302cc9b4780f8cbef6f70c3a8417913050b6aafb ([info]mindbound) rakstīja,
@ 2015-09-29 17:03:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Garastāvoklis:awake
Mūzika:Mankind Is Obsolete - Trapped Inside: Passing Through
Entry tags:failures, history, politics, texts

Ja jau esam nonākuši līdz informatīvā un literārā vārda cenzūrai uz “tikumības” pamata, es vēlētos šeit kontrastam (vai varbūt kondrātijam, atkarībā no tā, kurš lasa) pieminēt klasiķus, kurus literatūras stundās varbūt piemin mazāk, taču kuru klātbūtne pasaules literatūras vēsturē liek labāk apjaust, cik patiesi monumentāls darbs stāv priekšā mūsu jaunizceptajiem krustnešiem un inkvizitoriem. Bez tālāka ievada — Gajs Valērijs Katulls, “Poēmas”, Poēma № 16, ne sevišķi profesionālā, toties tehniski korektā manas necilās personas tulkojumā.

Pedicabo ego vos et irrumabo,
Aureli pathice et cinaede Furi,
Qui me ex uersiculis meis putastis,
Quod sunt molliculi, parum pudicum.
Nam castum esse decet pium poetam
Ipsum, uersiculos nihil necesse est,
Qui tum denique habent salem ac leporem,
Si sunt molliculi ac parum pudici
Et quod pruriat incitare possunt,
Non dico pueris, sed his pilosis,
Qui duros nequeunt mouere lumbos.
Vos quod milia multa basiorum
Legistis, male me marem putatis?
Pedicabo ego vos et irrumabo.
Es drāzīšu jūs pakaļā un mutē,
Mīkstais Aurēlij un pišampuika Fūrij,
Jūs, kam šķiet, ka, ja reiz mana dzeja
Ir juteklīga, tad esmu pats bez kauna.
Jo, lai gan dzejniekam ir svētīgi būt tiklam,
Tas nepieciešami nav viņa pantiem,
Kas, beigu galā, ir itin asprātīgi,
Un jutekliski ar’, un mazliet bezkaunīgi,
Un var likt pat miesām sarosīties,
Pie kam ne zēniem, bet gan sakārņiem,
Kam no laba prāta sen vairs nesaceļas.
Tik vien, kā izlasot par skūpstu tūkstošiem,
Jūs domājat, ka neesmu īsts vīrs?
Es drāzīšu jūs pakaļā un mutē.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mindbound
2015-09-30 00:03 (saite)
Ja mākslu nav iespējams analizēt, tad kas, tādā gadījumā, ir tas, ar ko nodarbojas mākslas zinātne un kritika? Tā, protams, ir citāda analīze, nekā var sastapt fizikā vai ķīmijā, bet tā joprojām ir mākslas darba "secēšana" un, zināmā mērā, pētīšana.

Par "iešanu uz grunti" u.c. tamlīdzīgām tēmām arī nekomentēšu, Tu pārāk labi zini manus uzskatus par to (ko vēl vairāk stiprina tieši fakts, ka pamatā šīs elites sastāv no "high IQ keksiem", kombinācijā ar faktu par IQ/g kā kognitīvās veiktspējas labu rādītāju). Gan jau būs vēl iespēja sacelt "sraču" arī par šīm tēmām, let's not offtopic too much here.

:thumbsup:

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2015-09-30 00:10 (saite)
Ja jau tu tik labi saproti mākslas ''analīzi'' un ''kritiku'', tad kāpēc bez pārtraukuma izsaki relatīvistiska rakstura postulātus par šo analīžu secinājumiem?

Par iešanu uz grunti. Ja piedirsta (burtiski) Vācija, tev nešķiet iešana uz grunti (par fenomenāliem budžeta izdevumiem un deficītiem pat nerunāšu), tad man grūti saprast kurā brīdī tu pēkšņi apjēgsi - bļin, kaut kas nav īsti labi!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-09-30 00:15 (saite)
Nē, mākslas analīze un kritika ir no manām zināšanām visai tālas jomas, tādēļ es par tām šeit uzdodu neretoriskus un speciālistam droši vien ļoti triviālus jautājumus. Mani iebildumi pret OP apskatīto problēmu nav balstīti mākslas zinātnē, bet gan vienkāršā neapmierinātībā ar, to the best of my understanding, bezjēdzīgiem ierobežojumiem, bez kuriem visu iepriekšējo laiku izglītības sistēma bija spējusi ļoti labi iztikt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2015-09-30 00:47 (saite)
Da labi, kas tad bija tie ierobežojumi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-09-30 01:02 (saite)
Sk. OP, pirmo teikumu, līdz pirmajam komatam. FFS.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?