Wed, Sep. 6th, 2006, 02:56 pm
"Izglītība!", teica I-ā, sabradādams savus divpadsmit sprunguļus...

Ārkārtīgi populāra tēze - naher skolā mācīties kaut ko, izņemot lasīt un rakstīt? Tās iegūtās zināšanas tak DZĪVĒ nenoderēs!

Neapskatot tēmu par to, kas tad tā "dzīve" tāda ir, un kad jamā sākas vai beidzas, es tā vairāk par tām zināšanām. Bai ze vei, kad pabeidzu videni, man medāli iedeva par labu mācīšanos, tā ka puslīdz autoritatīvi varu teikt, ka personīgi man tās skolas zinības līdz šim nav bijušas vajadzīgas galīgi nemaz. Fizika, ķīmija, latviešu valoda/literatūra, ģeogrāfija, vēsture, matemātika, bioloģija, astronomija, rasēšana, zīmēšana, dziedāšana - nekam nenoderēja. Valodas es iemācījos pats (krievu no televizora, angļu no kompjūterspēlēm). Kam to visu vajadzēja? Vai mana bērnība bija nevis vienkārši nelaimīga, bet vispār 100% idiotiska?

Ne, nebija vis.

Kāpēc? Tāpēc, ka kačāties vajag, lai stiprs būtu! Un smadzenes tāds pats muskulis arī ir, ja runājam par trenēšanos.

Reiz biju ekspedīcijā uz sporta zāli. Ahdies. Padsmit puslīdz adekvātu cilvēku sasēdušies jocīgās pariktēs un staipa kaut kādas troses ar atsvariņiem. Aptupušies kaut kādām stalažām, min pedāļus un pat neievēro, ka nekustas. Bija pat eksemplāri, kas savā vājprātā skrēja uz vietas. Neko stulbāku pat iedomāties nevar. Naher tas viņiem DZĪVĒ vajadzīgs?

Izrādās, ka vajag. Šīs bezjēdzīgās nodarbes, kā izrādās, nostiprina organismu. Un tāds nostiprināts organisms var iziet tai "dzīvē" un darīt to, kas nu kurā momentā vajadzīgs. Nostiprinātiem organismiem sanāk labāk, nekā nenostiprinātiem.

Un ar ko tad skola savādāka? Nē, labie ļaudis, skola nav vieta, kur sagatavo "dzīvei", tāpēc ka "dzīve", viltniece tāda, ir viens ellīgi mainīgs objekts, nekad tu nezini, kurā no viņas daudzajām pakaļām tu nonāksi, un kādas būs trepītes, pa kurām tu no tām izrāpsies. Neviena skola dzīvei pakaļ neizskraidīs, tas nav iespējams. Vienīgais, ko skola var piedāvāt - mentālo trenažieru zāli. Npadsmit mācību priekšmetus, kuros iesēdina bērneļus un sāk locīt, mocīt, staipīt un grūstīt viņu smadzenes. Lai šīs strādā. Lai pierod apstrādāt informāciju, lai pierod iekalt, izprast, apdomāt. Trenēties "dzīvei".

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:35 pm
[info]toadbeauty

A vot par maisiem nepiekrītu!

Uzjautā jebkuram trenerim!

Vienveidīga slodze neveicina harmoniska un spēcīga ķermeņa veidošanos. Tā var tikai muguru sabeigt.

Skola tomēr cenšas pa druskai uz visām pusēm tos skolnieku prātus staipīt.

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:37 pm
[info]puce

ai, tas bija poētisks piemērs. var staipīt maisus, braukt ar riteni par kurjeru un izdomāt citas daudzveidīgas praktiski pielietojamas fiziskas aktivitātes. tā vietā lai tikai dzenātu dzelžus (bļin, nu kaut vai tie trenažieri elektrību ražotu, a? :-DDDD)

Wed, Sep. 6th, 2006, 03:43 pm
[info]toadbeauty

Izstāsti man, lūdzams, kur skolnieks "praktiski" tās zināšanas var pielietot. Viņš enīvej nestrādā un parazītē uz vecākiem. Tā tik vēl trūka, ka sīkais sāks fāterīti mācīt biznisu kruķīt!

Miltu mērci un zeķes taisīt - to tak māca darbmācībā. Ko tad vēl?
Vot vēlāk, kad študierēs LU vai proftehniskajā, tad jau tās praktiskās iemaņas ar nāks.

Wed, Sep. 6th, 2006, 10:44 pm
[info]udensroze

man skiet ka puce gribeja teikt,ka skolaa jaamaca braukt ar riteni vairaak nekaa to no kaa vinjs sastaav