cits ([info]garamgajejs) rakstīja,
@ 2013-04-03 11:30:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:anthropology, culture, evolution, quote, religion

A scientist and non-believer, de Waal isn't saying here that religion is required for human morality, only that the two have been entwined throughout human history. Since I have wearied of the Richard Dawkins school of religion-bashing, in which belief is equated with dim-wittedness, I can only applaud de Waal's approach, as when he writes, "The enemy of science is not religion. Religion comes in endless shapes and forms ... . The true enemy is the substitution of thought, reflection, and curiosity with dogma."

- Frans de Waal's Bottom-Up Morality: We're Not Good Because Of God



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]imago_dei
2013-04-04 20:21 (saite)
iesaku uzlasīt "guns, gearms and steal", lieliska grāmata

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2013-04-04 20:23 (saite)
Man patīk Jared Diamond, esmu lasījis. Tas nav pretrunā ar manu tēzi. Jā, spāņiem, britiem, portugāļiem "paveicās". Vēsture varēja attīstīties citādi, bet dominējošais virzītājspēks vienalga ir tas pats - saprast pasauli caur zinātnes prizmu, ar atklājumu palīdzību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]garamgajejs
2013-04-04 21:19 (saite)
Vai nesanāk tā, ka, lai izvaitītos no pretrunas, tev ir jāpiekrīt, ka tradicionālās sabiedrības ir vienkārši aizkavējušās attīstībā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2013-04-04 21:21 (saite)
Tā, protams, var būt arī apzināta izvēle. Reclusive societies.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]garamgajejs
2013-04-04 21:29 (saite)
Etnogrāfijas neliecina par aizkavēšanos attīstībā, bet gan par pielāgošanos (vēsturiski, tavā lietojumā) ekoloģijai un no tās izrietošu tālāko attīstību, sekojošu politiku utt. Globālais uzrāviens (transports, komunikācijas) ir noticis pavisam nesen un tas bieži ir fons uz kura tradicionālās sabiedrības 'var' izskatīties, bet biežāk ideoloģiski tiek attēlotas kā atpalikušas. Hence, pitfalls of unilineal evolution theory.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2013-04-04 21:34 (saite)
Jēdzienam "atpalikušas sabiedrības/valstis" nav nekādas vainas.

Protams, tam jābūt kvalificētam izteikumam, norādot uz konkrētām jomām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]garamgajejs
2013-04-04 21:37 (saite)
Piekrītu, ja to kontekstualizē un kvalificē. Pieņemu, ka zemāk minētais piemērs par Z-Koreju šeit derētu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2013-04-04 21:39 (saite)
Sajaucu - jā, Ziemeļkoreja. Līdzīgi kā Albānija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]artis
2013-04-04 21:26 (saite)
Es nekavētos atsevišķas sabiedrības saukt par "atpalikušām".

Starp tām arī industrializētas, bet citādi izolētas—kā D-Koreja.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]imago_dei
2013-04-04 20:35 (saite)
guns, germs and steel, protams, tur runa galvenokārt par to, ka katras rases attīstību lielā mērā ir noteikuši vides apstākļi, nevis "īpašs intelekts".

Sekojot jūsu pēdās, arī es nepiespiedīšu sevi censties latviskot, bet vienkārši iepostēšu, ka "to anyone interested in the world history, human societies of East Asia and Pacific are instructive, because they provide so many examples of how enviroment molds history. Depending on their geographic homeland, East Asian and Pacific peoples differed in their access to domesticable wild plant and animal species and their connectedness to other peoples. Again and again, people with access to the prerequisites for food production, and with location favouring diffusion of technology from elsewhere, replaced peoples lacking these advantages. Again and again, when a single wave of colonists spread out over diverse environments, their descendants developed in separate ways, depending on those environmental differences."

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]artis
2013-04-04 20:38 (saite)
Es pilnībā piekrītu grāmatas pamattēzei, ka Eiropiešu dominance nebalstījās iedzimtā pārākumā, bet gan veidā kā viņi pielietoja tehnoloģiskos līdzekļus - munīciju un navigāciju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]artis
2013-04-04 21:04 (saite)
http://www.youtube.com/watch?v=_fV7gH3u7mI

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?