21 March 2022 @ 12:18 pm
 
Kristietības slikti izskaidrotās vai vismaz nepietiekami adresētās (tā lai sasniegtu meinstrīmu) problēmas.

Kristietība ir ļoti strikta pret to ko drīkst un ko nedrīkst. Desmit baušļi ir tik stoiciski nepielūdzmi un aprauti nediskutējami. Un tad no viņiem izriet visādi dos and don'ts.

Bet tikmēr Dievs mīl visus perdeļus pēc kārtas, un attaisno pat pretīgākos viepļus - anything goes, Putins viņam ir tikai mazs nomaldījies kaķēns.

Tātad loģika ir tāda - dari tikai labu, bet ja nespēj, ir OK, jo tu tikuntā esi vērtīgs un mīlams.

Plus vēl, visi tie gadījumi kur viņa bērnus ir pārņēmis sātans ar savām piecdesmit nokrāsām.. vai tie vēlaizvien ir tad Viņa bērni, vai inkubējies un izdzimis kaut kas cits jau no viņiem? Un ja ir izdzimis sunpurnis no viņiem, tad vai sunpurnim ir equal loving rights to freedom of will?

Viss ir ļoti neskaidri. Bieži atbilde ir tikai - neskaties uz ļaunumu, mind your own business, neskaties atpakaļ, fokusējies tikai uz labo, ziņkāre ir ļaunuma pazīme, un varbūt ka zinātkāre arī.

This is where so many people are lost and aversed.

Kāpēc Dievs savas mīlestības vārdā nevarētu iejaukties un palīdzēt iznireļiem saskatīt gaismu? Viņš taču it kā visu laiku visiem palīdz, iedvesmo, sijā žēlsirdību kā pavasaris saules starus.

Vai ir laba mode atļaut ļaunumu atļaušanas pēc? Kaut kā ciniski..
 
 
( Post a new comment )
ctulhu[info]ctulhu on March 21st, 2022 - 02:41 pm
Viss nostājas savās vietās, ja atmet lieko jēdzienu ``dievs``
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on March 21st, 2022 - 02:54 pm
Neatmetiishu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on March 21st, 2022 - 02:58 pm
Tas ir kā ``dzīvības spēks`` ( vitālisms ) bioloģijā, tikko atmeta, lietas kļuva daudz skaidrākas un izpratne aizgāja.
(Reply) (Parent) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on March 21st, 2022 - 02:57 pm
10 baušļi ir totāli diskutējami, un to pierāda kaut vai tas, ka Krievija savās nelietībās daudz atsaucas uz kristietību, tikai savā izpratnē.
(Reply) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on March 21st, 2022 - 03:01 pm
Nu vispār viņi ir mēģinājums uztaisīt stacionāru, tātad legālistisku jeb deontoloģisku ētikas sistēmu. Veca un tāpēc primitīva jeb nepilnīga sistēma. Reāli tur ``par lietu`` ir tikai kādi nu max 7, t.i. pirmie 3 ir vnk troksnis. Nu un nav praktiski ļoti svarīgu noteikumu kuri neizriet no esošajiem, piemēram spīdzināšana ir aizliegta.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on March 21st, 2022 - 04:28 pm
Tu te sāc kaut kādu pilnīgi jaunu un ne īpaši saistītu tematu.

Mans points ir par to, ka šie teksti ir interpretējami. Tie ir tikuši interpretēti visu laiku, tiek interpretēti, un arī tiks turpināti interpretēt. Neredzu tur nekādu dižo problēmu. A methodrones postā apgalvots, ka baušļi nav interpretējami.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on March 21st, 2022 - 05:00 pm
ā nē nu ja ir daudz laika darīt tad var interpretēt šitos baušļus, gaumes lieta, praksē labāk ir izdomāt jaunus, jēdzīgākus, kas arī tiek darīts, sk. visas mūsdienu ne-mistiskās ētikas teorijas.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on March 22nd, 2022 - 10:31 am
Tas ka vinjus diskutee, nenoziimee ka vinji ir diskuteejami.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on March 22nd, 2022 - 11:11 am
Akvai, šis jau ir no sērijas "dievs var radīt tik smagu akmeni, ka viņš to nevar pacelt, bet viņš to vienalga pacels, jo viņš ir dievs". =)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on March 22nd, 2022 - 12:45 pm
Why?

Es nesaprotu, kas baušļos ir interpretējams :D Viņi ir diezgan basic, tāpēc jau tik ietekmīgi. Konkrēti pateikts, ko vajag/nevajag darīt, lai būtu laba dzīve.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on March 22nd, 2022 - 01:30 pm
Ok, paņemam vienu piemēru.

Tev nebūs nokaut.

Nogalināt cilvēku? Bet varbūt nogalināt dzīvnieku pārtikai arī nav ok? Nogalināt pašaizsardzības nolūkos - ir vai nav ok? Utt utjp. Tie ir jautājumi, uz kuriem ir iespējamas dažādas atbildes.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on March 23rd, 2022 - 07:33 pm
Mkaaay...
(Reply) (Parent) (Link)
木[info]dombrava on March 21st, 2022 - 03:40 pm
Mīlēt ļaundari ir viens, jo ja mīlētu tikai labos, tad tā būtu nosacījumu mīlestība. Un kur būtu tā robeža? Bet pieņemt viņa nodarīto, uzskatot, ka viņa rīcība ir ok, pavisam kas cits. Es tā arī neesmu līdz galam sapratusi, kāpēc Ēģiptes faraonam nocietināja sirdi, lai notiktu visādas šausmas. Un vēl visas pārējās sāpes un ļaunumu pasaulē. Varbūt tiešām kļūda uzskatīt, ka pastāv tāds deus ex machina, kas visu mūsu vietā atrisina?
(Reply) (Thread) (Link)
木[info]dombrava on March 21st, 2022 - 04:05 pm
Man daudz saprotamāka ir doma ir par kolektīvo ļaunumu, nevis konkrētu ļaundari. Varbūt monstrus rada katra cilvēka apātija un alkatība, viss negatīvais kā tādā kopējā traukā savācas. Bet nu nezinu, cik tam sakara ir ar kristietību, jo man ir lieli robi šajā ziņā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on March 22nd, 2022 - 10:35 am
Luuk, kristietiiba neizskaidro no kurienes ljaunums naak iisti. Visma zmeinstriimam.
(Reply) (Parent) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on March 21st, 2022 - 05:01 pm
/ kāpēc Ēģiptes faraonam nocietināja sirdi, lai notiktu visādas šausmas./

Tāpēc ka dievs ir radīts pēc cilvēka līdzības, tas ir tas kā viņi toreiz iedomājās ultimate vadoni.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
木[info]dombrava on March 21st, 2022 - 09:04 pm
Protams, teologiem interesanti. Bez šī visa exodus nebūtu tika iespaidīga un atcerēšanās vērta, bet nu humānistam grūti to saprast, jo īpaši, ja kristiešu Dievs atklājas arī V.D. Tomēr jūdu viesmīlības likums pret svešiniekiem, vēlme dalīties reizēm šķiet pārāki par mūsdienu cilvēka ētiku. Lai gan visticamāk arī agrāk cilvēki bija tādi paši, gan ar augstiem morāles standartiem, gan ne tik augstiem.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on March 22nd, 2022 - 10:34 am
Es domaatu, ka ja Dievs ir un ir visuvarosh, tad vinjsh veerstu sirdis par labu, kur vinjas ir aptumshojushaas.

Protams briivaa griba un taa. Bet cik gan daudzas reizes vinjsh supposedly iedvesmo cilveekus uz darbiem.. tad kaapeec nevareetu iedvesmot uz labiem darbiem, kur to visvairaak vajag?
(Reply) (Parent) (Link)
Skabičevskis[info]begemots on March 21st, 2022 - 04:19 pm
A kā interesanti šīs problēmas ir pieteikami izskaidrotas "ne-meinstrīmam"?
(Reply) (Thread) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on March 21st, 2022 - 09:26 pm
Pieļauju, ka caur tekstiem, kuru apjoms varētu būt nelielas bibliotēkas lielumā.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on March 22nd, 2022 - 10:35 am
Es nezinu vai ir, es sevi pieskaitu pie meinstriima, taapeec arii ieraksts.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Skabičevskis[info]begemots on March 22nd, 2022 - 12:13 pm
Nē, nu, visā visumā kristietībai ir problēma ar to, ka dievs ir vienlaicīgi visuzinošs un visuvarošs, un tai pat laikā pieļauj visu to, kas notiek uz Zemes.

Katram kristietim tam ir savs skaidrojums, kas var mainīties atkarībā no tā, cik un kādu ciešanu pasaulē viņš apzinās un ir redzējis, bet nekādu šausmīgi daudz variantu, cik atceros, tur nebija.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on March 22nd, 2022 - 12:49 pm
Nu jā par to arī ieraksts. Tikai es piemetinu, ka teorētiski ir saprotams kāpēc atļauj - jo visiem viņa bērniem pienākas vinelīdzīga brīvā griba, pat ja viņi ir nepaklausīgi (tur galinot un izvarojot.....)

Un jā problēma ir tajā - vai tā ir mīlestības izpausme pat nemēģināt mainīt ļaundaru prātus, pavisam konkrēti - Putins no rīta pamostas un domā - uzmetīsim vēl vienu raķetīti, Dievs ieplivinās apziņā un saka - labāk nē, tad tev sirsniņa būs skaidrāka un viss būs tik jaukāk, davai?

Par citām slitkām lietām, ko dara daba ne cilvēki, nemaz nesākšu..
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Skabičevskis[info]begemots on March 22nd, 2022 - 01:00 pm
Nē, nu, vai nu ir brīvā griba vai nav. Ja ir, tad nekāda apziņas plivināšana jau būt nedrīkst.

Bet, manuprāt, kristiešim ir sort-of avārijas exits tas, ka viņi drīkst uzskatīt, ka dēļ brīvās gribas tieši viņi (cilvēki) ir tie, kam būtu jāmaina ļaundaru prāti, ne jau dievam.
(Reply) (Parent) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on March 22nd, 2022 - 05:47 pm
Nevar nepieļaut, jo Radība nav algoritms/funkcija priekš noteikta mērķa veikšanas noteiktā procedurālā kārtībā. Radība nav datorprogramma un mēs neesam NPC (ok, nerunāju par visiem lol).
(Reply) (Parent) (Link)
belmondo[info]belmondo on March 21st, 2022 - 06:23 pm
Tā ir tā sasodītā gribas brīvība:), ko Dievs mums iedevis. Es jau ceru, ka viņš kaut ko tur veido ar to, lai apgaismotu ļaundarus, bet hierarhiju mīlestibā viņš (kas ir viņa, actuallly, tas jau visiem skaidrs) šķiet nevar ieviest, jo citādi vispār viss sabruks. Bet, protams ea arī nesaprotu, piemēram to, kāpēc Dievs nevarēja pieņemt to Kaina upuri, kāpēc bija Kains bija jākacina šitādos veidos un tad vēl par vīģes koku, ka tas Jēzum bija jānokaltē.
(Reply) (Thread) (Link)
belmondo[info]belmondo on March 21st, 2022 - 06:26 pm
ā, varbūt tieši pēc Kainas uzvedībiņas, Dievs izlēma, ka visi tomēr jāmīl vienādi.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on March 22nd, 2022 - 10:38 am
I dunno.. ja man buutu beerns kursh gribeetu galinaat kakjeenus, es vinju noraatu un paskaidrotu, ka taa nedriikst, nevis glaasmaini purpinaatu, ka ej beerninj galini savas briivaas gribas vaardaa.

Es saprotu, ka unconditional means one rule for all, nice people and jerks. Bet Dieva speejass noteikti ir iedvesmot un apgaismot, kas tieshi buutu miilestiibas izpausme, nevis ljaut visam degrateeties savaa nodabaa..
(Reply) (Parent) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on March 21st, 2022 - 09:28 pm
Kristietības slikti izskaidrotās vai vismaz nepietiekami adresētās (tā lai sasniegtu meinstrīmu) problēmas.

Pēc kā spried? Esi meklējusi un neatradusi?
(Reply) (Thread) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on March 21st, 2022 - 10:57 pm
A ne - meinstrīmam tur ir jo tālāk mežā jo resnāki partizāni :D
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on March 22nd, 2022 - 12:01 am
Tad jau tavi biedri.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on March 22nd, 2022 - 10:29 am
Tik cik ir mekleets, nav atrasts. Un es pienjemu, ka citi meklee nemaz vai mazaak nekaa es, kas aktiivi intereseejas par sho teemu.

Reaali nav atbildes meinstriimaakad cilveeki prasa 'whyyy'.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on March 22nd, 2022 - 05:19 pm
Par to kāpēc pieļauj, ka cilvēki dara lietas pretēji Dieva noliktajai kārtībai, man liekas, nav nekas jāmeklē. Tas jau ir meinstrīmā. Cilvēks nav zvērs/lops, dara ko grib. Ļoti vienkārši.
Man personīgi vienmēr rezonējis šis problēmas apraksts. Nezinu cik lielā mērā tam piekrīt dažādi kristieši: http://traditionalhikma.com/wp-content/uploads/2015/02/The-Problem-of-Evil-by-Frithjof-Schuon.pdf
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on March 23rd, 2022 - 07:32 pm
Thanks, apskatiishos kad buus laix.

I mean mans arguments ir mazliet debiils tbh, jo es te rakstiiju, kaapeec dievs neiedvesmo cilveekus vairaak uz labu. Bet tad es pati ierubiijos, ka iedvesma can only go so far if someone is hell bent.
(Reply) (Parent) (Link)