(no subject)

« previous entry | next entry »
Apr. 25th, 2017 | 12:25 pm

slikti jūtos, kaut kas negatīvs mani emocionāli ir saviļnojis --> tātad dzeršu
noticis kaut kas ļoti labs, jūtos lieliski, jānosvin --> tātad dzeršu

būtībā liekas, ka visi tā vien vnk grib dzert, jāatrod tikai iemesls, lai tas būtu legit un sabiedriski appropriate. kādēļ tas ir ok? mēs visi katru dienu piedzīvojam emocionālus saviļņojumus, kādēļ ir nepieciešams alkohols, lai to izdzīvotu?

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {18}

bobijs varenais šāvējs

(no subject)

from: [info]glam_our
date: Apr. 25th, 2017 - 12:58 pm
Link

es teiktu, ka nepieciešams, lai no tā atslābtu

Reply


cimone

(no subject)

from: [info]cimone
date: Apr. 25th, 2017 - 01:00 pm
Link

man liekas, ka tas nav ok, bet, lai sabiedrība no šī gļuka atbrīvotos - kaut vai to atzītu - vismaz tik lielā mērā, kā tas ir noticis cigarešu gadījumā, vajadzētu vēl lielāku un ilgāku informatīvu piepūli nekā cīņā ar cigarešu lobiju.

Reply


gnidrologs

(no subject)

from: [info]gnidrologs
date: Apr. 25th, 2017 - 01:03 pm
Link

feels good, man

Reply | Thread


authenticity

(no subject)

from: [info]authenticity
date: Apr. 25th, 2017 - 01:04 pm
Link

ok, ticu, bet kas tieši no tā feels good?

Reply | Parent


sirualsirual

(no subject)

from: [info]sirualsirual
date: Apr. 25th, 2017 - 01:29 pm
Link

tāpat kā ar cigareti var, piemēram, pielikt punktu labai dienai, eksāmenam, utt, ar iedzeršanu var it kā pielikt pieturzīmes notikumiem, tos vismaz uztverē padarīt īpašākus vai formāli noslēgt. vēl alkohols palīdz uzturēt sajūtas vai nokoncentrēties uz patīkamajiem aspektiem. man gan pēdējā laikā ir vnk sliktas sajūtas no alkohola, liekos uzblīdis & nespēju adekvāti sazināties (toties spēju drošāk sazināties)

Reply | Thread


authenticity

(no subject)

from: [info]authenticity
date: Apr. 25th, 2017 - 01:42 pm
Link

paldies, tas man palīdzēja gūt insight'u tieši par tiem special occasions. taču tā jau atkal ir vnk greiza komunikācijas etiķete, ka bez alko nevar satikties ar draugiem, lai atzīmētu kko vai izrunātos, pasērotu par break up vai citu bēdīgu notikumu.

lūk, tā uzblīšanas sajūta un nespēja adekvāti sazināties man padarījusi alkoholu ļoti nesimpātisku pēdējā laikā. agrāk tā nebija, taču domāju, ka tad daudzas lietas, ne tikai šo, darīju, lai iederētos, un daļēji tas strādāja. bet tikai uz to mirkli, kad biju reibumā.

Reply | Parent | Thread


sirualsirual

(no subject)

from: [info]sirualsirual
date: Apr. 25th, 2017 - 01:55 pm
Link

vēl es palieku kašķīgs, kad sāk beigties iedarbība. bet kopumā viņš man palīdz ar anxiety, un no mērenas patērēšanas skādi neredzu (cita lieta, ka es nereti piedzeros). ar labiem draugiem varu arī tējiņu dzert.

Reply | Parent


briinumcepuminjsh

(no subject)

from: [info]french_mime
date: Apr. 25th, 2017 - 01:48 pm
Link

Jo alkohols atslābina un sniedz nelielu eiforiju, tik pat labi tā varētu būt sauna vai kāds sports vai arī sociāls kontakts, cilvēki tādos sakāpinātos stāvokļos meklē veidu, kā nolaist tvaiku.

Reply | Thread


authenticity

(no subject)

from: [info]authenticity
date: Apr. 25th, 2017 - 02:08 pm
Link

man šķiet, ka alkohols ir atslābumu un iespēju nolaist tvaiku sološa mirāža tuksnesī, kas vnk nozog divtik stundu vai dienu, ko pavadām paģirās, fiziskās un/vai morālās.

Reply | Parent | Thread


briinumcepuminjsh

(no subject)

from: [info]french_mime
date: Apr. 25th, 2017 - 02:25 pm
Link

Ja pārspīlē, tad jā, bet man reizēm patīk piemēram reizi mēnesī vakarā izdzert sidru piemēram pēc grūtas darba dienas vai arī kādu kokteili satiekot labus draugus.

Bet es piekrītu, ka īstas, dziļas skumjas gan ar alkoholu īsti nerisina, sevišķi vienatnē, tā var palikt tikai grūtāk.

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]imago_dei
date: Apr. 25th, 2017 - 02:29 pm
Link

jā, īsto skumju mirklī no alko labāk ir turēties pa gabalu. vēl tas, ka, šķiet, emocionālais noskaņojums ļoti korelē ar tā iedarbību, ja cilvēks jau tā ir sacepies, tad pat tas viens sidrs var atstāt ļoti spēcīgu ietekmi.

Reply | Parent


authenticity

(no subject)

from: [info]authenticity
date: Apr. 25th, 2017 - 02:48 pm
Link

nē, nu, man jau arī, vēl pirms pāris dienām, svinot pēdējo skolas dienu, izdzēru glāzi šampja. un jutos, pirmkārt, noreibusi, jo maz dzeru pēdējā laikā, otrkārt, notrulināta un pa pusei nesapratu, kas man apkārt notiek.

vēl viens fenomens, kas mani fascinē, ir visu ballīšu scenārijs, kas saistās ar alkoholu. ja tu nedzer daudz, vnm būs kāds musinātājs, kurš teiks - "nu, ko tu nedzer? kāpēc tu nedzer vairāk? ar tevi nav jautri", taču par daudz arī nedrīkst, par tiem, kas nezina mēru, pēc tam liecina bildes un video grupas čatos, kurās redzamie cilvēki zemāk komentāros šausminās par sevi un liek smejošos smaidiņus ar sviedru pilīti pie pieres vai raudoši smejošos smaidiņus, un sūdzas par "grūtu rītu" un "smagu galvu", kam pārējie ar zināmu atvieglojumu jūt līdzi (šie ir mani novērojumi no darba čata btw), kā rezultātā šķiet, ka vienīgais optimālais variants ir, ja tu dzer daudz, bet tevi tas nekādi neietekmē, bet tad - kāda jēga vispār dzert?

varbūt es vnk kko nesaprotu, vai arī man alko funkcionē kkā citādāk. es dzeru pieklājības pēc, ja citi dzer, vai arī kad esmu dusmīga un kkāda pašdestruktivitāte laužas ārā, un tad es pēc tam to dzeršanu parasti nožēloju.

Reply | Parent | Thread


briinumcepuminjsh

(no subject)

from: [info]french_mime
date: Apr. 25th, 2017 - 03:38 pm
Link

Es saprotu to sajūtu, man tā ir bijis ar cilvēkiem, kas nav mani draugi pa īstam un kam neuzticos. Tā, ka visi it kā visi dzer, bet patiesībā tu nedrīksti piedzerties un būt patiesi atbrīvots un muļķīgs, jo jāuztur seja, tādas kompānijas sucks.

Bet man tomēr patīk kārtīgi iemest pa lampu un pazaudēt robežas ballītēs ar cilvēkiem, kas man patīk un kuru sabiedrībā jūtos droši, tas tiešām tad ir kā kopīgs piedzīvojums vai kā homebound zemāk precīzi pateica, karuseļi. Reizēm vienkārši ir patīkami sevi izjust un ar citiem pabūt kopā jocīgā realitātes versijā.

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]homebound
date: Apr. 25th, 2017 - 02:44 pm
Link

Tā kā šis parādījās tieši pēc mana ieraksta par manu lēmumu dzert manu matu bērēs, man gribas personīgi atskaitīties. :D

Tā jau es vispār nedzeru ne svinot, ne skumstot (cauri visam pēdējam pusgadam ar šķiršanos un terapiju, ne reizi negāju pēc pudeles), bet šajā konkrētajā gadījumā es vienkārši centos atrast veidu, kā izpaust savas emocijas, kaut ko simboliski izdarīt, lai atzītu šīs savas sajūtas par īstām. Un, tā kā tā ir tik dumja lieta kā mati, man nešķita gana attaisnojami trīs dienas gulēt un raudāt, kā man tas šķiet ar visām pārējām emocijām. Es ļauju sev sāpēt un priecāties, bet šoreiz man ir kauns un liekas stulbi.

Varbūt tiem, kas dzer vienmēr pie lieliem priekiem un lielām bēdām, ir līdzīgi. Ka tas ir veids kā akceptējami izlādēt emocijas. Darīt kaut ko, reaģējot uz tām. Atļaut sev tās just caur dzeršanu kā simbolisku rituālu.

Reply | Thread


authenticity

(no subject)

from: [info]authenticity
date: Apr. 25th, 2017 - 02:52 pm
Link

tavs ieraksts bija pēdējais sērijā ar alkoholu saistītiem notikumiem un pārdomām pēdējā laikā :) varētu teikt, ka tas vnk bija triggers, lai es pierakstītu savas pārdomas :)

es vnk neredzu, kā alkohols varētu palīdzēt izlādēt emocijas, jo tas tomēr ir downeris, kurš pieredzi notrulina, man parasti pēc alko lietošanas (vairāk nekā glāze vai viena alus pudele) ir vēl vairāk emociju, kuras nepieciešams kkā apstrādāt nekā pirms tam.

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]homebound
date: Apr. 25th, 2017 - 03:02 pm
Link

Jā, nu, man personīgi tam ir maz sakara ar pašām emocijām, cik simboliski man gribas KAUT KO izdarīt. Pēc dzeršanas radās doma par kapu, un tagad jau es vairāk koncentrējos uz to.

Tā kā es dzeru tiešām reti, un vēl jo mazāk tad, kad man ir sūdīgi, neesmu novērojusi un pieņēmusi secinājumus, kā alkohols liek man justies. Es alkoholu redzu kā piedzīvojumu, kā tripu, kurā doties, neatkarīgi no emocijām, un visbiežāk esmu ar alkoholu papildinājusi kaut kādas savas pieredzes vai pasēdēšanas. Ir jautri, un tad vēl arī viss griežas. Kā iet pasēdēt karuselī.

Reply | Parent


cukursēne

(no subject)

from: [info]saccharomyces
date: Apr. 25th, 2017 - 04:28 pm
Link

jā, ka es Tevi saprotu, man vienmēr ir bijusi sajūta, ka te ir kaut kāds bandwagon, kurā es cenšos ielēkt un man nesanāk. vidusskolā un uni es vēl mēģināju cītīgi dzert, bet tagad vienkārši beidzot esmu pieņēmusi, ka varbūt vienkārši neesmu domāta tādai "jauniešu dzīvei", un, atskaitot retus izņēmumus ar netieša peer pressure kontekstu, dzeru tikai tad, ja man gribas vīna/alus/cita dzēriena garšu, principā - gandrīz nemaz. un lielākoties tas notiek pilnīgi random vakaros.

taisni šodien lasīju rakstu par to, kā straight edge kustība atdzimst, un ka pēc kaut kādas ASV NVO datiem pirmo reizi vairāk nekā puse nepilngadīgo jauniešu aptaujās norāda, ka pēdējo 30 dienu laikā nav ne smēķējuši, ne lietojuši alkoholu, ne citas apreibinošas vielas.

bet vispār jau ir tikai loģiski, ka cilvēki, netiekot galā ar savām emocijām, meklē veidus, kā tās notrulināt, un alkohols, iespējams, ir ērts un sociāli pieņemams veids, kā to darīt.

Reply | Thread


wensdy

(no subject)

from: [info]wensdy
date: Apr. 25th, 2017 - 07:59 pm
Link

jap, atslēgas vārds ir "sociāli pieņemams". tā ir tradīcija, mēs esam dzērāju kultūra, vairums rituālos ir alkohols - kāzas, bēres, sabrūvētais alutiņš Jāņos. tā ir norma un alkohols ir ļoti pieejams. reklāmas arī - tur visi ir skaisti, priecīgi, sociāli, neskatoties uz to, ka alkohols ir depresants un iznīcina smadzeņu šūnas.

Reply | Parent