Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2006-01-16 13:13:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:atradis problēmas

pastāstiet, lūdzu, cik daudz procentu no skolā/universitātē iegūtajām zināšanām jūs izmantojat praktiskajā sadzīvē? teiksim, zināšanas fizikā, ķīmijā, bioloģijā, astronomijā, vēsturē, latviešu literatūrā, algebrā, ģeometrijā, utt.? (ja atskaita jūsu profesionālo nodarbošanos)
man liekas: tikai krustvārdu mīklās
piemēram, kā funkcionē "iezemējums" es sapratu tikai tad, kad man zibens izpirda datoram tīkla karti. razbiralsja.
vēl man liekas, ka pamat- un vidusskolas galvenā misija ir likt skolniekam nevis zināt kaut kādas lietas, bet saprast, kā tās strādā.
taču bēda ir tāda, ka izpratni nevar vērtēt. Otrajā bē meitenīte noskaita dzejolīti par to, kā vilkam govs nokoda kāju, un kad skolotāja viņai pajautā: "Un par ko bija šis dzejolītis, Mārīt?", viņa atbild: "Par to kā vilkam govs nokoda kāju". un kādi vilki-govis Mārītei tobrīd darās galvā, to neviens nezin.
tāpat arī var noskaitīt formulu fizikā, bet kamēr ābols neuzkritīs uz galvas - neko nesapratīsi.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ravejsledzejs
2006-01-16 16:27 (saite)
fizika. pie tam lidmašīnu spārnu uzbūve nav cilvēku izgudrojums, bet pilnīgs plaģiāts špikojot no putniem... cilvēka smadzeņu darbība ir pārāk ierobežota, lai būtu iespējams izdomāt, ko tādu kā nav.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2006-01-16 16:34 (saite)
to, ka fizika, jā, to es saprotu. es tev pat izskaidrot varētu. bet tā - nesaprotu. pašam par ļoteni vai kuģi jāpaliek lai saprastu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tipa75
2006-01-16 16:48 (saite)
Visgrūtākais manā mācību dzīves atmiņā ir brīdis, kad mans tēvs, man mācoties 2.klasītē, nolēma, ka esmu pietiekami apķērīgs skuķēns, lai sāktu man mācīt fizikas pamatus. Vēl tagad es atceros viņa stāstu par naglu, kuru sit dēlītī, un kā tas spēks pa tās naglas iekšieni pārvietojas. Un to, kāds murgs man šķita viņa vārdi, jo tas, ka ja naglai uzsit pa galvu, tad naglas pamatne uzsit pa dēlīti, likās tik pašsaprotami. Domāju "kas tiem lielajiem nav ko domāt, ka ap šitādiem niekiem ņemas".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ravejsledzejs
2006-01-16 17:09 (saite)
gaisa plūsmas un spēku mijiedarbības. nezinu cik labi par kuģi es varētu izskaidrot. par lidmašīnu bildītes zīmējot sarunā varētu, bet par to kuģi gan pirms skaidrot man atmiņu vajadzētu atsvaidzināt ieskatoties kādā grāmatā, vai arī kādu laiku par to padomājot. varētu izdomāt, bet izskaidrot otram varētu būt pagrūti.

/nu nav fizika mana joma. ja savā jomā es varu atrast salīdzinājumus pat psiholoģijā, ja vajag paskaidrot kādam, kurš nesaprot, tad šādus salīdzinājums no fizikas ar fiziku nesaistītā jomā es varētu arī neiedomāties...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?