iedarbīgas zāles ([info]bez4pieci) rakstīja,
@ 2011-03-10 10:11:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
ļoti sagribējās lasīt korānu, bet nospriedu, ka papriekš būtu jāizlasa bībele. tad nu sāku lasīt, nu no paša sākuma man tā liekas reizē pārlaicīga un dīvaini laicīga, ļoti ebrejiska un vispār visai komiska:

Un Dievs tas Kungs sacīja sievai: "Ko tu esi ēdusi?" Un sieva sacīja: "Čūska mani pievīla, un es ēdu." (pirmā mozus 3:13)

Un es celšu ienaidu starp tevi un sievu, starp tavu dzimumu un sievas dzimumu. Tas tev sadragās galvu, bet tu viņam iekodīsi papēdī. (turpat, 3:15)

net nu tas tikai pats sākums. redzēs, kā būs tālāk.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]dejavu
2011-03-10 11:26 (saite)
Kad es bībelē tiku līdz īpaši perversajām un vardarbīgajām vietām, tad man vēlēšanās lasīt tālāk pārgāja.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]bez4pieci
2011-03-10 14:41 (saite)
būs tev čūska papēdī iekodusi )

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dooora
2011-03-10 11:42 (saite)
es sāku ar Apustuļu darbiem. jautājums par to, kas ir Sākums ir visai atvērts, atļaušos spriest ;)
BIBLIA... tā taču ir daudzskaitļa forma, tās ir grāmaTAS. tā principā ir bibliotēka. kuru grāmatu izvēlēties pirmo... tā ir individuāla izvēle ar individuālām sekām. man orgāniskāk šķita ņemt Jauno derību, kamēr ApDarbi jau bija randoma Haosa piespēle.
+ mājas darbs: mēģināt savilkt kopā nojausmu — kā, kad tie teksti ir radušies, kādās valodās, ar kādiem nolūkiem.
Dies dos, Bērziņam šogad Korāns iznāks, es ieteiktu sagaidīt.
nekur tālāk par tiem apustuļu darbiem neesmu ticis ;) bet es lasu latgaliski (Dr. Th. Aloizija Broka tulkojumā no grieķu oriģināla), lēnām, nesteidzoties, kamēr kaut kas piešķiļas. latgaliešu valoda vispār rulez, šovasar braukšu tur ekspotīcijā noteikti un sākšu runāt čangaliski. abet Vecā derība var nesagatavotu prātu iedzīt kā naglu sienā, šaubu nav.
tikko nezkāpēc atcerējos savu lingvistikas profesōru Ēvenu, kurš pāris gadus bija dzīvojis trīs atolos Klusajā okeānā, pētot tokelauiešu valodu. misionāri Prieka vēsti šiem bija atnesuši 19tā gs. vidū un iztulkojuši JD ar. sūkdams no Mongōlijas atvesto armēņu konjaku Ēvens ne bez rūgtuma pieminēja, ka tā, kā tic tie pagāni Tokelauieši, mēs vairs nespēsim ticēt nekad. skumjš tāds komentārs, bet valodniecība vispār ir skumīga padarīšana. vaig pa īstam ticēt un, un tad ir prieks un miers.

(Atbildēt uz šo)


[info]vikings
2011-03-10 11:52 (saite)
aha. Bībeli salasīsies, tad Korānu. Nez, kas nākamais nāks pār pasauli! :)
Vecā derība ir jālasa diezgan piesardzīgi, kā jau Tev komentēja, tad nesagatavotu prātu iedzen kā naglu sienā. Vai sūdos, kā nu kuru.
Jaunā derība atkal lieliski lasās kā bojeviks Tarantino stilā.

(Atbildēt uz šo)


[info]ocher
2011-03-10 13:52 (saite)
nu, nezinu - mans racionālsi prāts uzkārās jau pie zemes radīšanas, kur man lieta sun laiki negāja kopā, tad nu atmetu - droši vien neemsu līdz tam vēl gana izaugusi. un ceru, ka neizaušu. gy

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]bez4pieci
2011-03-10 14:41 (saite)
beidz, neko poētiskāku par radīšanas pasāžu sen nebiju lasījis

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ocher
2011-03-10 14:59 (saite)
kad poēzija beidz būt racionāla, tas manās acīs tā zaudēj arī savu poētiskumu. joōpaši tāpēc, ka nespēju bībeli ielikt plauktiņā pie daiļliteratūras, kad/ja spēšu, iespējams paskatīšo uz to citādāk. pagaidām par poēziju tālāk tikusi neesmu. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]liljabrik
2011-03-10 15:46 (saite)
kāds vispār sakars poēzijai ar racionalitāti?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ocher
2011-03-10 16:44 (saite)
ņemot vērā dažādās interpretācijas par loģiku, mēģinu aizstāt šo vārdu. pamatdoma - tekstam ir jābūt kopsaistībā sun likumsakarībās, nepietiek tikai ar skaistiem vārdiem un formulējumiem, jo tad uztveramā jēga kļūst pārāk interpretējama, pārāk daudz baltu caurumu tiek atstāts. tas, protams, ir tikai mans skatījums, kas nenozīmē, ka kādam tam ir jāpiekrīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]bez4pieci
2011-03-10 16:57 (saite)
piemēram, nodaļa, kur tiek uzskaitīti ādama pēcnācēji, un nodaļa, kur tiek uzskaitīti noas pēcnācēji, ir ļoti racionālas ; )

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]liljabrik
2011-03-10 17:02 (saite)
pēc tava skatījuma visa pasaules dzeja ir jānolaiž podā, jo tajā nekad nav kopsakarību un likumsaistību racionalitātes matemātiskajā nozīmē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ocher
2011-03-10 17:07 (saite)
pēc mana skatījuma bībeli nevar pielīdzināt visas pasaules dzejai un pirmkārt, nav nepieciešamības vispārināt un bāzt visu vienā maisā, otrkārt, mēģināju tikai paskaidrot, kāpēc es nespēju lasīt bībeli un ka man nepietieki ar poēziju un visiem pārējiem bībeles skaistumiem, lai piespiestu sevi to lasīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]bez4pieci
2011-03-10 17:11 (saite)
iesaku nosaktīties šo lekciju par korānu: http://www.youtube.com/watch?v=O7yaDlZfqrc
tieši par to, kāpēc, lasot korānu (vai bībeli) būtu tieši no visām racionalizācijām pēc iespējas jāizvairās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ocher
2011-03-10 17:21 (saite)
nav runa par to, ka es to nezinātu, bet gan par to, ka atšķirīgiem bībeles lasītājiem lasīšanas mērķi ir atšķirīgi. domāju, ka šī tēma ir vesala tējas vakara vērta, līdz ar to jauku jums apriešanu. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]bez4pieci
2011-03-10 17:30 (saite)
nu nē! mērķis viens — izlasīt ; )

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]bez4pieci
2011-03-10 16:55 (saite)
lūk lūk

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]panacea
2011-03-11 00:55 (saite)
a tu lasi tos vecos izdevumus vai ir jau iznācis tas jaunais bībeles biedrības vecās derības tulkojums?

(Atbildēt uz šo)


[info]anarhomo
2011-03-18 01:03 (saite)
izskatās, ka man ar joni jābrauc atpakaļ uz berlīni. nevar ar tevi ne uz mirkli atstāt vienu...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]bez4pieci
2011-03-18 09:12 (saite)
no tevis tak nevar neko saprast — kad tu brauc atpakaļ?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?