iedarbīgas zāles ([info]bez4pieci) rakstīja,
@ 2011-03-10 10:11:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
ļoti sagribējās lasīt korānu, bet nospriedu, ka papriekš būtu jāizlasa bībele. tad nu sāku lasīt, nu no paša sākuma man tā liekas reizē pārlaicīga un dīvaini laicīga, ļoti ebrejiska un vispār visai komiska:

Un Dievs tas Kungs sacīja sievai: "Ko tu esi ēdusi?" Un sieva sacīja: "Čūska mani pievīla, un es ēdu." (pirmā mozus 3:13)

Un es celšu ienaidu starp tevi un sievu, starp tavu dzimumu un sievas dzimumu. Tas tev sadragās galvu, bet tu viņam iekodīsi papēdī. (turpat, 3:15)

net nu tas tikai pats sākums. redzēs, kā būs tālāk.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ocher
2011-03-10 13:52 (saite)
nu, nezinu - mans racionālsi prāts uzkārās jau pie zemes radīšanas, kur man lieta sun laiki negāja kopā, tad nu atmetu - droši vien neemsu līdz tam vēl gana izaugusi. un ceru, ka neizaušu. gy

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]bez4pieci
2011-03-10 14:41 (saite)
beidz, neko poētiskāku par radīšanas pasāžu sen nebiju lasījis

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ocher
2011-03-10 14:59 (saite)
kad poēzija beidz būt racionāla, tas manās acīs tā zaudēj arī savu poētiskumu. joōpaši tāpēc, ka nespēju bībeli ielikt plauktiņā pie daiļliteratūras, kad/ja spēšu, iespējams paskatīšo uz to citādāk. pagaidām par poēziju tālāk tikusi neesmu. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]liljabrik
2011-03-10 15:46 (saite)
kāds vispār sakars poēzijai ar racionalitāti?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ocher
2011-03-10 16:44 (saite)
ņemot vērā dažādās interpretācijas par loģiku, mēģinu aizstāt šo vārdu. pamatdoma - tekstam ir jābūt kopsaistībā sun likumsakarībās, nepietiek tikai ar skaistiem vārdiem un formulējumiem, jo tad uztveramā jēga kļūst pārāk interpretējama, pārāk daudz baltu caurumu tiek atstāts. tas, protams, ir tikai mans skatījums, kas nenozīmē, ka kādam tam ir jāpiekrīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]bez4pieci
2011-03-10 16:57 (saite)
piemēram, nodaļa, kur tiek uzskaitīti ādama pēcnācēji, un nodaļa, kur tiek uzskaitīti noas pēcnācēji, ir ļoti racionālas ; )

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]liljabrik
2011-03-10 17:02 (saite)
pēc tava skatījuma visa pasaules dzeja ir jānolaiž podā, jo tajā nekad nav kopsakarību un likumsaistību racionalitātes matemātiskajā nozīmē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ocher
2011-03-10 17:07 (saite)
pēc mana skatījuma bībeli nevar pielīdzināt visas pasaules dzejai un pirmkārt, nav nepieciešamības vispārināt un bāzt visu vienā maisā, otrkārt, mēģināju tikai paskaidrot, kāpēc es nespēju lasīt bībeli un ka man nepietieki ar poēziju un visiem pārējiem bībeles skaistumiem, lai piespiestu sevi to lasīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]bez4pieci
2011-03-10 17:11 (saite)
iesaku nosaktīties šo lekciju par korānu: http://www.youtube.com/watch?v=O7yaDlZfqrc
tieši par to, kāpēc, lasot korānu (vai bībeli) būtu tieši no visām racionalizācijām pēc iespējas jāizvairās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ocher
2011-03-10 17:21 (saite)
nav runa par to, ka es to nezinātu, bet gan par to, ka atšķirīgiem bībeles lasītājiem lasīšanas mērķi ir atšķirīgi. domāju, ka šī tēma ir vesala tējas vakara vērta, līdz ar to jauku jums apriešanu. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]bez4pieci
2011-03-10 17:30 (saite)
nu nē! mērķis viens — izlasīt ; )

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]bez4pieci
2011-03-10 16:55 (saite)
lūk lūk

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?