Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2011-07-11 13:24:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
es, principā, ne pārāk piekrītu fromma un markūzes patērētāju sabiedrības kritikai
viņi pilnībā ignorē to, ka leisure society pamatā ir izvēles iespēja
lai arī, protams, cilvēks, pirmoreiz paņēmis rokā ikeas katalogu, uzvedas no sākuma kā primāts, pēc tam kā nepieaudzis bērns
bet beigās sāk kaut cik rubīt fišku un jau sāk izvēlēties to, ko viņam tiešām vajag un tiešām patīk

šajā ziņā arī briesmīgā-smadzenes-skalojošā-reklāma ir veikusi savu attīstības apli - ja 60-jos gados cilvēks ar mirdzošām acīm desoja pirkt televizorā redzēto marlboro paciņu, tad šodien reklāma ir kaut kas tāds, kas traucē skatīties futbolu un iecienīto seriālu, kā arī piemēslo reālās un virtuālās pastkastītes
tāpat nav saprotama statusa patērēšanas piesaiste preču patērētāju sabiedrībai kā tādai - statusa patērēšana ir eksistējusi vienmēr un droši vien eksistēs vienmēr

tieši tāpēc hipsteru paaudze ar visu savu vintāžu un dažādību man šķiet kā jau samērā antipatērētāju sabiedrības aizmetņi
respektīvi, zināms antagonisms izvēlēs ar parastajiem jaunajiem karjeristiem jau veidojas nevis uz sociālā protesta fona, bet po žizņi
cilvēks cenšas dzīvot interesantāk
tiesa,man nāk smiekli, kad pēteris pūrītis raksta, ka socionika ir šarlatānisms - socionika kā reizi ir čujs uz orientieru maiņu dvižuhā, bet tas ir cits stāsts

otrs patērētāju sabiedrības cepiens ir par to, ka viss jobņīsies no pārprodukcijas
lai viss jobņījas no pārprodukcijas, izvēlēties vienu no diviem dīvāniem ir hujovāk kā izvēlēties vienu no divdesmit, tam ir grūti nepiekrist, un tas tiešā veidā attiecas uz dzīves kvalitāti
tāpat es neeibilstu pret ideju pārprodukciju, piemēram
tā ka patērētāju sabiedrība atstās diezgan labu mantojumu, es domāju


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]martcore
2011-07-11 13:52 (saite)
konkurenci ar izrietošajām sekām neviens nav atcēlis

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]watt
2011-07-11 14:07 (saite)
ja konkurence ir 20 dīvāni, neviens pircējs nespēj objektīvi izvērtēt kurš ir labāks un kurš sliktāks. sekojoši neinformēta pircēja gadījumā uzvar tas ar to lielāko peļņu (visnekvalitatīvākais+dārgākais), kā tas, kam vislielākā peļņa un ir lielāka nauda reklamēt un marketēt savu sūdu.

lai konkurence darbotos, ir jābūt informētam pircējam. tas nozīmē, jābūt ierobežotam piedāvājumam, lai cilvēks spētu tajā orientēties un salīdzināt. ja tirgus tiek piegāzts ar kaudzēm modeļu, kas katru gadu mainās (var teikt, lai jauktu cilvēkiem prātus), tad neviens nespēj pateikt kas ir labs, kas slikts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-07-11 14:15 (saite)
es nedomāju,ka informācijas laikmetā mēs varētu s;ūdzēties par informācijas trūkumu
piemēram, es pirms iepirkt kādu preci, kura maksā diezgan būtisku naudas summu, skatos, kādas atsauces ir internetā citiem pircējiem (es, protams, saprotu, ka pastāv arī viltus pašslavināšana, etc, taču priekšstats vienalga rodas)

katrā gadījumā diviem dīvāniem vispār nekas nav jāmaina - katrs būs savā cenu kategorijā, cilvēkiem tos nāksies pirkt tā vai tā, jo kaut kur zvilnēt ir nepieciešams
kamēr pie lielākas izvēles iespējas būs tāpat kā pirms pāris gadsimtiem, kad klibu zirgu tev varēja iesmērēt arī bez visas reklāmas, bet var noveikties ar labu kumeļu arī tad, ja neesi īpašs dzīvnieku speciālists

kas notiek ar sašaurinātu izvēli mums demonstrē kaut vai padomju autoindustrija (lai arī pārējā industrija arī uzskatāmi demonstrē)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rediiss
2011-07-11 14:26 (saite)
eeem, jā, es, teiksim, šitā ieinteresējos par kindleveidīgu iekārtu. jā, gribēju paskatīties atsauksmes. bet arī par citiem produktiem, lai var salīdzināt. beidzās ar to, ka galvā iestājās putra un vienīgais, ko sapratu ir, ka man ir jāpaņem trīs brīvdienas, lai varētu tās veltīt risērčam :) nēnu, labi, varbūt 1 dienu. bet, aj mīn, info IR, bet, lai to apstrādātu, ir nepieciešams reāli LAIKS. jo nu laikam man nav tik technoloģiski auksti attīstītas smadzenes, lai uzreiz iebrauktu visos tajos cipariņos. nujā, varbūt tā ir mana dziļi personīga problēme hehe :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2011-07-11 14:29 (saite)
a kādas ir problēmas
ja tu neesi pārāk turīgs cilvēks un gribi kaut ko pirkt par pārsimts usd, nav taču žēl laika,lai parisērčotu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snark
2011-07-11 14:46 (saite)
izvēlēties vienu savējo no 2 draņķīgiem dīvāniem ir tikpat skumīgi kā izvēlēties no 20 draņķīgiem dīvāniem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?