22 Marts 2004 @ 17:22
tēla un autora attiecības  
tradicionāli līdz šim tēls vienmēr ir bijis autora rokās (ja izņem dažus indivīdus- rakstniekus ar pseidonīmiem un pāris precedentus (anonīmas vēstules) asv likumu pieņemšanas procesos), kas ar to dara ko vēlas. autors ir primārs, tēls- atvasināts.

šī ir vide, kur masveida anonimitāte par primāro izvirza tēlu, nevis autoru. autors ir sekundārs un daudzos gadījumos pat nav interesants. tēls ir dinamisks, tas var adaptēties, mainīties, atbildēt. tēls dzīvo šajā telpā. tēls ir dzīvs. dažkārt pat dzīvāks par autoru. tēla un autora attiecības vairs nav tik viennozīmīgas kā "ja ķebja poroģil, ja ķebja i ubju". ja nogalina tēlu, nekas jau pāri (no vērotāja viedokļa) nepaliek.
 
 
( Post a new comment )
snark[info]snark on 23. Marts 2004 - 16:59
Tēli virtuālā darba ietvaros daudz neatšķirsies no grāmatas tēliem (ierakstos atspoguļotas aktivitāšu pēdas, kuru summa ir virtuālais tēls, rezultātā grāmata vien sanāk).
Un kur tad tēla pārtveršanas un reanimācijas iespēja (kas tiek izmantota arī tradicionālajā literatūrā). Sākotnējam virtuālās lomas nesējam atļauju var neprasīt. Vispārējas labticības un noklusētas vienošanās par neiedziļināšanos apstākļos pārtveršanai nepieciešamā anonimitāte tiešām var realizēties. ;)

Par anonimitāti vispār. :) Tāpat kā ikdienā katrs var uzmaukt galvā melnu miskastes maisu ar acu caurumiem un pie spoguļa tīksmināties, cik neatpazīstams nu viņš ir. Lai analoģija būtu precīza, subjektam uz pakauša būtu jābūt ietetovētam personas ID (tīksmināšanās laikā ID ir paslēpts zem maisa un (varbūt) matiem).
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
sviesta cibas neoficiālais viedoklis[info]scibologs on 23. Marts 2004 - 17:54
bet kaut kas visā tajā ir, piekrīti?
(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Diskusija) (Link)
snark[info]snark on 24. Marts 2004 - 13:32
Autora, darba un tēla saites un (kop)dzīve - vienmēr saistoši.

(Atbildēt) (Iepriekšējais) (Link)