Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2011-07-11 13:24:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
es, principā, ne pārāk piekrītu fromma un markūzes patērētāju sabiedrības kritikai
viņi pilnībā ignorē to, ka leisure society pamatā ir izvēles iespēja
lai arī, protams, cilvēks, pirmoreiz paņēmis rokā ikeas katalogu, uzvedas no sākuma kā primāts, pēc tam kā nepieaudzis bērns
bet beigās sāk kaut cik rubīt fišku un jau sāk izvēlēties to, ko viņam tiešām vajag un tiešām patīk

šajā ziņā arī briesmīgā-smadzenes-skalojošā-reklāma ir veikusi savu attīstības apli - ja 60-jos gados cilvēks ar mirdzošām acīm desoja pirkt televizorā redzēto marlboro paciņu, tad šodien reklāma ir kaut kas tāds, kas traucē skatīties futbolu un iecienīto seriālu, kā arī piemēslo reālās un virtuālās pastkastītes
tāpat nav saprotama statusa patērēšanas piesaiste preču patērētāju sabiedrībai kā tādai - statusa patērēšana ir eksistējusi vienmēr un droši vien eksistēs vienmēr

tieši tāpēc hipsteru paaudze ar visu savu vintāžu un dažādību man šķiet kā jau samērā antipatērētāju sabiedrības aizmetņi
respektīvi, zināms antagonisms izvēlēs ar parastajiem jaunajiem karjeristiem jau veidojas nevis uz sociālā protesta fona, bet po žizņi
cilvēks cenšas dzīvot interesantāk
tiesa,man nāk smiekli, kad pēteris pūrītis raksta, ka socionika ir šarlatānisms - socionika kā reizi ir čujs uz orientieru maiņu dvižuhā, bet tas ir cits stāsts

otrs patērētāju sabiedrības cepiens ir par to, ka viss jobņīsies no pārprodukcijas
lai viss jobņījas no pārprodukcijas, izvēlēties vienu no diviem dīvāniem ir hujovāk kā izvēlēties vienu no divdesmit, tam ir grūti nepiekrist, un tas tiešā veidā attiecas uz dzīves kvalitāti
tāpat es neeibilstu pret ideju pārprodukciju, piemēram
tā ka patērētāju sabiedrība atstās diezgan labu mantojumu, es domāju


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]watt
2011-07-11 15:02 (saite)
ja nav pretnostatīts, tā nav konkurencē, un situācija īstenībā ir kā ar vienu ražotāju. nedzen te demagoģiju, ja.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snark
2011-07-11 15:16 (saite)
kuru interesē, ja (vai) savā starpā konkurē divi, kas ražo draņķi?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]biezpientaure
2011-07-11 15:34 (saite)
Apdomājos par ražotāju skaitu, jāpiekrīt ka divi vai cits skaitlis nav izšķiroši. Piem. coca-cola un pepsi-cola - neviens no tiem nav labāks, pa lielam. Tie, kuri izvēlas kādu no šiem diviem, nevadās pēc racionāliem kritērijiem.

Ir jābūt citam kritērijam. Ja pieprasījums pārsniedz piedāvājumu - var tirgot zemas kvalitātes preci par augstu cenu. Ja piedāvājums pārsniedz pieprasījumu - ļoti bieži izvēlas samazināt izmaksas, lai konkurētu izmantojot zemāku cenu. Man sanāk, ka jābūt īpašai pieprasījuma un piedāvājuma attiecībai, bet šo lietu nevar atrisināt algoritmiski, kautko regulējot. Vienādojumā ir mainīgie, kas ir ārpus kailas ekonomikas. Pircējam jābūt izglītotam un nobriedušam - tam nevajadzētu piekrist negodīgam līgumam (ēst zemas kvalitātes ēdienus, vilkt mugurā 5gadnieku šūtas drēbes kas irst pa vīlēm, dzert kafiju kuras audzētāji izcērt džungļus) uz cenas rēķina. Ražotājiem un tirgotājiem - līdzīgi. Bet cilvēce ir tur, kur tā ir un cilvēki pielāgojas apstākļiem, pērk vislētāko desu, uzdzer tai t.s. alu, jo vieni elementāri grib izdzīvot, bet otri ekonomē lai varētu nopirkt lcd televizoru vai aizbraukt ceļojumā. Jautājums ir tikai par izdzīvotāju % uz kopējā fona, bet visi pārējie grib uzlabot dzīves kvalitāti, kā to raksturotu aptaujas un referāti konferencēs. Alkatīgums rada vēlmi patērēt vairāk un labāk, un tas pats alkatīgums apmierina šo pieprasījumu. Un cilvēce cieš par savu alkatību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rediiss
2011-07-11 16:04 (saite)
dooora savulaik iepukstēja linku uz filmiņu par "light bulb conspiracy". tur var palūkot, kā cilvēce tika iemācīta, pat piespiesta, patērēt vairāk un straujāk. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]biezpientaure
2011-07-11 16:32 (saite)
Vakarā palūrēšu, vai tur tikai fakta konstatācija vai kas jauns ar` ir.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?