- 2018.05.01, 17:53
- Pie LateStageCapitalism jautājuma, man rodas tāda sajūta ka varētu dibināt partiju kuras vienīgais mērķis būtu ieviest Basic Income, bet tā bez diskusijām "kas par to samaksās", un "kā tas strādās", un tamlīdzīgas dancošanas riņķī un apkārt, bet vienkārši pasludināt par mērķi, un viss tur. Vispirms ieviest, un diskutēt var pēc tam. Partijas elektorāts: nabadzīgie, kas dzīvo par minimālo algu vai zem tās - kuriem ūdens jau smeļas mutē. Vienkārši apsolot ka būs nauda.
Pietiek jau dancot pēc kapitāla stabulītes. Darba nav. Nauda ir. Vajaga tikai likt lietā. - 52 rakstair doma
- 1.5.18 21:51 #
-
https://kustibapar.lv/par-programmu/
Lai apgūtu jaunas darba prasmes un atrastu jaunas darba vietas, iedzīvotājiem jābūt drošiem par iztiku. Daudzviet pasaulē arvien nopietnāk izmēģina jaunas sociālās drošības formas. Viena šāda jauna forma ir vispārējais pamatienākums – regulārs noteikta apjoma naudas pārskaitījums no budžeta visiem valsts iedzīvotājiem, aizstājot sarežģītu un grūti pārvaldāmu pabalstu sistēmu. Tas ir veids, kā novērst nabadzību ne tikai bezdarbnieku, bet arī zemāk atalgoto un neregulāri strādājošo vidū. Tas rada drošības sajūtu un atraisa cilvēkos gatavību meklēt jaunas darbības jomas, būt uzņēmīgiem un radošiem.
Mēs sāksim vispārējā pamatienākuma ieviešanas izpētes darbus. Smelsimies pieredzi tur, kur šāda jauna atbalsta forma jau tiek izmēģināta (Somijā, Nīderlandē, Kanādā u. c.) Sāksim ar pilotprojektiem, lai izvērtētu iespēju Latvijā aizstāt daļu esošo sarežģīti administrējamo sociālās palīdzības programmu ar vispārējo pamatienākumu. - Atbildēt
- 2.5.18 10:10 #
-
Kāda sajūta pārstāvēt partiju, kura interesē labi ja vienam līdz diviem procentiem šaura burbuļa?
- Atbildēt
- 2.5.18 11:42 #
-
Personai un "sev" jau nav nozīme, vienalga, bet maniem politiskajiem uzskatiem, izvēlēm un preferencēm tomēr ir lielāka relevance un sakritība ar statistiski lielāku grupu (turklāt ne tikai LV ietvaros) nekā atsevišķiem pilnīgi margināliem spēkiem, kurus interesē tikai savi, the guardian vai kāda bagāta un ietekmīga filantropa uzskati un vēlmes.
- Atbildēt
- 2.5.18 11:48 #
-
Tas, ka tu atbilsti šauram apgaismoto mazākumam nenozīmē, ka tev ir taisnība.
- Atbildēt
- 2.5.18 11:52 #
-
Nepareizi. Atslēgvārds *apgaismoto*. Apgaismotajiem ir vairāk taisnības jo viņi ir zinošāki.
- Atbildēt
- 2.5.18 13:03 #
-
Nepareizi. Vairāk zinošs ne obligāti nozīmē, ka vairāk taisnības. Vairāk zinošs ne obligāti nozīmē, ka vairāk labs cilvēks. Apgaismots ne obligāti nozīmē, ka vairāk zinošs.
- Atbildēt
- 2.5.18 14:00 #
-
Pie nosacījuma, ka zināšanas adekvātas, t.i. atbilst realitātei, tas tieši to nozīmē. Zināšanas = patiesība, līdz ar to vairāk zinošs = vairāk patiess, elementāri. Apgaismots vnk ir sinonīms zinošajam.
- Atbildēt
- 1.5.18 21:56 #
-
https://i.imgur.com/XLgopnV.jpg
- Atbildēt
- 1.5.18 22:21 #
-
Ha, kāds neseko līdzi ziņām par to, kā ar pamatienākumu veicas Šveicē un Somijā.
Cilvēks, kurš kārtējo reizi aicina uz komunismu, automātiski ir izkritis no morāles un racionalitātes prizmas. Tas ir tāpat, kā teikt: "eu, pamēģinam vēlreiz verdzību/rasismu, kazi, strādās". Bezatbildīgi un aizvainojoši. - Atbildēt
- 1.5.18 22:50 #
-
pirmkārt - kamdēļ tu verdzību pielīdzini rasismam. rasisms piemīt visiem cilvēkiem, tā ir daļa no cilvēka konstitūcijas. savukārt verdzība ir no pavisam citas operas.
bet pamatienākums nestrādās. Zaubes pagastā it visi priecāsies par šādu ienākumu, bet neko nemainīs, jo tāpat ir jāšiverē pa māju, jāiet uz copi, jātaisa ēst, jāiedzer - tas viss prasa pārāk daudz laika, lai ko citu vēl darītu. - Atbildēt
- 1.5.18 23:04 #
-
/ rasisms piemīt visiem cilvēkiem, tā ir daļa no cilvēka konstitūcijas. /
melo - Atbildēt
- 1.5.18 23:17 #
-
e? ā nu pareizi es nēesmu cilvēks, pardon pardon vēlreiz pardon visapkārt, atkal aizmirsu :D ( vot tā iet ja ieiet lomā)
- Atbildēt
- 2.5.18 00:14 #
-
Tu arī esi rasists. Tu vienkārši šausmīgi censtos to apspiest dēļ šī brīža ideoloģiskā peer pressure. In grupas preferences ir labi izpētītas lietas un novērojamas pat zīdaiņos.
- Atbildēt
- 2.5.18 00:22 #
-
Jā man ir grupas preference (domu biedri, sarunu biedri utt) bet piesaukt tur ``rasi`` būtu baigā jēdzienu staipīšana. Pa lielam man nebūtu svarīgi arī vai tie ir cilvēki, galvenais ka saprāti un var komunicēt. Nu jeb vienkārši sakot afrikāņu izcelsmes zinātņu doktors man ir grupas preferencē atšķirībā no latviešu pāķa.
- Atbildēt
- 2.5.18 00:32 #
-
Vari fantazēt cik uziet. Tu šobrīd noliedz izpētītu fenomenu, zinātniskais tu mūsu.
- Atbildēt
- 2.5.18 10:15 #
-
labi, daļēji piekrītu, definēšu to rasisma negatīvo aspektu, kuram, ceru, esam tikuši pāri: "ļaužu grupa x ir "zemākas rases pārstāvji", tātad mums ir tiesības likt viņiem, piemēram, sēdēt autobusos īpašās vietās vai vai viņiem likumos nav tiesības uz tādu un tādu aizsardzību, kas pienākas citas rases pārstāvim". zinu, ka tas izklausās briesmīgi un trigerojoši - man šķiet, to varētu saukt par institucionalizēto rasismu. kaut gan, jā, ir slideni, jo "policisti šauj melnos" atkal uzreiz visi kliedz, ka institucionalizēts rasisms, kas degradē terminu. labi, atmetam rasismu.
- Atbildēt
- 2.5.18 11:15 #
-
es biju domājis - iedalīšanu pēc rases kā bioloģiski, tā kultūras ziņā.
var jau teikt, ka visi poļi nav vienādi, bet tomēr tamili atšķirās no poļiem, atrodas citur ne tikai fiziski un garīgi.
kas vienam ir brīvība, tas otram - cūcība. kas vienam tīrība, tas otram - spaidi un pazemojums.
rasismam būtu jābūt kā pamattiesībām. 50tajos gados Norvēģijas valdība ņēma sāmu bērnus no ģimenēm ārā un lika internātos, centās integrēt norvēģu sabiedrībā. brutāls eksperiments ar traģiskām sekām. - Atbildēt
- 2.5.18 11:44 #
-
Jā, un ļoti daudzi izvēlas dzīvot ar grupu identitātēm, kā tamili vai poļi, kas veido viņu personisko identitāti, kaut gan sākotnēji, piedzimstot viņi šos faktus un apstākļus nemaz nav izvēlējušies. Lai gan ir absurdi iedomāties situāciju, kurā var "neizvēlēties būt žīdam/polim/tamilam". Lai vai kā man patiktu japāņi, es nevaru izvēlēties būt kā japānis.
- Atbildēt
- 2.5.18 12:51 #
-
ja tu skaties uz pasauli ar sirdi, tad nekas nav jāiedala - tu redzi/jūti visu un uzreiz. bet prāts visu nevar aptvert, tam ir jāatdala jēdzieni un vienības.
- Atbildēt
- 2.5.18 13:58 #
-
Kas tas ir ``skaties ar sirdi``? Sirds tas ir sūknis, orgāns asinsspiediena un plūsmas uzturēšanai. Sistēmas apkalpošanas orgāns. Tas ir tas pats kas pateikt ``skaties uz pasauli ar zarnām`` vai ``dators rēķina ar ventilatoru``
- Atbildēt
- 2.5.18 15:16 #
-
No poētiskām metaforām ir jēga tikai tik tālu, cik tās atsaucas uz kaut ko prozaiski reālu.
- Atbildēt
- 1.5.18 23:06 #
-
Krišjāni es tev varu pateikt ko vēl sludinot automātiski izkrīt no morāles un racionalitātes, gribi?
- Atbildēt
- 2.5.18 10:16 #
-
Transhumānismu, mehānistisku pasaules uzskatu un zinātniski-materiālistisko redukcionismu. Tādus var glābt tikai Providences žēlastība.
- Atbildēt
- 2.5.18 10:55 #
-
Nē tu neuzminēji. Amorāla un neloģiska ir ideja par šito te providenci un konkrēti īpaši amorāli ir jūsmot par tēlu ``karapulku jahve`` jeb bībeles dievu.
- Atbildēt
- 2.5.18 11:48 #
-
Neapnīk visas diskusijas par komunismu vai marksismu ievirzīt diskusijās par karapulku Jahvi?
Nē, paga, neapnīk PILNĪGI VISAS diskusijas ievirzīt gultnē par karapulku Jahvi un teismu? Es piekrītu, ka jautājums par teismu un biblisko Dievu ir centrālais jautājums, kas jārisina katra indivīda dzīvē visā pasaulē. Bet, kamōn, tu taču esi ateists or smth, vismaz ar visu H+ un pseidozinātniskuma bagāžu tomēr, lūdzu, mēģini uzvesties kā tāds. - Atbildēt
- 2.5.18 11:49 #
-
Tu pirmais sāki. Kurš sāka beztēmā klepot kaut ko par transhumānismu? Attiecīgi es tikai norādīju kas tiešām ir amorāli un neloģiski.
- Atbildēt
- 2.5.18 11:50 #
-
Un also savu providenci tu arī pirmais ievilki debatē, attiecīgi es norādīju kur šitādai providencei īstā vieta.
- Atbildēt
- 2.5.18 13:08 #
-
Ne gluži. Es ieliku komentāru, norakstot noteiktu politekonomisko filozofiju kā amorālu un iracionālu. Tu beztēmā ieliki komentāru, ka šāds vērtējums varētu attiekties uz kaut ko citu. Es šo komentāru tikai apstiprināju, jo starp transhumānismu un komunismu ir uzkrītoši daudz līdzību - kaut gan skaidrs, ka tu piepeši vēlējies komentariātu pavērst no morāla komunisma izvērtējuma uz kārtējo random beztēmas ne sevišķi informēto piesiešanos kristietībai. Ja nu vienīgi tevi trigērēja tas, ka piesaucu morāles kategorijas, jo bezdievjiem ar morāles pamatiem un objektīviem kritērijiem jau ilgāku laiku problēmas.
- Atbildēt
- 2.5.18 13:56 #
-
Iespējams, ka neinformētie piesienies komunismam. Jā, starp citu, konstruktīvo pusi no komunisma tiešām var realizēt tikai caur automatizāciju, t.sk. plānošanas automatizāciju.
Also jā un kad bībeles dieva pielūdzējs izsaka spriedumus par morāli, tas ir amzianti. Tas ir apmēram tas pats, kas ja 300kg dīvānresnis pārliecinoši spriež par slaido līniju, bodybuildingu un sportisku dzīvesveidu. - Atbildēt
- 2.5.18 14:56 #
-
Es teiktu, ka piesiešanās komunismam ir pamatota (katrā ziņā pa tehnisko līniju; morālā pozēšana mani maz interesē), nepamatots ir apgalvojums par it kā lielo līdzību starp to un H+ (kur, vismaz pēc noklusējuma, nav tendences ne tādu, ne citādu politisko flangu virzienā).
- Atbildēt
- 2.5.18 15:00 #
-
Nē, ar konkrētajiem zinātniskajiem projektiem , kas ir H+ komunismam nav nekāda sakara, komunisms ir socioinženierijas plāns, diezgan vecs un prasts, nerealizējams bez AI/AGI kontrolsistēmām, var debatēt vai vērts realizēt vispār, tur ir varianti.
- Atbildēt
- 2.5.18 15:08 #
-
Man ir aizdomas, ka tikpat nerealizējams tas būtu ar šādām sistēmām, jo, zināmā mērā, tas ir mēģinājums 2 + 2 padarīt par 5.
- Atbildēt
- 2.5.18 15:02 #
-
īšak sakot komunismam protams var/ vajag piesieties, vnk ja to dara kultists krišjānis tas pa lielam ir ne pa tēmu.
- Atbildēt
- 2.5.18 15:06 #
-
Piesiešanos gan vajadzētu izskatīt pēc satura, nevis pēc autora. Tik ilgi, kamēr nesākas [piem.] teksti no sērijas, ka problēma ar komunismu ir tā, ka tas nepatīk dievam, domāju, ka viņa personīgās pārliecības detaļas te īsti nav no svara.
- Atbildēt
- 2.5.18 22:38 #
-
Nekas neliecina, ka Somijā ar pamatienākumu veiktos slikti. Te nesen pavīdēja nepareizi interpretētas ziņas, ka itkā slikti, bet somi to noliedza.
- Atbildēt
- 3.5.18 10:05 #
-
Speciāli ielikšu no viskreisākā un biasotākā medija tur ārā: https://www.theguardian.com/world/2
018/apr/23/finland-to-end-basic-income-t rial-after-two-years - Atbildēt
- 3.5.18 10:10 #
-
Tieši par to es runāju, get your facts straight.
https://yle.fi/uutiset/osasto/news/finlands_basic_income_organisers_correct_ina ccurate_media_reports_of_trials_prematur e_death/10177476 - Atbildēt
- 4.5.18 21:55 #
-
Valdība jau protams, neteikts, ka eksperimentam ir vāji rezultāti, bet ja lasa starp rindām, tad lielu sajūsmu es tajā neredzu. Parasti tāda klusēšana par neko labu neliecina. Tā teikt, pagaidīsim, kad visi būs aizmirsuši, un tad publicēsim rezultātus žurnālā, kuru neviens nelasa. ;)
- Atbildēt
- 5.5.18 12:00 #
-
Nu redzi, tā ir atkal tava subjektīvā interpretācija. Zinot somus vairāk, viņi ārēji nekad neizrāda lielu sajūsmu ne par ko - tāda kultūra. Un viņi drīzāk paklusēs, nekā izteiks pārsteidzīgus secinājumus - politiskais korektums viņiem ir daudz izteiktāks nekā Latvijā.
https://78.media.tumblr.com/47b8cb392de794aad3d9d013471fbaf0/tumblr_nwhhsiMLss1 uzfw46o1_500.gif
Tā ka beidz interpretēt faktus tā, kā tu tos vēlies redzēt, un atzīsti ka nebija tev taisnība. - Atbildēt
- 7.5.18 00:37 #
-
Es izsaku prognozes (par aptuveni 90%), ka šī skopā informācija norāda uz ne visai labiem rezultātiem, savukārt tu mēģini to interpretēt, ka tie liecina par labiem rezultātiem, pamatojoties uz somu atturību (kas vēl ir apšaubāma, jo diez vai somi rakstiski ir daudz atšķirīgāki no caurmēra eiropiešiem). Manuprāt, tāda wish-to-be-true attieksme ir daudz bīstamāka par skeptisku piesardzību.
Bet nekādu faktu šeit vēl nav. Kad publicēs rezultātus, tad jau redzēs. - Atbildēt
- 7.5.18 02:54 #
-
Es nemēģinu neko interpretēt, es norādīju, ka tevis norādīto informāciju paši somi ir nolieguši kā nepareizi interpretētu. Ne es ne somi tur neko nesaka par rezultātiem, jo to nav, kamēr tie nebūs apkopoti, kā jau pats norādīji. Par caurmēra eiropiešiem neko nezinu, bet somi ir daudz atšķirīgāki par caurmēra latviešiem arī rakstiski - un nepamatotus pieņēmumus parasti neizpauž ne par kādu tēmu, kamēr nav skaidrība, tādējādi izvairoties no liekām spekulācijām. Tā ka, manuprāt, pamatojums tavām prognozēm (neatkarīgi no tā vai tās piepildīsies, vai nē) ir diezgan aplams. Dzīvojot Somijā dažus gadus, mana prognoze ir ka labu/sliktu rezultātu iespējamība ir 50 uz 50.
Domāju nav vērts turpināt diskusiju, saprotu, ka mums pēc būtības ir pārāk atšķirīgs skatījums uz tām lietām. Pāris gadus atpakaļ satiku diezgan zinošu cilvēku, kura viedoklis bija tāds, ka drīzumā lielāko daļu profesiju aizstās roboti, paliks tikai ārsti, juristi, inženieri un tamlīdzīgas profesijas, līdz ar to bagātākiem cilvēkiem būs tik daudz naudas, ka viņi būs spiesti ar to dalīties ar nabagākajiem. Pa lielam šie eksperimenti virzās tajā virzienā (kaut arī nezinu, vai es ļoti piekrītu viņa teiktajam par to dalīšanos). - Atbildēt
- 7.5.18 11:36 #
-
Es izlasīju abus rakstus, un Guardian rakstā nebija nekādas nepareizas interpretācijas. Tas bija tieši tikpat atturīgs, vienkārši uzskaitot, kas ir zināms, un plus kāds par to ir viedoklis.
Fakts, ka "atturīgie" somi uzreiz ņēmās uzrakstīt savu rakstu, jau parāda, ka 1) viņi nav nemaz tik atturīgi, 2) ka visdrīzāk tomēr projekts tik labi neiet, ka viņi cenšas uzreiz reaģēt.
Par pārējo man nav komentāru. Nesaprotu, kāpēc tu man to stāsti? Es esmu pilnīgi neitrāls attiecībā uz šo eksperimentu. Tikai vērtēju, ka cilvēki ir diezgan emocionāli par to, un iespējams tāpēc nespēj neitrāli vērtēt šos rakstus. - Atbildēt
- 7.5.18 14:48 #
-
Guardian raksts tiešām bija salīdzinoši atturīgs (somi diezgan korekti uz viņu tieši nenorāda), savukārt LV medijos tieši Guardian raksts tika interpretēts pa savam - http://www.delfi.lv/bizness/pasaule/nau
da-par-neko-somi-nolemj-piebremzet-verie nigo-bezdarbnieku-pabalstu-eksperimentu.d?i d=49955099
Gan jau LV nebija vienīgie, kas nodarbojās ar sabojātā telefona spēlēšanu, un somiem nav problēmu tādas lietas pamanīt un reaģēt.
Fakts, ka "atturīgie" somi uzreiz ņēmās uzrakstīt savu rakstu, jau parāda, ka 1) viņi nav nemaz tik atturīgi, 2) ka visdrīzāk tomēr projekts tik labi neiet, ka viņi cenšas uzreiz reaģēt.
1) Somi atturās runāt pa tukšo, bet viņiem nekad nesagādā problēmas norādīt uz ko nepareizu, vai pateikt "nē".
2) tas ir tavs subjektīvais viedoklis (un neizskatās "pilnīgi neitrāls"), es pieļauju ka viņi reaģēja dēļ tā, ko es minēju pie 1), neatkarīgi no tā, kā tas projekts iet (par ko jau it kā vienojāmies, ka ir pārsteidzīgi to vērtēt). - Atbildēt
- 2.5.18 18:40 #
-
izlasīju https://www.goodreads.com/book/show/366
90518-utopia-for-realists Utopia for Realists. Līdzīga praktiska pieeja UBI un citiem jautājumiem. Iesaku. - Atbildēt