Shelly -

Feb. 13th, 2012

07:42 pm

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Es gan simtiem reižu esmu redzējusi, kā normāli, forši, talantīgi cilvēki pārvēršas par šausmīgiem mudakiem, kad sāk runāt par politiku, es tomēr riskēšu. Kaut vai tāpēc, ka šausmīgi negribas iet mazgāt traukus.
Es nesaprotu visu to haipu un patosu par valodas referendumu - nu, tur "ir kauns, ka kaut kas tāds vispār notiek" un "referendums nozīmē, ka tautas veselais saprāts ir miris" utt. Jo jautājums, manā skatījumā, ir ļoti vienkāršs, bet fundamentāls - vai mēs gribam dzivot nacionālā valstī vai mēs gribam dzīvot demokrātiskā valstī? Ja mēs gribam dzīvot nacionālā valstī, tad, protams, protams, viss augstākminētais, un vēl un vēlreiz. Bet ne tad, ja mēs gribam dzīvot demokrātiskā valstī. Es, piemēram, gribu. Un es ļoti ceru, ka ne tikai es. Un demokrātiskā valstī ir jādiskutē par visu. Par pilnīgi visu! Pat par to, kas liekas absolūti pašsaprotams un smieklīgs, un svēts un neaizskarams. Tā nu tas reiz ir, un tas nav nekas tāds, kas liktu mesties zem vilciena, Daugavā vai uzdurties uz auseklīša.
Vārdu sakot, 18. debruārī es iešu un balsošu, un neķeršu kreņķi.

(16 comments | Leave a comment)

Comments:

From:[info]susure
Date:February 13th, 2012 - 08:15 pm
(Link)
jau kuro reizi šogad secinu, ka cibā man prasās "like" poga :D
Līst īsti komentēt negribas un "+1" liekas stulbi, bet nu jā-
LIKE :D
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:February 13th, 2012 - 08:27 pm
(Link)
Jā! (un + Like! - gan tevis teiktajam, gan Šelijas rakstītajam) :)
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]dominika
Date:February 13th, 2012 - 08:53 pm
(Link)
Pilnībā piekrītu!
(Reply to this)
From:[info]fedrs
Date:February 13th, 2012 - 09:45 pm
(Link)
Kas liedz demokrātiski nobalsot, ka dzīvosim nacionālā valstī? Viens otru neizslēdz.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:February 13th, 2012 - 10:08 pm
(Link)
Jā, demokrātijas paradokss ir tāds, ka tā var pati sevi absolūti demokrātiski likvidēt, tas tāds mīnuss :/
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:February 14th, 2012 - 01:45 am
(Link)
zelta vārdi, šellij, zelta vārdi!
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]wowow
Date:February 13th, 2012 - 10:25 pm
(Link)
Tieši tā. Un demokrātiski ir arī neiet un nebalsot.
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:February 13th, 2012 - 11:13 pm
(Link)
Problēma, manuprāt, ir citur. Pasakot, ka tu vēlies piedalīties referendumā un balsot pret krievu valodu kā valsts valodu (ko tu pat neuzdrošinies pateikt) tu riskē saņemt pārmetumus, jo kāds, nedod dievs, var padomāt, ka tu esi kaut kāda nacionāliste vai patriote. Jo nacionālisms un patriotisms = slikti. Mūsdienās moderni ir ieņemt tādu viegli skeptiski, atturīgi sarkastisku pozīciju. Bet pavisam topā tu būsi, ja pakakāsi sev uz galvas par to, ka slikta esi tu, slikta ir tava valsts, slikti ir visi un labāk neko nedarīt, labāk vienkārši pavaidēt un paņerkstēt.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]santa_be
Date:February 13th, 2012 - 11:33 pm
(Link)
nē, tas bija stilīgi pirms 2 gadiem
tagad ir stilīgi piedalīties visur :)
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:February 14th, 2012 - 07:21 am
(Link)
Dzīve vispār ir risks, imho. Vai tu gribi patikt visiem? Vai tu gribi nodzīvot dzīvi bez neviena pārmetuma, vai un lai visi tevi tikai slavē? Common...
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]svari
Date:February 14th, 2012 - 02:53 am
(Link)
Bet vai "demokrātiskā valstī" nav nekādu robežu, ko drīkst apspriest? Nu, piemēram, holokausts. To nedrīkst apspriest.

Un robežas mēdz būt dažādas. Turcijā, piemēram, vien par 1915. gada notikumu pieminēšanu var dabūt lodi pierē.

Man labpatīk salīdzināt tautas ar cilvēkiem. Ir tādi cilvēki, ar kuriem tu vari runāt brīvi, teikt visu, ko domā par viņu, un zini, kas tev nekas par to nebūs. Un ir tādi, ar kuriem runājot, tu izvēlies vārdus, piedomā, ka nepasaki ko lieku. Šādi cilvēki parasti kļūst par priekšniekiem. Sirds dziļumos tev viņi var nepatikt, varbūt pat nedaudz tu viņus ienīsti, bet tomēr respektē. Biežāk esi spiests respektēt.

Latviešu kopums tomēr vairāk līdzinās pirmajam manis aprakstītajam tipam.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:February 14th, 2012 - 07:20 am
(Link)
Man patīk iedomāties, ka cilvēki, ar kuriem runājot, tu pārdomā katru vārdu, visbiežāk nonāk cietumā, jo pārējie viņus nevis ciena un sauc par priekšniekiem, bet sauc par gangsteriem. Bet tā droši vien liekas tikai man.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]svari
Date:February 14th, 2012 - 05:01 pm
(Link)
Vai hierarhija pastāv tikai starp cietumniekiem, gangsteriem? Vai Veidenbauma vārdi par dūres tik spēku ir dzejnieka neveiksminieka izdoma? Vai sabiedrība tiešām kopš tā laika ir izdarījusi tādu kvalitatīvu lēcienu?

Es būtu laimīgs, ja tas tā būtu noticis, jo esmu, tā sakot, veidenbaums. Bet man šķiet, ka "gangsteru" mazāk nav kļuvis.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]zimbardo
Date:February 14th, 2012 - 02:31 pm
(Link)
Turcija ir tikai nosacīti demokrātiska.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]svari
Date:February 14th, 2012 - 05:19 pm
(Link)
Kā jau teicu, jebkura demokrātija ir nosacīta.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]bozena
Date:February 14th, 2012 - 10:02 am
(Link)
Tikai viena piebilde. Mēs nezinām, vai demokrātija kā vairākuma vara ir visforšākā pārvaldes sistēma universumā. Objektīvais vairākums var nobalsot arī par stipri nehumānām lietām.
(Reply to this)