302cc9b4780f8cbef6f70c3a8417913050b6aafb ([info]mindbound) rakstīja,
@ 2015-09-29 17:03:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Garastāvoklis:awake
Mūzika:Mankind Is Obsolete - Trapped Inside: Passing Through
Entry tags:failures, history, politics, texts

Ja jau esam nonākuši līdz informatīvā un literārā vārda cenzūrai uz “tikumības” pamata, es vēlētos šeit kontrastam (vai varbūt kondrātijam, atkarībā no tā, kurš lasa) pieminēt klasiķus, kurus literatūras stundās varbūt piemin mazāk, taču kuru klātbūtne pasaules literatūras vēsturē liek labāk apjaust, cik patiesi monumentāls darbs stāv priekšā mūsu jaunizceptajiem krustnešiem un inkvizitoriem. Bez tālāka ievada — Gajs Valērijs Katulls, “Poēmas”, Poēma № 16, ne sevišķi profesionālā, toties tehniski korektā manas necilās personas tulkojumā.

Pedicabo ego vos et irrumabo,
Aureli pathice et cinaede Furi,
Qui me ex uersiculis meis putastis,
Quod sunt molliculi, parum pudicum.
Nam castum esse decet pium poetam
Ipsum, uersiculos nihil necesse est,
Qui tum denique habent salem ac leporem,
Si sunt molliculi ac parum pudici
Et quod pruriat incitare possunt,
Non dico pueris, sed his pilosis,
Qui duros nequeunt mouere lumbos.
Vos quod milia multa basiorum
Legistis, male me marem putatis?
Pedicabo ego vos et irrumabo.
Es drāzīšu jūs pakaļā un mutē,
Mīkstais Aurēlij un pišampuika Fūrij,
Jūs, kam šķiet, ka, ja reiz mana dzeja
Ir juteklīga, tad esmu pats bez kauna.
Jo, lai gan dzejniekam ir svētīgi būt tiklam,
Tas nepieciešami nav viņa pantiem,
Kas, beigu galā, ir itin asprātīgi,
Un jutekliski ar’, un mazliet bezkaunīgi,
Un var likt pat miesām sarosīties,
Pie kam ne zēniem, bet gan sakārņiem,
Kam no laba prāta sen vairs nesaceļas.
Tik vien, kā izlasot par skūpstu tūkstošiem,
Jūs domājat, ka neesmu īsts vīrs?
Es drāzīšu jūs pakaļā un mutē.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]gedymin
2015-09-29 21:57 (saite)
Ok, tad kāpēc uzskati, ka mūsdienās ir pareizi skolās mācīt visu pēc kārtas tikai tāpēc, ka tas pastāv?
Gribētu redzēt tavu un citu ateistu reakciju uz to, ja valsts vidusskolās stundās liktu analizēt Bībeles tekstus, vai kādu no neskaitāmajiem rakstniekiem-kristietības propagandistiem. Droši vien sekotu kārtējais "man žēl, ka esmu nodokļu maksātājs". Par Agneses dzejoļa mācīšanu maksāt nav žēl?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-09-29 22:00 (saite)
Pret Bībeles vai vispārīgi kristietības/reliģiska satura tekstu analizēšanu literatūras stundās man nebūtu nekādu iebildumu. Iebildumi man būtu pret šo tekstu mācīšanu, pasniedzot tos vai nu kā realitātei atbilstošu tās aprakstu, vai kā mūsdienu cilvēkam nepieciešami saistošas vadlīnijas (t.i., ticības mācības kontekstā).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gedymin
2015-09-29 22:49 (saite)
"Pret Bībeles vai vispārīgi kristietības/reliģiska satura tekstu analizēšanu literatūras stundās man nebūtu nekādu iebildumu."
Lieliski. Laikam vajadzēs pieglabāt komentāra URL un vajadzības gadījumā nākotnē uz to referencēties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2015-09-29 22:52 (saite)
Pieglabā gan, un kad referencējies, tad uz visu komentāru, lai nevarētu rasties vajadzība apvainot Tevi quote-mining netikumīgajā praksē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hedera
2015-09-29 22:26 (saite)
Analizēt Bībeles tekstus būtu ļoti laba lieta, citādāk daudziem sabiedrības locekļiem (tai skaitā daļai kristiešu) tā arī vienīgais priekšstats ir palicis "Bērnu Bībeles" mīkstināto pastāstiņu līmenī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2015-09-30 12:54 (saite)
Pilnā bībele jau ir ļoti labs teksts ateistiskā pasaules uzskata veidošanai.

Tieši tāpat kā var analizēt Staļina ``īso kursu`` un Hitlera ``Main kampf``, kritizējot attiecīgās ideoloģijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?