ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2023-03-11 16:15:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Interesanti
Vai par satiksmes noteikumu pārkāpšanu riteņbraucējus soda tik pat bieži kā auto vadītājus?

[Jautājums ienāca prātā lasot kārtējos zazismus]


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]az
2023-03-11 17:11 (saite)
esmu redzējusi gana daudz rupjus autovadītāju pārkāpumus, kas netiek sodīti. tā ir daļa no latvijas autovadītāju agresīvās braukšanas kultūras, kas ir normāla ikdiena satiksmē.

bet, ja tev intersē sodu samērīgums, sākumā varbūt nedaudz padomā, kāds ir gājēja / velosipēdista potenciāls NOGALINĀT citus satiksmes dalībniekus salīdzinājumā ar automašīnām. pieņemu, ka tas ir diezgan vienkāršs aprēķins, masa, paātrinājums, citi parametri. man pat šķiet, ka tur pietiek ar veselo saprātu, lai to saprastu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-11 17:17 (saite)
/kāds ir gājēja / velosipēdista potenciāls NOGALINĀT citus satiksmes dalībniekus salīdzinājumā ar automašīnām./

Veicot neadekvātas darbības - vispār līdzīgs. Kā es demonstrēju minētajā piemērā. Nu vai teiksim lūdzu tev fikcionāls, manis izdomāts bet praksē iespējams piemērs: Tilts, sapņains vai iedomīgs velo braucējs, smagais degvielas vedējs kurš cenšoties neuzbraukt velosipēdistam saslīd, nogāžas no tilta, eksplodē, sadeg 40 cilvēku. Var gadīties? var gadīties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]az
2023-03-11 17:23 (saite)
gadīties var jebkas, tas smagais šoferis arī var būt aizsapņojies, piedzēries, negulējis (černobiļa/exxon mobile esot bijis noguruma sekas), streamo braucot utt.
klasiskās sekas gan ir diezgan vienādas: ja satiekas automašīna vs gājēji/riteņbraucēji, tad pēdējie gūst traumas un iet bojā gan savu, gan citu kļūdu dēļ. thus - mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki, thus - ir pat CSN punkts, kas uzliek autovadītājiem darīt visu iespējamo, lai izvairītos no negadījuma. tas nav aicinājums izrādīt labo gribu un būt jaukam, kādu nenogalinot, tas ir PIENĀKUMS.
ja kaut ko tik elementāru nav iespējams apjēgt, varbūt nav jāiegūst autovadītāja apliecība un auto.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-11 17:27 (saite)
černobiļa nebija noguruma sekas.

exxon mobile - tu kuru incidentu domā?

Darīt visu lai nenotiktu negadījums ir visu iesaistīto pienākums. Tas ka kāds ir tipa mazāk aizsargāts nenozīmē ka viņam ir tiesības radīt bīstamas situācijas, tāpat ar pārējiem jārēķinās. Jo kā jau es demonstrēju - avārijas/ katastrofas iemesls var būt arī ne tas pie stūras bet gājējs, velosipēdists - ja ir neadekvāts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]az
2023-03-11 17:41 (saite)
exxon valdez
vari droši izmantot šo atsauci, lai papētītu katru gadījumu atsevišķi, man šodien vairs šai sarunai nav resursu
Thus, an important question is to what extent executive functions are impaired by sleep loss.5 The real-world relevance of this question is illustrated by occupational disasters including the nuclear meltdown of Chernobyl, the grounding of the Exxon Valdez, and the disastrous launch decision of the Challenger space shuttle, all of which involved complex decision errors for which sleep loss has been cited to be a contributing factor.
Tucker, Adrienne M., et al. "Effects of sleep deprivation on dissociated components of executive functioning." Sleep 33.1 (2010): 47-57.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-11 17:55 (saite)
OK, tankera avārija skaidrs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]indulgence
2023-03-12 08:18 (saite)
Ja nemaldos, jautājums par statistiku, nevis izņēmumiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2023-03-12 14:06 (saite)
un ko statistika saka? varbūt to, ka auto regulāri nogalina, bet velo ne?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-12 14:18 (saite)
Kā jau tev norādīja, velosipēdisti arī var būt auto katastrofu cēloņi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hedera
2023-03-11 17:24 (saite)
50 pārkāpumi stundas laikā ir Rīgas satiksmes ikdiena, tādēļ es arī nesapratu, par kādu auto vadītāju biežo sodīšanu ctulhu tur runā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]az
2023-03-11 17:25 (saite)
es lately vairs nesaprotu, ko ctulhu runā period.... :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-11 17:29 (saite)
Vienmēr var paprasīt precizēt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-03-11 17:28 (saite)
Jautājums bija par to vai stereotipiski un tradicionāli daži satiksmes dalībnieki netiek uzskatīti par ``vienlīdzīgākiem``

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-03-11 17:34 (saite)
Jautājums postā bija pavisam cits.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-11 17:36 (saite)
Nu jā salīdzinājums - šoferi pārkāpj CSN vs riteņbraucēji pārkāpj CSN. Kas biežāk? OK, ziemā biežāk droši vien šoferi jo braukšana ar velosipēdu ir apgrūtināta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-03-11 17:39 (saite)
Nē, arī šis nebija tavs sākotnējais jautājums. Es uz tavu sākotnējo jautājumu atbildēju - Rīgā auto braucēji pārkāpj noteikumus nemitīgi, taču neviens viņus nesoda, tāpat kā nesoda velobraucējus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-11 17:44 (saite)
OK, tātad rīgā mums ir zināma satiksmes anarhija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2023-03-11 17:45 (saite)
also okej mēģināšu izklāstīt problēmu sīkāk.

Tātad mums satiksme sastāv no autotransporta un cita motorizētā transporta, gājējiem un velosipēdistiem. Gājēji ir nodalīti uz ietvēm, tur viss OK. Bet tad mums ir situācija kur uz vienas un tās pašas trases ir objekti ar radikāli atšķirībām masām un ātrumiem. Tās trases ir veidotas lielajiem/ ātrajiem. Ja tur pa starpām maisās kaut kas lēns un neveikls, tas situāciju pasliktina. Velo ceļi un joslas to daļēji risina, bet kur viņu nav - jā es domāju ka ir vietas kur labāk ja tas velosipēdists nokāpj un pastumjas līdz drošākai vietai kā gājējs pa ietvi. Cik es zinu Zviedrijā un Vācijā piemēram pa lielajām šosejām braukt ar riteni nedrīkst, mani pašu zviedrijā menti no haiveja nocēla un ar visu veļiku aizveda uz drošu trasi, pie atbildības nesauca jo ārzemnieks un zīme esot bijusi norauta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2023-03-11 17:48 (saite)
Nevajag jaukt pirkstu ar pim šoseju ar autobāni. Mums Lv vispār neviena tāda autobāņa, jeb highway, jeb ātrgaitas šosejas nav.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2023-03-11 17:52 (saite)
Nu jā bet riskantas situācijas var sanākt ne tikai uz haivejiem - var sanākt visur kur ir intensīva transporta plūsma, sevišķi smagā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?