atšķirās par 2-3 zobratiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 12:29 pm
#

tpfu, zobu skaits atšķirās :)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]
date: Jan. 30., 2007 - 12:35 pm
#

nu ja, un tieši tādēļ jau arī pie viena un tā paša ātruma atšķirsies motora rpms.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 12:54 pm
#

ui, par to gan nezinu. liekas salīdzinoši gari tie robi, ja salīdzina ar corollu..
ja motora specifikācija ko izteiks, tad tas ir 97. gada volvo 2.3l T-5 turbīnnieks..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 02:26 pm
#

nē, nu kārbas jau katrs ražotājs taisa savas. es vairāk domāju vienas markas ietvaros, piem., ja salīdzina 98.g Nissan Almera ar 02.gada to pašu modeli, tad ir manāmas atšķirības, jo vecajiem bija garāka tā kārba.

Atbildēt | Iepriekšējais