svesinieks ([info]svesinieks) rakstīja,
@ 2020-10-02 11:40:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Mūzika:Gustavo - Jautājums

#CommuteBlues
Man šķiet, ka jauno domes sasaukumu, īpaši A/Par/Pro neproporcionāli daudz aizņem dročīšana par satiksmi ar mazāk/bez auto. Un es vienkārši to neredzu. Es redzu, kā jauns vecpuisis var dzīvot centrā un iet uz darbu, ēdnīcu, sporta zāli, bāru un parku, bet es neredzu, kā cilvēks, kurš nedzīvo centrā un kuram dienas gaitas ved dažādos virzienos varētu izlīdzēties tikai ar velosipēdu, sabiedrisko un elektroskūteri. Velosipēds vai rolleris ir foršs, ja ir somewhat silts, nelīst un nav jāved nekas lielāks par rimi maisiņu. Par Pierīgu, pat tuvu Pierīgu, nemaz nerunājot. Pat iztēloties nevaru, cik lētam un pieejamajam ir jābūt taksometram vai koplietošanas auto, lai tas kaut varētu pietuvoties brīvībai, ko sniedz privātais autotransports. Tā taču ir diena, pret nakti, ka nav jāspaida aplikācija, jāprāto vai būs pieejams auto, vai jādomā vai šobrīd taksometrs būs minūtes vai 15 minūšu laikā, bet bagāžniekā vari atstāt sporta somu, puslitru degvīna vai bērnu ratus. Pat tad, ja esi viens brīvais aģents tas ir forši. Ja esi ar bērniem, suni un kaķi – auto ietekme uz tavas dzīves kvalitāti ir ik katrā solī, nesaprotu, kāpēc nevarētu to cienīt.

Bet, papildu visiem saprātīgajiem, funkcionālajiem aspektiem, ar auto braukt ir vienkārši forši. Esi pasargāts no ļaužu skatieniem un aromātiem, pasargāts no saules, sniega un lietus – ar sev tīkamu temperatūru un mūziciņu un ādas baranku rokās, mīkstu sēdekli un pāris paklausīgiem zirgiem zem pārsega. Tāda teju vai eksistenciāla brīvības sajūta, ko šaubos, ka var sniegt jebkurš no komunālā transporta veidiem. Es nezinu, pat tad ja sabiedriskais kursētu bieži, būtu lēts un tajā brauktu tikai koptas lēdijas un pieklājīgi džentelmeņi un pie iekāpšanas tev ielietu glāzi šerija, es neesmu drošs, ka tas kļūtu gana pievilcīgs, lai kļūtu par preferablu izvēli. Nav brīnums, ka diskusiju līmenī runa ir par visādiem ierobežojumiem, kas auto padarītu mazāk pieejamu pilsētā (ātruma ierobežojumi, šaurākas ielas, stāvvietu cenas utt.), un viss ar tādu elitisma garšiņu – sak’ “Jūs, autocentriskie zemnieki, pat nesaprotat cik laba dzīve ir bez auto, nāciet, mēs Jums parādīsim, nāc sēdies uz velosipēda draudziņ vai nāc uz Rīgas Satiksmes sviestainās beciņas”. Vļek.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]dumshputns
2020-10-02 16:06 (saite)
Var nosaukt, un taisnīgi. Mēs dzīvojam pārpilnības laikā, kurš nespēj sevi turpināt. Es saprotu, ka ģimenēm ar bērniem un veciem cilvēkiem laukos ir tiešām grūti bez mašīnas, kad kaut kur jātiek, bet tā tomēr joprojām ir privilēģija. Tu uz šo skaties no priviliģētas pozīcijas, ja nosodi velo popularizēšanu, it kā Tev kāds jau rīt taisītos ņemt nost auto.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

!
[info]jan09
2020-10-02 16:10 (saite)
Nē, auto NAV privilēģija! Vismaz ne 2020 gadā.
Privilēģija ir elektroauto pa 100k, un kalnu velosipēds pa 10k.
Un laukos privilēģija ir pieejams sabiedriskais transports!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: !
[info]gnidrologs
2020-10-02 16:16 (saite)
Lūk!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: !
[info]dumshputns
2020-10-02 20:45 (saite)
Par sabiedrisko transportu, jā, tas ir tik ļoti svarīgi, un par pārējo arī piekrîtu, ja Tu par izmaksām, salīdzinot ar auto, kas ir zemā gala un iet ar degvielu. Tomēr es runāju par privilēģiju no skatījuma laika nogrieznī, kādā eksistē cilvēce. Kā arī privilēģiju attiecībā uz citām dzīvības formām, kas auto lietot nevar.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: !
[info]gnidrologs
2020-10-02 21:20 (saite)
Tādā skatījumā pilnīgi VISS ir privilēģija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: !
[info]dumshputns
2020-10-02 22:07 (saite)
Ne par velti Jēzus teica: atmetiet visu laicīgo, ja gribat ar mani nokļūt paradīzē. Vai kā tam līdzīgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: !
[info]heda
2020-10-03 14:55 (saite)
+1000
Viņi, škiet, vispār neizkustas no sava puskilometra birojs-dzīvoklis-hiptertējnīca rādiusa, un smagākais, kas jāpārvadā, ir telefons.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]svesinieks
2020-10-02 18:30 (saite)
Tieši tā ir mana problēma. Nevis velo popularizēšanā, bet pasākumos, kas auto uzturēšanu un lietošanu padara neērtāku un dārgāku - tai skaitā tiem, kuri ir nabadzīgāki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dumshputns
2020-10-02 20:47 (saite)
Iespējams, ka vīzija nav izstrādāta gana labi, lai to ‘redzētu’, kā saki. Varbūt arī paši to īsti nav ieraudzījuši. Godīgi sakot, neesmu kursā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2020-10-02 21:23 (saite)
Visas mūsdienu "zaļās" politikas ved uz vienu un to pašu galamērķi - lielāku nabadzību jau tā nabadzīgajiem un mazāk brīvību jau tā nebrīvajiem. Daļa no kopējas NWO paketes.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?