Tā. Venta Sīļa publikācija (txt), manuprāt, ir solis uz pareizo pusi attiecībā uz jēdzīgām lokālām diskusijām par eitanāziju.
Taču, manuprāt, ir vēl viens interesants diskusijas virziens, kas neparādījās rakstā. Proti, nevis runāt par eitanāzijas pieļaušanu, bet gan nesodīšanu par asistēto pašnāvību. Cik noprotu, tad tāds ir Šveices variants, kur, šķiet, nav likumu nedz par eitanāziju, nedz arī asistēto pašnāvību. Tādējādi - nav veicējiem sodu un nabaga diriģents varēja izvēlēties nomirt.
Summējot, man šķiet, finālā var izvēlēties starp divām alternatīvām - eitanāzijas atļaušana vai nesodīšana par asistētajām pašnāvībām. Abi varianti strādā dažādās valstīs un abiem ir savas priekšrocības un trūkumi. Man ir aizdomas, ka vieglāk var diskutēt par pašnāvībām (dzīve, ķermenis pieder man pastāvīgi, bet nevis, ka es iegūstu ekskluzīvas tiesības tikai attiecībā uz ķermeni, kas ir slims.), ja runājam par indivīda tiesībām uz nāvi.
Vēlreiz atkārtoju - forši, ka ir publikācija.
Taču, manuprāt, ir vēl viens interesants diskusijas virziens, kas neparādījās rakstā. Proti, nevis runāt par eitanāzijas pieļaušanu, bet gan nesodīšanu par asistēto pašnāvību. Cik noprotu, tad tāds ir Šveices variants, kur, šķiet, nav likumu nedz par eitanāziju, nedz arī asistēto pašnāvību. Tādējādi - nav veicējiem sodu un nabaga diriģents varēja izvēlēties nomirt.
Summējot, man šķiet, finālā var izvēlēties starp divām alternatīvām - eitanāzijas atļaušana vai nesodīšana par asistētajām pašnāvībām. Abi varianti strādā dažādās valstīs un abiem ir savas priekšrocības un trūkumi. Man ir aizdomas, ka vieglāk var diskutēt par pašnāvībām (dzīve, ķermenis pieder man pastāvīgi, bet nevis, ka es iegūstu ekskluzīvas tiesības tikai attiecībā uz ķermeni, kas ir slims.), ja runājam par indivīda tiesībām uz nāvi.
Vēlreiz atkārtoju - forši, ka ir publikācija.
20 comments | Leave a comment