Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Šifrēju vienu no daudzajam dzīvesstāstu intervijām un skurinos.
Cilvēka dabas krāšņums visskaidrāk atklājies pagājušā gadsimta četrdesmitajos gados Latvijas laukos.
Naids ir mūsu ideoloģija. Ne komunisms, ne nacisms, ne patriotisms. Tikai naids.
Nodot nāvē savus kaimiņus un klasesbiedrus, nosūdzēt vienus vienai varai, citus - nākamajai.
Aiziet pie vācu šucmaņa un pateikt, ka kaimiņa dēls bija uz pusgadu iestājies komjaunatnē - lai viņu nošauj.
Aiziet pie krievu komandiera un pateikt, ka klasesbiedrs trīs mēnešus bija aizsargs, un viņa brūte arī - lai izsūta abus uz Sibīriju.
Nosūdzēt, nodot nāvei ar paštaisnu mirdzumu acīs, ar cildenā varoņa apmetni uz pleciem.
  • Vai ne? Kad runā par "apdraudēto lv kultūru", reizēm gribas ironiski pasmīnēt.. (šoreiz ne gluži saistībā ar to, kurš apdraud, bet gan, kāda tad ir tā "lv kultūra", tas gara mantojums, "vērtības", ko sev azotē perinām; diezgan pabaismīga virknē griezumu)
    • Nav bišku melnbalta domāšana? Fantastiska indukcija un kauzalitāte - ja kāds vēsturē ir bijis pakaļa, ergo, vēsture ir ļauna. Līdzīga veida argumentācija, kā šodienas rietumu kreisajiem - “nav tādas eiropiešu identitātes/kultūras, ir tikai apspiestības, marginalizācijas, koloniālisma, varas spēļu, seksisma, ksenofobijas, rasisma, nevienlīdzības, homofobijas utml bla bla vēsture”. Zini, kā to sauc? Par nekritisku mazohismu un paššaustīšanos. Ahistoriska, falsificējoša čīkstēšana.
      • fui kāds čīkstulis
      • Hehe, vēsture... pārlasi sevi vēlreiz, tautiet', visus savus ierakstus/komentārus ;)
        • Jā, lieliska skabargas/baļķa metaforas ilustrācija.
        • Dīvaini, es tikai norādu, ka nav sevišķi gudri norakstīt kādas tautas vai kolektīva veseluma "vēsturi" tikai tāpēc, ka atsevišķi īpatņi vai īpatņu grupas šīs vēstures ietvaros ir veikuši sevišķus vai patiesi ļaunus varas darbus, bet jūs te visi uzreiz trigerojaties ar baļķiem, čīkstēšanu un manu komentāru pārlasīšanu. Kāds sakars?
          Īsumā, lieciet Latviju mierā, kreisuļi, nevienam braukt virsū latviešiem - turklāt neloģiski un populistiski - es (cibā, he he) neļaušu.
          • Lol
          • Atsauce uz "kreisuļiem" un "virsū braukšanu" manā komentārā ir apzināti lietota arī vēsturiskā perspektīvā- starpkaru un arī pirmsrevolūcijas "sociāldemokrāti" jeb latviešu kreiso spēki ir viennozīmīgi negatīvs fenomens Latvijas vēsturē kopumā, un šai domāšanas ievirzei raksturīgais mazohisms parādījās jau "Dienas lapā", bet neatkarīgajā Latvijā ieguva teju kosmiskus mērogus, nemaz nerunājot par radikālā spārna noziegumiem (pret cilvēci un latviešiem) kara laikā, Brīvības cīņas un pilsoņkara Krievijā. Tas tā, lai padomātu par vainu un baļķiem arī alternatīvas metodoloģijas noteiktā vēstures lasījumā.
            • Mīļais, vēl viens šāds kaisles izvirdums manā žurnālā, un Tev būs bans, sorre. Es te esmu vienīgā, kura drīkst šikot ar vētrainu patosu un neadvekātām hiperbolām. :)
              • Es tikai norādīju, ka helveticas vispārinājums par latviešiem un viņu vēsturi bija nevietā (kā arī izmantoju izdevību kritizēt domāšanas veidu, kas vispār ļauj nonākt līdz tādiem secinājumiem). Ja šādiem norādījumiem nav vietas publiskā internetā vietnē, tad ir dīvaini.
                • no malas vairāk izskatījās pēc kašķa meklēšanas un vēl vienas iespējas iespraukties ar argumentu "ad sinistrem".
                  Turklāt šī ir ierobežoti publiska vietne - resp., man vienmēr jābalansē starp iespēju ierobežot vai nu lasītāju, vai komentētāju loku, lai te nesāktos... sauksim to pieklājīgi - "man netīkama savstarpēja bļaustīšanās".
  • Vēl dīvaināk, ka šī laika cilvēki taču it kā bija, Sodumu citējot, "savai valstij audzināti". Un šī kultūras virskārta izrādījās nieks, nekas, plānāka par cukura glazūru uz cepumiņa.
  • Es domāju, tā nav gluži nacionāla īpašība. Ja papētītu, droši vien citām tautām līdzīgi gājis.

    Un tādu, kas idejas vārdā nodeva, droši vien bija stipri maz. Gan jau parastie iemesli - nauda, zeme, skaudība...
    Skaudību gan kauč preambulā raksti, ja tic ticējumiem par kaimiņa lopu riebšanu, normāla parādība bijusi.
    • Protams, nekā unikāla.
      Tajā, ko es pašlaik šifrēju, skaudība pie motīviem gluži neparādās. Ideoloģiskā kaisle - arīdzan nē.

      Drīzāk savas taisnības apziņa un pārliecība, ka drīkstu tiesāt - arī līmenī "kam būs dzīvot, kam būs mirt".
  • Kā man studiju laikos ļoti precīzi, manuprāt, teica pasniedzējs - ļoti gudrs, vecs ebrejs, kas dzīvē bija visu piedzīvojis, tostarp arī laikus, kad ebreju zīdaiņus sita ar galvu pret sienu - nevajag dot cilvēkiem iespeju būt sliktākiem nekà viņi ir, viņi to noteikti izmantos.
    Un - slepkavām nav tautības. Nevajag slēpties aiz savas tautas. Bērnus pret sienu siti tu, nevis tava tauta.
  • Tā ir tradicionāla (protestantiskās) eiropeiskās kristietības vērtība. Ne gluži Latvijai unikāla.
    Skatīt raganu prāvas pāris vien gadsimtus iepriekš.
  • jā, tā ir šaušalīga sajūta. un vēl šaušalīgāka ir apziņa, ka pa lielām šaibām gandrīz 80 gadu laikā nekas diži nav mainījies. pāris reizes uzspiest pa pareizajām pogām un - aiziet jūriņā tādi paši stāsti.. humānisms nav mūsu tautu pati raksturojošākā iezīme.
Powered by Sviesta Ciba