Neizvērsts n-komentārs
Tas nav absurds, tas ir tas, ko tu nerubī.
Sv. Augustīns ļoti labi formulējis, ka mīlestības būtība ir gribas akts, nevis intelektuāls lēmums vai ļaušanās spontānai kaislībai;
[ kā solījumā par "nabadzībā un bagātībā, slimībā un veselībā"] arvien no jauna aktualizēta lojalitāte Otram.
Ir vēls, nāk miegs, izvērsīšu kaut kad citreiz. Varbūt.
Sv. Augustīns ļoti labi formulējis, ka mīlestības būtība ir gribas akts, nevis intelektuāls lēmums vai ļaušanās spontānai kaislībai;
[ kā solījumā par "nabadzībā un bagātībā, slimībā un veselībā"] arvien no jauna aktualizēta lojalitāte Otram.
Ir vēls, nāk miegs, izvērsīšu kaut kad citreiz. Varbūt.
Bet par mīlestību - ja es nebaidītos lietot koeljiskas, banālas metaforas, es teiktu, ka eros, philia, agapē, storgē attiecas pret mīlestību tāpat kā varavīksne pret baltas gaismas staru. Taču kaut ko tādu es, protams, nevaru atļauties teikt. :)
Jā vot tas ir jocīgs koncepts. Kā var kaut ko gribēt pirms tu esi izdomājis ka to gribi. OK nu labi, refleksi tā strādā, gribēt atraut roku no karsta.
Savukārt intelekts mēdz racionalizēt impulsus un rīcības, piedēvējot tiem visu ko, kas komfortablie iekļaujas apzinātajā pasaules ainā.
Tāpēc - Augustīna mācībā - primārā ir tieši griba kā intence [piemēram, uz Labo].
Resp., ikvienam/-ai ir iespējams tieksties uz to, lai viņa/-s griba sakrīt ar Labo (Augustīna gadījumā - tas ir ekvivalents Dieva gribai (kas kaut kādā mērā sakrīt ar stoiķu Fatumu kā universālu likumsakarību (kurai pakārtotas un no kuras izrieti visas fizikas, loģikas un ētikas likumsakarības)), bet izdomāt un definēt pašam sev to nav iespējams, jo mums nekad nebūs zināmi VISI fakti un visas empīriski atklājamās likumsakarības - jo pasaule (kā Universs) iziet tālu ārpus mūsu izziņas robežām.
//bet izdomāt un definēt pašam sev to nav iespējams, jo mums nekad nebūs zināmi VISI fakti //
Beeet tad jau sanāk ka nevar tiekties? Jo nav zināms viss. Atkal ja var tiekties uz labo arī ar daļējām zināšanām tad sanāk ka tavu gribēšanu nosaka šitās te daļējās zināšanas. Tava gribēšana tad protams nav absolūti precīza, viņa uz to tikai tiecas.
Nu labi, pasakam `` balstās intuīcijā``, bet tad ir nākamais jautājums kā tā intuīcija veidojas un kas viņu sastāda.
Pasakam `` ir iepriekš dota``. OK, bet kā tad sanāk ka dažādi cilvēki grib dažādas lietas un praksē novērotais liecina ka tās lietas ir gan sakarā ar doto cilvēku pieredzi.
Bottomlains: Kā es varu gribēt to ko es nezinu - nevaru iedomāties?
Okej es varu ģenerāli gribēt uzzināt nezināmo tāpēc ka es zinu ka pastāv nezināmais un saprotu šo konceptu - nezināmais. Bet kā es varu gribēt X ja es X pat iedomāties nevaru?
NB
Re: NB