Kurvjzieža kontemplācijas

Neizvērsts n-komentārs

Krāšņais Kurvjziedis

Neizvērsts n-komentārs

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Tas nav absurds, tas ir tas, ko tu nerubī.

Sv. Augustīns ļoti labi formulējis, ka mīlestības būtība ir gribas akts, nevis intelektuāls lēmums vai ļaušanās spontānai kaislībai;
[ kā solījumā par "nabadzībā un bagātībā, slimībā un veselībā"] arvien no jauna aktualizēta lojalitāte Otram.

Ir vēls, nāk miegs, izvērsīšu kaut kad citreiz. Varbūt.
  • Tas būtu jauki, ja tu izvērstu. Mani mulsina šī saputrotība latviešu valodā, kur mīlestība apzīmē gan eros, gan citus mīlestības veidus. Un ar gribas izpratni ir pavisam slikti, man liekas, tas kaut kādā brīdī ir saplūdis ar patīk/nepatīk.
    • Jā, ir saputrots; gan ar mīlestību, gan ar gribu; griba visbiežāk tiek identificēta ar vēlmi vai pat iekāri (ne obligāti erotisku, jebkuru), lai gan tie īstenībā ir pretstati.
      • mhm. Man lasot Akvīnas Tomu un labāk saprotot, kas tad ir tā brīvā griba, ar kuras palīdzību mēs varam rīkoties neatkarīgi (un ko vispār nozīmē brīvība), bija tāds, bāc un kāpēc es par to līdz tam neko nezināju, kāpēc cilvēki sadzīvē (es tajā skaitā) tos vārdus lieto pilnīgi greizi un maldinoši. Jo nav jau problēma tajā, ka cilvēki kaut ko vēlas vai iekāro un tad to dara. Problēma ir tajā, ja patiesi domā, ka tā tad ir tā brīvā griba, kas nozīmē, ka ārkārtīgi svarīgs filozofisks princips ir vienkārši izslēgts, burtiski "nozagts" no sabiedrības apziņas.
        • Jap!
          Bet par mīlestību - ja es nebaidītos lietot koeljiskas, banālas metaforas, es teiktu, ka eros, philia, agapē, storgē attiecas pret mīlestību tāpat kā varavīksne pret baltas gaismas staru. Taču kaut ko tādu es, protams, nevaru atļauties teikt. :)
          • Tu visu vari :) gadījumos ar tādiem plašiem grūti notveramiem jēdzieniem, es atzīstu arī negatīvo definīciju, pasaka visu kāds tas nav un tas kas paliek nenosaukts ir Tas.
Powered by Sviesta Ciba