Adon ([info]lord) rakstīja,
@ 2015-09-01 08:38:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Mūzika:Alice Cooper - Freedom
Entry tags:tāpatvien

par 1. septembri
Manas visnepatīkamākās bērnības atmiņas saistās ar skolu un, protams, kulminācija bija 1. septembris. Stāvēšana pretī skolai ar ziediem rokās milzīgā mazāku un lielāku, bet vienādi tizlu bērnu barā, banālas uzrunas, kas jau sākumskolā likās muļķīgas līdz ārprātam, himna - sākumā padomju, pēc tam Latvijas plus vēl kaut kādi patriotiski latvju koru darinājumi, un tu tajā visā esi mazs un nenozīmīgs, tu esi daļa no bara... un tad bija trakākais - visi devās uz klasēm... ieiešanas klasē brīdis bija visnepatīkamākais... un arī vēlāk - jau vidusskolā, maz atšķīrās no sākumskolas sajūtām... tas sākās 1. septembrī un turpinājās katru rītu veselus 9 mēnešus... atverot klases durvis, sejā saņem sasmakuša, silta gaisa strāvu un tu ienāc klasē, kur tevi sagaida vispretīgākais elektriskās dzeltenās gaismas spektrs, svaigi vispretīgākajā eļļas krāsas tonī krāsotās sienas, glumi soli... un sākas troksnis, jo klasesbiedri nav tikušies veselu gadu, un viņiem ir par ko dalīties... un tad seko banālas skolotāja runas, grāmatu izdalīšana un tā joprojām, un tu saproti, ka esi nonācis ellē un šitas nekad nebeigsies... 12 skolā pavadītie gadi ir tukšākie, bezjēdzīgākie, pamatskolā un sākumskolā arī becerīgākie un skumjākie gadi, atmiņas par kuriem ir dzeltenais gaismas spektrs, sasmakušais gaiss un pilnīgā bezcerība...

priecīgu 1. septembri



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]c3po
2015-09-01 09:43 (saite)
es arī nespēju panest šo skolas formātu.
ja atņemtu tādas sastāvdaļas kā: pārmērīga nopietnība, patoss, banalitāte un pūlis, tas man būtu daudz pieņemamāk. esmu dusmīga, ka man bērnībā neviens nepateica, ka to visu varētu arī neuztvert nopietni un priecāties.
un par postpadomju skolu vizuālo noformējumu vispār nerunāsim :D

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-01 09:59 (saite)
jā, nu tagad ir apņemšanās, ka kad pašam būs bērni, jāizdomā, kā viņiem likt saprast, ka tas viss nav nopietni, ka tas vajadzīgs tikai, lai iegūtu pamat zināšanas un ka jāiztur tikai līdz profesionālajai vai augstākajai izglītībai, kur viss kļūs mērķtiecīgāk, tai pašā laikā jāsaprot, kā nenogalināt jebkuru motivāciju...

nu, padomju laikā (paspēju pirmās divas klases) uz sienām karājās Ļeņins, Markss un Engelss, melnbalti portreti vienkāršos rāmjos uz pakaļējās sienas, nu un visādi augi, kuri tā vietā, lai ražotu skābekli, noēda pēdējo... nu un tad ļoti pēkšņi vadoņu portretus nomainīja drausmīgi pīti ausekļi un klases stundās sākām taisīt niedru puzurus, kuri tad arī kļuva par bāzes dekoru :D

bet runā, ka mūsdienās esot savādāk, es skolā strādāju pirms gadiem 8-10, vēl izskatījās visai skumji, bet tagad paskatoties uz draudzenes mammas klasi (pamatskolas skolotāja), liekas, ka tie bērni jūtas labāk

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]c3po
2015-09-01 11:06 (saite)
ojā, ģeniālie makramē mezglojumi!
un viss tāds brūns vai jēli zaļš :D
puzuri un papīra sniegpārsliņas vēl likās interesanti, ja to taisījām mēs paši. un vienu brīdi vecos sienu gleznojumus mēs varējām aizstāt ar savējiem, un tā tur parādījās visādi ķiņķēziņi un citplanētieši, bet tas šķiet bija uz īsu laiku.
un puķes bija visur, koridoros tās milzīgās kastes ar palmām!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-01 11:17 (saite)
pareiz, par palmām it visur es jau biju aizmirsis :D pie mums parasti tajos podos, lai paslēptu apraka kādam atņemtās skolas lietas, bet lielākais varoņdarbs bija tajā iečurāt, gadījās arī tādi personāži

un jā sienu gleznojumi gaiteņos arī pie mums kādu gadu vai divus bija parādījušies, bet neesmu pārliecināts, vai paši skolēni tur ņēmās, pēc satura tā varētu būt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2015-09-01 10:26 (saite)
Tāpēc vispārizglītojošo skolu loma būtu jāsamazina, palielinot augstskolu lomu izglītības sistēmā. Konkrēti: Augstskolas pašas nosaka, kuru un kad uzņemt. Pašas pēc saviem kritērijiem, nevis pēc kaut kāda vidusskolas atestāta. Tas nozīmē: Izglītoti vecāki, daudz grāmatu mājās => jaunietis var parasto skolu nepameklēt, ja pats nevēlas un izglītoties kā vēlas. Var iestājeksāmenus nokārtot - nav svarīgi kā viņš līdz tam ir ticis => vispārizglītojošo skolu atestāti nav svarīgi. Var iestājeksāmenus nokārtot nevis 18, 19, bet 16, 15, 14 gadu vecumā => stājas iekšā, nekādu vidusskolu viņam nevajag.

Mīnuss šādai sistēmai ir viens, bet būtisks: visādi reliģiski pasisti vecāki tad var netraucēti bērnu deformēt, tāpēc kaut kāda ārēja kontroles sistēma ir jāparedz, te ir problēma.

Plusi šādai sistēmai būtu vairāki a) izglītību nosaka intereses, viņš pats attīsta sevi sevis izvēlētajos virzienos b) atkrīt nevajadzīga socializācija, kura ir ļoti nomācoša, rada stresu, neirozes.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-01 11:14 (saite)
kur var parakstīties?

un analfabētisms pie mums pastāv arī neatkarīgi no tā, ka teju visi saņem savu vidējo vispārējo izglītību, bet banāli neprot lietot garumzīmes digitālajā saskarsmē...

te papildus augstākajai, varētu minēt arī profesionālo izglītību, ne visiem vajag augstāko matemātiku un padziļinātas zināšanas astrofizikā, ja pietiek ar to, ka iemācās izjaukt un salikt iekšdedzes dzinēju un nekas cits arī īpaši neinteresē...

jā, bet par to reliģisko fanātismu man gan šķiet, ka tas ir masu mediju uzpūsts, bērna personību jau lielākoties deformē ne tik daudz reliģija, kā ģimenes un sabiedrības stereotipi un aizspriedumi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-09-01 11:22 (saite)
//kur var parakstīties? //

Mēs transhumānisti apmēram šito esam izpīpējuši, bet ideja ir jānoprecizē lai viņa nesaturētu minētās neatrisinātās problēmas.

//ne tik daudz reliģija, kā ģimenes un sabiedrības stereotipi un aizspriedumi//

Piekrītu, tur ir/ var būt ne tikai reliģija, reliģija vnk odiozākais piemērs. Te ir tas pluss no socializācijas, ka indivīds dabū infu ne tikai no savas mikrogrupas, bet arī no ārienes. No otras puses grāmatas ( ja tās nav indoktrinējoši pielasītas) un mūsdienās internets (ja piekļuve tam netiek kontrolēta/ cenzēta) šo problēmu atrisina. Ir ticams, ka internets astāj socializācijas plusus, atmetot tās mīnusus, jo tad tu vari pārtraukt socializēties, tikko vēlies mieru, vnk aizverot browseri.

//ne visiem vajag augstāko matemātiku un padziļinātas zināšanas astrofizikā, ja pietiek ar to, ka iemācās izjaukt un salikt iekšdedzes dzinēju un nekas cits arī īpaši neinteresē... //

Jāņem vērā, ka visas lietas/ visi darbi kļūst zināšanu - prasmju ietilpīgāki, vienkāršo darbu kļūst aizvien mazāk. Piemēram mūsu iestādes sētnieks ir cilvēks, kas brauc uz maza traktoriņa- tīrītāja, prot to vadīt, programmēt, remontēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-01 11:29 (saite)
par pēdējo punktu runājot, doma gan par to, ka nedzimstam mēs tabulae rasa un spējas un intereses katram ir tādas, kādas ir, ne katrs sētnieks varēs un gribēs programmēt traktoriņu... jā, zināšanu ietilpība ir palielinājusies un tagad tāds viegli garīgi atpalikušam indivīdam intelekta indekss būs augstāks, kā kādam augstskolas pasniedzējam pirms 200 gadiem, bet tas neatrisina motivācijas jautājumu... cilvēki tomēr apriori ir atšķirīgi un pēc viena šablona visus lipināt nebūs viegli

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-09-01 11:31 (saite)
Cik es zinu, pastāv arī tāds uzskats, ka talantīgs ir katrs (Ok, ja nav smagu iedzimtu patoloģiju like Dauna sindroms utt), tikai jāatrod kur. Un tad iespējams, ka vislabāk to atradīs viņš pats, ja viņam/ viņai apkārt būs daudz iespēju, variantu, interesantu lietu, informācijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-01 11:54 (saite)
talants un spējas ir atšķirīgi jēdzieni - jā, katram ir lietas, kas padodas labāk un arī cilvēks ar garīgu atpalicību var zināt no galvas Encyclopedia Britannica (un tieši cilvēkiem ar traucētu intelektu visbiežāk ir ļoti laba atmiņa), bet ko tas līdz, ja savas zināšanas viņš nespēs pielietot nevienā no jomām... pastāv jau ergoterapija, kad katram tiek piemeklētas lietas, ko tas var darīt vislabāk... iespējas un varianti, kuri ir apkārt, sniedz motivāciju tiem, kam jau no dabas ir dotības, cilvēks ar pazeminātām dotībām ir nemotivēts, viņš šīs iespējas, interesantās lietas vai informāciju vai nu vienkārši nepamanīs, bet ja parādīt, tad atmetīs ar roku, vai arī uz īsu brīdi ieinteresēsies, bet pēc tam tāpat atmetīs ar roku...

jā, jūs transhumānisti ticat singularitātei, taču pat optimistiskākie no jums to plāno vēl ne mūsu dzīves laikā... var jau būt, ja tas notiks, arī mentālos procesus vadīs iebūvēti procesori, tad visi cilvēki būs vienādi spējīgi, nemirstīgi un bla bla bla (šeit es gan neredzu atšķirību no reliģijas ;) ), bet pagaidām jāsadzīvo ar to, kas ir

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-09-01 12:02 (saite)
//cilvēks ar pazeminātām dotībām ir nemotivēts,//

Vot par šito arī ir jautājums: zemākas dotības vai neatrastas dotības? Nezinu, pieļauju abus variantus, saprotu, ka jāpēta.

// ticat singularitātei,//

Ne gluži ticam (ticēt nav labs termins, labs termins ir plānot) un ne gluži singularitātei, kā to zīmēja Kurcveils. Es atrodu, ka ``singularitātes`` jēdziens ir neprecīzs. Ar to ir domāta fāze, kad attīstība kļūst eksponenciāla, bet mēs no matenes atceramies, ka eksponente ir tāda līkne, kas jebkurā fragmentā (ja zoomo) ir līdzīga pati sev un tātad visticamāk ka mēs sen (vienmēr?) jau esam tajā ``singularitātē`` iekšā. Tā ir parastā normālā attīstība jeb progress un tā turpināt tad arī ir darāmā lieta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-01 12:10 (saite)
Pirmais jautājums tiek pētīts kopš psiholoģijas, kā zinātnes, izveidošanās, ja nebūtu slinkums meklēt, samestu linkus uz pēdējo gadu pētījumiem, bet tā kā tā nav īsti ne mana pētījumu, ne interešu sfēra, parasti šādiem rakstiem vairāk par abstraktu nelasu un operatīvi aizmirstu...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-09-01 12:16 (saite)
Fakts, ka izdzīvošanas spiediena vājināšanās (tipa nav vairs jāstrādā uz lauka no rīta līdz vakaram gandrīz visiem) un izglītības/ informācijas pieejamība pavairo zināmo/ izpausto talantīgo skaitu, it kā norāda uz otro variantu, tb ka potenciāls ir visiem vai gandrīz visiem, vai realizējas- atkarājas no apstākļiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-01 12:21 (saite)
vienkārši agrāk mazāk spējīgie laicīgi gāja bojā, tagad izdzīvo līdz vēlam vecumam visi slimie un gan miesās, gan garā vājie

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-09-01 12:23 (saite)
Un mēs aizvien labāk protam viņus izārstēt, nu jā, tāds Hokings būtu nomiris gadus 30 atpakaļ un šīs smadzenes mēs attiecīgi būtu zaudējuši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-01 12:27 (saite)
jap

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2015-09-01 20:55 (saite)
"Значки на серых пиджаках,
на лицах скука или страх"

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-02 22:43 (saite)
baigi labi, kam tas ir?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2015-09-02 23:19 (saite)
Coja "Восьмиклассница", vārdus filmai un citam kontekstam
kāds piemērojis, bet jaunradītā divrinde par padomju skolnieciņu perfekta

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-03 15:37 (saite)
nokaunējos, ka neatpazinu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2015-09-03 18:22 (saite)
Labais jaunais bieži vien izrādās piemirstais vecais ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lord
2015-09-03 19:57 (saite)
es teiktu, ka tā ir parasti :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?