Eos ([info]eos) rakstīja,
@ 2025-03-12 00:50:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Šodienas pārdomas studijās un sarunas ar profesori rada sajūtu,
ka dažreiz ir labi beigt par visu interesēties LV izglītības jomā, jo gandrīz visur,
kur skaties - strauja lejupslīde.

Viņas teiktais, ka Skola 2030 programma ir domāta palīgskolām, ir pārspīlēts tikai mazliet,
jo RV1Ģ skolotāju kolektīvs par to runāja jau pirms laika, ka šī programma veicina viduvējību rašanos.

Arī tas - kāpēc skolās nemāca datoriku sākumskolā? Kāpēc tas ir uz vecāku pleciem
bērnam iemācīt 1.klasē lietot Word, Excel, YouTube?

Man būtu vieglāk aizmirst, ka esmu bijis arī latviešu valodas un angļu valodas skolotājs,
un fokusēties tikai uz matemātiku. Tāpat pēc maģistra grāda iegūšanas es plānoju strādāt
ar mazām klasēm matemātikā privātskolā.

No otras puses - pārmaiņas un reformas notiek visu laiku, ir labi būt lietas kursā, pat ja
ir skaidrs, kur tas ved. Rīt LU konferencē tieši referēs par izmaiņām Matemātika I un Matemātika II programmās.

Profesore izsaka minējumu, ka tuvāko 10 gadu laikā
bērnu lasīšanas grūtības un nespēja rakstīt literārā valodā paaugstināsies, pirms notiks lūzuma
punkts, un valdība pieņems mērus pārlieku lielai kalkulatoru un MI lietošanai.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kihelkonna
2025-03-12 19:19 (saite)
tas pats ir RCHV vismaz vidusskolā - mājasdarbi matemātikā ir diezgan daudz, bet tie nav obligāti un netiek pārbaudīti. taču tas, kas tos nav pildījis, nevar labi uzrakstīt pārbaudes darbu.

tomēr pamatskolnieku un it īpaši sākumskolnieku gadījumā jārēķinās ar to, ka nepareiza attieksme daudziem pieder pie attīstības. vidusskolā varbūt tā būs cita, bet mazākiem vienkārši ieteikt mainīt attieksmi nozīmētu krietnu daļu bērnu vienkārši norakstīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2025-03-12 19:22 (saite)
Es tieši tagad esmu RCHV praksē.

Skolotāja apgalvo, ka konsultācijas ir, var dabūt par visiem mājasdarbiem atgriezenisko saiti. Tas ir sliktāk, nekā kad tos laboja 2x nedēļā, bet labāk kā citās skolās.

Attieksme jau ir jāmaina bērnu vecākiem. Ja viņi neiemāca darba tikumu bērnudārza beigās un sākumskolā, tad bērni izlaižas pie pirmās iespējas.

Tu pati ar saviem mazajiem uzdevumiem ekrānlaika iegūšanai savus radināji pie darba, un esi mans labais piemērs citām mammām :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2025-03-13 14:09 (saite)
tas nebija radināšanai pie darba un neesmu arī šādu efektu novērojusi. tomēr tagad ar abiem bērniem esmu vairākkārt novērojusi un domājos droši zinām - 3 mēneši ir vajadzīgi. 3 mēneši pa 5 minūtēm dienā un izpratne it kā aiziet nākamajā līmenī, to droši vari stāstīt citām mammām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2025-03-13 18:00 (saite)
Paga, ko Tu dari tās 5 minūtes dienā 3 mēnešus? Skaidro viņiem kāda priekšmeta saturu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2025-03-13 21:08 (saite)
pirmkārt, vajag sagatavoties ilgākam laikam uz priekšu. piecgadniekam tās bija lapiņas ar saskaitīšanu, sākumā saskaitīšana ar 1, tālāk sarežģītāk, 10 piemēri. uz lapiņas 10 piemēri, katru vakaru viena lapiņa. lapiņu čupa sagatavota, sīkais pats pieiet un paņem,, izpilda. ja man uz sitienu vajadzētu gatavot, diez kas nesanāktu. un uzdevumi tādi, kas ir viņa līmenī un uz nākamo līmeni var pāriet ļoti nesteidzīgi. pēc "marshmallow math" grāmatas ieteikumiem.

man ir arī bedtime math uzdevumi pirmsskolas vecumam, tiešām labi.

skolēnam tie bija uzdevumi no ķengura. izdrukāju visus attiecīgā vecuma ķengurus, sagriežu lapiņās pa 3 uzdevumiem. salieku grāmatā starp lapām, lai nesajūk. tā ar vienu gatavošanos pusgads apgādāts. nu un vēl visādus olimpiāžu uzdevumus meklēju, kādreiz varēja dabūt RIMS, tie bija labi.

tie ķemgura un citi uzdevumi mazajiem nemaz nav grūti. atšķirībā no skolas uzdevumiem, tie ir jautri un tos ir interesanti pārrunāt.

tā līdz 6. klasei, vēlāk uzdevumi kļuva tādi, ka es vairs nevarēju sekot līdzi un tos izskaidrot.

tie 3 mēneši - nu sākumā redzu, ka bērns nav diezcik gudrs un nesaprot tos olimpiāžu uzdevumus, bet pēc 3 mēnešiem viņam it kā domāšana aiziet citā orbītā un viņš domā citā līmenī. to redzēju ar abiem bērniem.

tagad ar jaunāko turpinu ikvakara uzdevumus, bet tagad viņš lasa grāmatas un atstāsta, raksta sīkas esejas. konkrēti pašlaik viņš trenē komatu likšanu MI taisītos uzdevumos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2025-03-13 21:41 (saite)
Labi, tiktāl saprotu, taču tās 5 minūtes kur rodas? Ka bērns kaut vienu olimpiāžu uzdevumu atrisina? To tak nevar pa 5 minūtēm? Tikko klausījos, ka olimpiādē ir 5 uzdevumi uz 5 stundām. Katram stunda.

Ko bērns vispār var izdarīt pa 5 minūtēm?

Un paldies, ka vēlreiz šo uzrakstīji.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2025-03-14 15:50 (saite)
tās 5 minūtes man būs varbūt pārspīlētas, bet tipiski olimpiāžu uzdevumi ir tieši tādi. gailis, kas uz svariem stāv ar abām kājām, sver 5 kilogramus; cik viņš svērs, kad stāvēs uz vienas kājas? kas ir smagāks, kilograms spalvu vai kilograms naglu? tur nav ko domāt vairākas stundas, tur atbilde parasti atnāk mirklī. vismaz pamatskolā tur neparasa lielu rēķināšanu.

mūsu atšķirība ir tā, ka mani interesē mazu bērnu apmācība, tevi - lielu. un tevi interesē akadēmiska pieeja, bet mani - kā pēc iespējas vairāk visu padarīt smieklīgu.

piemēram, skolā pirmklasniekam nav jāraksta diktāts ar tekstu "mamma piekakāja tētim bikses". bet kā šāds piemērs ceļ centību!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2025-03-14 15:56 (saite)
Atjautības uzdevumi ir ceļš uz olimpiādes uzdevumiem, jo ir nestandarta.

Tā ir, taču man tā arī skaidri pateica pasniedzēja: "Ja kādreiz fizmatos atbirums bija ap 50%, tad tagad ap 75%, jo bērniem nav darba tikuma".

Kas tad ir darba tikums? Vecāku piemērs pirmsskolas vecumā, ka par katru darbiņu Tev ir atzinība, atlīdzība vai vismaz pozitīvs komentārs.

Protams, var vainot mājasdarbu trūkumu un skolotāju pārslodzi. Ja pat RV1Ģ
ir 32 bērnu klases, nav brīnums, ka kopējais līmenis ir krities.

Un mums par to tieši bija vakar konferencē - "Ja olimpiāžu uzdevumos varoņi ir nevis Jānis un Baiba, bet mūsdienu multeņu varoņi, skolēni daudz vairāk piespiežas risināt uzdevumus. Tāpēc ar MI ir jātaisa no vecajiem uzdevumiem jaunus, tikai varoņu vietā jāliek tos, kas ir katrā gadā aktuāli bērniem"

Tā kā emocionālā ieinteresētība ir akadēmiski izmērāma lietas, kas motivē bērnus izdarīt vairāk un rūpīgāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eos
2025-03-14 15:58 (saite)
Un jā, caurmērā, taču es gadu mācīju 4 gadniekam šahu ar dažādiem jokiem iepītiem, lai tikai galvā turētos.

Un 5-7 gadnieki man arī bija daudz. Tikai šahs nav tā pateicīgākā vide, kur izdomāt jaunus stāstus. Kaut mazliet var.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?