Wed, Sep. 6th, 2006, 02:56 pm
"Izglītība!", teica I-ā, sabradādams savus divpadsmit sprunguļus...

Ārkārtīgi populāra tēze - naher skolā mācīties kaut ko, izņemot lasīt un rakstīt? Tās iegūtās zināšanas tak DZĪVĒ nenoderēs!

Neapskatot tēmu par to, kas tad tā "dzīve" tāda ir, un kad jamā sākas vai beidzas, es tā vairāk par tām zināšanām. Bai ze vei, kad pabeidzu videni, man medāli iedeva par labu mācīšanos, tā ka puslīdz autoritatīvi varu teikt, ka personīgi man tās skolas zinības līdz šim nav bijušas vajadzīgas galīgi nemaz. Fizika, ķīmija, latviešu valoda/literatūra, ģeogrāfija, vēsture, matemātika, bioloģija, astronomija, rasēšana, zīmēšana, dziedāšana - nekam nenoderēja. Valodas es iemācījos pats (krievu no televizora, angļu no kompjūterspēlēm). Kam to visu vajadzēja? Vai mana bērnība bija nevis vienkārši nelaimīga, bet vispār 100% idiotiska?

Ne, nebija vis.

Kāpēc? Tāpēc, ka kačāties vajag, lai stiprs būtu! Un smadzenes tāds pats muskulis arī ir, ja runājam par trenēšanos.

Reiz biju ekspedīcijā uz sporta zāli. Ahdies. Padsmit puslīdz adekvātu cilvēku sasēdušies jocīgās pariktēs un staipa kaut kādas troses ar atsvariņiem. Aptupušies kaut kādām stalažām, min pedāļus un pat neievēro, ka nekustas. Bija pat eksemplāri, kas savā vājprātā skrēja uz vietas. Neko stulbāku pat iedomāties nevar. Naher tas viņiem DZĪVĒ vajadzīgs?

Izrādās, ka vajag. Šīs bezjēdzīgās nodarbes, kā izrādās, nostiprina organismu. Un tāds nostiprināts organisms var iziet tai "dzīvē" un darīt to, kas nu kurā momentā vajadzīgs. Nostiprinātiem organismiem sanāk labāk, nekā nenostiprinātiem.

Un ar ko tad skola savādāka? Nē, labie ļaudis, skola nav vieta, kur sagatavo "dzīvei", tāpēc ka "dzīve", viltniece tāda, ir viens ellīgi mainīgs objekts, nekad tu nezini, kurā no viņas daudzajām pakaļām tu nonāksi, un kādas būs trepītes, pa kurām tu no tām izrāpsies. Neviena skola dzīvei pakaļ neizskraidīs, tas nav iespējams. Vienīgais, ko skola var piedāvāt - mentālo trenažieru zāli. Npadsmit mācību priekšmetus, kuros iesēdina bērneļus un sāk locīt, mocīt, staipīt un grūstīt viņu smadzenes. Lai šīs strādā. Lai pierod apstrādāt informāciju, lai pierod iekalt, izprast, apdomāt. Trenēties "dzīvei".

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:29 pm
[info]kuminjsh

;)

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:29 pm
[info]dzeina

yap.

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:30 pm
[info]vacatio

Tev labi sanāca uzrakstīt.

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:30 pm
[info]puce

HA! Kas ir Izglītība! Tas, ko visi Truši zina...

taisnība jau Tev, protams. tak varētu tās smadzenes staipīt, grūstīt un citādi trenēt arī ar pielietojamākām zināšanām. tip, muskuļus ne tikai trenažieros var uztrenēt, bet arī maisus staipot noliktavā.

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:35 pm
[info]toadbeauty

A vot par maisiem nepiekrītu!

Uzjautā jebkuram trenerim!

Vienveidīga slodze neveicina harmoniska un spēcīga ķermeņa veidošanos. Tā var tikai muguru sabeigt.

Skola tomēr cenšas pa druskai uz visām pusēm tos skolnieku prātus staipīt.

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:37 pm
[info]puce

ai, tas bija poētisks piemērs. var staipīt maisus, braukt ar riteni par kurjeru un izdomāt citas daudzveidīgas praktiski pielietojamas fiziskas aktivitātes. tā vietā lai tikai dzenātu dzelžus (bļin, nu kaut vai tie trenažieri elektrību ražotu, a? :-DDDD)

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:43 pm
[info]toadbeauty

Izstāsti man, lūdzams, kur skolnieks "praktiski" tās zināšanas var pielietot. Viņš enīvej nestrādā un parazītē uz vecākiem. Tā tik vēl trūka, ka sīkais sāks fāterīti mācīt biznisu kruķīt!

Miltu mērci un zeķes taisīt - to tak māca darbmācībā. Ko tad vēl?
Vot vēlāk, kad študierēs LU vai proftehniskajā, tad jau tās praktiskās iemaņas ar nāks.

Wed, Sep. 6th, 2006, 10:44 pm
[info]udensroze

man skiet ka puce gribeja teikt,ka skolaa jaamaca braukt ar riteni vairaak nekaa to no kaa vinjs sastaav

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:41 pm
[info]sirdna

Man tā grūti pateikt, kuras tās pielietojamās zinības būtu...pietiekami universālas, lai pēc gadiem desmit vēl būtu aktuālas pietiekami lielam cilvēku skaitam...nezinu.

Vispār interesanti, ko teiktu trenažieru ļaudis, ja šiem palūgtu nokāpt zemē uz Saulīti pastaipīt kādus smagumus, lai ir kāda jēga no viņu mocībām?

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:30 pm
[info]str

es izdrukāšu priekš tās mammas;)

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:33 pm
[info]divi_g

Pievienojos.

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:57 pm
[info]unpy

Godīgi sakot, ir Ļoti Maz skolā apgūtu zināšanu, kuras man Nekad nebūtu noderējušas, esot pieaugušam.

A savādāk - skola ir instruments ne tikai smadzeņu šaipīšanai, bet arī ar skolas palīdzību cilvēkus māca nopietni uztvert Autoritātes un Rakstīto vārdu:)))Pamazām trennē tam, ka Patiess ir tas, ko Autoritāte saka šodien, nevis tas, ko Autoritāte teikusi vakar:)

Wed, Sep. 6th, 2006, 04:04 pm
[info]sirdna

Aha, sociālās prasmes izkopjas.

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:58 pm
[info]courty

dzīvīte, dzīvīte, šūpojos Tevī

Wed, Sep. 6th, 2006, 04:00 pm
[info]krii

Jā!

Wed, Sep. 6th, 2006, 05:17 pm
[info]aizliegts_v

Aha, viedi vārdi, jāizdrukā un jāpieliek pie sienas

Wed, Sep. 6th, 2006, 10:45 pm
[info]udensroze

un jaaiedod tiem,kas saka ka tagad var nopelniit arii nemacoties;)

Thu, Sep. 7th, 2006, 08:50 am
[info]aizliegts_v

Tiem vienalga nepieleks.

Tue, Sep. 26th, 2006, 07:04 pm
[info]lavendera

daudz vairāk par integrāļiem, kosinusiem un fizikas formulām man būtu noderējušas kādas četras svešvalodas.
Kāda jēga no "nostiprināta organisma", ja nav iemācīts darīt to, kas dzīvē vajadzīgs? T.i. kāda jēga no svarcēlāja muskuļiem, ja tev lemts (un gribas) visu mūžu skriet sprintus, veikt konkūru un lekt no tramplīna?

Fri, Oct. 6th, 2006, 04:45 pm
[info]sirdna

Kā jau minēju - dzīvei nevar sagatavoties, jo dzīve mainās pārāk ātri un ir pārāk daudzveidīga.