par dzīvokļpalmām
02:25pm 25/02/2018
  Lasot 1977. gada latviešu autora grāmatu par interjera dizainu atcerējos, ka astoņdesmitajos gados katrā otrajā dzīvoklī bija pa palmai... kur viņas visas palika?
     Read 3 - Post

par sniegu
01:33pm 29/01/2018
  man ļoti patīk šī ziema.... nebija rudens un tas lika saskumt, taču ziema ir ļoti skaista, patiešām...

par atsaucēm
09:43pm 16/01/2018
  kas man riktīgi patīk blogōšanā - nav jāliek atsauces (prūflinki neskaitās) un drīkst komentēt un paust savas domas... tas ir riktīgi kruti... ir pagājuši vienpadsmit gadi kopš maģistra darba LU... gandrīz desmit no tiem tika veltīti tam, lai tiktu vaļā no akadēmiskā stila un iemācītos brīvi interpretēt lietas... un nemeklēt prūfus katram pieminētajam faktam... nu, pirms kādiem trim gadiem rakstīju maģistra darbu Rēzeknes augstskolā, bet tas neskaitās, šeit pasniedzēji paši rakstot darbus inženierzinātnēs atļaujas paust savas emocijas...

par Černobiļiešu klubiņu
09:51pm 10/01/2018
  interesanti ir tas, ka tiklīdz tu esi pabijis atstumtības Zonā, pēkšņi Tev sāk rakstīt sveši cilvēki, aicināt draudzēties, dalīties pieredzē, u.c.. ļoti dīvaini, sajūta, ka esi pārkāpis kādu robežu, ko varbūt nevajadzēja pārkāpt... un vēl nedaudz ir sajūta, ka esi netīšām ielīdis bērnu smilšu kastē... mja...

par nostaļģiju
10:27am 09/01/2018
  vakar vakarā gāju mājās no savas fotolaboratorijas, bija visai skaists laiks, gaismiņas pa esplanādi, pārplūdusi upe, viss tik skaisti un romantiski un aizdomājos par to, ka man kaut kurā dzīves periodā bija visai raksturīga nostaļģēšana... un ka jau visai sen to neesmu jutis...

nu, tas gan nepārsteidz, skatoties atpakaļ es neredzu, ka kaut kad kaut kas būtu bijis īpaši labāk, kā ir šobrīd... un tas dara uzmanīgu - nav izslēgts, ka kaut kad nostaļģēšu par šodienu...

par vērtību maiņu
06:15pm 06/01/2018

music: tāpatvien
interesanti, ka gadus astoņus atpakaļ lējām sveces vecajās eglīšu mantiņās, sitām tās un dabūjām sveces pūces, čiekurus un citus zvaniņus, bet šajos Ziemassvētkos viena no mīļākajām dāvanām šķiet kaste ar padomju laika eglīšu mantiņām un lietutiņiem...

par 2017
11:25am 03/01/2018

music: King Gizzard & The Lizard Wizard - Sleep Drifter
Janvāris
1. - 2. janvāris: Jaunais gads sagaidīts Lahti pilsētā Somijā, vēl līkums - Jivaskila, Nokia, Tampere, iemesta actiņa Espoo, prāmis no Helsinkiem uz Tallinu, naksnīgā Tallina un uz mājām.
14. janvāris: Rāzna, Lielais Liepu kalns, Dagda, Krāslava
31. janvāris: es publiski izsaku savu neapmierinātību par Latgales kongresa simtgades memoriāla būvi Rēzeknē, bet maijā jau memoriāls ir atklāts. Rēzekne pamazām sāk atgādināt kapus.
Janvāri aktīvi aizsāku pētīt pilsētas un tās infrastruktūras un attīstības vēsturi.

Februāris
Turpinās aktīva Rēzeknes vēstures pētīšana, tiek lasītas tonnas materiālu un rakts, rakts, rakts. Kas sākotnēji paredzēts, kā bloga ieraksts, apjoma ziņā sāk sasniegt kārtīgas brošūras apjomus.
Vinnēju pilsētas kultūras un tūrisma projektu konkursā, būs ar lielā izmēra kameru uz stikla jābildē pilsētas skati un jādrukā par atklātnēm. Ļoti drīz nožēloju, ka esmu vinnējis šo projektu, sevišķi tāpēc, ka lielā izmēra kamera manā rīcībā ir nonākusi pirms mēneša un vēl īsti apieties, nerunājot par veiksmīgu rezultātu sasniegšanu, es neprotu.
Regita nevinnē projektu par vienreizējo kameru izdalīšanu pilsētā pazīstamiem cilvēkiem un 'savas' pilsētas iemūžināšanu. Nolemjam finansēt paši. Projekts ir ievilcies turpinās vēl šobaltdien.
19. februāris: Tūja, Tūjasmuiža, Cēsis

Marts
Turpinās pilsētas vēstures pētīšana un bildēšana gan priekš šī ieraksta gan priekš atklātņu projekta.
26. marts: brauciens ar smailītēm pa Rēzeknes upi

Aprīlis
Turpinās pilsētas vēstures pētīšana un bildēšana priekš atklātņu projekta.
1. aprīlis: Latgales baznīcu tūre - Ozolmuiža, Ciskādi, Prezma, Rozentova, Zosna, Kaunata, Brodaiža, Rundēni, Vecsloboda, Pasiene, Zilupe, Briģi, Raipole, Istalsna, Ņukši, Stoļerova
4. aprīlis: uzkāpu kādā no Rēzeknes nomales katlumāju skursteņiem, lai nobildētu Rēzeknes panorāmu, bija bailīgi, bet ļoti skaisti
8. aprīlis: Pārgājiens apkārt Saukas ezeram no Lones. Apmeklēta Sauka. Iepazīšanās ar augšzemnieku dialektu un pārdomas par to, kur Endzelīns ir aizšāvis greizi klanoties Ulmaņa un tautiskās mitoloģijas priekšā.
12. aprīlis: Parīze
13., 14. aprīlis: Porto
15. aprīlis: uzsākam Camino de Santiago, izvēlamies kapliču kāzām
15. - 22. aprīlis: Porto, Povoa de Varzim, Esposende, Viana do Castelo, Carreço, Caminha, Vila Nova de Cerveira, Valença, Mos, Redondela, Pontevedra, Caldas de Reis, Herbon, A Picaraña, Santiago de Compostela
22. aprīlis: Vigo Spānijā
23. aprīlis: Porto
24. aprīlis: Londona
30. aprīlis: Rīga

Maijs
Turpinās pilsēta vēstures pētīšana, tiek pabeigts atklātņu projekts un iesniegts drukai.
1. maijs: Māsa slepeni sarakstās ar savu līgavaini, lai jūnijā laulātos baznīcā - tur gan klāt es nebūšu, bet šeit mēs ar Regitu esam liecinieki. Sarakstīšanās Dundagas pils parkā un braucam ceļojumā.
1. - 2. maijs: Rīga, Dundaga, Pedvāle, Kuldīga, Liepāja, Karosta, Kuršu kāpa (Nida, Juodkrante), Klaipēda
11. maijs: 1. izdevies šķidrā kolodija 13x18 centimetru negatīvs uz stikla, fotogrāfijā sākas jauns etaps
13. maijs: Kalkūne, Daugavpils, Červonka, Špoģi
16. maijs: Uzvelkam buras, sākas burāšanas sezona Rāznā
18. maijs: Publiski pukstu par debilajām Rēzeknes info stellām, kas atgādina Šreku un nekādi neiederas pilsēta ainā... ļaudis pavelkas, bet, protams, viņas vēl 100 gadus stāvēs.
19. maijs: Aldis Pūtelis Rēzeknē stāsta par latviešu pagānismu, tautas vēsturi un ko mēs zinām par tautasdziesmām, mitoloģiju un tautas vēsturi. Un protams, izrādās, ka nezinām mēs itin neko.
20. maijs: Kopā ar Aldi dodamies putnu vērošanas braucienā uz Lubāna ezeru.

Jūnijs
3. jūnijs: Gulbene, Velēna, Smiltene, Valmiermuiža, Burtnieki, Matīši, Mazsalaca, Cēsis, Limbaži (metālopera Kurbads - vilšanās)
4. jūnijs: Vējiņu pazemes ezeri, Straupe, Salacgrīva, Ainaži, Pērnava
15. - 26. jūnijs: Darba izbrauciens: strādājam Lisabonā, laukā 40+ grādi, mocība
20. jūnijs: Santarem
21. jūnijs: Sintra, Cabo da Roca
25. jūnijs: Arrabida, Setubal

Jūlijs
7. jūlijs: Degumnieku aviācijas festivāls - pirmoreiz lidoju ar četrvietīgo lidmašīnu, Lubāna ezers no putna lidojuma izskatās pēc purva
11. jūlijs: Pārgājiens Gaigalava - Īdeņa - Nagļi, Garanči, Gaigalava, kaut kas nedaudz vairāk par 40 km kopā
13. jūlijs: Preiļi
29., 30. jūlijs: Lietuvas un Baltkrievijas brauciens - Višķi, Kulionys, Eiropas ģeogrāfiskais centrs netālu no Viļņas, ciems Četrdesmit tatāri (Keturiasdesmit Totoriu), Paulavos respublika, Turgeliai, Lietuvas apendicīts Baltkrievijas teritorijā (Dieveniškes, Milkūnai, Norvilišķi), Grūtas, Druskininkai, Grodno un tās apkārtne Baltkrievijā, Belostoka un Augustova Polijā

Augusts
2. augusts: Rāznā kopā ar Dienas žurnālistiem nonākam vētrā, vēja ātrums sasniedza un, iespējams, pārsniedza 25 m/s, mēs bijām pilnās burās. Bija interesanti.
11. augusts: sarakstījāmies Rēzeknes dzimtsarakstu nodaļā un ar māsu un viņas vīru devāmies uz Lietuvu
11., 12. augusts: Malta, Puša, Lociki, Zarasi, Salakas, Ignalina, Palūše, Ginuciai, Visagina
21. augusts: dodamies ar radiem un priesteri uz Porto, lai 24. augustā salaulātos nelielā kapličā okeāna krastā
23. augusts: Aveiro
24. augusts: gredzens pirkstā
25. augusts: ar lieciniekiem (māsu un viņas vīru) dodamies kāzu ceļojumā uz Majorku
25.-27. augusts: Majorka: Palma, Serra de Tramuntana (Deia, Port de Sóller, Valldemossa), Alcúdia, S’illot, Cuevas del Drach, Far del Cap Salines
27. augusta vakarā pametam savus lieciniekus Majorkā un dodamies uz Spāniju
27. augusts - 4. septembris: Seviļa, Gibraltārs, Malaga, Granada, Murcija, Kartāga, Alikante, Valencija, Peniskola, Barselona

Septembris
Pamazām sāku atsākt darboties laboratorijā, kur visu vasaru neesmu bijis, iet lēnām un nevaru īsti atrast fokusu savām darbībām, bildēšana ir pilnībā palikusi novārtā
9. septembris: braucu uz Zarasiem sagaidīt Regitu un kamēr gaidu autobusu, sanāk apstaigāt pilsētu. Pēc tam sanāk aizbraukt uz ūdensdzirnavām turpat netālu, kur joprojām maļ miltus.
30. septembris: Dricāni un Pilcenes baznīca

Oktobris
6. oktobris: Ikšķile, Rīga
7. oktobris: Čiekurkalns, Jugla, Cēsis, Strenči, Seda, Viļjandi, Rakvere, Hara zemūdeņu bāze, Tallina
8. oktobris: Türisalu krauja, Ūdenskritums uz Keila upes, Ämari lidotāju kapi, Rummu nogrimušais cietums, Haapsalu, Ungru muiža

Novembris
5. novembris: Šķaune, Meikšāni, Vecslabada, Ludza
18. novembris: Malnava, Kārsava, Viļaka
19. novembris: Priekuļi, Rouge Igaunijā, Pjahni, Lielais Munameģis, Tartu, Narva
20. novembris: Narva - Joesu, Silamjāe, Toija, Valastes ūdenskritums, Pjuhticas sieviešu klosteris Kjūremjāē

Decembris
2. decembris: Pirmā bilde (uz fotopapīra) ar 20x25 centimetru formāta kameru
18. decembris: pēdējoreiz sezonā izejam Rāznā, sanāk lauzt ledu, lai tiktu laukā no līča, līcis jau ir aizsalis
25. decembris: Suvalki, Belostoka, Ļubļana
26. decembris: Ļvova, Ternopila, Hmeļnickij, Vinnica
27. decembris: Žitomira, Kijeva
28. decembris: Slavutiča, Černihova
29. decembris: Kijeva
30. decembris: Černobiļa, Pripjata, Černobiļas AES, Černobiļa 2, Rivne, Lucka
31. decembris: Sagaidām jauno gadu Lodzā

Nu, un kāds būs nākamais gads varu tikai minēt. Izskatās, ka jūlijā dodamies līdz februārim uz ASV, Lieldienās ir doma aizbraukt nelielā ekspedīcijā pa Krieviju, bet ja neizdosies, varētu paieties kādu Camino de Santiago vai apmeklēt Grieķiju vai Karpatus. Plānu ir daudz, naudas un laika - kā parasti trūkst.

Cibā sanāk retāk rakstīt, rokas par īsu, par piedzīvojumiem parasti rakstu savā ceļojumu blogā EsEju, ja nu kādu kaut kas interesē.

Read 4 - Post

par lietām, kas jāredz pirms nāves
10:36am 14/12/2017
  atzīstos, triviāli un muļķīgi, bet viena no lietām, ko es ārkārtīgi gribētu redzēt savas dzīves laikā - Cepelīna izmēra dirižabli gaisā... un ar šo sapni es dzīvoju jau ļoti daudzus gadus...
     Read 1 - Post

par hobijiem
08:37pm 06/12/2017

music: Jefferson Airplane - House of Pooneil Corners
lai kā es visu laiku pretotos šai domai, tomēr tā ir realitāte - es esmu visai draņķīgs fotogrāfs.. un pat ja es gribētu, es nespētu nopelnīt ar fotogrāfiju, jo... [noslēpums]es neprotu bildēt... vispār... un es galīgi nesaprotu gaismu... katra pamatskolas skolotāja saprot, ka pret gaismu bildēt nevar, es gaismu neredzu vispār...[/noslēpums] es periodiski izsmeju visus apkārtējos studentiņus, lamājos par to, kādu draņķi taisa manas skolnieces, bet ja pavisam atklāti, es pat tā nevaru... lūk... tāpēc tā vietā, lai bildētu, es sēžu savā laboratorijā tumsā un jaucu ķīmijas, tērēju naudu uz absolūti nejēdzīgām alternatīvajām foto tehnikām, bet triju gadu laikā neesmu radījis nevienu daudz maz sakarīgu pat banālu cianotipu, nemaz nerunājot par kaut ko sarežģītāku... varbūt taisnība ir dažiem, kas uzskata, ka es bildēju tikai tāpēc, lai varētu legāli skatīties uz plikām meitenēm?

par grafiti
11:32am 04/12/2017

music: King Gizzard and the Lizard Wizard - I'm Not In Your Mind
Burvīgs uzrakstu apkopojums no Herkulānumas un Pompeju sienu uzrakstiem - http://www.pompeiana.org/Resources/Ancient/Graffiti%20from%20Pompeii.htm

par jūru
10:56pm 11/10/2017
  Jautājums, kas man ienāca prātā Valencijas pludmalē un jau otro mēnesi neliek mieru - kādas bija antīko grieķu, romiešu, viduslaiku aristokrātu un feodālā laikmeta zvejnieku rekreācija pie jūras un vai tāda vispār bija? Vai romieši sauļojās, ja tā, tad kādas tradīcijas bija ar to saistītas? Vai hoplīti gāja peldēties, lai patīkami pavadītu laiku, nevis lai trenētu spēku un izveicību vai lai kādam uzbruktu? Vai viduslaiku zvejnieks brīvā brīdī zvilnēja pie jūras skatīdamies tālumā uz aiz horizonta zūdošajiem mastiem? Vai 6. gadsimta hercoģiene lūkojās uz mēness ceļu jūrā? Man visa sauļošanās/peldēšanās/caurāmdienāmpiejūraszvilnēšana šķiet ļoti garlaicīga un muļķīga laika nosišana, tāpēc interesanti, vai tā ir jauno laiku tradīcija, vai cilvēkiem tas vienmēr ir bijis raksturīgi? Nekur vēstures avotos ne ar ko tādu neesmu saskāries. Ovīdijs rakstīja par nimfām, kas dīķos plunčājās, bet tas nav gluži tas, imo.
     Read 5 - Post

par spamu
08:58am 05/10/2017
  Izskatās, ka automātiskie tulkotāji mācās arī pareizi tulkot spamerus. Šī ir pērle :)
"Es gaidu jūsu aizvainojošo atbildi tieši uz manu pasta kastīti."

par padomju arhitektūru
01:18pm 04/10/2017
  Izrādās, ka tās drausmas, ar ko mums šobrīd saistās padomju arhitektūra, aizsākās 1955. gadā..

par ceļošanu laikā
10:14am 30/05/2017

music: Rammstein - Hallelujah
Ja būtu iespējama ceļošana laikā, tad, piemēram, Bēthovena devītās pirmatskaņojumā, Golgātā vai 1865. gada Lielajā piektdienā Teilora lugas izrādē būtu tikai ceļotāji laikā...
Kaut gan kā lai mēs zinām, ka tā nebija?
Laikam jāapsēžas un jāuzraksta rokasgrāmata par to, kā atmaskot ceļotājus laikā.
No otras puses - es nekad neesmu redzējis ceļotājus laikā, bet tas laikam tāpēc, ka es nekad neesmu bijis klāt nevienā nozīmīgā notikumā.

Read 4 - Post

par pilsētu redzēšanu
02:04pm 29/04/2017
  un vispār mani ļoti kaitina, kad, piemēram, es uz divām stundām esmu Parīzē un tad man mājās kāds, kurš tur ir nodzīvojis nedēļu vai mēnesi, vai ir bijis caurbraucot, nav svarīgi, saka - Parīzi nevar apskatīt pat par nedēļu/mēnesi/gadu/citi varianti... bezjēdzīga vārīšanās par tēmu  )

par jauno pāvestu
10:33am 02/02/2017

music: John Lewis - Love Me or Leave Me
The Young Pope aizgāja vienā elpas vilcienā un jāatzīst, ka lai arī Youth bija pilnīga (nu, varbūt ne pilnīga, bet visai izteikta) izgāšanās, ar seriālu Sorentino tika galā...
Bet.. )

par humānisma laikmetu
09:25am 02/02/2017
  Cilvēks cilvēkam sojas kotlete.
     Read 1 - Post

par ūsām
11:48am 31/01/2017

music: Arvo Pärt - Te Deum
ok, dabā pastāv vīrieši ar ūsām... bārda man ir kopš sāka augt un pavisam bez bārdas esmu bijis pēc tam reizes divas pa nedēļai, kamēr neataug, bet mani vienmēr ir intriģējuši vīrieši ar ūsām... vienmēr esmu brīnījies, kā viņi panāk šīs birstveida asās ūsas, kad katrs sars izslējies uz priekšu... bet nu labi, tehniski es varu iztēloties, kā to dabū gatavu, mani mulsina kas cits - kāpēc tās nemainās? kad viņi līdzina ūsas? nu nevar taču būt tā, ka šie vīri katru dienu vai vismaz reizi nedēļā sēž ar manikīra šķērītēm pie spoguļa? nop, te ir cits noslēpums... manam patēvam visu mūžu ir ūsas un es laikam reizes divas pa visiem gadiem dzīvojot ar ģimeni redzēju viņu līdzinām ūsas un katrreiz tās kļuva ievērojami īsākas... ievērojami! kāpēc nemainās ūsas? kāpēc visi ūsainie vīrieši visu mūžu izskatās vienādi un ūsas uz pavisam īsu brīdi kļūst īsākas tikai vienreiz gadā?

Read 5 - Post

par ziemu
10:00am 24/01/2017
  ir tikai janvāra vidus, bet jau ir sajūta, ka ziema ir pārdzīvota... ļoti agri, parasti šī sajūta rodas ne agrāk par februāra beigām, bet biežāk - tikai martā..

par virtuālo kontentu
09:56am 24/01/2017
  internetos - sociālajos portālos, blogos, tematiskajos saitos, forumos, u.c. ir divi lietotāju tipi, kas ir ~80% no visiem lietotājiem, vieni ir tie, kas rada kontentu, otrie - laiko un komentē
es nelietoju ziņu portālus, bet cik nu man ir radies priekšstats, tad tur šie 80% arī ir uz diviem lietotāju tipiem - tie kas lasa un dažreiz šēro, un tie, kas raksta naidīgus komentārus