daži jautājumi AH

« previous entry | next entry »
Sep. 2., 2017 | 07:18 pm

Noskatījos Kultūršoka raidījuma par ārštatā pārceltajiem atlaistajiem sešiem aktieriem: Vari Piņķi, Gati Gāgu, Andi Strodu, Edgaru Samīti, Lienu Šmuksti un Ivetu Poli.
Gribas piekrist Verhoustinskai, ka JRT lielākā problēma pēdējos gados ir bijusi ilgstošā mākslinieciskā vadītāja prombūtne. Viņš vairākus gadus veiksmīgi veidoja savu karjeru Eiropā, bet aizmirsa, ka JRT nevar gulēt vēl desmit gadus uz veciem lauriem un nevar atkal un atkal izdzīvot latviešu stāstus. Pietrūka un pietrūkst skaidras vīzijas un koncepcijas, kāds būs JRT. Un kurš par to ir atbildīgs, Alvi? Un atcerieties, kad viņš pirms vairākiem gadiem lepni noteica, ka novecos ar savu trupu kopā. Kur kāvējās JRT tik ilgi, neatjaunodams aktieru sastāvu, Alvi? Te tev nu bija. Vai aktieri ir jāpatur, ja viņi nav (mākslinieciskā vadītāja prāt) gana spējīgi? Varbūt arī, ka nav. Galu galā nevienā citā darbā (izņemot, ja esat Rīgas Domes deputāts - tur uz darbu vispār var neiet, bet tik un tā saņemt algu) darbinieku nepatur, ja tas nav gana labs (cits jautājums, vai viņam ir sniegts gana daudz iepsēju būt labam). Šmukste nav mani pārliecinājusi nevienā no līdzšinējām lomām, Samītis labāks šķiet kino, nekā uz skatuves. Bet Gāga ir bijis arī brīnišķs! Un Polei pēdējos gados ir dotas lomas, kurās viņa pat nevar pati sevi gana izaicināt. Bet tas, ka savu pozīciju ir saglabājusi Kristīne Krūze... Vai Krūze ir labāka par Poli? Skaidrs ir viens - Krūzei ir stipri labāka pozīcija.
Ko saka teātra cibiņi?

Link | piemet pagali! | Add to Memories


Comments {21}

Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 09:12 am
Link

Es vēl ceru, ka AH attapsies kā māksl.vadītājs.
Bet Āboliņš ir cits gadījums, viņš tak pirms kāda gada aizbrauca uz Vāczemi, ir štatā Minhenē, ja nekļūdos.

Atbildēt | Iepriekšējais


Božena Chodunska

(bez virsraksta)

from: [info]bozena
date: Sep. 3., 2017 - 09:39 am
Link

Jā, nu JRT "meitenēm" vienmēr bijušas tādas meiteņu lomas. Kur tu sevi parādīsi?
Šmekste bija laba Zilākalna Martā. Tas bija sen.
Un jā, dāņu karaļvalstī jau kādu laiku kaut kas ir sapuvis. Tagad jau būc cita koncepcija, kā lielam teātrim, kuram jāpiepilda lielās zāles. Nu, dzīvosim, redzēsim.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 05:04 pm
Link

Jā,tās lielās zāles biedē. Bet varbūt viss būs labi.

Atbildēt | Iepriekšējais


lavendera

(bez virsraksta)

from: [info]lavendera
date: Sep. 3., 2017 - 11:27 am
Link

Es līdz šim izvairījos no izrādēm, kurās tēlo Piņķis, patiesībā tikai tāpēc lasīju izrāžu aktieru sarakstu, lai netrāpītos uz viņu. Pret visiem pārējiem man attieksme ir neitrāla, kaut arī, protams, nav interesanti, ja aktieris nespēj būt daudzveidīgs un visu pasniedz ar vienu un to pašu laimīga pajoliņa vai izmisuša duraciņa sejas izteiksmi.

Atbildēt


mis_sarajevo

(bez virsraksta)

from: [info]mis_sarajevo
date: Sep. 3., 2017 - 11:53 am
Link

Cik, saprotu, tā ir arī personības iezīme - piepeši izdomāt "es tagad visu mainu!" un kaut kā spītīgi tam pieķerties kā the only way.
Bet jā, piekrītu, ka problēma ir prombūtne, problēma ir pārāk maz jaunu režisoru klātbūtnes, un tas, ka kamēr kaķis prom, peles (birokrāti un papīru stūmēji) pa galdu.

Samītis ir brīnišķīgs un, ja ar viņu kopā strādā, viņš izdara fantastiskas lietas, Gāga arī. Nu vispār man liekas, ka visiem aktieriem, ja ar viņiem strādā/dod iespējas, ir milzu potenciāls, jo īpaši jau JRT aktieriem. Bet nu kad tad Šmukstei nav bijusi piešķirta "funny fat chick" klišejas loma? Kā tieši tur sevi var pierādīt? Nu, nekā.

Nu žēl, bet nu, tā tas ir. Tā diemžēl notiek. Un mani biedē atkal tas "visi liberālie vienojamies heitot A.H." nostāja, ka rodas (un kas rodas par KATRU jautājumu, kas izskan publiskajā telpā), jo šajā nostājā nostājas arī diezgan daudz cilvēku, kas vispār par teātri nerubī neko, bet vnk tagad moderni ir tā darīt.

Enīvei, diemžēl esmu sapratusi, ka teātris LV ir diezgan iesīkstējusi vieta - vadības līmenī notiek/notiks vnk "apmainīšanās ar siltām vietiņām", neatkarīgie teātri ir pikti un sāk kļūt tikpat noslēgti un konservatīvi un bleh.

Bet - šā kā tā - mums kā "jaunajiem režisoriem", protams, šis ir liels bonuss - strādāt ar fantastiskiem aktieriem, kuri piepeši ir brīvāki. Jo, piem., tas, ka G.G. var pats uztaisīt sev fantastisku lomu dienas laikā (kino), tas man bija tāds "mind-blown" mirklis.

Atbildēt | Diskusija


barbala

(bez virsraksta)

from: [info]barbala
date: Sep. 3., 2017 - 03:59 pm
Link

Paldies par šo, jā. Ar konservatīvismu, ko mīļuprāt gan še redzētu kā vienkārši ērtu dzīvošanu, sirgst visas "radošās industrijas" un to nenormāli neveselīgi eļļo tāds žanrs kā "simtgades pasākumi", utmldz.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


vilibaldis

(bez virsraksta)

from: [info]vilibaldis
date: Sep. 3., 2017 - 05:29 pm
Link

vai ne, vai ne un tas ir tik sasodīti skumji ka ļoti daudzas kultūras manipulācijas notiek ar devīzi "tā pieņemts un galvenais nekļūdīties", ka agri vai vēlu sāk zust interese kļūt par apmeklētāju.

Atbildēt | Iepriekšējais


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 04:59 pm
Link

"Un mani biedē atkal tas "visi liberālie vienojamies heitot A.H." nostāja, ka rodas (un kas rodas par KATRU jautājumu, kas izskan publiskajā telpā)" . Varbūt plašākā telpā tas tā arī ir, bet šim ierakstamam nav nekāda sakara ar AH heitošanu.

Atbildēt | Iepriekšējais


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 05:19 pm
Link

Bet paldies par insaidera insaitiem, to arī gribējās dzirdēt. Par Samīti paldies.



[info]mijs_sarajevo
, vai es jau redzējusi Marķīzi? Uzrakstīsi/pastāstīsi, kāda ir?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mis_sarajevo

(bez virsraksta)

from: [info]mis_sarajevo
date: Sep. 3., 2017 - 05:47 pm
Link

Nē, es nedomāju par to, ka ieraksts ir saistīts ar heitošanu. Tas par visu šo "skandālu" kopumā.

Pie kam jau paspēju šai sakarā arī saņemt pārmetumus, ka - nu jā, nu jā, svēto Alvi nevar kritizēt, vai ne? Nu wtf? Man nudien nav nekādu īpaši tuvu attiecību ar viņa izrādēm. Vai kaut kādas pārliekas apbrīnas. Vienkārši nepatīk, ka pretnostādītajās "liberālie" pret "konservatīvajiem" sabiedrības daļās sāk dominēt vienāds populisms un "ja jūs neesat ar mums, jūs noteikti esat pret mums, un mēs jūs par to necietīsim!"

Jāsaka, ka uz "Marķīzi de Sadu" galīgi neraujos. Bet, kad aiziešu, noteikti uzrakstīšu, jo tagad, kad sākas ļoti pretējas atsauksmes, protams, interese pieaug.

Bet nu jā, jokaini - tieši iedomājos par to - a kas tad spēlēs izrādēs, kur vajag divus "vienas paaudzes" džekus? Krasts vilks parūku un spēlēs pretī sev?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 05:59 pm
Link

Par pēdējo rindkopu - vai ne, vai ne? Atbrīvojās tik bravūrīgi, tik bravūrīgi. Nu redzēs, kā viss izvērtīsies. Drusku baile :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


mis_sarajevo

(bez virsraksta)

from: [info]mis_sarajevo
date: Sep. 3., 2017 - 06:07 pm
Link

Nu ir, ir jokaini. Pie ka Samītis spēlē gandrīz katrā otrajā izrādē. OK, paņēma Veļičko, bet viņam ir knapi pāri 20.

Enīvei - man liekas, ka tur vairāk ir skumja par to, ka var saprast "iekšējo konkurenci", par kuru A.H. runā, bet salīdzinot ar to, ka Nac.t. 30% štata aktieru pārnēsā krēslus pa skatuvi... Bet nu labi, ko tur daudz. Ceru, ka tas nozīmē, ka nākamsezon varēšu gan E.S., gan G.G. dabūt spēlēt pie sevis. :)

Atbildēt | Iepriekšējais


barbala

(bez virsraksta)

from: [info]barbala
date: Sep. 3., 2017 - 03:56 pm
Link

Kādā brīdī piefiksēju, cik ļoti AH un arī citi režisori mēdz iestrēgt uz vienu ampluā, teiksim, tās Poles ķērcošās meitenes apnika jau pirms divām sezonām, taču tas šķiet tieši režisora uzdevums – locīt un izlocīt aktierus tā, ka materiāls ir strādājis un varēšanas horizontus paplašina ikviens.

No mana redzespunkta visvairāk izbrīnīja šauri narcistiskā komunikācija, "man bija tik slikti, ka piedzēros"/ AH.
Johaidī, tā nu vis nav galvenā ziņa, ikvienas darba attiecības reiz beidzas, jautājums, kā to visu pagriež, pavēsta un tieši tāpēc "Dievs radīja komunikācijas zinātni".

Tomēr es turpinu cerēt, ka JRT ne vien "augs līdzi savai filmai", bet arī saglabās jaudu – pārmaiņas tomēr ir normāla dzīves sastāvdaļa. Paldies par atgādinājumu, jāsariktē biļetes un jāsaprot, vai tiešām vēlos 4x reizi iet uz Tumšajām Alejām. (Vēlos).

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 05:16 pm
Link

Es arī ceru, ka pastāvēs, kas pārmainīsies.
Man tagad grūti, jo septembris ir tas mēnesis, kad kabatās ierasti jau ir pirmās biļetes :) Pēkšņi neizsakāmi sagribējās vēlreiz redzēt Vigīliju.

Atbildēt | Iepriekšējais


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 05:27 pm
Link

Vigīliju vairs nerāda!!!! oh, fuck!

Atbildēt | Iepriekšējais


Puce

(bez virsraksta)

from: [info]puce
date: Sep. 3., 2017 - 04:00 pm
Link

grūti būt A.H., visiem ir viedoklis, kā viņam jāstrādā... Bet teātra mākslinieciskais vadītājs tomēr joprojām ir viņš pats. Un pats pieņem savus lēmumus, salaiž savas kļūdas utt.
Nu kā vispār kāds var kaut ko spriest par cita darbu tik radošā un tajā pašā laikā - cilvēcīgā procesā? Jo teātrī tak Tu nevari aktieri, kurš neizskaidrojamu iemeslu dēļ Tevi besī vai neuzrunā, nobāzt kādā patālākā kabinetā, lai dara savu darbu. Un tad ir opcija - atlaist. Bet re - par aktieru atlaišanu nez kāpēc vienmēr tiek sacelta milzu brēka, it kā tas būtu kāds noziegums.

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 05:03 pm
Link

Jo ļoti publiski. Jo aktieris atšķirībā no politiķa ir ļoti mīlēta profesija :) Imho, aktieri nedrīkst būt izņēmumi, kurus nevar atlaist. Cits jautājum, ko pacēlu gan es, gan mid_srajevo, vai, piem., šie aktieri ir saņēmuši gana daudz iespēju jrt, lai augtu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Puce

(bez virsraksta)

from: [info]puce
date: Sep. 3., 2017 - 09:17 pm
Link

Vai šie aktieri ir izmantojuši visus sev pieejamos līdzekļus, lai augtu? (es nezinu, tikai turpinu diskusiju)
Un , kā jau parasti, es neesmu nevienā pusē, esmu bijusi uz vairākām JRT izrādēm, pārsvarā esmu sajūsmā, bet spriest, kādus lēmumus būtu jāpieņem teātra vadībai - neņemšos. Vien ceru, ka A.H, kā cilvēkam, kurš JRT katru gadu notur Latvijas labākā teātra statusā, ir vīzija, kā turpināt savu darbu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 10:40 pm
Link

Nu es jau par to pašu :), proti, ļoti ceru, ka ir vīzija un ka viņš mūs atkal visus patīkami pārsteigs!

Atbildēt | Iepriekšējais


*

(bez virsraksta)

from: [info]inese_tk
date: Sep. 4., 2017 - 02:07 am
Link

es kā teātra cibiņš no sevis varu piebilst, ka ne jau faktā, ka aktieri vispār tika atlaisti, bet veidā un formā, kā tas tika izdarīts ir liela problēma un nesmukums. es, diemžēl, nedrīkstu neko baigi atklātāk stāstīt, citādi kāds teātra suns uzodīs un mani pašu atlaidīs :D bet tas notika tiešām ļoti nesmuki, bērnišķīgi, autoritāri, lai gan to varēja izdarīt arī tā, ka protams ir skumīgi, bet vismaz nav jāapvainojas un jāiziet uz nopietniem kompromisiem ar savu pašcieņu nākot spēlēt jau esojošajās izrādēs. ļoti cienu Gāgu, par to, ka viņš nolēma vairs nenākt. un liekas absurdi, ka vadība ar to nebija baigi rēķinājusies un tagad redz ir repertuāra krīze, jo viņš tomēr ir daudzās izrādēs un ne visās ir ko tā ātri ielecināt iekšā (un ne visās tas ir iespējams, piem, Fundamentālists visdrīzāk lidos misenē).
noziegums, tas, protams, nav nekādā gadījumā, bet atmosfēru teātrī tas ir krietni sabojājis un nedomāju, ka tas nāk par labu mākslai.

nevaru apgalvot, ka visi aktieri ir izmantojuši visas iespējas augt, bet lomas jau pa lielam neizvēlas - režisors izdomā, ko grib savā izrādē un var vai nu piekrist vai nepiekrist un nepiekrist nav pārāk izdevīgi, jo jauniestudējumu nav tik daudz, bet darbiņu gribas un ēst arī gribas. turklāt A.H. visai daudz ir kultivējis to - mēs, jrt, esam tāda noslēgta sabiedrība, baigi darboties ārpusē nav vēlams, kādreiz pat bija visai konkrēts aizliegums filmēties serikos. kad sākās dižķibele un tika samazinātas algas, tad gan viņš teica, ka ja ļoti vajag, tad drīkstot.

es arī ne visai saprotu šo " A.H, kā cilvēkam, kurš JRT katru gadu notur Latvijas labākā teātra statusā" - pēc kādiem kritērijiem? pēdējā spēlmaņu naktī jrt nebija gandrīz nevienas nominācijas un tās dažas, kas bija, nebija no tām "lielajām" (piem, gada izrāde, gada režisors utt.) nominācijām. arī iepriekšējā S.N. neko diži daudz nomināciju nebija. ja S.N. neskaitās, tad nezinu pēc kādiem kritērijiem vērtēt. pēdējais īstais A.H. hīts bija Ziedonis, uz kuru cilvēki nāk joprojām. uz 12 krēsliem un Pakļaušanos nāca sākumā bija pilns, bet diezgan ātri noplaka skatītāju pieplūdums. nu un Sadai joprojām var nopirkt biļetes uz visām septembra izrādēm. diezgan daudz biļešu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 4., 2017 - 02:59 am
Link

Par atlaišanas veidu un formu (ne tik daudz par pašu faktu) jau nopratu, njā....
Paldies par insaitu.

Atbildēt | Iepriekšējais