Domuzīme ([info]pink_dust) rakstīja,
@ 2004-09-22 10:49:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Ibio-rio, viņiem tur toč' vajag visiem normāli pa purnu sadot! Būtu nodarbojušies ar jautājumiem par to, ka pensionāri mirst badu & ielas pilnas ar bērniem-bomžiem, bet nē...

Šodien Saeimas Sociālo un darba lietu komisija atbalstīja izskatīšanai otrajā lasījumā grozījumus likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu", kas paredz būtiskus ierobežojumus smēķētājiem. Komisija atbalstīja visus Tautas partijas deputātes Antas Rugātes iesniegtos priekšlikumus minētajam likumam. Šie priekšlikumi paredz aizliegt smēķēt pie ieejas valsts un pašvaldību iestādēs, darba vietās un koplietošanas telpās, izņemot telpas, kas speciāli nodalītas smēķēšanai.
Tika atbalstīts priekšlikums aizliegt smēķēšanu sabiedriskajos transportlīdzekļos, arī taksometros.
Tāpat smēķēt nevarēs diskotēkās un deju zālēs, izņemot telpas, kas speciāli nodalītas smēķēšanai, un pludmalēs.


Un labākais - Komisijas sēdē bijusī veselības ministre Ingrīda Circene (JL) rosināja aizliegt smēķēt uz ielām visā Vecrīgā, bet viņas kolēģe Silva Bendrāte (JL) rosināja aizliegt smēķēt visā Rīgas vēsturiskajā centrā.

Nevaru iedomāties pārāk daudz normālu krogu/bāru V-rīgā, kur būtu iespējams izpildīt prasību pēc atsevišķas telpas smēķēšānai. Nu, piemēram, iedomājaties par "Pulkvedi". Cik jauki - drīz, droši vien, pēc komandas arī tur dzersim, piemēram, pienu, un sūkāsim čupa-čupus.

Bļin, kas trīc par savām plaušām - lai nelien tur, kur nevajag, ieslēdz mājās maģi & dejo svaigi vēdinātos apstākļos!!! Es esmu reāli nikna.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]moon
2004-09-22 11:04 (saite)
kaadus idiotus ieveeleejaam ar taadiem arii jaasamierinaas.
absurdi jau protams, bet nu...
mosh vienkaarshi jaaatmet?? ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 11:06 (saite)
Zini, ej cirst! Un nedomā kādreiz ar savu pīpi apsēsties kāda strauta malā & rīta migliņā pirms copes uzkūpināt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]moon
2004-09-22 11:13 (saite)
??????
nu ok... turpmaak pakluseeshu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 11:28 (saite)
Par skarbu? Piedod. Es tiešām esmu dusmīga. Šitas mani nemudinās & nepiespiedīs atmest pīpēšanu - mani vispār nekas nepiespiedīs atmest.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]minchux
2004-09-22 11:40 (saite)
un bērņuki:)?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 11:52 (saite)
Tas jua ir k.kas pavisam cits. Bērni man nebūs piespiedu kārtā un, kad nāks viņi, es - dodu vārdu - labprātīgi atmetīšu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]moon
2004-09-22 12:18 (saite)
a prichom te es??
"mosh atmest" bija retorisks jautaajums un neuzko tevi nemudinu un kur nu veel piespiezhu...
tak jau rakstiiju, ka tas ir absurds:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 14:55 (saite)
Es vnk sapratu, ka tu apvainojies par 'ciršanu' :) Bet piespiest mani cenšas tautas kalpi, tā es to domāju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ns
2004-09-22 12:29 (saite)
nekāds piedod. es tev pilnībā pievienojos...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:06 (saite)
Paldies. Vismaz tu ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ns
2004-09-22 16:04 (saite)
šajā ziņā vari uz mani palauties:) ejam pieķēdēties pie MK?:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 17:56 (saite)
Jēēēēē!!! :DDD
/riktīgi sasmējos

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ns
2004-09-23 10:13 (saite)
būtu diezgan jautrs pasākums. varētu uzcelt telti blakus tiem, kas tur par to izglītību brēc un sacensties, kurš labāks.atraktīvāks/panākumiem bagātāks:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 10:18 (saite)
Vienīgais, kas mani attur - televizorā to varētu redzēt mana vecmamma. Viņa nesaprastu :) Viņa vēl joprojām nezina, ka mana mamma pīpē, lai gan viņa pīpē jau 20 gadu...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ns
2004-09-23 12:26 (saite)
:DDD tagad es sasmējos:)

mēs to varam darīt maskās:) lielos, mīkstos, cigaretes veidola kostīmos:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 14:36 (saite)
Labais :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]red
2004-09-22 12:27 (saite)
da labi. sitais tak nav veel pienjemts ne? veel jau kaadu laiku p@#$@ies ap shito. tikmeer smeekjee ar baudu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:06 (saite)
Protams, ka pieņems. Un drīz šņabi arī tirgos tikai Saiemas jaunizremontētajā kafejnīcā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]posheiko
2004-09-22 13:53 (saite)
Weheheheh.. pilnīgi varu iedomāties, cik [info]pink_dust tagad ir nikna.. :)

A man nav nekas pret šo spriedumu.. vienīgi tiešām - ir svarīgāki jautājumi par šo ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:05 (saite)
Attiecībā uz bāriem/klubiem tas ir smēķētāju tiesību pārkāpums!!!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]posheiko
2004-09-22 15:17 (saite)
Nu nē.. tieši smēķētāju visatļautība ir cilvēktiesību pārkāpums! Kaut vai tāpēc, ka pēc kluba apmeklēšanas drēbes reāli smird pēc cigarešu dūmiem. Un ko tik dūmi nenodara pasīvajiem smēķētājiem.. ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:32 (saite)
Nu bet neej, ja tev nepatīk. Naktsklubs nav bērnudārzs vai ekskursija uz Zoodārzu. Tāpēc jau tas ir naktsklubs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]posheiko
2004-09-22 15:39 (saite)
Es arī neeju, jo man nepatīk, bet ne par to šoreiz ir runa. Runa nav tikai par smēķēšanas ierobežošanu klubos/bāros. Saki, kāpēc man jāosta citu dūmi, kas pēc tam arī uzsūcas apgērbā, matos un vēl nodara sliktu veselībai? Ne jau tikai naktsklubos tas notiek..

Interesanti būtu zināt, kāda ir LV iedzīvotāju attiecība: smēkētāji pret nesmēķētājiem.. any idea?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:42 (saite)
~50/50. Un es esmu sašutusi par klubiem & bāriem, ja nepamanīji.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ns
2004-09-23 13:11 (saite)
es arī tieši par to pašu, jo tagad ir tā - "ieejam šiten?", "nē. šiten nevar pīpēt":) drīz tā būs visur...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]friday
2004-09-22 13:56 (saite)
a man gan patīk rīt citu aizdedzināto cigarešu dūmus.
neieredzu ventilācijas sistēmas kafeinīcās un klubos, bet paldies Dievam, tās parasti strādā dikti vāji un es varu baudīt šo laimes smārdu pilnu krūti. un kas gan tā par pludmales smilšu pili bez končika pašā galotnē, bezgaumība.


nē cigarešu reformai!!!

bļin un gājēju pārejas, ātrumu ierobežojumi... daviķ tos pešehodus vajag, nav ko līst uz ielas, ja nemāki izvairīties no tā kas lielāks un spēcīgāms....

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:04 (saite)
Paga, paga, pirms ironizēt garām kasei (salīdzīnājums ar gājēju pārejām tiešām šajā kontekstā bija garām), apdomājies - kā valsts var uzlikt smēķēšanas aizliegumu bāros/klubos? Ir vietas, kur īpašnieks norāda, ka nedrīkst pīpēt, ir vietas, kur vari rīkoties, kā tev patīk. Smēķēšana taču savā būtībā nav nelikumīga?! Pretstatā cilvēku sabraukšanai uz gājēju pārejas.
Jebkurš klubs galu galā ir privātīpašums - laižu cilvēkus savā "mājā", ja viņi grib - lai nāk, lai maksā par to naudu un pieņem noteikumus... Nav taču spiesta lieta. Tas, ka Rīgā nav nesmēķētāju barčiku, ir viņu pašu problēma, zinu vietas ārpus galvaspilsētas, kur pīpēt iekšā nevar, jo saimnieks pats ir nesmēķētājs. Un vēlreiz - neviens tevi nespiež iet tur, kur tev nepatīk, tāpēc nav jāierobežo citu cilvēku vēlmes!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tviglis
2004-09-22 15:11 (saite)
Redzi, šeit jau ir jautājums par to, kuram ir priekšroka un kas ir norma - tas, ka nesmēķētājs ir spiests ciest no tā, ka kāds viņa tuvumā vēlas čakarēt savu veselību (mani neizsakāmi KRETINĒ indivīdi, kas smēķē, ejot pa ielu un, īpaši, stāvot sab. transporta pieturās), vai arī par normu ir jāuzskata veselības čakarētāji, un saskaņā ar to vēlmītēm tiek veidoti likumi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:29 (saite)
Es runāju par BĀRIEM/KLUBIEM.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]posheiko
2004-09-22 15:41 (saite)
Pilnīgi piekrītu! [info]pink_dust: tas ir tas, ko mēģinu Tev pateikt, ka ne jau nesmēķētāji var "NEIET JA NEPATĪK!", bet otrādi, jo jūs jau esat tie veselības čakarētāji..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]posheiko
2004-09-22 15:19 (saite)
Tad jau Tevi arī neviens nespiež iet tur, kur TEV nepātīk, respektīvi, TUR, KUR NAV NODALĪTA ATSEVIŠĶA TELPA SMĒĶĒTĀJIEM!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:22 (saite)
Bet - es vēlreiz saku - klubs/bārs taču ir privātīpašums, kur tādas normas nosaka īpašnieks! Ja man tās ir nepieņemamas, tad es uz to klubu neeju, bet, ja k.ko tādu ņemas regulēt valsts, tad jau man jāemigrē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]posheiko
2004-09-22 15:26 (saite)
Klubs/bārs saņem licenci savai darbībai, kas nozīmē, ka viņi izpilda attiecīgās prasības, kas nepieciešamas licences saņemšanai. Tagad šīs būs vienkārši jaunas prasības..

Iespējams, ka daudzi savos klubos jau sen būtu aizlieguši smēķēt (kam vajag piepīpētas telpas?!), bet tad tiešām uz tiem klubiem daudzi neietu, bet ietu tur, kur drīkst smēķēt. Tagad, kad to aizliedz valsts, nāks arī smēķētāji uz klubiem, kur nedrīkstēs smēķēt..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:31 (saite)
Forši, cik jaukas, jaunas prasības. Kāpēc gan valsts nevarētru aizliegt lietot alkoholu? Tas arī skar ne tikai pašu dzērāju, bet daudzus citus!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]posheiko
2004-09-22 15:36 (saite)
Valsts neaizliedz pārdot cigaretes un alkoholu, jo tas ir bezjēdzīgi (ASV "Sausais likums").. šajā pašā sakarā neaizliedz arī lietot alkoholu un cigaretes, BET TO IEROBEŽO!

P.S. kā alkohola lietošana "skar citus", izņemot braukšanu dzērumā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:43 (saite)
Uzbrūk, piesienas un kaujas - uz ielas & ģimenē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tviglis
2004-09-22 15:47 (saite)
Jā, tāpēc pārāk iereibušus pilsoņus un nepilsoņus policija var aizturēt un nogādāt atskurbtuvē. Cigarešu lietošanas sekas un to iespaids ir nedaudz no citas operas, tu taču noteikti to zini.
Es nesaprotu, kāpēc cilvēkiem ir tik grūti padomāt par savu darbību iespaidu uz citiem (vispārīga doma).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 17:57 (saite)
C'mmon - aizturēt un nogādāt atskurbtuvē... Sunim jāsmejas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tviglis
2004-09-22 19:23 (saite)
Tikpat ļoti kā par to, ka cigarešu un alkohola patērēšanas kaitīgums uz apkārtējiem tiek uzskatīts par vienlīdzīgu piemēru :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 19:33 (saite)
Apkopojot dzērumā autoavārijās bojā gājušos, ģimenes kautiņos nodauzītos u.tml. bojā gājušos - neticu, ka sanāks mazāks cipars par tiem, kas mirst no pasīvās smēķēšanas izraisītām kaitēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pink_dust
2004-09-22 15:43 (saite)
Pamet & nerūpējas par saviem bērniem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]friday
2004-09-22 16:16 (saite)
neredzu atšķirību, reiz nebija ari tādu noteikumu par gājēju pārejām.
svētā grāla meklējumos aizklīdis bruņinieks vēsi drīkstēja vicināt zobenu visos virzienos, neskatoties uz to, ka garām kāds zemnieks mierīgi slāja nomaksāt 10to tiesu baznīcai. bet tad baznīca saskaitīja savus ienākumus, salīdzināja ar nocirstajām galvām un pieņēma likumu, ka vicināties ar zobenu nedrīkst.
tāpat, mīļais cilvēk, arī ar cigaretēm, valsts saskaitīja, ka viņa vairs nespēj pacelt ārstēšanās izdevumus un sāka domāt, un labi vien ir, ka ātrāk nekā smēķētāji paši.

uz kurieni tad emigrēsi? brīvības citadelē - NY sen jau vairs nedrīkst smēķēt sabiedriskās vietās, pieņemu, ka arī citā civilizētajā pasaulē ir tapat, vai iet uz to pašu

a kapēc tu nevarētu sēdēt mājās un smēķēt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-22 17:58 (saite)
Ja nu tu uzprasies uz piemēriem - Spānijā, Turcijā - pīpē, kur ienāk prātā (kas, protams, ir pārspīlēti).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

p.s.
[info]pink_dust
2004-09-22 18:02 (saite)
Nedomāju, ka Rugāte ar šiem ierosinājumiem ir pierādījusi, ka vispār prot rēķināt, kur nu vēl valstiskā līmenī... Kā tad ar cigarešu patēriņu & ienākumiem no tā? Ja jau lieta ir naudā, tad varēja uzlikt bargāku akcīzi!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

akcīze
[info]friday
2004-09-23 10:10 (saite)
bet būs jau arī. bet tas tik un tā nedos tiesības pūst dūmus manā sejā.
man, piemēram, patīk ledenes un izmest tās pussūkātas, bet es taču nekad tās nemēģinu iemānīt tavā kabatā ;))

ai tas ir neauglīgi, mēs esam divās pretējās frontes pusēs ;)) atgriezīsimies labāk pie šī jautājuma, kad tu savas 13gadīgās meitas somā atradīsi cigarešu paciņu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: akcīze
[info]pink_dust
2004-09-23 10:16 (saite)
Tas, ka es smēķēju/nesmēķēu nenodrošina to, karezultātā smēķēs/nesmēķēs mani bērni. Tici man ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]rikella
2004-09-23 08:10 (saite)
stulbs likums. tas galīgi neveicinās atmest smēķēšanu. tas drīzāk izskatās kā sods bāru un klubu īpašniekiem nevis smēķētājiem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 10:01 (saite)
Paldies arī tev par atbalstu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rikella
2004-09-23 16:06 (saite)
nu man patīk smēķēt un man riebjas ja kāds (it sevišķi Saeima) man aizliedz darīt kaut ko kas man patīk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 16:42 (saite)
Tas ir tieši tas, ko es domāju & jūtu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ns
2004-09-23 13:17 (saite)
zini ko - man godīgi sakot sāk likties, ka veicinās gan. un tieši tas man nepatīk:) jo iedomājies, ka katru reizi uzpīpēt (man vienas pasēdēšanas laikā apmēram reizes 10) vajadzēs iet uz kaut kādu smēķētavu kādā attālā stūrī... jo visticamāk jau būs kā Zviedrijā - nevis ir zmēķētāju zona, kur tu vari tāpat kā tagad tusēt un pie viena uzpīpēt, bet gan 2x2 metru telpa...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rikella
2004-09-23 16:03 (saite)
hmm nu es to iedomājos tā, ka būs smēķētāju un nesmēķētāju zonas.
bet ja arī būs 2x2 telpa, tik un tā ies uz turieni pīpēt ja ļoti gribēs. un neatmetīs tāpēc, ka klubi un bāri jau nau tā vieta kur cilvēks uzturās lielāko daļu savas dzīves. vienkārši pīpēs mazāk. vai arī neievēros likumu :)

lai gan man patīk ideja ka deju zālēs tagad ir aizliegts pīpēt. jo tas ir vnk briesmīgi ka man blakus dejojot kāds vicinās ar cigareti un ir iespēja ka var aizdedzināt drēbes vai nodedzināt matus :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 16:43 (saite)
Par deju zālēm - piekrītu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ns
2004-09-23 16:57 (saite)
bet man personīgi tā pīpēšana pasēdēšanu laikā liekas vislabākā. tad tā bezmaz sagādā baudu. otra līdzvērtīga lieta ir mašīnā un kādreiz ģenerējot idejas:) pārējā pīpēšana ir tikai nodevas atkarībai. un ja vienu no šiem lielajiem iemesliem man atņems... nezinu. pielauju, ka pat es vareu atmest.

bet par deju zālēm es pilnībā piekrītu. pats tādēļ tikai sēžot pīpēju. bet iedomājies Pulkvedi - kā tu tur kaut ko norobežosi?:/

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 16:59 (saite)
Tevis uzskaitītie iemesli perfekti atbilst manai koncepcijai par pīpēšanu.
Un P-vedis ir viena no manām lielākajām sāpēm... :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ns
2004-09-23 17:01 (saite)
pulkvedis ir gandrīz vienīgā mana sāpe. nu vēl CN un DC, jo tur arī sanāk kādreiz intensīvās pīpēšanas:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 17:03 (saite)
Nu P-vedis no klubiem, es domāju. Noteikti arī vēl daži citi - Casablanka & Zup-Zup, piemēram.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ns
2004-09-23 17:13 (saite)
nu jā - es jau esmu sēne un nekur neeju gandrīz vispār:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 19:09 (saite)
Pēc tā, kā jūs visi to te sludināt - var padomāt, ka būt 'sēnei' ir moderni... :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ns
2004-09-23 19:11 (saite)
tas nav moderni. tas ir aktuli:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 19:29 (saite)
Man šķiet, ka mūsdienās tas = tas pats...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ns
2004-09-23 19:31 (saite)
ir liela atšķirība:) izskaidrošu citreiz:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 19:32 (saite)
Kāpēc tad citreiz?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pink_dust
2004-09-23 16:43 (saite)
Vēmiens nāk, iedomājoties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ns
2004-09-23 17:00 (saite)
ko iedomājoties? 2m2 pipētavu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pink_dust
2004-09-23 17:01 (saite)
Jap.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?