13 January 2021 @ 04:36 pm
Korespondents.  
Dažreiz, kad es impotenti besos par to, cik es esmu liela mietpilsone, jo neatšķiru Antifu no patriotiem, negribu stāties Gobzema partijā, un slinkums lasīt politisko komentāru vai atmaskojošo podkāstu, kamēr viss ko es augām dienām daru ir rušinos pa māju un vāru dārzeņus, es atceros, ka Jēzus bija vislielākais mietpilsonis.

Vispār es runāju par Jehovas Lieciniekiem, bet gan jau ka Jēzus bija oriģinālais mietpilsonis. Jo tad kad dēmons Jēzu kārdināja un teica, ka visu pasauli viņam iedos, ja viņš velnu pielūgs, Jēzus tam teica, lai viņš atkratās, jo cilvēks nedzīvo no ideoloģijas vien. Tad uzreiz viņam eņģeļi piestājās un viņš tika prom no tuksneša un aizgāja dzīvot uz normālu pilsētu savā nodabā ar draugiem.

Tāpēc man šķiet kaunterintuitīvi pielūgt, pat rēni pieslieties dažādām politiskām pārliecībām, un ticēt vienam ideologam vai otram vai trešam. Tajā vietā visas viņas man gribas kritizēt un uzsvērt, ka valdība kā institūcija visticamāk nāk no velna. Ka lielas pilsētas un viņu valdības ir pretdabiskas. Tāpēc arī viņas visu laiku pašas sevi čakarē un mokās kā nelabā apsēsti bābeles torņi.

Vienīgais labais veids, kā cilvēkam dzīvot ir laukos, neliekoties ne ziņas par pilsētas dēmoniem.

Bet es, kā jau noturīgs oksimorons, dzīvoju pilsētā un neliekos ne ziņas par dēmoniem, tajā pašā laikā izciešot sekas, cenšoties par tām nelikties ne ziņas, jo Dieviņš tikuntā vienmēr visur ir blakus.
 
 
( Post a new comment )
snauts[info]snauts on January 13th, 2021 - 07:28 pm
Es uz to skatos tā: tu esi vienkāršs, ar dzīvi apmierināts cilvēks, tad uzrodas kāds ideoloģiski apsēstais, iestāsta, ka esi mietpilsonis un pēc tam piedāvā savu ideoloģiju kā izeju no apkaunojošā mietpilsonisma.
(Reply) (Thread) (Link)
snauts[info]snauts on January 13th, 2021 - 07:35 pm
Therefore do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on January 13th, 2021 - 07:41 pm
Nu jā, bet man pašai bieži ir uzmācīga interese par notikumiem. Un tā kā es neorientējos, kas man cits atliek, kā paļauties uz citu izklāstiem? Bet varbūt mana neorientēšanās ir zīme, ka šīs grēcīgās vēlmes ir jāpārvar.

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
snauts[info]snauts on January 13th, 2021 - 09:49 pm
Fakti par notiekošo ir viens, bet interpretācijas pavisam kas cits.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 14th, 2021 - 03:59 pm
Bet kurš ekskluzīvi nodrošina faktus?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
snauts[info]snauts on January 14th, 2021 - 05:15 pm
Man ir grūti atbildēt uz šo jautājumu. Faktus, ka Kapitolijā notika bardaks, un ka Trampu izlidināja no Twittera neviens neapstrīd, nedz labajā pusē, nedz kreisajā, nedz Ķīnā, nedz Āfrikā. Savukārt, ja viens avots saka, ka balts, bet otrs, ka melns, un tu pats nevari aiziet apskatīties, tad jājautā kāda jēga vispār ko tādu zināt?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 14th, 2021 - 05:17 pm
That's what I'm thinking.
(Reply) (Parent) (Link)
adele_varbut[info]adele_varbut on January 13th, 2021 - 07:41 pm
Man ir līdzīga sajūta par ideoloģijām, bet problēma jau ir tāda, ka, pat ja nevienai no tām īsti nepiekrīti un nav īsti laika un spēka iedziļināties, lai izveidotu izvērstu savu nostāju, nav jau iespējams būt neitrālam - neitralitāte tikai ļauj vaļu stiprākajai ideoloģijai, un tas ietekmē cilveku dzīves.

Ar Jēzu ir tā, ka, ja Viņš būtu mierīgi dzīvojies ar saviem draugiem, nevienu viņš tā nekaitinātu, lai gribētu piesist krustā. Bet viņš gan aktīvi sludināja, gan darbojās tādos veidos, kas daudzus gan stipri piesaistīja, gan kaitināja. Un kristietim vajadzētu tāpat, bet kristietis ir vājš un manipulējams, un neprot atšķirt, kas viņam jādara.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 13th, 2021 - 07:48 pm
Bet viņš sludināja, sirdgi, bet ko pretēju apsēstībai ar pasaulīgumu? Un kamēr kristietis nekrīt kārdinājumā pieslieties politiskajiem spēkiem, tikmēr viņš ir stiprs un nemanipulējams?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 13th, 2021 - 07:49 pm
Es vienkārši nezinu - vai būt kristietim ir iesaistīties vai neiesaistīties politikā?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
adele_varbut[info]adele_varbut on January 13th, 2021 - 08:14 pm
Ar Jēzu interesantais bija tas, ka viņš ir kā nedarot neko izteikti politisku, ļoti stipri ietekmēja cilvēkus ar to, ko viņš darīja un kāds viņš bija - tik ļoti, ka tāpat tika uzskatīts par politiski ietekmīgu. Man liekas, ka viņa piemērs rādīja - vērtēt cilvēkus augstāk par ideoloģijām. Un tur, man šķiet, ir lielā problēma ar dažādām ideoloģijām - tās aizmirst par cilvēkiem un sāk bīdīt savu varu, lai gan vajadzēja būt otrādi. Un tā ir lieta, kurai, man šķiet, vajag pretoties. Kā Pāvils saka: "Jo ne pret miesu un asinīm mums jācīnās, bet pret valdībām un varām, šīs tumsības pasaules valdniekiem, pret ļaunajiem gariem zem debess." Kā to darīt kristietim viņa kontekstā - tas ir jautājums.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 13th, 2021 - 08:21 pm
Vot! Tātad, ja ideoloģija sāk dominēt pār sava kaimiņa mīlēšanu, tad tā ideoloģija ir no sātana. Bet nu lūk, mūsdienu pasaulē, nav iedoloģijas, kas nenodarītu vismaz kādam pāri. I labā i kreisā i visādā.

Vienkārši ja paskatās apkārt sev, tad mūsu interakcija ar citiem ir tik nedabiska un auksta. Un šķiet, ka vienīgais, kas pasargā no klajas agresijas ir kaut kāda oficiāla pārvalde. Dažreiz šķiet, ka šī pārvalde ir radusies, lai mazliet apvaldītu cilvēku degradāciju un atklātu agresiju vienam pret otru. Tajā pašā laikā šāda pārvalde mūs padara vēl aukstākus un grēcīgākus. Tālu cilvēki ir aizgājuši no jēzus mācībām.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Skabičevskis[info]begemots on January 14th, 2021 - 01:05 am
Vairs neatceros, no kurienes pierakstīju pirms gadiem 30 citātu:

Ideoloģija ir veselā saprāta robežu pārkāpšana kādas idejas vārdā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 14th, 2021 - 04:00 pm
Trāpīgi! Nav brīnums, ka tik daudziem tas ir izveidojies kā paradums.
(Reply) (Parent) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on January 13th, 2021 - 08:37 pm
Viņš ļoti tieši, vienkārši un nevardarbīgi bija ļoti lielā opozīcijā, viņš ir reāls feminists, nekonformists, pasīva pretošanās kā aktīva pretdarbība caur elementārām lietām.
Tā pati kāju mazgāšana cilvēkam kas stundām ilgi gājis karstumā pa putekļainu ceļu. Fiziski būšana blakus, sarunāšanās un kopīgu lietu darīšana ar pagrimušām sievietēm u.tml.
Baigi interesanti dažādos aspektos bija Rubeņa Viņš un viņa, tikai pasausi lasās.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 14th, 2021 - 04:01 pm
Nu jā, jo Dieva spēkam nav vajadzīgs nekāds ārējs spēks un uzspiešana - tas vienārši plūst no pašas Viņa būšanas.
(Reply) (Parent) (Link)
adele_varbut[info]adele_varbut on January 13th, 2021 - 08:17 pm
Bet vispār man šis arī ļoti jaucas pa galvu un nav skaidras atbildes, jo vienkārši nav laika un spēka iedziļināties. Bet ir tā sajūta, ka ir kā kaut kas jādara, bet nav jau jēgas darīt haotiski, tikai trauksmes dēļ. Tā ka ļoti saprotu noskaņojumu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 13th, 2021 - 08:22 pm
Jā, precīzi šis. :/
(Reply) (Parent) (Link)
[info]krishjaanis2 on January 14th, 2021 - 01:42 am
Iesaistīties, bet atkarīgs no tā, ko saproti ar politiku.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 14th, 2021 - 04:02 pm
Tā pateikt, ir neko nepateikt. Varbūt tikai to, ka politika is not what you think it is but I shall not / cannot say.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]krishjaanis2 on January 14th, 2021 - 10:06 pm
Jo demokrātijā visi ir "politikā".
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 15th, 2021 - 12:52 pm
I don't get it..
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on January 16th, 2021 - 09:16 pm
Tev ir iespēja teikt savu jā vārdu kā sliktajam tā labajam. Kad jā vārds ir pateikts diktatūrām, tad atpakaļ ceļa miermīlīgā ceļā vairs nav.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]krishjaanis2 on January 17th, 2021 - 11:27 pm
Man šķiet, ka kristietim demokrātijā uzdot jautājumu, vai "jāiet politikā" ir nedaudz absurdi, jo demokrātija - vismaz pēc uzbūves - paredz, ka visi piedalās politiskajā procesā.
(Reply) (Parent) (Link)
putns[info]dumshputns on January 13th, 2021 - 07:55 pm
Es to sajûtu tā, ka Jēzus bija, nevis sludināja. Un viņa būšana bija ziņa. Kas jādara kristiešiem, viņs taču saka. Go away! O, pareizi, tad bija Monty Phyton..
(Reply) (Parent) (Link)
gedymin[info]gedymin on January 14th, 2021 - 11:25 am
Apsveicu par spēju turēties pretī ideoloģijām.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 14th, 2021 - 04:03 pm
Pāragra sveikšana :/ Es pieļauju, ka manī parazitē visādas ideoloģijas, par kurām es nezinu.
(Reply) (Parent) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on January 14th, 2021 - 05:59 pm
"Jēzus bija oriģinālais mietpilsonis"

Parāda cik absurdi ācģārns ir tavs priekšstats par Jēzu un to, ko viņš no sevis manifestēja šeit uz Zemes. Kāpēc tev vispār gribās izlikties par kristieti? Vai tas dod kādu emo boostu? CIk saprotu, tu tāpat visu laiku esi depresīva un neeesi praktizējoša.
Es, piemēram, atbalstu kristietību un tās proponēto kultūru, bet neuzskatu sevi par kristieti. Tas šķiet objektīvāks apraksts un iespējams derētu arī tev.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 14th, 2021 - 06:03 pm
Es bieži pati definēju terminus un vārdus, jēdzienus, ko izmantoju savos ierakstos, tāpēc diemžēl cilvēkiem manas intuīcijas un soskārsmes var izlikties prastas un aplamas. Tā arī šeit tev. Es varu iedomāties, cik priekš tevis, tādiem cilvēkiem kā tu tas ir kaitinoši un pat pretīgi, tāpēc piedod, ja es tev izraisu nepatīkamas asociācijas. Man pašai gan netraucē un tieši sniedz garīga spēka sajūtu, ko pretēju depresijai.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on January 14th, 2021 - 09:52 pm
Es šeit vispār esmu nesvarīga persona, jo pat neuzskatu, ka esmu īstens kristietis. Bet vai tev vispār kādreiz ir bijusi interese par teoloģiju? Kristietības kanonu? Teologi arī mēdz savā starpā nepiekrist, bet ir pamata lietas, kas ir establišētas bez variantiem. Kāpēc tev tieši ir tā vēlme identificēties kā kristietei? Tu taču vari būt laba arī tāpat, ne?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 14th, 2021 - 10:41 pm
Mani neinteresee kristietiiba kaa religjija, mani saista tikai Jeezus fenomens un ik pa laikam paarlasiit Jauno Deriibu. Taadaa zinjaa es neesmu religjiska kristiete, bet es dziivoju paturot Kristus teikto praataa. Un vienmeer kad ir dilemmas un nezinja un gruutums, domaaju, kas nodereetu no vinja maaciitaa, un arii biezhi viskautko luudzu Dievam un domaaju par vinjiem abiem.

Arii shii uncanny laika kontekstaa, es nevaru izsecinaat ka Jeezus buutu viens no demonstreetaajiem pie valdiibas eekaam. Varbuut vinjsh tikai tur ietu un runaatu uz cilveekiem. Bet es nezinu ko vinjsh teiktu, jo pasaule tagad ir lielaaka un sarezhgjiitaaka.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on January 15th, 2021 - 12:14 am
Pat izslēdzot teoloģiju no konteksta, pēc Jēzus dzīves aprakstiem ir redzams, ka viņš bija burtiski sava laika revolucionārs, kurš cīnījās pret iesīkstējušiem birokrātiem (farizeji), kas neturēja godā Dieva likumus un demolēja targašu un augļotāju lafkas, kas ar savu klātbūtni kontaminēja Templi. Viņš bija anti-establishement as it gets. Viņu par to noslepkavoja.
Viņš tajā pašā laikā ARĪ runāja ar cilvēkiem un bija labestīgas iedvesmas avots. Viens otru neizslēdz. Doma, ka tolerance pati par sevi ir tikums = inde. Tas ļauj noticēt, ka arī tolerance pret ļaunumu ir tikums, lai gan ir tieši otrādi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]methodrone on January 15th, 2021 - 12:59 pm
Jā, bet kā viņš cīnījās. Viņš negāja ar pišķiku vai gaļas nazi, pat ne kaķeni vai vairogu.

Un tieši tā, viņš iestājās pret politisko sitēmu kā tādu (cik es saprotu, bet varbūt nesaprotu..), iestājās par savstarpēju cilvēciskumu un mīlestību, kas, manuprāt, ir exact opposite of any for of government or political system. Kā tu pats rakstīji - dzimta un ģimene ir tie, kas spēj šo cilvēcīgumu un mīlesību nodrošināt, ne būt vientuļam, piktam my-rights, my-stuff indivīdam, kurš tāds var atļauties būt tikai tāpēc, ka viņu valdība vada un pasargā, kā big brother auklīte.

Tikai tāpēc, ka bez valdības it kā nav iespējama sabiedrība, nevajadzētu par to iestāties. Ja cilvēki sekotu Jēzum, tad viņi paši saorganizētos savās mazajās communities, un visi uzkundzēšanās monopoli izšķīztu.
(Reply) (Parent) (Link)