Petrovichs ([info]petrovichs) rakstīja,
@ 2011-12-01 19:45:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Preses relīze
Pēdējā laikā publiskajā telpā izskan dažādi minējumi un pieņēmumi par vilcienu uzturēšanas izmaksām, finansiālo ieguvumu pēc jauno vilcienu nodošanas ekspluatācijā, kā arī ir salīdzināti vilcienu iepirkumi dažādās valstīs. Stadler Rail Grupa, ņemot vērā izskanējušo informāciju, kurā minēts arī Stadler vārds, vēlas precizēt un sniegt detalizētāku informāciju par iepirkumiem dažādās valstīs un vilcienu uzturēšanas izmaksām.
Ir izskanējis salīdzinājums starp vilcienu iepirkumiem Latvijā un Igaunijā. Stadler Rail Grupa vēlas uzsvērt, ka Igaunija un Latvija ir divi pilnīgi dažādi tirgi ar divām pilnīgi atšķirīgām iepirkumu specifikācijām un noteikumiem, un diviem dažādiem klientiem, kas pieprasa pilnīgi atšķirīgus pasažieru ērtību līmeņus. Tādēļ jebkurš salīdzinājums starp 3 vagonu vilcieniem, ko Stadler ir pārdevis Igaunijā, nodrošinot klienta pieprasīto visaugstāko iespējamo komfortu pasažieriem, ar ārkārtīgi zemo pasažieru komforta līmeni, ko CAF piedāvā a/s Pasažieru vilciens, ir nelietderīgs un noved pie maldinošiem secinājumiem. Stadler piegādātie elektriskie vilcieni Igaunijā nodrošina vairāk telpas pasažieriem, gan sēžot, gan pārvietojoties pa vilcienu, tādēļ šiem vilcieniem ir mazāk nekā 270 vietas, proti, 196 vietas. CAF ir izdevies „iespiest” 270 vietas trīs vagonu vilcienā uz pasažieru komforta samazināšanas rēķina.
Tomēr, lai salīdzinājums būtu godīgāks, Stadler vēlas vērst uzmanību uz sekojošiem faktiem. trīs vagonu elektriskie vilcieni, ko Stadler pārdevis Igaunijai, maksā 4,14 milj. eiro par vienību. Tā kā a/s Pasažieru vilciens apmierina daudz zemāks komforta līmenis pasažieriem un daudz mazāk vietas pasažieru kājām sēdvietās, Stadler spēj piedāvāt analogu trīs vagonu vilcienu par tādu pašu cenu - 4,14 milj. eiro, ierīkojot papildu sēdvietas un palielinot sēdvietu skaitu līdz 270, kas atbilst CAF piedāvāto vilcienu ietilpībai. Šajā gadījumā vienas sēdvietas cena Stadler ražotā vilcienā būtu 15 333 eiro, salīdzinot ar 17 466 eiro par sēdvietu CAF piedāvājumā.
VILCIENU IEGĀDE (ar nosacījumu, ka vilcienā ir 270 vietas)
CAF piedāvājums PV Stadler līgums Igaunijā
Vilciena tips 3 vagonu elektriskie vilcieni 3 vagonu elektriskie vilcieni
Skaits 34 elektriskie vilcieni 12 elektriskie vilcieni
Cena par 1 vilcienu 4,7 milj. eiro 4,1 milj. eiro
Cena par 1 sēdvietu 17 466 eiro 15 333 eiro
Papildus tam, Stadler vēlas pievērst uzmanību vēl vienam PV projekta aspektam – vilcienu uzturēšanai, kuras izmaksas veido lielāko konkursa summas daļu, kas netiek finansēta no ES un tiek segta no valsts budžeta. CAF piedāvājumā viena 3 vagonu vilciena uzturēšana 30 gadu laikā maksā 7,32 milj. eiro, turpretī Ungārijā īstenotā Stadler projekta ietvaros (šis ir vienīgais vilcienu iepirkums, kur uzturēšanas izmaksas var attiecināt uz a/s Pasažieru vilciens iepirkumā izvirzītajām prasībām) viena 4 vagonu FLIRT vilciena uzturēšanas izmaksas 30 gados sasniedz 2,03 milj. eiro. Tas nozīmē: CAF piedāvājumā uzturēšanas maksa veido 150% no visas vilcienu iegādes summas, tikmēr Ungārijā vilcienu uzturēšanas izmaksas, ko piedāvā Stadler, ir vien 42% no vilcienu iegādes kopsummas.
Stadler vēlas arī apstiprināt savos iepriekšējos paziņojumos pausto, ka godīgas konkurences gadījumā, kas pilnībā atbilst visām vietējām un ES normām un nodrošina visiem dalībniekiem vienādas izredzes, uzņēmums ar prieku iesniegs labāko piedāvājumu a/s Pasažieru vilciens.
Uzturēšana
CAF piedāvājums PV Stadler līgums Ungārijā
Vilciena tips 3 vagonu vilcieni 4 vagonu vilcieni
Skaits 34 elektriskie un 7 dīzeļvilcieni 30 elektriskie vilcieni
1 vilciena uzturēšanas maksa 30 gadu laikā 7,32 milj. eiro 2,03 milj. eiro
Uzturēšanas maksas attiecība pret vilciena iegādes cenu (%) 150% 42%


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]petrovichs
2011-12-01 19:56 (saite)
Tas ir vēl viens moments, par kuru skumjas domas, jā :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pirx
2011-12-02 09:55 (saite)
Nav tā, ka tie vilcieni (igauņu un latviešu) ir plānoti dažādiem maršrutiem?

Ir starpība vai jābrauc ir no Rīgas uz Daugavpili (lai kāds nu būtu igauņu ekvivalents), vai no Rīgas uz Jelgavu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?