Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2008-07-09 23:08:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
http://klab.lv/users/skuka/1029854.html?style=mine

vispār kaut kā ļoti debīli tas viss ir. teiksim, ne tas, ka man kaut kā ļoti aizvainotu pašapziņu pirkt un uzdot svešu garadarbu par savu, bet tas, ka ļoti labi kaut kā saproti - neiemācīsies videnē uzpiļīt sacerējumu un izklāstīt domas rakstiskā veidā, kā tu augstskolā pēc tam referātu būsi spējīgs uzrakstīt?


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]begemots
2008-07-10 00:00 (saite)
Diemžēl nē. cik esmu redzējis 3 fakultātēs, pasniedzēji gluži vienkārši ņem pretī jebko, kas ir mašīnrakstā uz vajadzīgā skaita lappušu.

Proti, ja kāds man pasaka, ka viņš, piemēram, ir LU FMF datorzinību bakalaurs, man diemžēl būs jāsaka viņam, ka tas pats par sevi pilnīgi neko neizsaka par viņa spēju vai nespēju nozarē. Tas pats par LU VFF (labi, par bakalauriem tur nezinu, varbūt tie IR jātaisa kārtīgi; pēc tēmu saraksta gan tā nešķita. Aizstāvēti kursa darbi bija, hmm, kā lai to pasaka... laikam visprecīzāk būtu vārds -- "поеботина").

Un tādi saražotie bakalauriņi pēc tam mēdz sēdēt valsts iestādēs un cept augšā likumprojektus pēc augstākstāvošo (piemēram, ministru) pasūtījuma. Kā dzirdēju, t.s. "māmiņu likums" sākotnējā redakcijā (tajā, ko Emša valdība trumpetēja kā savu sasniegumu un pēc tam pati kaunīgi noraka) bija attiecīgās ministrijas referenta garadarbs. Un tāds solīds 100% brāķis, cik saprotu (piemēram, nebija aprakstīts, no kurienes rastos nauda likuma izpildei).

Bet diemžēl, protams, viss tas ir +/- anecdotal evidence.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]jff
2008-07-10 10:29 (saite)
Man šķiet, nav tomēr TIK vienkārši - arī minētajās fakultātēs droši vien ir gan pasniedzēji, kuri tomēr iedziļinās iesniegtajos darbos, gan arī tādi, kuri laiž cauri it visu. (btw, kura ir trešā fakultāte?)

Galvenā problēma, manuprāt, ir cita - praktiski neeksistē atsijāšanas mehānisms, kurš izlaistu cauri tikai spējīgos un daļēji spējīgos, bet pārējiem parādītu durvis. Un tāpēc pat kāda darba izlasīšana un par vāju atzīšana īsti neko neietekmē.

Jo tādam atsijāšanas mehānismam nav īsta pamata eksistēt, ja nu vienīgi tikai dažu pasniedzēju ideālisms. Un šim ideālismam pragmatisku apsvērumu dēļ parasti tiek sasietas rokas. Kurš gan ies uz augstskolu, kur pēdējo kursu sasniedz tikai katrs desmitais? Nekādi ilgtermiņa reputācijas likumi pie mums nestrādā, tāpat kā biznesā. Un lielum lielajai daļai "studentu" pirmām kārtām vajag papīru, nevis zināšanas.

Bet arī tas, protams, ir problēma, ka labu kopīpeistu nav viegli atšķirt no jaunradīta darba, un trešās personas rakstītu darbu nav viegli atšķirt no studenta rakstījuma. Arī augstskolas izglītība tomēr ir masu process, un ne jau katram atradīsi individuālu pieeju un izdomāsi absolūti unikālus uzdevumus.

Un - lai arī intuitīvi bieži vien ir skaidrs, ka darbs nav gluži tīrs, bet mēs taču dzīvojam "tiesiskā valstī", un ej nu tagad neapgāžami pierādi, ka tiešām rakstījis ir cits. Parasti tad notiek kaut kas pa vidam - abpusējā sapratnē tiek ielikta nedaudz zemāka atzīme par it kā darbam atbilstošo, bet blēdīgais students tomēr tiek uz priekšu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2008-07-10 13:52 (saite)
> Man šķiet, nav tomēr TIK vienkārši - arī minētajās fakultātēs droši vien ir gan pasniedzēji, kuri tomēr iedziļinās iesniegtajos darbos, gan arī tādi, kuri laiž cauri it visu. (btw, kura ir trešā fakultāte?)
--
Taisnība. Es nedaudz pārspīlēju, bet tikai nedaudz. Trešā ir ViA (neklātiene).

> Galvenā problēma, manuprāt, ir cita - praktiski neeksistē atsijāšanas mehānisms, kurš izlaistu cauri tikai spējīgos un daļēji spējīgos, bet pārējiem parādītu durvis. Un tāpēc pat kāda darba izlasīšana un par vāju atzīšana īsti neko neietekmē.
--

Nu, teorētiski jau eksistē. Ja darbs ir ļoti vājš, var ielikt atzīmi mazāku par 4. :)

Praktiski diemžēl ir 2 lietas, manuprāt:

1) eksāmenus un darbus vērtē pārsvarā tie paši pasniedzēji, kas vada kursu. Pasniedzējiem nav motivācijas zāģēt zaru, uz kura sēž.

2) tas, ko tu minēji: reputācijas VAJADZĪBAS trūkums un nepareizas nostādnes attiecībā uz to, kas tad īsti ir augstākā izglītība un kam tā "pienākas".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?