- 2010.07.22, 12:45
- Latvijas Avīze (Zigfrīds Dzedulis, kopā ar RTU docentu Aldi Rausi) bēdīgi demagoģizē par nekustamā īpašuma nodokli Latvijā (un kāpēc tāds nebūtu jāievieš O_O).
Raksts ir interesants ar to, ka iekšēji tas ir loģisks, un viss it kā ir pareizi... bet spriedumi balstās uz nepareiziem [neoliberālajiem] postulātiem. Tāpēc no diskusijas sanāk tāds appisiens, jo jau piedaloties sarunā, tu esi piekritis runāties balstoties uz oponenta terminiem (un tāpēc viņš jau vinnē). Iekšēji oponenta pozīcija ir loģiska: bet ja uz to paskatās no ārpuses, un tad kļūst skaidrs, ka pozīcija pati par sevi vienkārši ir kļūdaina.
"Tabulā redzama milzīgā nesamērība nodokļa maksājumos par zemi un par ēkām Jūrmalā un Ludzas rajona Nirzas pagastā, kur par 1500 kvadrātmetru zemi jāmaksā vien 4,5 lati, bet par ģimenes māju – 36 lati."
Nu, kur ir problēma? 4.5 lati gadā par zemi gadā pārāk liels nodoklis? Nē... Bet neoliberālā loģika dīc - Jūrmalā arī jābūt tikpat zemam nodoklim! Jo vienlīdzība nozīmē, ka vienādus (zemus) nodokļus jāmaksā gan oligarham Jūrmalā, gan zemniekam Ludzā! (Jā, kautkā tā neoliberālā loģika interpretē vienlīdzību. Savukārt sociālā loģika būtu tāda, ka oligarhs maksā lielus nodokļus no saviem milzīgajiem ienākumiem, lai subsidētu zemnieku ar maziem ienākumiem. Tā ir vienlīdzība.)
Tad tāds joks kā izvilkti vidējie mājsaimniecības ienākumi Jūrmalā. Nu - žurnālistam skolotājs laikam nepaskaidroja, cik bezjēdzīgi ir izmērīt vidējo temperatūru slimnīcā, ieskaitot drudža palātu un morgu, un pēc tam mēģināt kautko ar to ciparu darīt.
Sociālā loģika tev paskaidro: Jūrmalā ir daži mega-oligarhi, ar miljoniem lieliem ienākumiem, un viņus ir jāslauc. Jāslauc pa tīro!
Neoliberālā loģika velk: Jūrmalā "mājsaimniecības vidējie ieņēmumi" gadā ir Ls 9218.
Tak pajāt! Ja paskatīsies uz multi-miljonu villas īpašnieka ienākumiem, varbūt pat izrādīsies ka viņš ir pliks un nabags, un ienākumu nav un būt nevar! Viss noslēpts ofšoros, neko nepierādīsiet. (Bet no kautkā viņš to māju uzcēla? Un kāpēc ar greznu limuzīnu braukā...)
Neoliberālā loģika saka: "nevaram" uzlikt nodokli, jo nav pierādīts, ka iedzīvotājiem reāli ir nauda to samaksāt.
Sociālā loģika atbild: negribi maksāt, brauc dzīvot uz Nirzu! Nav naudas, tak Ls 36 gan jau atradīsi gadā? Ja uzcēli māju Jūrmalā par dažiem miljoniem, tad pacenties arī tos dažus tūkstošus latu arī sagrabināt nodokļiem.
Neoliberālā loģika uzsver: "lielais nodoklis būs jāmaksā TEV!", lai noslēptu, ka īstais mērķis ir lai lielo nodokli maksātu oligarhi. Un tev pašam nodoklis nemaz tik liels nebūs, bet oligarhs... oligarhs gan dabūs just. (Tāpēc jau arī spirinās un cenšas izmeloties).
Sociālā loģika varētu arī pateikt skaidri: mēs cenšamies aplikt ar nodokļiem tos miljonārus, kas visus ienākumus centīgi noslēpuši un formāli viņiem nekas nepieder, bet "brīnumainā veidā" dzīvo greznās mājas, priedes kāpās zāģējot. Tieši viņus. - 83 rakstair doma
- 22.7.10 13:26 #
-
tu ko, jūrmalā nekad neesi bijis? tur blakus oligarhu pilīm ir arī parasto mirstīgo mājas, parasto cilvēku apdzīvotas n paaudzēs.
- Atbildēt
- 22.7.10 13:28 #
-
sociālais taisnīgums saka: " tev nabagam nebūs jūrmalā dzīvot, bet jāpamet vecāku māja un jāpārceļas uz preiļiem vai jālien smirdīgā daudzstāvenē" ;)
imho wats nedaudz putro jēdzienus, bet palasīties interesanti - Atbildēt
- 22.7.10 13:31 #
-
značit viņām jābūt vēl leilākām un vēl smirdīgākām, lai 25 nabagi uz vienu kvadrātmetru varētu pavilkt tikpat lielu nodokli kā viens oligarhs pa visu villu
vo! un atbrīvosies vieta vēl vienai villai ;) divas mazās daudzstāvenes nost un vienu torni vietā vai arī starp divām iespraust vēl vienu daudzstāveni ;) - Atbildēt
- 22.7.10 13:32 #
-
imho, nodokli rēķina no kadastrālās vērtības. Tad ir jautājums, kāpēc smirdoša daudzstāvenes miga novērtēta par nezkādiem kvadriljoniem. Jūrmalas zeme viscaur skaitās megavērtīga?
- Atbildēt
- 22.7.10 13:48 #
-
Nu nav tā. Kauguros tiem kas dzīvo memoriālajā adresē talsu šos 31 (kādi 15 korpusi ar šādu adresi), jāmaksā līdzīgi kā Nirzā - pāris latu gadā.
- Atbildēt
- 22.7.10 13:55 #
-
Ja Jūrmalas zeme būtu ļoti vērtīga, to pa kluso noraktu un vestu biezajiem uz citām vietām ;)
- Atbildēt
- 22.7.10 14:15 #
-
http://akti.delfi.lv/text.cfm?Key=01010
32010061500537 rekur visi zonejumi un izcenojumi, kartē arī skatāmi Kadastrs.lv datu zonā.
Par manu zonējumu ir tikai 1 dārgāks. Cik forši! Pasaules tizleņu konkursā es saņemu 2. vietu! - Atbildēt
- 22.7.10 13:40 #
-
vot aiz tiem parasto mirstīgo mugurām arī oligarhi slēpjas... par to arī viss bazars.
- Atbildēt
- 22.7.10 13:42 #
-
tad sārtā visus tos parastos mirstīgos, jo tā būs droša metode, kā arī starp viņiem iejauktos oligarhus nosvilināt? srsly?
- Atbildēt
- vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 13:49 #
-
Nomierinies - maksāsi tikpat lielus nodokļus kā Kargins un Šlesers, kuri arī ir vidējie Jūrmalas iedzīvotāji (pareizāk sakot - viņi maksās tikpat cik tu, vai pat vēl mazāk, jo gan jau dabūs vēl kādus atvieglojumus). Un labi jutīsities abi. Bet Watts ar saviem aplamajiem aicinājumiem uz sociālo taisnīgumu tiks aizslaucīts vēstures mēslainē. :)
- Atbildēt
- Re: vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 15:04 #
-
kargins un šlesers nav vienīgie jūrmalas iemītnieki, lai gan viņi paši un vēl watt tā gribētu gan. reku iepazīsties ar vedjmas keisu.
- Atbildēt
- Re: vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 15:11 #
-
pamosties! var jau manus vārdus pārvērst tādā veidā ja gribas, bet paskaidroju: ja tu gribi teikt ka "watt gribētu lai kargins un šlesers būtu vienīgie jūrmalas iemītnieki", tad es varu kvalificēt - pēc manas shēmas viņiem abiem patiešām būtu "viena īpaša jūrmala", bet tāda īpaša, kur ir jāmaksā mega mega nodokļi.
pārējie iedzīvotāji dzīvotu "citā" jūrmalā, kur ir nodokļi atbilstoši reālai situācijai. - Atbildēt
- Re: vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 15:16 #
-
kvēlajā uzsaukumā nebij ne vārda par "pārējiem iedzīvotājiem".
- Atbildēt
- Re: vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 15:24 #
-
tāpēc ka jārunā ir par oligarhiem. tieši par viņiem.
ļoti bēdīgi, ka iedzīvotāji nobīstas, ka nodoklis būs jāmaksā tieši viņiem, tāpat kā progresīvo nodokli sanāk norakt. kautkāda mazohistiska mums sabiedrībai, lai gan jāsāk saprast, ka ir laiks biezos drāzt. - Atbildēt
- Re: vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 15:27 #
-
jo tā jau arī ir, ka lai izžmiegtu piķi no 5 oligarhiem, sanāk izžmiegt arī no 500 reņģēdājiem tai pašā jūrmalā. un reņģēdāji, atšķirībā no taukmūļiem, apmirs badā. interesanti gan, no kā viņi te ir nobijušies.
- Atbildēt
- Re: vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 15:53 #
-
a kur ir taa cita juurmala? Varakljaanos? Ljapushkos?
- Atbildēt
- Re: vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 16:04 #
-
uz papīra. uz nodokļu piemērošanas kartes. tas ko es saku, oligarham ir jāpiemēro pavisam citi nosacījumi.
http://www.reddit.com/r/politics/related/cnh48/income_gap_between_americas_rich _and_poor_is/ - Atbildēt
- Re: vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 16:29 #
-
- Atbildēt
- Re: vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 16:34 #
-
par lielo aizu starp biezajiem un parastajiem mirstigajiem es zinu, bet shie visi risinaajumi ir kautkaadi tjipa "reku shajaa maajaa dziivo 3 noziedzinieki un 58 godpratigi likumpaklausiigi pilsonji. NUKE IT FROM ORBIT, FOR GREATER GOOD"
- Atbildēt
- Re: vai nu vai nu - vidusceļa te nav
- 22.7.10 17:14 #
-
eggzacktlie my point.
- Atbildēt
- 22.7.10 15:15 #
-
Skaidrs, ka nav. Tieši tāpēc neviens nekad no viņiem nekādus lielākus nodokļus neizspiedīs - tieši pateicoties tam. Bet plikadīdas tik un tā pēc pārdesmit gadiem būs prom - vai nu atpirks no šiem zemi, vai kā savādāk. Kadastrālo vērtību paaugstinās, bet ne tik ļoti, lai bagātniekiem tas traucētu (tur pacentīsies paši plikadīdas, noprotestējot). Un tīklu lāpītāji būs spiesti vai nu pārdot, vai pamest, ja nespēs maksāt. Normāla prakse visur un vienmēr. Tieši tāpat kā Manhetenas salā un Rivjērā neviens zvejnieks nesēž pie savas būdiņas, tīklus lāpīdams.
- Atbildēt
- 22.7.10 15:18 #
-
sēž gan, tiesa laikam 2 tikai. Far Rockaway galā netālu no JFK dzīvo 2 frīki zvejotāji. Kad dzīvoju ņujorkā, visas malas par viņiem bija pierakstītas :)
- Atbildēt
- 22.7.10 15:24 #
-
Nuss, ja spēj nodokļus samaksāt, tad kaut Tokijas centrā drīksti savu dīķi izrakt un makšķerēt. :) Vo ar to maksāšanu sam probļems.
Tam man kā tādam, kuram vienīgā zeme pieder puķu podā, pofig. :) - Atbildēt
- 23.7.10 10:13 #
-
vot vot,tas arī bija viena no tiem lietām,ko man gribejas iekomentēt pec raksta izlasishanas,bet tu jau mani apsteidzi
- Atbildēt
- 22.7.10 13:33 #
-
Esmu tieši ieinteresētā persona.
Jūrmalas oligarhs jau 4. paaudzē! Un es negribu braukt uz Nirzu, ibio, jo pavei, kāpēc man būtu jāpārtrauc dzīvot vietā, ko mana vecvecmāmuļa nopirka 1926. gadā pa 1574 tā laika latiem un no saviem frizieres ienākumiem uzcēla māju.
Man diezgan vienalga kādi ir mājsaimniecību vidējie ienākumi Pilsētā uz Viļņa; es negribu ciest no tā ka nostaļģiski post-PSRS pilsoņi uzkačā zemes cenas Jūrmalā mākoņos. Lai viņi maksā. Mani tajā iekšā nejauciet.
Izziņai: zeme 2400m^2, ēka 200m^2- arhitektūras piemineklis (1927. gads), saglabājama vēsturiskajā veidolā un izpildījumā, attiecas visi būvierobežojumi, kas pieminekļiem raksturīgi. Attālums līdz jūrai-350 metru.
Nodokļi pa gadiem (NĪN):
2002: 588
2003: 596
2004: 612
2005: 788
2006: 984
2007: 1120
2008: 1296
2009: 1586
2010: 1982
Pilna cena, kas būtu jāmaksā bez 25% ikgadējā pieauguma ierobežojuma: ~2500. Un tas ir bez ēku un būvju paredzamā nodokļa. - Atbildēt
- 22.7.10 13:55 #
-
nu, tad tev jautājums: kā uzrakstīt likumā kritēriju, pēc kura sanāktu ka tev (parastajam mirstīgajam) nodoklis nav jāmaksā, bet oligarham kur pili uzbūvējis, ir jāmaksā.
tb, kas būtu tās pazīmes. bet mans virsmērķis ir tiešām - lai oligarhs nevarētu aiz tavas muguras paslēpties, tb, maksāt tikai kautkādas kapeikas, jo tas ir viss ko vidējais Jūrmalas iedzīvotājs var atļauties. - Atbildēt
- 22.7.10 14:04 #
-
Haha, tāds mehānisms jau strādā. "Labticīgie ieguvēji", kas var pierādīt savu saistību ar oriģinālajiem īpašniekiem uz 1940. gadu, saņem 50% atlaidi.
Šogad pirmo reizi Jūrmalas dome laipni piekrita man tādu atlaidi piešķirt.
Pat rekursīvi pa 4 gadiem atpakaļ! Esmu šokā, naudu gan saņēmusi atpakaļ vēl neesmu.
Vienalga cepiens ir kāreiz par to, ka arī 50% no 2500 ir krietni vairāk kā es uzskatītu man būtu solidāri maksāt. Negribu minēt cik % no maniem ienākumiem šī summa sastāda; bet nu noteikti vairāk kā būtu saprātīgi atlicināt.
Šībrīža kadastrālā vērtība īpašumam ir 158 tūkstoši latu. Ēka diezgan tuvu avārijas stāvoklim, rekonstrukcijas izmaksas - optimistiski - 150 K EUR.
Saprotot un apzinoties to, ka es to visu nevaru un negribu atļauties, jau kuro gadu cenšos īpašumu pārdot.
Kā viegli noprotams, tas nav iespējams. Ko tad man vēl darīt? Es jau esmu apgaismota - ok, jā, es nevaru to nomaksāt un morāli nobriedusi šķirties no šīs saldās nastas, bet pārdot zem kad. vērtības arī negribas. Nu? Risinājums? - Atbildēt
- 22.7.10 14:13 #
-
cik es saprotu, tad tagad kadastrālo vērtību izrēķina vidējo uz papīra - paskatās, cik biezas mājas apkārt saceltas, un tas nekas, ka viena no tām mājiņām ir grausts.
ārzemēs (nu tā man stāstīja .. ) inspektori ne tikai sēž birojā un rēķina, bet apskata katru objektu konkrēti, izvērtē būvniecības izmaksas, materiālu kvalitāti vai nekvalitāti, stāvokli, un situācija, kad grausts starp pilīm ir tik pat vērts, cik pilis, neveidojas.
Nezinu, cik tas ir patiesi, bet grūtāk kā izvilkt vidējo, tas ir. - Atbildēt
- 22.7.10 14:15 #
-
jā, ir iespējams ņemt visus faktorus vērā, un arī, kas tā par māju konkrēti, kad celta, kas cēlis, par kādu naudu cēlis.
- Atbildēt
- 22.7.10 14:24 #
-
jā, mana superīgā 1927. gada koka-apmestā konstrukcija bez kapitālā remonta jebkad dzīvē kadastrāli ir novērtēta uz 49 000 LVL.
- Atbildēt
- 22.7.10 14:14 #
-
savilksim vēlreiz (jo ļoti konstruktīvi sanāk runāt):
zeme 2400m^2, ēka 200m^2.
zemes kadastr. vērtība ap Ls 158'000 (~eur 224'813)
ēkai nepieciešama rekonstrukcija par ~eur 150'000
= reālam pircējam būtu jānāk ar ~eur 375'000 -- vai nebūtu taisnīgi ka šis pircējs MAKSĀTU Ls 2500 katru gadu nodokli ? :) - Atbildēt
- 22.7.10 14:21 #
-
Paklau, es jau teicu, ka man ir pajāt cik viņiem būtu taisnīgi maksāt. Visumā es piekrītu, ka nav smuki ka jau te pieminētais Vaļera, kas dzīvo akurāt 2 mājas tālāk, maksā tikpat cik es. Un nevis tāpēc, ka viņam ir vairāk piķa, bet gan tamdēļ, ka dēļ tādiem kā viņš kadastrālā vērtība iet uz augšu.
Bet stāsts ir par to, ka man ir Catch 22. Es pa šiem pieminētajiem orientējošajiem 400 K EUR pārdot to māju nevaru. NEVARU. NAV KAS PĒRK. Jo tā vērtība ir uzpūsta. Jo tas neatbilst reālajai dzīvei. Tas ir tāds Ibizas un Costa del Sol ceņņiks, un ne jau ar graustu teritorijā, kuru ir nesamērīga jebļa atjaunot, bet gan ar sakarīgu dzīvei gatavu māju. Un es nevaru atjaunot, jo nevaru sagrabināt kredītam pietiekami lielam, jo man jāmaksā ahūns piķis par NĪN katru gadu. Un par gāzes apkuri, jo māja veca un laiž siltumu.
Un tā pa riņķi, pa riņķi. - Atbildēt
- 22.7.10 14:30 #
-
nu re, te varētu izlīsti ieviešot normālu "tax assessor" institūciju - kas atnāk un novērtē kas un kā. pilij - mega nodokli. būdiņai - nedaudz.
te vēl pa vidu tā problēma ka vērtība ir uzpūsta, un viņu nodzīt lejā var tikai pār taviem kauliem, tb tev pārdodot zem kadastra vērtības, citiem kadastrs samazināsies, bet tev jau tas būs par vēlu. - Atbildēt
- 22.7.10 14:48 #
-
Jā, bet tas nav godīgi! :D
Starp citu, atmetot emocijas, es viena pati savā personā nomaksāju 3x lielāku IIN kā vesela ņemta vidēja mājsaimniecība pieminētajā pilsētā.
Sanāk, ka pašvaldībai vajadzētu būt ieinteresētai manis pieturēšanā savā budžetā, bet tā nebūt nav.
Dziļi sirdī es esmu pret progresīvu taksācijas sistēmu jebkurā jomā, jo uzskatu, ka man nav jācieš no tā, ka Vasja vai Žora nevar nopelnīt tikpat cik es, attiecīgi maksājot lielāku % no saviem ienākumiem.
Tomēr situācija ar NĪN Jūrmalā mani tracina. Tikpat ļoti kā caurlaižu režīms.
Es relatīvi daudz nopelnu un izberu piķi renstelē (NĪN). Mani žmiedz pārdot dzimtas mājas, bet es pat to nevaru sakarīgi izdarīt (nu, apmēram pa kadastrālo). Man jāiet dzīvot uz Ciblu, kur es nevarēšu nopelnīt tik, cik varu citur.
Nahuj nahuj, kričaļi pjanije pioņeri (c) :) - Atbildēt
- 22.7.10 14:44 #
-
teorētiski nekustamā īpašuma nodokļa galvenā loma un pamats to rēķināt no īpašuma vērtības (kadastrālā būtu vērtības modelis) ir tieši šajā piemērā, lai īpašnieki nepūdētu īpašumu, bet rīkotos ar to - ja nekas nenotiek, tad īpašums pakāpeniski tiek atdots sabiedrībai. savādāk nonāk situācijās, kurām līdzīgās mēs jau latvijā esam bijuši, dažiem īpašniekiem pieder ražošanas resursi un citi ar tiem nevar rīkoties - attiecīgi nevar ienākt šajā tirgū un konkurēt. (vācu muižnieki un lauksaimniecībā apstrādājamās zemes 20.gs sākumā; nezāļu pļavas latvijā 21. gs. sākumā;) sabiedrība cieš.
ir dažādi iemesli, kapēc tas viss nav tik vienkārši, bet nesaprotu, vai tiešām jums - watt un vedjmah ir iebildumi pret šo nodokļa jēgu? lai gan būtu man māja jūrmalā - varbūt, arī es balstītu savu attieksmi uz citiem kritērijiem. :) - Atbildēt
- 22.7.10 14:46 #
-
ir arī otra, pakārtotā nīn jēga - ienākumu nodoklis no ienākumiem, kurus nevar noslēpt. grūtāk izvairīties; atkal tiek pārdalīts kapitāls, lai nauda ienāk atpakaļ ekonomikā, nevis marmora kolonnās.
- Atbildēt
- 22.7.10 14:58 #
-
vēlreiz, esmu par NĪN, bet situācija ar dažiem reģioniem un rajoniem ir jāpārskata un patiesībā katrs gadījums jāaplūko atsevišķi. Piekrītu Wattam, ka Tax Assesor (Tax ombudsmen? :)) būtu tas, kas man vajadzīgs.
Nedaudz nomierina, ka vismaz jau mēnesi pie domes ruļļiem ir kaimiņonkulis Romualds, kas sēž akurāt tai pašā peļķē, kur es :) viņiem tik tur kašķis ar radiem par Vērtīgā īpašuma domājamām daļām, kurpretim man viss NĪN tiek vienai pašai. - Atbildēt
- 22.7.10 15:07 #
-
paldiesiņ par paskaidrojumiem; es jau sabijos, ka šajā karstumā sāku izlekt no sabiedrībā valdošajiem uzskatiem :)
tomēr par to, ka NĪN būtu jārisina sociālā loma nepiekrītu. ja gribas stimulēt ludzas ekonomiku - samaziniet tur ienākumu nodokli, nevis NĪN. Uzdāviniet kādam rūpnīcu pirms sabrukšanas, lai strādā, bet nesamaziniet nodokli - ja nestrādās (vai nemācēs efektīvi strādāt) - ar nodokli tas tiks paņemts atpakaļ.
'rent controlled apartments' mums Latvijā jau bija - vai tad neatceries? - Atbildēt
- 22.7.10 15:14 #
-
atceros atceros, par to tev daudz skuka varētu pastāstīt ;)
bet nu tur bija moratorijs - 7 gadi, kas nu jau laimīgi ir beidzies.
Es lūk arī saku - lūdzu, ieviešam pie VZD nodaļiņu ar sūtņiem "karstajos reģionos", kuri tad arī tādus kā mani ierindos izņēmumu kārtā. Nevis blenzīs ĢISā un uzvilks uz ekrāna kvadrātu - zonējums 3-130000-005 - okej, tur visi ir biezie, kā nekā 300m līdz jūrai, značit mājas arī viņiem ir pizdjec krutas un tātad likme par apbūves kvadrātmetru ira tikuntik.
Piebildīšu, ka zonējumā 3-130000-005 mēs esam akurāt 2 palikuši, tādi muļķīši, kas vēl nav pārdevuši savas miljonu vērtas pilis. Akurāt pretim man pāri ieliņai dzīvo Maija Tabaka, kura, kā man patīk iedomāties, katru gadu pārdod vienu savu gleznu un samaksā to NīN. Visiem citiem nav pieticis mugurkauliņa nest to pili sev uz muguras. - Atbildēt
- 22.7.10 14:51 #
-
kur var noprast ka es esmu "pret" ? es esmu par NĪN, un arī to, kas neļautu simtiem hektāru turēt atmatā (kā Latvijā tagad ir - sapircies kundziņš zemi, un maksā dažus latiņus nodokli, un viss aizaug).
- Atbildēt
- 22.7.10 14:59 #
-
bet tas ir iemesls, kapēc jūrmalā liels NĪN ir netikai ogliarham, bet arī tantukam kleķa būdiņā (gan jau tantukam drusku mazāks).
lai normāls bandīts ar laiku varētu tantuku izpirkt, nocirst priedes un uzcelt sev stāvu hutoru. būs darbs celtniekiem, mīļākajai, nekustamā īpašuma spekulantiem, dārzniekam, sargsunim būs ko ēst. savukārt, tantuks pilsētai nemaksā nodokļus par kuriem taisīt jomas ielas svētkus, asfaltēt ielas un vākt stiklus kāpās. tantuks sabiedrībai visdrīzākais iet uz mīnusa zīmi. (atvaino par slengu) - Atbildēt
- 22.7.10 15:16 #
-
Bet es neesmu tantuks! Bez tā NĪNa Jūrmalas dome afigennās štukas saņem IINā no manis arī! Atvainojos par slengu.
- Atbildēt
- 22.7.10 15:27 #
-
Es to teorētiski - tantuks, kā "joe the plumber". Un manā teorijā, nevis "dome saņem", bet par to naudu jūrmalā smuks parks mežā iekārtots un tamlīdzīgi. Tas, ka korupcija un birokrātija noēd naudu, tā ir cita tēma. No šī aspekta - jo mazāki nodokļi, jo labāk.
I repeat - es nezinu, kādā stāvoklī ir tavi īpašumi un lakatiņš - es par to, ka nekustamā īpašuma nodokļa sakarā tas ir jārēķina no vērtības (cik nu labs tas modelis ir, tas cits stāsts). sociālie jautājumi jārisina savādāk. - Atbildēt
- 22.7.10 14:55 #
-
Nu, pirmkārt, es nepūdēju māju, vismaz cenšos :)
Otrkārt, tā problēma kāreiz jau ir tai kadastrālajā vērtībā, kura šobrīd ir ievērojami lielāka nekā tai būtu objektīvs pamats būt. Un tā tas ir dēļ daudziem bēdīgiem faktoriem kopā ņemtiem, līdzīgi kā ar ļoti daudzām lietām dievzemītē - Krievijas pilsoņu naudas izgāztuve, nostaļģija, kreditēšanas burbulēns, utt. utt.
Es esmu par NĪN iekasēšanu, protams, bet tam jābūt taisnīgam nodoklim - kaut kas līdzīgs kā rent stabilized apartments Ņujorkā (http://en.wikipedia.org/wiki/Rent_control_in_New_York). - Atbildēt
- 23.7.10 10:26 #
-
da bļa,kur loģika? mans īpašums,gribēju un pūdeju,a sabeidrība lai iet nahui.
tas,ka sabeidribai ir kada daļa gar manu īpašumu un tā var pat to parņemt,tas ir socialisma sekas un komunisma,Markss ir miris un viņa idejas arī,yo! - Atbildēt
- 23.7.10 09:28 #
-
protams, protams. Jūrmalas pilsētas domes saistošie noteikumi toļi 20 toļi 11, fig poimjoš; diemžēl tīrraksta nava, ir tikai pēdējie grozījumi, taču arī tajos viss redzams.
SN punkts 2.2:
2.2. Bijušajiem zemes un/vai ēku īpašniekiem, vai viņu mantiniekiem, kuru īpašumā bija zemesgabals un/vai ēkas līdz 1940.gada 21.jūlijam, kam ar pašvaldības, zemes komisijas lēmumu vai tiesas spriedumu tika atjaunotas īpašuma tiesības vai ar likumu ir piešķirtas zemes izpirkšanas tiesības, kā arī par šo īpašumu šo personu mantiniekiem, kas mantojuma tiesībās stājušies likumā noteiktā kārtībā - par 50%;
te: http://www.jpd.gov.lv/docs/d04/s/d04s002.htm - Atbildēt
- 22.7.10 13:42 #
-
bet NĪN *no* tiem ienākumiem nāksies maksāt (pat ja tehniski paši *ienākumi* netiek aplikti - tiek aplikta redzamā daļa, greznā māja, zeme ekskluzīvā vietā...)
- Atbildēt
- 22.7.10 13:57 #
-
Ir jēga. Tukšajās vietās ievācas jauni oligarhi, sabūvē lepnas mājas un kadastrālā vērtība uzlec stratosfērā. Un jamie dabon maksāt, ka blakus citi ir tik lepni sabūvējušies.
- Atbildēt
- 22.7.10 14:02 #
-
Nu okei, pragmātiski ir jēga. Bet autors jau ne par pragmātiskumu, bet par sociālo taisnīgumu satraucās. Kurš izmērīs zaudējumus tiem, kuriem nāksies no svaigā Jūrmalas priežu gaisa pārcelties uz kādu netīrāku vidi, utt.?
- Atbildēt
- 22.7.10 14:06 #
-
tiem būs ieguvums, ka beidzot oligarhi tiks noslaukti, un no iegūtas nodokļu naudas (atzīmēsim - atgūtās), varēs gan uzlabot vidi, gan segt zaudējumus no pārcelšanās, uzbūvējot tik pat labu infrastruktūru arī kādā citā Latvijas nostūrī
- Atbildēt
- 22.7.10 15:28 #
-
...un cilveeki dabuus dziivot 15 gadus suudiigaa infrastruktuuraa, kameer uzcels jauno. nu bezgala kruta. Tas ir pie nosacijuma ja tos nodokljus protams taa izmantios, kas ir ticams apmeeram uz 0.001%, jo noteikti dalja naudas aizies valsts kreditika segshanai, paareejo atlikusho nopizgjiis un sabaaziis kabataas.
Ja arii taisiis to infrastruktuuru, tad gan jau 1 kilometru vada vilks pa 10 miljoniem un trotuaaru noliet vinnees firma kas to dara par 5 miljoniem kvadraatmetraa. - Atbildēt
- 22.7.10 13:49 #
-
No šīs situācijas varētu gūt reālu labumu, turklāt plašas pilsoņu masas nevis tikai viena vai otra ieinteresētā puse. Vajadzētu izsludināt nekustamā īpašuma moratoriju Ludzas novada Nirzas pagastā, sak, kā bija 4,5 Ls, tā arī paliks, neatkarīgi no tā kāda villa tur netiks uzbliezta, vai debesskrāpis, dārgie oligarhi, laipni lūgti. Lūk! I oligarhiem labi - nav jāmaksā nodokļi, i Vasjukiem uzplaukums, kosmodroms un visas citas štelles.
- Atbildēt
- 22.7.10 14:36 #
-
Nu paga. MK Kadastrālās vērtēšanas noteikumus pie II. sadaļas Kadastrālo vērtību bāzes izstrādes vispārīgie principi ir teikts arī, ka pašvaldību savstarpējai salīdzināšanai izmanto pašvaldības sociālekonomiskās attīstības rādītājus (piemēram, ienākuma nodokļa apmērs uz vienu iedzīvotāju, bezdarba līmenis, ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaits, demogrāfiskā slodze).
Tā, ka sociālos rādītājus nevar atmest. - Atbildēt
- 22.7.10 14:40 #
-
kā nu ne, likumus taču oligarhi raksta un lobē. es jau paskaidroju, kāpēc vidējie ienākumi (ienākuma nodokļa apmērs uz vienu iedzīvotāju) ir melīgs rādītājs.
miljonāriem ir jāievieš pilnīgi cita nodokļu kategorija! - Atbildēt
- 22.7.10 14:53 #
-
uzskatu ka vispaar maksaat par kautko kas tev jau pieder ir grabjozh pizgjosh i provokacija. Savadaak jau sanaak ka patiesiibaa tu to iiree nevis esi iegaadaajies. Un nevajag tik muldeet par piegulosho celju apkopi un citaam fiichaam ko piedaavaa pilseeta - ir celju nodoklis, ir maksa par elektribi/gaazi utt, i vel pasham iipashniekam jaanodroshina ietvju tiirishana. Tam butu jaasedz viss tas nevis NII. Lab laukos kautkur jamaksaa 4 lati gadaa, tas itkaa nav daudz, bet tas ir principa jautaajums - kakova huja jaatdod kropljiem kas neko pretim tev nedod tie 4 lati par zemi un buudu kas tev pieder.
Taa sociaalaa taisniiguma sheema nekam neder, arii esoshaa sheema neder.
Ir jaadomaa kas radikaali jauns. - Atbildēt
- 22.7.10 15:11 #
-
pietiekoshi daudz, bet egoisma vairaak, es gan nesaprotu kapec trocki piesauci, jo vinja idejas bija pavisam savaadaakas nekaa maneejaas.
- Atbildēt
- 22.7.10 15:14 #
-
situācija valstī tāda... Karginam redz vispār nekas nepieder, tikai mistiskā veidā labdari māju uzdāvinājuši. uz papīra viņš vēl nabagāks par tevi.
- Atbildēt
- 22.7.10 15:20 #
-
tapeec jau es saku ka neder ne viena ne otra sisteema, ir jaabuut citam workaroundam, ne taadam kas izspiezh visus pamatiedzivotaajus no pilseetas X, tikai tapec ka luuk sagadijies ka uz shodienu zeme tajaa vietaa ir ahuuna veertiiga. Tas ir labs instruments "attiiriitaajiem" uzlobee uzpusho situaaciju ka vietaa x cenas uzlec debesiis, nespeejiigie dabun pamest maajas un paardot pa leeto, grupa y to visu paarpeerk zem kadastra veertiibas = profit.
- Atbildēt
- 22.7.10 15:30 #
-
"ka vietaa x cenas uzlec debesiis, nespeejiigie dabun pamest maajas un paardot pa leeto"
dažreiz ir forši lasīt to, ko raksta :)
par nīn jēgu es divus iemeslus izvērsu augstāk šai pašā rakstā. - Atbildēt
- 22.7.10 15:39 #
-
Nu tak es ljoti labi saprotu niin jeegu, bet nevar taa buut ka sho jeegu nevar paarnest citaa proceduuraa, liekot to nin mieraa.
otrajaa postaa mineeji razhojamaas telpas - komercbuuves ir jaanoshkjir no vieniigaas dziivojamaas platiibas, kaa arii speciaali jaaizdala tie kam ir vairaaki iipashumi.
Juus te ar kautkaadu reaal-politekonomik nodarbojaties, nevis censhaties kautko kardinaali jaunu izshtukot. - Atbildēt
- 22.7.10 15:56 #
-
NĪN ir labāks par citiem nodokļiem, ko zinu (akcīzēm ir papildus mērķi)
latvijā tas ir par mazu, savukārt citi par lielu (ienākumu), vai sociāli netaisnīgi (pvn, sociālais). - Atbildēt
- 22.7.10 15:23 #
-
workaroundam kas liedz shaadu scenaariju, tai pat laikaa videejais slaanis var saglabaat savu iipashumu, un miljonaari pikjo ragaa. Pagaidaam esoshie un piedaavaatie risinaajumi izskatas pec taada quickfix hack'a nenjemot veeraa side-effects un nemaz nemeegjinot rast ideaalo risinaajumu.
- Atbildēt
- 23.7.10 10:31 #
-
vot vot,bļa,kur paliek piķis ?
lai gan-ne jau vnm viss naudas izleitujusmir acimredzams-pei katra asfalta metra jau nebus šiltite ar uzrakstu "šis metrs no mans_psihiatrs nodokļu naudas" and shit - Atbildēt
- My 10 cents
- 22.7.10 15:34 #
-
Pievakares vadu strēbdams alu ar visādiem ļaužiem un vāvuļojot par visu ko - sākot no Jūrmalas ātro likvidēšanas plusiem un mīnusiem, beidzot ar jauno NĪN un sekām ko tas radīs.
Protams, ir ļoti ērti ieņemt mūžīgā opozicionāra pozu un bļaut ka jaunais NĪN izspiedīs no Jūrmalas labticīgos zemeņu audzētājus trešajā paaudzē, piespiedu emigrācija un cita pirmsvēlēšanu tufta ar lozungu - mēs pret oligarhiem bet par babuļiem. Būsim godīgi un pirms dirsīsim apskatīsimies kādas ir NĪN formulas citās Eiropas un pasaules piejūras pilsētās. Gribi dzīvot kūrortā ar tīrām ielām un kvarca smilšu pludmali - maksaj!
Manuprāt to nodokli vajadzētu uzgriez vēl augstāku, tādu lai eņģeļi debesīs sāk gaudot un neviens tantuks no Jūrmalas nekur nedosies. Kā to panākt? Aber vienkārši, pašvaldībai ir tiesības noteikt NĪN atlaidi kādu vien vēlas. Neviens iedzīvotājs nav kavēts aiziet uz "balto māju" un iesniegt savu iesniegumu. Domē jau tā daudz liekēžu, tāpēc nevienu jaunu klāt neņemot ar esošajiem resursiem var uztaisīt komisiju/departamentu, kas šīs atlaides dod. Un ja tur būs godprātīgi cilvēki, tad Zentas tante no kaimiņmājas gadā dabūs maksāt 12 latus, savukārt Genādijs Zalupovs, kuram pāris ielas tālāk ir divus gadus atpakaļ iegādāta vasaras māja kurā nomukt no Rubļovkas garlaicības, atrausies pilno programmu. Un pat nepamanīs, un pat nepiefiksēs un neies prasīt atlaidi. Nomaksās aiz inerces un viss. - Atbildēt
- Re: My 10 cents
- 22.7.10 15:46 #
-
Subjektīvi izvērtēti nodokļi būs pilnīgs pizģec. Vēl viena prece, kuru tirgos kabinetos un ierakstītās telefona sarunās.
- Atbildēt
- Re: My 10 cents
- 22.7.10 15:54 #
-
Pašvaldība var izstrādāt formulu/noteikumus kā to atlaidi dot. Cik ilgi esi dzīvojis, kad renovējis, vai kad būvējis utt. Šāds mehānisms ļautu cilvēkiem, kuri ir mantojuši dzimtas māju, kas iegādāta 1929. gadā nesatraukties par savu finansu nākotni, bet slaukt tos, kuri neskatoties pat uz savu trūkumcietēju deklarāciju pēdējos divos gados ir uzrāvuši māju uz 2mln LVL
- Atbildēt
- Re: My 10 cents
- 22.7.10 20:51 #
-
Bet pašvaldība var dot un var nedot atlaidi. Nav spiesta dot.
- Atbildēt
- Re: My 10 cents
- 23.7.10 10:21 #
-
word up!
- Atbildēt
- Re: My 10 cents
- 22.7.10 15:52 #
-
pačukstēšu: es arī labprāt to pašu pateiktu, bet cilvēki nav gatavi to dzirdēt. augsne jāgatavo. (par atlaides sistēmu gan šaubos, jo tāds Zalupovs atnāks un sarunās sev 2x lielāku atlaidi. zin kā, ir iestrādnes.)
- Atbildēt
- Re: My 10 cents
- 22.7.10 20:53 #
-
Aga. Tas, ka viņam ir 10x vairāk naudas, nenozīmē, ka viņš gatavs to izdot tāpat vien, par neko.
- Atbildēt
- 23.7.10 10:41 #
-
es te sapisos ar to systemu kā komentus skatities,ja fleimo 2 diskusijas dalibnieki,tapec,iespejams,kads jau šo domu ir izteicis un es dublēšos.........
BET....... liekas,ka nepamaniju,ka kads akcentēja uzmanību uz štelli,ka,lūk tā jaunkundze,kam vecā maja mantojumjau n par ko jamaksā milzu nodoklis,a maju pardot nevar un jasaglaba ,jo ta kultūrmantojums...
Nu lūk,manuprat,butu loģiski,ka šados gadijumos valsts & pišvaldība dotu nodoklu atlaides liela apmēra,jo nav loģiski,tipa tev par savu naudu jauztur kkada oldschool būda,kuras remontam jalieto autentiskas 1938. g AG Farben krāsas par 1000 ls bundžā un sienas jasmēre ar ulmaņlaika eksoprta sveistu,jo šadu cel;tneicibas principu praktizeja pirms ww2 utt,lai nezaudetu vesturisko izskatu,un visam pa virsu vēl jamaksa milzu nodoklis par zemi.
Butu tieši priecajusies,ka mantinieki tur dzīvo un tur būdu pei vesturiska izskata,apkurina utt.
Jo,pec idejas,neviens tadu vesturisku kultūrpieminekli nepirks,ja tas satur apgrūtinajumu uz iespeju parveidot pec saviem ieskatiem - Atbildēt
- 23.7.10 10:47 #
-
tas btw precīzi piezīmēts - pircējam ir jābūt gatavam uzturēt to kultūrpieminekli, jo pārbūvēt nedrīkst. tas ievērojami ierobežo potenciālo pircēju loku -- un sekojoši: tirgus cenu. un atkal sanāk ka reālā tirgus cena tai mājai (un zemei) pilnīgi neatbilst kadastrālajai cenai (kas tupa (nepareizi) aprēķināta ņemot tikai vērā blakus sacelto piļu cenas) - un sekojoši nodoklis liels tikai tāpēc ka nepareizi rēķina.
- Atbildēt