Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Jāpiezīmē, ka man ļoti nepatīk un šķiet visai aprobežotas anti-kristietiskās vētras, kuras pēdējā laikā plosās Cibā. Kaut gan esmu gatava diezgan radikāli iestāties pret baznīcas ietekmi likumdošanā, "kristīgiem" argumentiem diskusijās par reproduktīvajām tiesībām vai partnerattiecībām, pret ticības mācību skolā un vispār atbalstu ļoti striktu valsts un baznīcas nošķīrumu, kā arī indivīda svētās tiesības uz apziņas brīvību, tomēr kristietības vai reliģijas vispār apņirgšana tikai tāpēc, ka pašam pietrūkst iztēles veiklības paskatīties uz pasauli citādas metafiziskas sistēmas griezumā, kurā darbojas sava iekšējā loģika, man šķiet visai trula. Piedodiet, brāļi un māsas iekš ateisma/agnosticisma.
  • piekrītu.
  • Ak, kā piekrītu!
  • +++!
  • Eeee. Agnosticisms nez vai ir sasaistāms kādā veidā ar Tevis minēto uzvedības modeli.
  • Domāju tam ir tīri objektīvi cēloņi un ne vienmēr tas ir trulums. Pasaule ir kļuvusi maza. Informācijas pieejamība ir milzīga. Katrs kam nav slinkums var iepazīties ar kristietības vēsturi un uzzināt, ka būtībā tā ir safabricēta reliģija kuras dogmas nekādā veidā nesaistās ar mūsdienu zināšanām par fiziku, bioloģiju, vēsturi utt. Nav tālu jāmeklē, lai noskaidrotu ka evaņģēliji ir neskaitāmas reizes vienkāršoti un pārrakstīti, lai butu "pareizi" un tāpat mudž no pretrunām. Nevienam nav noslēpums, ka Vatikāns vienmēr ir tērējis milzīgas summas lai ''Nepareizie" vēstures materiāli noklustu.. Un savos arhīvos vis nevienu tā laipni neielūdz papētīt manuskriptus.. Bez tam katrs taču mēs pazīstam kādu "kristieti" vai sašmucējušos mācītāju.. Tāpat arī kristīgās vērtības ir praktiski nesavienojamas ar mūsdienu kapitālistisko dzīves veidu. Visa tā rezultātā Tieši kristīgās reliģijas autoritāte ir stipri kritusies dodot vietu netradicionālām reliģijām un sektām.
    • Lūk, šis laikam ir viens no piemēriem par kuru ir runa krii ierakstā (ja pareizi saprotu). Redzams, ka par t.s. kristietību (kas, būsim godīgi, ir pārāk vispārīgs apzīmējums) gandrīz neko nezini. Nav interesanti.
    • "katrs taču mēs pazīstam kādu "kristieti" vai sašmucējušos mācītāju" ofigenno sakarīgs arguments, es teikšu. Hitlers bija vācietis, visi vācieši tātad ir maniaki? Putins ir krievs, nošaut visus krievus, jo mudaki? Staļins bija gruzīns (vai pēc citas versijas osetīns), visiem gruzīniem rokas asinīs? Ak,tā - Staļins un Ļeņins bija ateisti...
      • Ironizē cik tīk. Gan Josifs gan Hitlers bija atsevišķi cilvēki. Tas nekādi nevar liecināt par visiem. Bet tiem kas ir tuvāk tradicionālo kristīgo konfesiju iekšējai virtuvītei ir labi zināms kāds tur ir odžu midzenis, kādas intrigas, kāda ārprātīga kāre pēc varas un mantas un cik tālu tas viss stāv no kristīgajām vērtībām un principiem. Par to pašu Krieviju - arī tradicionāla kristīgā konfesija - pareizticīgie - no visaugstākajām tribīnēm lej ūdeni uz putlera dzirnavām..
        • Par to arī rakstu, ka runa ir par atsevišķiem cilvēkiem: redz, tu to vari minēt kā argumentu (jo runa ir par kristiešiem), bet es nē, jo nevajadzēgi ironizēju?
          Visur iekšējās virtuvēs ir odžu midzenis: gan politikā, gan ekonomikā, un tas vairāk liecina par cilvēkiem vispār.
          Un attiecībā par Krievijas pareizticīgo baznīcu - atkal jau ir runa par atsevišķiem cilvēkiem (galvenok;art metropolītu, kurš ir sasmērējies līdz acīm), nevis visu konfesiju kā tādu.
  • Rudzītim arī ir iekšējā loģika, mums tikai pietrūkst iztēles.
    • Jāatzīst, ka Tev taisnība. Ja Rudzītis godīgi atzītu, ka ir radījis kvazi-reliģiju un kvazi-mitoloģju, un viņa fanu klubiņš faktiski ir sekta, man nebūtu nekādu iebildumu. Turklāt es spēju piepūlēt iztēli pietiekami, lai uz mirkli iedomātos, ka pasaule un cilvēki funkcionē saskaņā ar Rudzīša modeli. Vienīgais WTF iestājas, kad kāds šo kvazireliģiju&kvazimitoloģiju pasniedz kā "teoriju" un mēģina iebīdīt zinātnes diskursā.
  • paldies
  • Man liekas, ka tā bēda ir tajā, ka cilvēkiem ir grūti atdalīt nepatiku pret ideju no personīga uzbrukuma un saprast, ka var vienlaikus cienīt cilvēku, kurš ir ticīgs, bet noraidīt konkrētus uzskatus/ticību. Tas ir tik personīgs lauciņš, ka arī vispieklājīgākie izteikumi un faktu pieminēšana var šķist aizvainojoša un ņirdzīga.
    • Es laikam vairāk par to, ka kristietība (arī islāms, budisms u.c.) nav reducējama uz tumsonību, aprobežotību un tiem uzskatiem, ko pauž atsevišķas odiozas personas. Katra no šīm reliģijām ir patstāvīga metafizisku un ētisku uzskatu sistēma, kas veidojusies gadsimtu gaitā, noteiktā kultūras kontekstā, akumulējot izcilu intelektu veikumu.
  • Man kaut kā visvairāk pietrūkst kristīgas pašironijas praktizētāju.
  • Es domāju, ka karojošā ateisma popularitātes palielināšanās rodas kā atbilde uz reliģiskā radikālisma, īpaši islama ekstrēmisma un diezgan tumsonīgas kristietības ASV un Krievijā, pieaugumu.
    • Pasaulē droši vien jā. Tomēr šeit Cibā nav nekādu dimiteru, tālbergu vai citādu bokoharamistu. Ir daži visnotaļ domājoši un toleranti kristieši, kuri visai lēnprātīgi pacieš diezgan neglītus uzbrukumus.
Powered by Sviesta Ciba