Eos ([info]eos) rakstīja,
@ 2025-03-12 00:50:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Šodienas pārdomas studijās un sarunas ar profesori rada sajūtu,
ka dažreiz ir labi beigt par visu interesēties LV izglītības jomā, jo gandrīz visur,
kur skaties - strauja lejupslīde.

Viņas teiktais, ka Skola 2030 programma ir domāta palīgskolām, ir pārspīlēts tikai mazliet,
jo RV1Ģ skolotāju kolektīvs par to runāja jau pirms laika, ka šī programma veicina viduvējību rašanos.

Arī tas - kāpēc skolās nemāca datoriku sākumskolā? Kāpēc tas ir uz vecāku pleciem
bērnam iemācīt 1.klasē lietot Word, Excel, YouTube?

Man būtu vieglāk aizmirst, ka esmu bijis arī latviešu valodas un angļu valodas skolotājs,
un fokusēties tikai uz matemātiku. Tāpat pēc maģistra grāda iegūšanas es plānoju strādāt
ar mazām klasēm matemātikā privātskolā.

No otras puses - pārmaiņas un reformas notiek visu laiku, ir labi būt lietas kursā, pat ja
ir skaidrs, kur tas ved. Rīt LU konferencē tieši referēs par izmaiņām Matemātika I un Matemātika II programmās.

Profesore izsaka minējumu, ka tuvāko 10 gadu laikā
bērnu lasīšanas grūtības un nespēja rakstīt literārā valodā paaugstināsies, pirms notiks lūzuma
punkts, un valdība pieņems mērus pārlieku lielai kalkulatoru un MI lietošanai.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]eos
2025-03-13 21:41 (saite)
Labi, tiktāl saprotu, taču tās 5 minūtes kur rodas? Ka bērns kaut vienu olimpiāžu uzdevumu atrisina? To tak nevar pa 5 minūtēm? Tikko klausījos, ka olimpiādē ir 5 uzdevumi uz 5 stundām. Katram stunda.

Ko bērns vispār var izdarīt pa 5 minūtēm?

Un paldies, ka vēlreiz šo uzrakstīji.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2025-03-14 15:50 (saite)
tās 5 minūtes man būs varbūt pārspīlētas, bet tipiski olimpiāžu uzdevumi ir tieši tādi. gailis, kas uz svariem stāv ar abām kājām, sver 5 kilogramus; cik viņš svērs, kad stāvēs uz vienas kājas? kas ir smagāks, kilograms spalvu vai kilograms naglu? tur nav ko domāt vairākas stundas, tur atbilde parasti atnāk mirklī. vismaz pamatskolā tur neparasa lielu rēķināšanu.

mūsu atšķirība ir tā, ka mani interesē mazu bērnu apmācība, tevi - lielu. un tevi interesē akadēmiska pieeja, bet mani - kā pēc iespējas vairāk visu padarīt smieklīgu.

piemēram, skolā pirmklasniekam nav jāraksta diktāts ar tekstu "mamma piekakāja tētim bikses". bet kā šāds piemērs ceļ centību!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2025-03-14 15:56 (saite)
Atjautības uzdevumi ir ceļš uz olimpiādes uzdevumiem, jo ir nestandarta.

Tā ir, taču man tā arī skaidri pateica pasniedzēja: "Ja kādreiz fizmatos atbirums bija ap 50%, tad tagad ap 75%, jo bērniem nav darba tikuma".

Kas tad ir darba tikums? Vecāku piemērs pirmsskolas vecumā, ka par katru darbiņu Tev ir atzinība, atlīdzība vai vismaz pozitīvs komentārs.

Protams, var vainot mājasdarbu trūkumu un skolotāju pārslodzi. Ja pat RV1Ģ
ir 32 bērnu klases, nav brīnums, ka kopējais līmenis ir krities.

Un mums par to tieši bija vakar konferencē - "Ja olimpiāžu uzdevumos varoņi ir nevis Jānis un Baiba, bet mūsdienu multeņu varoņi, skolēni daudz vairāk piespiežas risināt uzdevumus. Tāpēc ar MI ir jātaisa no vecajiem uzdevumiem jaunus, tikai varoņu vietā jāliek tos, kas ir katrā gadā aktuāli bērniem"

Tā kā emocionālā ieinteresētība ir akadēmiski izmērāma lietas, kas motivē bērnus izdarīt vairāk un rūpīgāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]eos
2025-03-14 15:58 (saite)
Un jā, caurmērā, taču es gadu mācīju 4 gadniekam šahu ar dažādiem jokiem iepītiem, lai tikai galvā turētos.

Un 5-7 gadnieki man arī bija daudz. Tikai šahs nav tā pateicīgākā vide, kur izdomāt jaunus stāstus. Kaut mazliet var.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?