Draugi

About Draugi

Dark and difficult times lie ahead1. Sep 2014 @ 14:12
[info]kautskis
Sveicieni 75. gadadienā kopš 2. pasaules kaŗa sākuma!

Visādu notikumu dēļ man jau labu laiku nav pārliecības, ka tie sliktākie scenāriji nav iespējami tādēļ, ka nav iespējami. Ir jau iepriekš bijis tā, ka dažādi optimisti man stāsta, ka tas taču nenotiks tāpēc, ka tas nevar notikt — un tad tas notiek. Tādēļ es īpaši vairs nedzesēju muti, bet gatavojos plānam Ž savā nodabā.

Starp citu, izskatās, ka es neesmu vienīgais. Zelta cenas pasaulē turas diezgan zemas (nu, gada griezumā, nevis vēsturiski zemas), bet Latvijā, ha, vietējie spekulanti ir saoduši pieprasījumu un dažu dienu laikā tā diezgan cītīgi viņas ir pacēlušās. Tik ļoti, ka nu jau viņas stāv bezkaunīgi augstu virs pasaules cenām. Nu i nah, nepērciet zeltu, Ž stundā vissvarīgākais ir galva, nevis zelts.

Bet jā, lietas neizskatās labi. Lietas izskatās pat ļoti slikti. Notikumu prognozes lielā mērā atkarājas no katra paša polītiskajiem uzskatiem, bet mums ir vesela kaudze dažādu sliktu lietu, kas sakritušas kopā vienlaikus. Ne tikai Ukraina, bet, kā te lietotājs [info]extranjero taisnīgi, lai gan varbūt mazliet pārspīlēti, norāda — ir arī diezgan nelāga Eirozonas recesija. Un, kā jau es teicu, trūcīgus cilvēkus uz citu cilvēku šaušanu pielauzt daudz vieglāk nekā pārtikušus. Tāpat droši vien nevajag aizmirst par ISIS, klimata izmaiņām un visādām citādām izpriecām, kas kaut kur ziņu lentes dziļumos šad tad uzpeld.

Bet visam pasākumam ir viena gaišā puse: ja problēmas nerisina un pat ignorē, viņas atrisinās, tiesa. Brīžam viņas atrisinās tā, ka tas risinājums ir svētās šausmas un pati problēma šķiet pavisam sīka un nesvarīga salīdzinājumā ar risinājumu. Bet brīžam, kad šitas svēto šausmu risinājums jau ir saredzams, ļaudis spēj atjēgties un pateikt — šitā turpināt nevar, kaut kas jāmaina, un tūdaļ.

Lūk, un nu visai pasaulei vai vismaz diezgan lielām viņas daļām tagad pienācis šis te brīdis. Daudz ko par to, kādā pasaulē mēs turpmāk dzīvosim, mēs uzzināsim šīs nedēļas laikā. Līdz pavasarim lietas būs vēl skaidrākas. Un pēc kādiem diviem-trim gadiem, ja noveiksies, varbūt jau būs gana daudz izdarīts līdz šim nerisināto problēmu risināšanai.

Tāds arī ir visreālākais patlaban pieejamais optimisms. Nav jēgas izlikties, ka nekādu problēmu nav, bet ir cerība, ka mēs viņas saņemsimies atrisināt. Plānojiet, kā varat palīdzēt risinājumam — bet neaizmirstiet arī mapīti ar uzrakstu "Plāns Ž".

1. Sep 2014 @ 13:16
[info]zin
šī bija kaut kāda nepareiza, ļoti ātri pagājusi vasara.
viss jūnijs un augusts auksti
tikai jūlijs karsts, bet ļoti
un karsts no vietas, līdz ar to daži mitreņu paveidi stāsta, ka visa vasara bijusi karsta bez pārtraukuma
lai gan patiesībā tā aukstuma bija 2x vairāk
1. septembris, knapi spīd saule, esot +16
Tags:

1. Sep 2014 @ 13:12
[info]rasbainieks
cibas kolektīvais saprāt, kurš zina visu par nekustamā īpašuma nodokļiem rīgas centrā!
cik dīvaini/normāli ir izīrējamam dzīvoklim apsaimniekošanu iekļaut īrē, bet kā atsevišķu pozīciju komunāļos norādīt 44 eiro mēnesī nīn?
(es jau gan tam dzīvoklim ar lakotajām dēļu grīdām esmu sev pateikusi nē, gribēju pateikt arī māklerim, bet viņš neceļ trubu un neatzvana, taču interesanti vienalga)

1. Sep 2014 @ 13:03
[info]honeybee
Un šorīt mūsu bilingvālajā skolā 1. septembra pasākuma ietvaros meitas klasesbiedrene uz blokflautas spēlēja Ukrainas tautasdziesmu.

Don't try this at home1. Sep 2014 @ 12:30
[info]kautskis
Tātad nedēļas nogalē bija pārgājiens Limbaži-Aluoja. No Limbažiem līdz Aluojai tik tiešām tikām, bet tā it nekādi nebija jautra pastaiga zaļumos.

Iesākumam neliels fun fact: Limbažu staciju var apskatīt, neizbraucot no Rīgas. Aizejiet uz Zemitāniem, un viņa tur ir. Abas stacijas ir gandrīz pilnīgi identiskas, tikai Limbaži ir spilgti oranži, uzturēti labākā stāvoklī un vairāk pārbūvēti iekšpusē. Zemitāni celti 1953. gadā, Limbaži 1954. Sākotnējā Limbažu stacija bija jūtami glaunāka ēka, bet kaŗā nopostīta, un tā nu mums vietā ir Zemitāni 2. Savukārt Lādes staciju joprojām var aplūkot staltu un neizpostītu: aizbrauciet uz Skulti. Durvis novietotas mazliet citādi, bet vispār tā ir tieši tā pati stacija. Un Intes stacija joprojām stāv Zvejniekciemā, tikai Intē pie nojumītes nebija biļešu tirgošanas būdas. Nekas, arī Zvejniekciemā sen vairs biļetes netirgo.

Jūs droši vien sapratāt domu — dzelzceļa līnijā Rīga-Rūjiena daudzas lietas atkārtojas. Un patiesi, arī posmā Limbaži-Aluoja jau daudz kas ir redzēts.

Vienu brīdi tur ir ļoti burvīgs ceļš: no Limbažiem līdz pat Katvariem ir burvīgs, līdzens celiņš, pa to pat ar riteni var braukt (ar mašīnu nē, jo tur, kur celiņš krustojas ar kādu autoceļu, viņam priekšā gādīgi pievelti akmeņi. Citādi varētu.) Cik saprotu, Katvaros savulaik bija vēl viena Zvejniekciema nojumīte, bet nu tur vairs nekā nav, un tikai cītīgi ieskatoties var sazīmēt perona atliekas. Bet ceļš ir burvīgs: gar malām aug ābeles, ceļš ir iztīrīts, turklāt pēc 8 kilometriem no Limbažiem viņš aizved līdz brīnumdaiļam meža ezeram vārdā Katvaru ezers (kas to būtu domājis, ka pie Katvaru stacijas ir Katvaru ezers!) Tur acīmredzot jau pēc dzelzceļa slēgšanas no gulšņiem izbūvēts neliels laukumiņš, un no uzbēruma pa kāpnītēm var noiet lejā līdz ezeram, kur ir pikniku vieta. Tur ir jāiet ar kājām, tāpēc tur nebūs pilns ar tušņiem, kas sabraukuši ar mašīnām pacept šašļikus un pakapāt vanagus. Burvīga vieta, ja gribat paiet dzelzceļnieciski vēsturiskā pastaigā, dievu dēļ, aizejiet līdz Katvaru ezeram, pavadiet tur nebēdnīgu pēcpusdienu un ejiet atpakaļ uz Limbažiem! Nelieniet tālāk, tur nekā nav.

Izņemot brikšņus. Milzīgus, milzīgus brikšņus. Ne Neiķenes, ne Pociema stacijas vairs nav saglabājušās, toties ap abām saglabājušies tik krāšņi brikšņi, ka nekur likties. Vietumis tie brikšņi kļūst par īstu šķēršļu joslu, kad jābrien pāri sakritušiem zariem — kaut kādi cilvēknīdēji tīrījuši mežu un nozāģētos kokus sasvieduši uz uzbēruma. Vārdu sakot, tā nav pastaiga, tā ir īsta šķēršļu josla, un uzbērums tas daudzviet ir tīri teorētiski.

Vienīgais, ko bez Katvaru ezera ir vērts apskatīt, ir Puikules stacija, kas gan arī ir cītīgi pademolēta, bet vēl salīdzinoši labā stāvoklī. Tur var uzzināt, ko viena par otru domā apkārtnes jaunietes, saskatīties gana daudz visādu postapokaliptisku skatu un atpūsties pēc skarbas brišanas. Tur arī ir gana viegli tikt klāt, tikai jāpatur prātā, ka Puikules stacija nav pie Puikules (Puikule ir dažus kilometrus tālāk).

Mazliet pirms Puikules sāka līt, un brist pa lietu un mežu galīgi negribējās, tāpēc griezāmies nost un līdz Aluojai aizgājām pa ceļu. Un lūk, ko es jums teikšu: pa ceļu ir ne tikai vieglāk, bet arī daudz interesantāk. Ceļam apkārt var redzēt ciematiņus, laukus, cilvēkus un krāšņas pastorālas ainavas. Pa uzbērumu var redzēt kokus, zāli, gulšņu paliekas un dažviet peronu paliekas. Nekas cits tur vairs saglabājies nav, Limbaži-Skulte ir interesantāks posms.

Nākamreiz iešu virzienā Rīga-Ērgļi, tur tomēr vilciens bija samēra nesen un uzbērums saglabājies daudz labāk. Un, ja nu ļoti sagribēsies ciest, varbūt aiziešu pa brikšņiem no Puikules līdz Aluojai pa uzbērumu. Aluoju-Rūjienu diez vai saņemšos, lai gan var jau būt, ka tur ir burvīgs ceļš.

1. Sep 2014 @ 12:20
[info]rasbainieks
sen nebij gadījies trāpīt pasākumā ar domu "nu iedzers drusku vīna, apsveicināsies ar draudziņiem, muzons gan jau būs garlaicīgs, un žigli ies mājā" un maģiski pielipt pie deju grīdas, jo muzons pārāk labs, lai kaut sekundi laistu garām, nu un izdzert bāru kopā ar vakara mīļāko ārtistu un visiem pillā lillā tikt izmestiem no kaņepes rītausmā
pasākums bija mazapmeklēts (diskleimeris - es nekur neeju pirms pusnakts), saucās sonic adventures, kas reizē neizsaka neko un izsaka visu, un es uz viņu gāju tikai tāpēc, ka citādi nevarētu pēc tam paskatīties acīs organizatoram, nu un paldies sirdsapziņai par piedzīvojumu
vēl kvīkends kārtējo reizi pierādīja, ka tajā pretīgajā laikā, kad es parasti gribu ēst vakariņas, bet visur virtuves ir tikko aizvērušās, tātad desmitos vakarā, uzticams glābiņš ir muklājs, jo tur vienmēr uzsildīs zupu, lai arī virtuve ir aizvērusies tāpat kā visur citur, es nezinu, ko mēs darītu bez muklāja

unrelated: citgad pirmajā septembrī mēs cibā dzērām tā:
http://klab.lv/users/rasbainieks/1487398.html

jau dzērves stāv rindā uz tualeti1. Sep 2014 @ 11:22
[info]martcore
Есть миф, что, мол, "дети" ( "детишки" даже, можно сказать) зато хорошо разбираются в новых системах коммуникаций и так далее. Увы, дальше социальных сетей, приложений и игрушек дело не идет, и для многих, очень многих найти в интернете нужную информацию - большая проблема, а иногда и правильно выйти на нужный адрес группы ВК не в состоянии.
Мы заметили, что на вопрос "Кто изобрел социальную сеть Фейсбук" сами они ответить не могут, нужны варианты ответов. Из вариантов предлагаем : Цукерман, Цукерберг, Цукерсон или Цискаридзе? И что вы думаете? Что уж на этот-то вопрос все знают ответ? Как бы не так. Отвечают наугад и как попало - я тоже уже писала об этом год назад. А вот наши вчерашние приобретения: наряду с Цукерсонами и Цукерманами вчера у нас появился (в группе 6-7 кл) Сукер сон и Цыцкариджа. Авторы этих ответов (и других тоже) не поняли даже смысла самого вопроса.

Еще новенькое: столица Белоруссии - Украина, Турция, Киев, Белгород, а Эстонии - Мексика. Чукчи живут в горах, в лесу, в Игле, в холодных странах ,где таджики, на востоке, в хатах, на северном полюсе. А один написал, что нет такого народа - "это брет" ( тот самый, который так же ответил на вопрос про иждивенца). И что попадья - "бочка на воде" - из двух вариантов ответа он сделал один. Советский Союз развалил Сталин, Путин, Ленин, Брежнев, Гитлер.(некоторые пишут "немцы"). Но то, что ВО война была с немцами, тоже знают не все. Дату один из них (уч-ся 8 класса, есть 14 лет) указал 41-98г., а другой - 12 лет - с 1710 по 2005 год. Но на этот вопрос чаще всего ответы - правильные.
Никто не знает, как называется священная книга у мусульман: "В христианстве - Библия, а в мусульманстве?". Прочерки ставить нельзя, поэтому пишут: " мусульмане", "книга", "деньги", карант",мангольство",будда", "молитва",анти библия","история", "свитки","алах" и тд, а вчера коллекция пополнилась ответом "кармен" (отвечал ученик, перешедший в 8 класс).В конце идут вопросы "блиц" - любимая книга, любимый фильм, блюдо и тд. Среди блюд лидируют суши, пицца, тирамису, а на вопросы про книгу и фильм почти все ответы такие: "нет".

xxx

vispār vajadzētu arī pie mums šādu pētījumu

1. Sep 2014 @ 10:41
[info]tvarj
Ljoti vajag nooiireet busu shonedeelj.
Iesakiet savus atsauciigos busu iipashniekus un padalieties ar kontaktiem!

Knikseeju!

1. Sep 2014 @ 10:24
[info]divi_g
Principā, ja tuvākajos 3 gados pie mums nebūs karš (vai kārtējā "Jūs paši pievienojāties mūsu Visu Tautu Tēva vadītajai paradīzei!"), tad mums būs ļoti paveicies.

1. Sep 2014 @ 09:52
[info]sirdna
Veltīju trīs minūtes pētījumiem un izskatās, ka Rīgas skolnieki kaut kur pazuduši.

Tuvējā Brīvzemnieka pamatskolā no 805 skolēniem 2003.gadā palika 296 skolēni 2013.gadā. Rīgas Valsts 1.ģimnāzija braši turas, no 921 uz 1068, bet tas ir izņēmums, kamōn, pirmā ģimnāzija.

Citas prestižākas skolas tāpat iet lejā. Rīgas Valsts 3.ģimnāzijā nokritis no 1073 uz 912. Rīgas Franču licejs - no 927 uz 748. Āgenskalna Valsts ģimnāzija - no 732 uz 690, nekas liels, bet tomēr. Vidusskolās bez "Valsts-Ļeņina-ordeņa-sarkankarogotā-gvardes-ģimnāzija" titula skolēnu skaits krīt svilpdams.

1. Sep 2014 @ 09:07
[info]tvarj
Straadaat ir labi Straadaat ir labi
Panikaa atkaartoju sev sapratusi, ka esmu pieplaanojusi pilnas divas nedeeljas uz priekshu bez briivdienaam

Vasara...1. Sep 2014 @ 00:31
[info]mako

1. Sep 2014 @ 00:17
[info]honeybee
Bet varbūt es vienkārši esmu padomjlaika bērns un neticu valstij kā tādai, gribu turēt to no sevis pa gabalu; zinot, ka esmu pārāk gļēva, lai kostu rokā, kas mani baro, vienkārši neņemt barību.

31. Aug 2014 @ 23:28
[info]anonymous
Izrādās, "Hristist!!!" nozīmē "Sakratīt!!!"

31. Aug 2014 @ 23:16
[info]eerenpreiss
"Uz spēles - Latvija" un Kluča izstāde ir jaudīgs svētdienas pēcpusdienas pavadīšanas veids, materiāls pārdomām par attiecībām starp varu un mākslu, indivīdu un valsti, upuri (upura nešanu) un vienaldzību un tā var turpināt un turpināt.

Jāsameklē tā čekistu filma "Spēle".
Tags: , ,

31. Aug 2014 @ 18:29
[info]chaj
Virs Garciema nupat aizlidoja pieci lieli militāi helekopteri. Mazliet apsāpējās vēdera rajonā.

pirms skaipa un internetiem31. Aug 2014 @ 17:07
[info]martcore




31. Aug 2014 @ 16:56
[info]vilibaldis
pēc vakardienas negausīgā kāzu prieka, man vēl jo vairāk bail no "rīt bija karš"
kaut dzīve nebūt nav bez grumbām, miera apstākļos organizēt zituāciju tomēr būtu patīkamāk.

Bēēēēt, yes, yes, yes! Asīne tomēr ir A klasē, baumas izrādījušās tikai baumas.

transpersonas par dzimumu līdztiesību darbā31. Aug 2014 @ 11:57
[info]helvetica
Men are assumed to be competent until proven otherwise, whereas a woman is assumed to be incompetent until she proves otherwise

31. Aug 2014 @ 10:50
[info]honeybee
Bet ja par aktuālo "nauda smird vai nesmird?" jautājumu.
Es jau gribēju rakstīt tipa "man laikam nav ētikas un morāles, es par to tiešām neuztraucos". Un savā ziņā tā arī ir; nu tb ja ir kaut kāds darbs, kas jāizdara, es to izdarīšu arī tad, ja par to tiks samaksāts no man netīkama avota. Un tādu tīru un ētiski nesamocītu avotu jau patiesībā nemaz nav; visa nauda smird, tikai katra savā reģistrā.
Bet man laikam ir svarīgs tas pirmais tuvinājums, t.i., vai tā sistēma, kas piešķir naudu, vienlaikus čakarē to vidi, kurā nauda tiek iepludināta. Vienkāršoti formulējot, ja es zinu, ka cilvēks kakā akā, tad viņa piedāvāto ūdeni es iespēju robežās centīšos nedzert.

Un: man nav pilnīgi nekādu iebildumu, ja nauda kultūras projektā ienāk no privātiem vai biznesa vides resursiem. Tik ilgi, kamēr šie privātie/biznesa vides donori nemēģina diktēt rezultāta saturu, man tas šķiet pilnīgi okei, pieņemu, ka cilvēki vienkārši grib uzlabot savu karmu (jo savu publisko tēlu var uzspodrināt daudz lētāk un efektīvāk ar citām metodēm, kultūra šajā ziņā galīgi nav pateicīga). Un speciāli nesadarboties ar kādu, kas ir nolēmis izdarīt kaut ko labu, lai tikai neuzlabotu viņa karmu - tas man šķiet šausmīgi maziski un absurdi.

Bet man ir tiešām grūti pieņemt naudu no valsts. Parasti jau nekādas dižās izejas nav, es taču neiešu noraut projektu ar argumentu "tā jūsu VKKF nauda smird", un ne jau nu VKKF ar to dzīvi sabojāšu, bet projekta iesniedzējiem. Un tā nu es samierinos, izdaru secinājumus par sevi kā par amorālu bezmugurkaulnieku un turpinu darboties.
Bet tomēr: ja nu ir kāds kultūras naudas veids, kur tiek kakāts paša akā, tad tas ir VKKF. Es precīzi nezinu, kāpēc un kā, bet cīņa par kkf naudām tiešām padara kultūras cilvēkus sliktākus un vidi - zemiskāku un pazemotāku. Varbūt tas ir low stakes game, varbūt tas, ka naudas sadalīšanas principi ir pēc definīcijas atkarīgi nevis no rezultāta, bet no ieceres. Nu, t.i., ja es iesniedzu grāmatu/rakstu/whatever Zvaigznē/Satori/whatever, tad tas tiek publicēts vai nepublicēts atkarībā no tā, vai pats teksts ir kvalitatīvs (protams, ka vārds spēlē lomu, bet ja es sarakstu kaut kādas glupības, tad tās netiek publicētas, un viss). Ja es iesniedzu pieteikumu grāmatas rakstīšanai, tad naudu piešķir vai nepiešķir atkarībā no tā, vai mans vārds kotējas vai ne; pati grāmatas ideja ir sekundāra. Jā, droši vien citādi nav iespējams - t.i., kultūru finansēt post factum, atkarībā no tā, cik labu projektu esi uztaisījis, būtu lieliski, bet kurš tad uz to parakstītos. Bet sausais atlikums ir tas, ka VKKF nauda, pirmkārt, nāk no valsts, par kuru es neesmu sajūsmā, otrkārt, tā tiek piešķirta, manuprāt, ačgārni, un treškārt, tā padara kultūras vidi negantāku. Un es nedomāju, ka no tā visa kāds dabū karmas punktus.

Es gan nezinu, ko es ar to visu gribēju teikt; tikai tāda maza atskaitīte no cilvēka, kas lielākajā daļā dzīves situāciju ētiku autsorsē, nevis izmanto iebūvēto.
Top of Page Powered by Sviesta Ciba