daži jautājumi AH

« previous entry | next entry »
Sep. 2., 2017 | 07:18 pm

Noskatījos Kultūršoka raidījuma par ārštatā pārceltajiem atlaistajiem sešiem aktieriem: Vari Piņķi, Gati Gāgu, Andi Strodu, Edgaru Samīti, Lienu Šmuksti un Ivetu Poli.
Gribas piekrist Verhoustinskai, ka JRT lielākā problēma pēdējos gados ir bijusi ilgstošā mākslinieciskā vadītāja prombūtne. Viņš vairākus gadus veiksmīgi veidoja savu karjeru Eiropā, bet aizmirsa, ka JRT nevar gulēt vēl desmit gadus uz veciem lauriem un nevar atkal un atkal izdzīvot latviešu stāstus. Pietrūka un pietrūkst skaidras vīzijas un koncepcijas, kāds būs JRT. Un kurš par to ir atbildīgs, Alvi? Un atcerieties, kad viņš pirms vairākiem gadiem lepni noteica, ka novecos ar savu trupu kopā. Kur kāvējās JRT tik ilgi, neatjaunodams aktieru sastāvu, Alvi? Te tev nu bija. Vai aktieri ir jāpatur, ja viņi nav (mākslinieciskā vadītāja prāt) gana spējīgi? Varbūt arī, ka nav. Galu galā nevienā citā darbā (izņemot, ja esat Rīgas Domes deputāts - tur uz darbu vispār var neiet, bet tik un tā saņemt algu) darbinieku nepatur, ja tas nav gana labs (cits jautājums, vai viņam ir sniegts gana daudz iepsēju būt labam). Šmukste nav mani pārliecinājusi nevienā no līdzšinējām lomām, Samītis labāks šķiet kino, nekā uz skatuves. Bet Gāga ir bijis arī brīnišķs! Un Polei pēdējos gados ir dotas lomas, kurās viņa pat nevar pati sevi gana izaicināt. Bet tas, ka savu pozīciju ir saglabājusi Kristīne Krūze... Vai Krūze ir labāka par Poli? Skaidrs ir viens - Krūzei ir stipri labāka pozīcija.
Ko saka teātra cibiņi?

Link | piemet pagali! | Add to Memories


Comments {21}

Puce

(bez virsraksta)

from: [info]puce
date: Sep. 3., 2017 - 04:00 pm
Link

grūti būt A.H., visiem ir viedoklis, kā viņam jāstrādā... Bet teātra mākslinieciskais vadītājs tomēr joprojām ir viņš pats. Un pats pieņem savus lēmumus, salaiž savas kļūdas utt.
Nu kā vispār kāds var kaut ko spriest par cita darbu tik radošā un tajā pašā laikā - cilvēcīgā procesā? Jo teātrī tak Tu nevari aktieri, kurš neizskaidrojamu iemeslu dēļ Tevi besī vai neuzrunā, nobāzt kādā patālākā kabinetā, lai dara savu darbu. Un tad ir opcija - atlaist. Bet re - par aktieru atlaišanu nez kāpēc vienmēr tiek sacelta milzu brēka, it kā tas būtu kāds noziegums.

Atbildēt | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 05:03 pm
Link

Jo ļoti publiski. Jo aktieris atšķirībā no politiķa ir ļoti mīlēta profesija :) Imho, aktieri nedrīkst būt izņēmumi, kurus nevar atlaist. Cits jautājum, ko pacēlu gan es, gan mid_srajevo, vai, piem., šie aktieri ir saņēmuši gana daudz iespēju jrt, lai augtu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Puce

(bez virsraksta)

from: [info]puce
date: Sep. 3., 2017 - 09:17 pm
Link

Vai šie aktieri ir izmantojuši visus sev pieejamos līdzekļus, lai augtu? (es nezinu, tikai turpinu diskusiju)
Un , kā jau parasti, es neesmu nevienā pusē, esmu bijusi uz vairākām JRT izrādēm, pārsvarā esmu sajūsmā, bet spriest, kādus lēmumus būtu jāpieņem teātra vadībai - neņemšos. Vien ceru, ka A.H, kā cilvēkam, kurš JRT katru gadu notur Latvijas labākā teātra statusā, ir vīzija, kā turpināt savu darbu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 3., 2017 - 10:40 pm
Link

Nu es jau par to pašu :), proti, ļoti ceru, ka ir vīzija un ka viņš mūs atkal visus patīkami pārsteigs!

Atbildēt | Iepriekšējais


*

(bez virsraksta)

from: [info]inese_tk
date: Sep. 4., 2017 - 02:07 am
Link

es kā teātra cibiņš no sevis varu piebilst, ka ne jau faktā, ka aktieri vispār tika atlaisti, bet veidā un formā, kā tas tika izdarīts ir liela problēma un nesmukums. es, diemžēl, nedrīkstu neko baigi atklātāk stāstīt, citādi kāds teātra suns uzodīs un mani pašu atlaidīs :D bet tas notika tiešām ļoti nesmuki, bērnišķīgi, autoritāri, lai gan to varēja izdarīt arī tā, ka protams ir skumīgi, bet vismaz nav jāapvainojas un jāiziet uz nopietniem kompromisiem ar savu pašcieņu nākot spēlēt jau esojošajās izrādēs. ļoti cienu Gāgu, par to, ka viņš nolēma vairs nenākt. un liekas absurdi, ka vadība ar to nebija baigi rēķinājusies un tagad redz ir repertuāra krīze, jo viņš tomēr ir daudzās izrādēs un ne visās ir ko tā ātri ielecināt iekšā (un ne visās tas ir iespējams, piem, Fundamentālists visdrīzāk lidos misenē).
noziegums, tas, protams, nav nekādā gadījumā, bet atmosfēru teātrī tas ir krietni sabojājis un nedomāju, ka tas nāk par labu mākslai.

nevaru apgalvot, ka visi aktieri ir izmantojuši visas iespējas augt, bet lomas jau pa lielam neizvēlas - režisors izdomā, ko grib savā izrādē un var vai nu piekrist vai nepiekrist un nepiekrist nav pārāk izdevīgi, jo jauniestudējumu nav tik daudz, bet darbiņu gribas un ēst arī gribas. turklāt A.H. visai daudz ir kultivējis to - mēs, jrt, esam tāda noslēgta sabiedrība, baigi darboties ārpusē nav vēlams, kādreiz pat bija visai konkrēts aizliegums filmēties serikos. kad sākās dižķibele un tika samazinātas algas, tad gan viņš teica, ka ja ļoti vajag, tad drīkstot.

es arī ne visai saprotu šo " A.H, kā cilvēkam, kurš JRT katru gadu notur Latvijas labākā teātra statusā" - pēc kādiem kritērijiem? pēdējā spēlmaņu naktī jrt nebija gandrīz nevienas nominācijas un tās dažas, kas bija, nebija no tām "lielajām" (piem, gada izrāde, gada režisors utt.) nominācijām. arī iepriekšējā S.N. neko diži daudz nomināciju nebija. ja S.N. neskaitās, tad nezinu pēc kādiem kritērijiem vērtēt. pēdējais īstais A.H. hīts bija Ziedonis, uz kuru cilvēki nāk joprojām. uz 12 krēsliem un Pakļaušanos nāca sākumā bija pilns, bet diezgan ātri noplaka skatītāju pieplūdums. nu un Sadai joprojām var nopirkt biļetes uz visām septembra izrādēm. diezgan daudz biļešu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Bļanna Baklažanna

(bez virsraksta)

from: [info]bljanna
date: Sep. 4., 2017 - 02:59 am
Link

Par atlaišanas veidu un formu (ne tik daudz par pašu faktu) jau nopratu, njā....
Paldies par insaitu.

Atbildēt | Iepriekšējais