Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2006-01-16 13:13:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:atradis problēmas

pastāstiet, lūdzu, cik daudz procentu no skolā/universitātē iegūtajām zināšanām jūs izmantojat praktiskajā sadzīvē? teiksim, zināšanas fizikā, ķīmijā, bioloģijā, astronomijā, vēsturē, latviešu literatūrā, algebrā, ģeometrijā, utt.? (ja atskaita jūsu profesionālo nodarbošanos)
man liekas: tikai krustvārdu mīklās
piemēram, kā funkcionē "iezemējums" es sapratu tikai tad, kad man zibens izpirda datoram tīkla karti. razbiralsja.
vēl man liekas, ka pamat- un vidusskolas galvenā misija ir likt skolniekam nevis zināt kaut kādas lietas, bet saprast, kā tās strādā.
taču bēda ir tāda, ka izpratni nevar vērtēt. Otrajā bē meitenīte noskaita dzejolīti par to, kā vilkam govs nokoda kāju, un kad skolotāja viņai pajautā: "Un par ko bija šis dzejolītis, Mārīt?", viņa atbild: "Par to kā vilkam govs nokoda kāju". un kādi vilki-govis Mārītei tobrīd darās galvā, to neviens nezin.
tāpat arī var noskaitīt formulu fizikā, bet kamēr ābols neuzkritīs uz galvas - neko nesapratīsi.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]tipa75
2006-01-16 15:36 (saite)
Plānojot jauno siltumnīcu tīri praktiski noderēja fizika. Kur aizlaikos fizikas skolotājs kā piemēru minēja, ka pareizi aprēķinot var uzbūvēt siltumnīcu tā, lai plēve neplīstu divus,trīs gadus.
Reitingu sarežģitākajos aprēķinos ir izmantoti algebras cienīgi rēķini ar nezināmo.
Rēķinot nepieciešamos būvmateriālus mājas remontam nāk talkā ģeometrijā iegūtais.
Blenžot uz nosēdumiem pārklāto tējkannas dibenu, kā arī apcerēs pie cukubiešu lauka, atmiņā uzpeld ķīmijā apgūtais.
Ģeogrāfija noder brīžos, kad saskarsmē ar ārzemniekiem izdodas izvairīties no kauna tapt par topogrāfiko analfabētu.
Lūk laviešu valodas analīzes, kā arī dzejoļu analīzes par izmantotajām tehnikām gan nekādi neesmu izmantojusi.
Vācu valoda, kas skolā bija apgūta uz gandrīz teicami, atgriezās tikai pēc 2 nedēļu burzīšanās pa vāczemi.
Krievu valodā skolā apgūtais ir devis plašāku vārdu krājumu, jo reizēm pat krievu tautības draudzenes nobrīnas, no kurienes es tādus vārdus krieviski zinu, kuriem viņas pat tikai nojauš nozīmi.
Bet augstskolas augstākā matemātika man pat ļoti patika - tāda smadzeņu aerobika.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2006-01-16 15:46 (saite)
a fizikā nopietni māca siltumnīcas būvēt nevis to, kas ir mc2? tev ir paveicies ar pasniedzēju!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tipa75
2006-01-16 15:51 (saite)
Mums bija baigi feinais. Visvisādas lietas pastāstija, kā dzīvē izmantot.
Bet ar ķīmiju mums neveicās. Skolotājai bija nopietna aknu slimība, viņa vienmēr bija īgna un mēs - skolnieki, kā pa ķīniešu hieroglīfiem tur pērāmies.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]antuanete
2006-01-16 16:35 (saite)
Jā, nu ķīmijā arī varētu tik interesantas lietas stāstīt. Mums mazliet bija organiskā ķīmija, stāstīja par visādiem tur spirtiem un plastmasām un viņu uzbūvi... un kā atpazīt, kas ir kas. Reāli interesantas lietas, bet tas bija pārāk maz un, šķiet, 10. klasē, kā rezultātā praktiski neko neatceros.
Arī viss no skolotāja atkarīgs, jo programmā noteikti bija minēta tikai sausa teorija :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tipa75
2006-01-16 16:42 (saite)
Vot par to spirtu... Tā bija vienīgā tēma, kur mums visa klase saņēma atzīmes robežās labi-teicami.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?