302cc9b4780f8cbef6f70c3a8417913050b6aafb ([info]mindbound) rakstīja,
@ 2015-09-29 17:03:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Garastāvoklis:awake
Mūzika:Mankind Is Obsolete - Trapped Inside: Passing Through
Entry tags:failures, history, politics, texts

Ja jau esam nonākuši līdz informatīvā un literārā vārda cenzūrai uz “tikumības” pamata, es vēlētos šeit kontrastam (vai varbūt kondrātijam, atkarībā no tā, kurš lasa) pieminēt klasiķus, kurus literatūras stundās varbūt piemin mazāk, taču kuru klātbūtne pasaules literatūras vēsturē liek labāk apjaust, cik patiesi monumentāls darbs stāv priekšā mūsu jaunizceptajiem krustnešiem un inkvizitoriem. Bez tālāka ievada — Gajs Valērijs Katulls, “Poēmas”, Poēma № 16, ne sevišķi profesionālā, toties tehniski korektā manas necilās personas tulkojumā.

Pedicabo ego vos et irrumabo,
Aureli pathice et cinaede Furi,
Qui me ex uersiculis meis putastis,
Quod sunt molliculi, parum pudicum.
Nam castum esse decet pium poetam
Ipsum, uersiculos nihil necesse est,
Qui tum denique habent salem ac leporem,
Si sunt molliculi ac parum pudici
Et quod pruriat incitare possunt,
Non dico pueris, sed his pilosis,
Qui duros nequeunt mouere lumbos.
Vos quod milia multa basiorum
Legistis, male me marem putatis?
Pedicabo ego vos et irrumabo.
Es drāzīšu jūs pakaļā un mutē,
Mīkstais Aurēlij un pišampuika Fūrij,
Jūs, kam šķiet, ka, ja reiz mana dzeja
Ir juteklīga, tad esmu pats bez kauna.
Jo, lai gan dzejniekam ir svētīgi būt tiklam,
Tas nepieciešami nav viņa pantiem,
Kas, beigu galā, ir itin asprātīgi,
Un jutekliski ar’, un mazliet bezkaunīgi,
Un var likt pat miesām sarosīties,
Pie kam ne zēniem, bet gan sakārņiem,
Kam no laba prāta sen vairs nesaceļas.
Tik vien, kā izlasot par skūpstu tūkstošiem,
Jūs domājat, ka neesmu īsts vīrs?
Es drāzīšu jūs pakaļā un mutē.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]gedymin
2015-09-29 23:19 (saite)
Interesanti, ka humanitārie, kam vajadzētu gan saprast un novērtēt vārda spēku (un nelikt skolās mācīt, piemēram, Mein Kampf), gan arī rūpēties par kvalitātes standartiem ("[criticism is] simply to know the best that is known and thought in the world", kā teica viens Viktorijas laika džentelmenis) ir pirmie, kas gatavi sajūsmināties par pēdējo sūdu ja vien tajā ir "mesidžs" vai tas viņus izlaidē.

Vai tur kāds brīnums, ka mūsu sabiedrībā humanitārās zinātnes tiek uzskatītas par plānā galdiņa urbēju kopienu? Faktiski tas ir viņu pašu sasniegums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-09-29 23:44 (saite)
Well, ar "Mein Kampf" ir līdzīgi, kā ar reliģiskajiem tekstiem, in the sense ka ir būtiska atšķirība starp to mācīšanu un mācīšanu par tiem. Es neuzskatu, ka būtu vajadzīgs (un vēlams) atturēties no otrā.

Kas attiecas uz kvalitātes standartiem, tad ir grūti uzsākt diskusiju par tiem, ja tādu standartu [pagaidām] vienkārši nav arī no pašu cenzoru/kritiķu/whatever puses. Izteikti aizrādījumi par "pārāk netikumīgu saturu", manuprāt, nav kritikas mērs, kuru reāli varētu izmantot dažādu darbu salīdzināšanā vai savstarpējā vērtēšanā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2015-09-30 00:06 (saite)
''Vai tur kāds brīnums, ka mūsu sabiedrībā humanitārās zinātnes tiek uzskatītas par plānā galdiņa urbēju kopienu? Faktiski tas ir viņu pašu sasniegums.''

Pats fakts, ka šobrīd pastāv tāds jēdziens kā ''humanitāriji'' liecina par cilvēces degradāciju, vismaz Rietumu kultūrā.
Knowledge = KNOWledge. Ievēro kā senāko laiki ''skolāri'' reti kad bija šauri speciālisti kaut kādā maznozīmīgā nozarē, kā tas ir mūsdienās. Ja tu pēti patiesību, tad tev tā jāpēta visa. Redukcionisms ir mēris, kas iznīcina intelektu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-09-30 00:12 (saite)
Es teiktu, ka mūsdienās zināšanu vienkārši ir daudz par daudz, lai sekmīgi un kvalitatīvi varētu būt par "ekspertu bez domēna", par visaptverošu polimātu. Tieši tā paša iemesla dēļ absolūtais vairākums nopietna zinātniskā darba jau sen vairs nenotiek individuāli. Da Vinči laikos tas vēl bija iespējams, jo kopējais par pasauli uzzināto lietu daudzums vienkārši bija par 500 gadiem mazāks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?