lietojamais dzinēja apgriezienu diapazons

« previous entry | next entry »
Jan. 30., 2007 | 10:59 am
posted by: mikii in pajautaa

jautājums par dzinēja apgriezieniem - ir dzirdētas visādas teorijas, i tv aķīša par braukšanu no 2000-2500 rpm diapazonā ekonomijai, gan citu pilsoņu, par braukšanas zem 2000 rpm kaitīgumu dzinējam. gribētos saprast, kā tur īsti ir - vai kāds var ieteikt kādu resursu, kas labi aprakstītu apgriezienu lietu, vai arī pats var paskaidrot? jau iepriekš pateicos ;)
Tags:

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {22}

from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 11:24 am
#

nu par to degvielu - škiet, jo zemāki rpm, jo mazāk degvielas. a cik zemu var bendzīnnieku turēt, lai nebūtu kaitīgi dzinējam (ja vispār zemi apgriezieni var būt kaitīgi). googlējot un wikipēdijojot īsti neatradās atbilde..

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 11:43 am
#

par tiem zemajiem ir tāda lieta, ka patiesībā tas nav īsti veselīgi motoram. kā jau [info]glupais minēja, ka diezgan daudz degvielas "netiek izmantotas". vecāka gājuma mašīnām ar karbuļiem (it sevišķi jau krievu ražojumiem) ar laiku parādās detonācija (pašaizdegšanās), kur viens no iemesliem ir tieši šī zemā griezes momenta regulāra izmantošana (protams, tas pats notika arī pie pārāk augstu griezes momenta izmantošanu). Ne velti mašīna ar darbojošos motoru stāvot 1h patērē tik pat daudz (apm 800 - 1100 rpm), cik braucoša mašīna 30 min pie griezes momenta 2500 - 3000 rpm. Par mūsdienu modeļiem nemāku spriest, bet droši, ka daudz kas ir optimizēts un uzlabots, ka uztraukumam nav lieku pamatu. Vienīgais par ko vajadzētu uztraukties izmantojot zemu griezes momentu, ir paša motora darbība, jo netiek "saražots" pietiekami daudz enerģijas tās dzelzs kastes vilkšanai uz priekšu, cik ir vajadzīgs. tā sacīt - mokās :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]mikii
date: Jan. 30., 2007 - 11:46 am
#

skaidrs, paldies par info ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]scoux
date: Jan. 30., 2007 - 11:46 am
#

un jā, detonācijas galvenais iemesls bija sliktās kvalitātes benzīns, ja kāds gribēs piesieties ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


Māris Alksnis

from: [info]maris
date: Jan. 31., 2007 - 07:41 am
#

Un jāatceras, ka arī elektrība ir jāražo...

Atbildēt | Iepriekšējais