zaļā buržuāzija - [entries|archive|friends|userinfo]
judging the mice

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| freidfreidlenta pukstlenta marčlenta komentlenta pollkreators ]

[Jul. 22nd, 2015|02:29 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
linkpiemetināt?

Comments:
[User Picture]
From:[info]au
Date:July 22nd, 2015 - 03:23 pm
(Link)
nu nu. tas nav seksims, es arī nodomāju, ka izskatās labāk nekā dzied, un tas tāpēc, ka mani mūzika neiepēra, bet izskats gan.
[User Picture]
From:[info]kbrgs_
Date:July 22nd, 2015 - 03:25 pm
(Link)
ir gan. bet tas nav individuāls gadījums - tā ir prakse sieviešu dzimtes profesionāļus vispirms vērtēt pēc izskata, un tad pēc darbības.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:July 22nd, 2015 - 03:30 pm
(Link)
un jebkura muzikālā darbība tiek saukta par "dziedāšanu", neatkarīgi no tā, vai runā par izpildītāju, kas izpilda citu sarakstītas dziesmas un/vai nespēlē instrumentus vispār nekādus, vai cilvēku, kas raksta muzonu un/vai spēlē instrumentu(s)
[User Picture]
From:[info]kbrgs_
Date:July 22nd, 2015 - 03:32 pm
(Link)
exactly. un es nedomāju, ka mēs te uzreiz visus ar diņķiem ienīstam, ja norādam uz šādām lietām. tas viss ir ar miļestibu, bet arī ar "pliz stop. I am human."
[User Picture]
From:[info]au
Date:July 22nd, 2015 - 03:34 pm
(Link)
nu bet diņķi jau nav vainīgi, jo sievietes arī tā domā.
[User Picture]
From:[info]kbrgs_
Date:July 22nd, 2015 - 03:35 pm
(Link)
tā arī ir problēma - sisterhood trūkums.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:July 22nd, 2015 - 03:36 pm
(Link)
un tas ir mans pet peeve un reāli nepatīk
[User Picture]
From:[info]mis_sarajevo
Date:July 22nd, 2015 - 04:44 pm
(Link)
Seksisms jau īsti nav tikai dalāms pa ģenitālijām.
[User Picture]
From:[info]au
Date:July 22nd, 2015 - 03:31 pm
(Link)
ja pati šī sievietes dzimtes profesionāle ārprātā smuki izskatās un to kārtīgi izrāda, tad man taču ir tiesības to ņemt par pilnu un vērtēt kā daļu no.
[User Picture]
From:[info]kbrgs_
Date:July 22nd, 2015 - 03:33 pm
(Link)
daļu no kā?
[User Picture]
From:[info]au
Date:July 22nd, 2015 - 03:34 pm
(Link)
no priekšnesuma, no tā, kam uz mani ir jāatstāj iespaids, no performances, no koncerta.
[User Picture]
From:[info]kbrgs_
Date:July 22nd, 2015 - 03:34 pm
(Link)
un es īsti nesaprotu - ko nozīmē "kārtīgi izrādīt" smukumu?
[User Picture]
From:[info]au
Date:July 22nd, 2015 - 03:35 pm
(Link)
ja cilvēks piedomā pie sava skatuves tēla, tad, manuprāt, tas ir "izrād`t smukumu".
bet man liekas, mums jābeidz, jo es te tūlīt būšu kaut kādā purvā kā pretīgs seskisma pārņemts mūdzis, bet esmu tikai maza meitene.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:July 22nd, 2015 - 03:37 pm
(Link)
pag, te man kā reiz kļūst interesanti. ja nesmuks cilvēks piedomā pie sava skatuves tēla, tad viņš izrāda nesmukumu?
[User Picture]
From:[info]au
Date:July 22nd, 2015 - 03:39 pm
(Link)
āāāāā
jebkurš skatuves tēls taču ir smuks!
[User Picture]
From:[info]rediiss
Date:July 22nd, 2015 - 04:47 pm
(Link)
nu, nesaki, visādi gadās :D
[User Picture]
From:[info]kbrgs_
Date:July 22nd, 2015 - 03:40 pm
(Link)
nē, nē, es ne agresīvi. es tikai gribu saprast, no kura gala aug šitas. es pilnīgi piekrītu, ka skatuves tēls bieži ir daļa no performances; bet problēma ir tajā, ka diemžēl ilgākā laika posmā ir izveidojusies prakse, kas sievietes daudz, daudz skarbāk vērtē tikai pēc viņu ārējā tēla. Tas cilvēku dehumanizē un ilgtermiņā padara par objektu. Un objektiem nav emociju, objekti nevar iet politikā, objektus var izvarot, jo viņiem taču nesāp utt. Es te pa nopietno, bet es čista saku - tam kājas aug no šādām mazām lietām. Es ļoti iesaki visiem noskatīties šo filmu, kas lielākā mērogā parāda šādu mazo lietu ietekmi:

http://www.filmsforaction.org/watch/miss_representation/
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:July 22nd, 2015 - 04:55 pm
(Link)
precīzi! objectification is what it comes down to.

nezinu, vai iespējams identificēt konkrētu cēloni šai parādībai, taču piekrītu, ka tā simptomātiski izpaužas throughout visām dzīves jomām visos līmeņos, tostarp abu dzimumu apziņā. ja par aizsākumu, tad imho tas meklējams ļoti sen etablētās uztveres struktūrās - es teiktu kkad ap laiku, kad no simple digging stick pārgājām uz smagām agrārajām tehnikām. šīs attīstības iespaidā sievietes aizvien mazāk spēja iesaistīties ražošanā, jo jaunās tehnikas nevarēja droši apvienot ar grūtniecību, pavisam vienkāršoti paskatoties. tā rezultātā arī lēnām notika pārbīde no matrifokālas uz patrifokālu sabiedrību, un šī forma saglabājās cauri turpmākajai vēstures gaitai. paralēli, ražošanai kļūstot efektīvākai, vīrietim atbrīvojās vairāk laika ārpus pārtikas gādāšanai un viņš pievērsās tādām skaistām lietām kā māksla, matemātika, filosofija, politika utt., taču, kas šeit ir būtiski - tas viss bija vīrieša skatiens. un šis skatiens tika pavērsts arī uz sievieti, sieviete no dzemdes, no mistiskās mātes - šī tumšā, nezināmā spēka, kas raisa šausmas un bijību, jo rada cilvēkus, dzīvību - cita starpā kļuva par estētiska apbrīna objektu. bet jā, redzi, kā pati saki - par objektu. objectification ir vīrišķās, tostarp zinātniskās loģikas iezīme - tas ir skatiens no 3. personas perspektīvas, no āras. un, tieši šī skatiena prevalencei pateicoties, mēs esam nonākuši pie mūsdienu tehnikas, pa lielam, taču there have been some casualties, tā teikt, as usual. par to arī savulaik bija feminisms. mūsdienās gan tas vairumā gadījumu degradējis līdz primitīvai vīriešu nīšanai, vīrišķā pazemināšanai, zem kā nevaru un negribu parakstīties, kaut arī īstā feminisma darbs aizvien nav galā. tikai tam, šķiet, bieži trūkst vieduma, jo, vnk pretstatot vīrišķo un sievišķo, saprotamā kārtā sanāk vien nebeidzams kašķis.

visu šo pasakot, saprotu, ka principā redzu šo parādību kā vēsturiski iedibinātu uztveres īpatnību, kas vēl dziļāk sakņojas atsvešinātībā no paša ķermeņa. proti, identitātes modelī, kur ķermenis ir instruments, again - objekts, ne pilntiesīga daļa no pašas identitātes. ja meklējam sakni, es patiesībā liktu uz šo, jo te strukturāli visi gali sanāk kopā. tas, ka vēsturiski sievietes varbūt cietušas vairāk vai kā, būtībā imho ir sekundāri - tā ir iepriekšējā rindkopā aprakstītā dinamika, bet, as said, tas nav īsti apmierinošs cēlonis, jo kā tāds aizvien novestu mūs bīstami tuvu bezperspektīvai polarizācijas tendencei. taču, kā jau te puikas purpina, neba meitenēm vien grūti.
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:July 22nd, 2015 - 07:03 pm
(Link)
apmēram tā.
[User Picture]
From:[info]kbrgs_
Date:July 22nd, 2015 - 07:42 pm
(Link)
mans vienīgais iebildums ir par objekta aplūkošanu no ārpuses, kā Tu saki - 3. puses. Tās trešās puses īsti nav -tā joprojām ir, kā saki, vīrieša skatiens; vienkārši runājot, mēs info uzņemam un viedokļus mūsdienās veidojam no mediju satura, vizuāļiem, utt. - un visās šajās jomās joprojām gandrīz simtprocentīgi dominē male gaze. Miss Representation tie skaitļi vispār liek matiem stāvēt AUGŠUP!
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:July 22nd, 2015 - 09:10 pm
(Link)
es gan nesaku, ka tiek aplūkots no 3. puses, bet no 3. personas perspektīvas, kas nozīmē vien to, ka fenomens tiek aplūkots kā tas jeb citiem vārdiem - no āras, kā atsevišķs objekts. tipa es skatos uz galdu, un galds ir tas; galds nav es un galds nav mēs. pa lielām šaibām tāpat mēs diemžēl aizvien uzlūkojam arī viens otru, tiklab permanenti kā atsevišķās situācijās - ja esmu neārstējams rasists vai ksenofobs utt., attiecīgo iezīmju nesējus permanenti turēšu ārā no mēs grupas kā the others, attiecīgi not extending my empathy to them, savukārt šeit tematizēto sieviešu gadījumā tie cerams būs vien neapzināti zibšņi, kur mana uztvere pārslēgsies šai režīmā, man pašam īsti nemanot, but i'm nonetheless objectifying cilvēku, uz kuru šādi skatos, un tas būs skaidri lasāms manā rīcībā.
[User Picture]
From:[info]kbrgs_
Date:July 22nd, 2015 - 09:11 pm
(Link)
āā sapratu, un pārpratu!!
From:[info]unpy
Date:July 22nd, 2015 - 03:59 pm
(Link)
Kā tad, varētu domāt, ka vīriešu dzimtes profesionāļus visa veida izklaižu biznesos nevērtē pēc ārējā izskata, nav jāveic īpaši pētījumi, lai pamanītu, ka ir daudz vairāk "viiiiii!!!" par smukiem aktieriem un dziedātājiem, nekā par aktrisēm un dziedātājiem, pie tam, kas tad met tās slavenās apakšbikses uz skatuvēm, ne jau tak vīrieši, kuriem patīk sieviešu kārtas izpildītājas, par čipendeiļu fenomenu nemaz nerunājot.
[User Picture]
From:[info]kbrgs_
Date:July 22nd, 2015 - 04:09 pm
(Link)
protams, ka vērtē, un tas tikpat negatīvi ietekmē vīriešus arī; un ar to nevajadzētu nodarboties nevienam - nevienam nevajadzētu justies tā, it kā viņa/viņas izskats ir kritērijs tam, kāds cilvēks viņš/viņa ir.
[User Picture]
From:[info]kbrgs_
Date:July 22nd, 2015 - 04:13 pm
(Link)
un don't get me started par "īsti vīri neraud" stigmu. Tas ir tik kaitniecīgi, un tikpat dehumanizējoši.
From:[info]unpy
Date:July 22nd, 2015 - 04:19 pm
(Link)
Ja mani kaut kas izbrīna, tad šāda, no realitātes pilnībā atrauta tukša spriedelēšana. Jā, protams, visi var izlikties, ka viņiem ir vienaldzīgi skaisti, veseli un veiksmīgi cilvēki, taču bioloģija ir bioloģija un tur itin neko nevar padarīt, būt jaunam, skaistam, veselam un veiksmīgam allaž būs ērtāk un izdevīgāk, nekā vecam, neglītam, slimam neveiksminiekam.

hackers counter system