Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2011-12-01 19:45:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Preses relīze
Pēdējā laikā publiskajā telpā izskan dažādi minējumi un pieņēmumi par vilcienu uzturēšanas izmaksām, finansiālo ieguvumu pēc jauno vilcienu nodošanas ekspluatācijā, kā arī ir salīdzināti vilcienu iepirkumi dažādās valstīs. Stadler Rail Grupa, ņemot vērā izskanējušo informāciju, kurā minēts arī Stadler vārds, vēlas precizēt un sniegt detalizētāku informāciju par iepirkumiem dažādās valstīs un vilcienu uzturēšanas izmaksām.
Ir izskanējis salīdzinājums starp vilcienu iepirkumiem Latvijā un Igaunijā. Stadler Rail Grupa vēlas uzsvērt, ka Igaunija un Latvija ir divi pilnīgi dažādi tirgi ar divām pilnīgi atšķirīgām iepirkumu specifikācijām un noteikumiem, un diviem dažādiem klientiem, kas pieprasa pilnīgi atšķirīgus pasažieru ērtību līmeņus. Tādēļ jebkurš salīdzinājums starp 3 vagonu vilcieniem, ko Stadler ir pārdevis Igaunijā, nodrošinot klienta pieprasīto visaugstāko iespējamo komfortu pasažieriem, ar ārkārtīgi zemo pasažieru komforta līmeni, ko CAF piedāvā a/s Pasažieru vilciens, ir nelietderīgs un noved pie maldinošiem secinājumiem. Stadler piegādātie elektriskie vilcieni Igaunijā nodrošina vairāk telpas pasažieriem, gan sēžot, gan pārvietojoties pa vilcienu, tādēļ šiem vilcieniem ir mazāk nekā 270 vietas, proti, 196 vietas. CAF ir izdevies „iespiest” 270 vietas trīs vagonu vilcienā uz pasažieru komforta samazināšanas rēķina.
Tomēr, lai salīdzinājums būtu godīgāks, Stadler vēlas vērst uzmanību uz sekojošiem faktiem. trīs vagonu elektriskie vilcieni, ko Stadler pārdevis Igaunijai, maksā 4,14 milj. eiro par vienību. Tā kā a/s Pasažieru vilciens apmierina daudz zemāks komforta līmenis pasažieriem un daudz mazāk vietas pasažieru kājām sēdvietās, Stadler spēj piedāvāt analogu trīs vagonu vilcienu par tādu pašu cenu - 4,14 milj. eiro, ierīkojot papildu sēdvietas un palielinot sēdvietu skaitu līdz 270, kas atbilst CAF piedāvāto vilcienu ietilpībai. Šajā gadījumā vienas sēdvietas cena Stadler ražotā vilcienā būtu 15 333 eiro, salīdzinot ar 17 466 eiro par sēdvietu CAF piedāvājumā.
VILCIENU IEGĀDE (ar nosacījumu, ka vilcienā ir 270 vietas)
CAF piedāvājums PV Stadler līgums Igaunijā
Vilciena tips 3 vagonu elektriskie vilcieni 3 vagonu elektriskie vilcieni
Skaits 34 elektriskie vilcieni 12 elektriskie vilcieni
Cena par 1 vilcienu 4,7 milj. eiro 4,1 milj. eiro
Cena par 1 sēdvietu 17 466 eiro 15 333 eiro
Papildus tam, Stadler vēlas pievērst uzmanību vēl vienam PV projekta aspektam – vilcienu uzturēšanai, kuras izmaksas veido lielāko konkursa summas daļu, kas netiek finansēta no ES un tiek segta no valsts budžeta. CAF piedāvājumā viena 3 vagonu vilciena uzturēšana 30 gadu laikā maksā 7,32 milj. eiro, turpretī Ungārijā īstenotā Stadler projekta ietvaros (šis ir vienīgais vilcienu iepirkums, kur uzturēšanas izmaksas var attiecināt uz a/s Pasažieru vilciens iepirkumā izvirzītajām prasībām) viena 4 vagonu FLIRT vilciena uzturēšanas izmaksas 30 gados sasniedz 2,03 milj. eiro. Tas nozīmē: CAF piedāvājumā uzturēšanas maksa veido 150% no visas vilcienu iegādes summas, tikmēr Ungārijā vilcienu uzturēšanas izmaksas, ko piedāvā Stadler, ir vien 42% no vilcienu iegādes kopsummas.
Stadler vēlas arī apstiprināt savos iepriekšējos paziņojumos pausto, ka godīgas konkurences gadījumā, kas pilnībā atbilst visām vietējām un ES normām un nodrošina visiem dalībniekiem vienādas izredzes, uzņēmums ar prieku iesniegs labāko piedāvājumu a/s Pasažieru vilciens.
Uzturēšana
CAF piedāvājums PV Stadler līgums Ungārijā
Vilciena tips 3 vagonu vilcieni 4 vagonu vilcieni
Skaits 34 elektriskie un 7 dīzeļvilcieni 30 elektriskie vilcieni
1 vilciena uzturēšanas maksa 30 gadu laikā 7,32 milj. eiro 2,03 milj. eiro
Uzturēšanas maksas attiecība pret vilciena iegādes cenu (%) 150% 42%


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]sirdna
2011-12-01 19:50 (saite)
Lasot par vagonos sastampātajām vietām mans vēders sāpīgi iesmeldzas kaut kur ceļgalu rajonā.

Bet nu ko tur daudz. Igauņiem vilcienos cilvēki jāved. Mums - bomži jāizguldina.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-12-01 19:56 (saite)
Tas ir vēl viens moments, par kuru skumjas domas, jā :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pirx
2011-12-02 09:55 (saite)
Nav tā, ka tie vilcieni (igauņu un latviešu) ir plānoti dažādiem maršrutiem?

Ir starpība vai jābrauc ir no Rīgas uz Daugavpili (lai kāds nu būtu igauņu ekvivalents), vai no Rīgas uz Jelgavu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2011-12-01 20:05 (saite)
Var jau būt, ka kaut ko nesaprotu, bet man jau šķiet, ka tā vēsture ir tāda:
1.Notiek iepirkums, piedalās RVR, CAF, Stadler, notiek kašķis, iepirkums izbeidzas.
2.Notiek otrs iepirkums, par kuru Stadleram šķiet, ka viss ir tik jauki sakārtots, ka uzvarēt šajā nevarēs neviens, pat lāga iestartēt varēs tikai Stadler un arī tā - gariem zobiem, kā rezultātā, Stadler savu piedāvājumu neiesniedz vispār, cerībā uz to, ka pēc tam būs pamats organizēt sarunu procedūru, kuras laikā Stadlers iejās viss tāds baltā zirgā.
3.CAF spēj sarunāt ar RVR un tomēr iesniegt adekvātu, prasībām atbilstošu piedāvājumu, kurš izrādās vienīgais.
4.Stadlers pūcīgs, sāk ālēties - IUBs nekādus pārkāpumus nekur neuzķer, viss atbilst, KNABs un SABs un visa veida prokuratūras var visu kaut ko sākt izmeklēt, taču šo institūciju izmeklēšanas fakts nedrīkst ietekmēt līguma slēgšanas faktu.
5.Tad tiek laista klajā smagā artilērija, proti MK, šai darbībai nav pilnīgi nekāda likumīgā pamata, proti, iepirkums, visdrīzākais, tiks atcelts, jo vienkārši nepatīk. Kamdēļ nepatīk, to var tikai minēt.

Nu, tas ir tas, ko saprotu no publiski pieejamās informācijas, ja kaut ko neesmu pareizi sapratis, labprāt uzklausīšu citas versijas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-12-01 20:15 (saite)
Stadlers ar nepiedalīšanos otrajā reizē, kā man šķiet, pats sev ir iešāvis kājā.
Betnu kā ir rakstīti iepirkuma noteikumi, ja faktiski dārgākais (iepirkums+uzturēšana) uzvar??
Taisnības pēc gan jāpiebilst, ka arī no šīs relīzes nerodas skaidrība par pilnām izmaksām, piemēram par elektrības vai dīzeļdegvielas izmaksām vilciena ekspluatācijas laikā vai vismaz kāda normatīvā noskrējiena laikā. Un par dīzeļiem Stadler vispār te nerunā, kaut gan, cik atceros, iepirkumā bija gan elektriskie, gan dīzeļvilcieni, pie tam uz vienotas tehniskas platformas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2011-12-01 20:53 (saite)
Nu, bet pagaidi - uzvarēja ne jau dārgākais, uzvarēja vienīgais. Un otri var tagad teikt, ka viņi būtu bijuši lētāki, bet to neviens patiesībā nezin, kā būtu bijis, ja būtu bijis. Nav bijis.

Šādu precedentu valsts iepirkumos ir jūŗja, šis, protams, ir ļoti apjomīgs un sarežģīts, bet pilnīgi vienmēr tas, kurš nav piedalījies, pie pietiekama apjoma var teikt, ka varēja būt lētāks. Ja šis cits ir pietiekoši liels koncerns un pietiekoši labi apzinās, ka šis konkurss viņam paver ceļu uz visām tām sliedēm, kuras ir "na*uj šire", tad vispār beigās var izrādīties, ka katrs vagons divus latus maksā:))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2011-12-01 21:29 (saite)
Tpu, Tev taisnība :)
Sapinos meistarībā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?