15 September 2020 @ 03:38 pm
 
jā, visvairāk tajā nodokļu reformā es sabesījos par to, ka valsts griež nost iespējas strādāt maz un neregulāri. vai pat maz un regulāri. bet tā ir mana izvēle, es gribu strādāt reti, man ir gandrīz trīs mazi bērni, es nedomāju, ka man būtu jāiejūdzas valsts ierēdniecībā, piemēram.
manam labsajūtas modelim der pusgadu strādāt intensīvi, pusgadu nestrādāt. tā arī biju plānojusi pavadīt nākamo gadu. līdz jūnijam aktīvi strādāt, pēc tam - vispār neko. bet tagad man "vispār neko" laikā būs jāmaksā minimālais sociālais, kas pa pusgadu savilksies līdz tūkstotim eiro. tātad - tūkstoti es maksāšu valstij par to, ka nestrādāju. lai gan pirmajā pusgadā strādāšu un maksāšu sociālo atliektiem galiem.
 
 
( Post a new comment )
vilibaldis: taisni kā es[info]vilibaldis on September 15th, 2020 - 03:59 pm
Jo kā teica Jaunzeme "Es nesaprotu, KĀ var nebūt nauda!" Tas ka nauda ir reāli jānopelna un vienkārši neizaug kontā noteiktā datumā daļai ierēdņu ir grūti saprotams lielums :(
Bēdīgākais, ka būs jomas, kurās nodoklis līdz ar to sanāks lielāks nekā reālais ienākums.
(Reply) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on September 15th, 2020 - 04:11 pm
Es šito nekad nesapratīšu - kā var iedomāties rēķināt nodokli no neesošas naudas.

Un man šķiet, ka šito jau sen izprovēja un atcēla pēc Astrīdas Lindgrēnas procesa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pomperipossa_in_Monismania

(Reply) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on September 21st, 2020 - 11:44 am
Piebildīšu pats sev - pēc nelielas jautājuma izpētes secināju, ka salīdzinājums ar Lindgrēnu šeit nebūs īsti vietā. Latvijā ir jāizskauž nodokļu optimizētāji, un pašnodarbināto statuss diemžēl ir ticis pārāk čakli izmantots nodokļu optimizēšanai, tāpēc atstāt šo iespēju būtu muļķīgi.
(Reply) (Parent) (Link)
usne[info]usne on September 15th, 2020 - 04:20 pm
izskatās, ka tiesībsargam būs darbs
(Reply) (Link)
helvetica[info]helvetica on September 15th, 2020 - 04:21 pm
Šito nevar oficiāli aizrakstīt VIDam? Es te caur eds regulāri ar viņiem sarakstos par visādām savām lietām, domāju, ja nu savāksies kāda kritiskā masa, kas uzrādīs, ka pašnodarbinātie nav nekādi liekēži-žuļiki un, ka viņu ieņēmumi IR neregulāri, neprognozējami un dažādu lielumu, jo šī strādāšanas forma tāda vienkārši ir, varbūt nobremzēs to reformu?
(Reply) (Thread) (Link)
vilibaldis: taisni kā es[info]vilibaldis on September 15th, 2020 - 04:51 pm
es jau gadu! diskutēju ar Jaunzemi par šo tēmu un viņai pilnīgi un galīgi tas nav nedz saprotams, nedz viņa to grib saprast un kritiskā masa šai kundzei nenozīmē tieši neko.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on September 15th, 2020 - 04:55 pm
VID kā reizi iestājas pret šo reformu, jo pamatoti uzskata, ka tā palielinās ēju ekonomiku, te darīšana ar Finanšu ministriju.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
vilibaldis: taisni kā es[info]vilibaldis on September 15th, 2020 - 05:30 pm
ok, es dažas dienas atpakaļ LR dzirdēju interviju, kur ne gluži, bet var jau būt
(Reply) (Parent) (Link)
austra[info]au on September 15th, 2020 - 06:10 pm
Es jau ciešā kontaktā ar kultministriju, bet viņu lobē tieši AA līgumu saglabāšanu. un es saprotu, ka valsts priekšā esmu ne gluži pareiza - kāpēc nestrādāt visu laiku, vai ne?
galvenais, varētu nobremzēt to minimālo naudisko socnodokli un maksāt procentos, bet tas jau ir galvenais, ko finmin negrib - ka ir daļa cilvēku ar mazām soc iemaksām.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on September 16th, 2020 - 10:23 am
Esošajā formā AA totāli neder. Pirmkārt, tur netiek pat proporcionāli no summas maksāti kādi sociālie nodokļi. Otrkārt, to lieto arī cilvēkiem, kuriem ar autorību sakars nav vispār nekāds. Treškārt, cik esmu redzējis AA līgumus, tad tur vienmēr ir punkts par atteikšanos no autortiesībām - tad kāda jēga AA, ja es vairs neskaitos autors ar savām tiesībām?

Vārdu sakot, AA jau sākotnēji tika uzkonstruēta nepareizi. Savulaik vispār ienākuma nodoklis no AA bija tikai 15%. Absurds.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on September 16th, 2020 - 12:08 pm
Tiek gan, maz, bet tiek - 5% no summas. Es domāju, ka būtu godīgi aplikt aa ar visiem darba ņēmēja nodokļiem un saglabāt. mans vīrs, piem, reizi trijos mēnešos kaut kur nospēlē diseni - kā viņam var samaksāt? tikai ar aa.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on September 16th, 2020 - 12:14 pm
Nu vot nē. Disenes spēlēšana nav autorība. Var samaksāt par stundām, kur problēma?
(Reply) (Parent) (Link)
ieraksts: pushkin[info]ieraksts on September 15th, 2020 - 05:57 pm
šis ir vienkārši drausmīgi, es vairs nezinu, ko lai iesāk tālāk. frīlanseru nāve.
(Reply) (Link)
zivs[info]zivs on September 15th, 2020 - 11:04 pm
kā jau te minēja, veidot kritisko masu varētu būt civilizēts veids, kā mēģināt šo risināt.
i'm in.
ja kāds jau ir rakstījis, vai vismaz droši zina, kurp iebildumus/skaidrojumus jāadresē, būtu priecīgs, ja ar to padalītos.
es noteikti arī aizrakstītu, jo man ir tik 'prognozējami' freelance ienākumi, ka alternatīva būtu sākt raudzīties uz necaurskatāmo mežu.
(Reply) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on September 16th, 2020 - 10:12 am
Bet jautājums - kāpēc tu nedibini SIA?
(Reply) (Thread) (Link)
Kemune[info]kemune on September 16th, 2020 - 12:02 pm
Skaidrs, ka pragmatiski tā varētu darīt, bet - kāpēc ir vajadzīgs SIA, ja ir jēdziens pašnodarbinātais? Vai arī otrādi - kāpēc ir vajadzīgs jēdziens pašnodarbinātais, ja to beigās paredzēts drāzt vēl vairāk nekā SIA?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on September 16th, 2020 - 12:15 pm
Un kur ir problēma pašnodarbinātajiem?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on September 16th, 2020 - 12:22 pm
Ka mēnešos BEZ ienākumiem, jāmaksā nodoklis.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on September 16th, 2020 - 04:50 pm
Tad jādibina SIA.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Kemune[info]kemune on September 16th, 2020 - 06:16 pm
vēlreiz jautājums tad, kāda jēga tad ir no jēdziena 'pašnodarbinātais'?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on September 17th, 2020 - 11:22 am
Varbūt tad pašnodarbinātais derēs tikai kā forma tiem, kas patiešām domā nodarbināties uz pilnu slodzi? Tātad tā pati nodarbinātība kas klasiski pie darba devēja, tikai te es pats nodarbinu sevi?

Savukārt, ja gribi brīvību, kad ko cik daudz strādāt, tad izveido SIA. Kas, kā man skaidro to izdarījuši cilvēki, nav ne dārgi, ne sarežģīti.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Kemune[info]kemune on September 17th, 2020 - 11:39 am
Es esmu pašnodarbinātais, kurš strādā uz lielu apgrozījumu, un man šobrīd ir lieliska iespēja novirzīt pensijai tieši tik, cik es vēlos (kaut kāds minimums ir obligāts). To plāno piegriezt no 2023. gada un aplikt visus ienākumus ar VSAOI. Tad retention rate būs ap 50%, kas ir katastrofāli - Somijā un citur, kur esmu runājis, retention rate self-employed gadījumā ir ap 70%.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on September 17th, 2020 - 12:36 pm
jā, man sava pašnodarbinātība šķiet loģiska tieši tāpēc, ka esmu vienu un strādāju, kad gribu. Gada griezumā mans apgrozījums ir gana liels. Kāpēc “labu nodarbinātību” piesiet mēnesim, nav skaidrs.
Paldies par vārdu “nodeva”, tas ir vispareizākais formulējums.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on September 21st, 2020 - 11:26 am
Bet kur tev ir problēma nodibināt SIA?

Palabo, ja kļūdos, bet būt pašnodarbinātajam (līdz šim) nozīmēja mazākas nodokļu izmaksas, arī uz soc-nodokļu rēķina. Ne jau vienkārši tāpat arī medijos izmantoja pašnodarbinātos tā vietā, lai pieņemtu cilvēkus darbā. Acīmredzot šādas shēmas ir vēlme pārtraukt, jo visiem vajag bernudārzus, skolas, slimnīcas, slimības naudas un pensijas, bet pārāk daudzi optimizē savas nodokļu izmaksas caur šo pašu pašnodarbinātā statusu.

Tātad, ja tu līdz šim netaisīji SIA, jo tad tev būtu vairāk piķis jāatdod valstij, tad tagad tev šādas iespējas vairs nebūs. Kas ir pat ļoti ok.

Vēlreiz - ja kaut kur kļūdījos faktos, palabo.
(Reply) (Parent) (Link)
Kemune[info]kemune on September 17th, 2020 - 11:42 am
tieši pašnodarbinātais, jeb precīzāk "saimnieciskās darbības veicējs" pēc likuma gara un burta līdz šim bija šī "ja gribi brīvību, kad ko cik daudz strādāt" un esi vienīgais darbinieks (tur bija vēl kaut kāda iespēja palīgstrādniekus tipa algot), kas paredzēts, piemēram, ja esi kaut kāds fermeris, kuram katru mēnesi ir pilnīgi cita situācija, sezonāla - pavasarī pērk, sēj, rudenī pļauj, pārdod, utml. Kāpēc bija jāsāk drāzt ar to, ko pats jau minēji - jāapliek ar nodokli neesoši ienākumi, kas faktiski to padara par nodevu, nevis nodokli?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on September 21st, 2020 - 11:46 am
Mhm. Tikai nez kāpēc bieži pašnodarbinātā statuss tika/tiek izmantots tā vietā, lai cilvēkus pieņemtu darbā.
(Reply) (Parent) (Link)
(Anonymous) on September 16th, 2020 - 01:54 pm
Neatceros, kad un pie kura ieraksta pirms laba laika bija par to, kā nav noteikts, kas notiek ar mun piķi, kad to pārtrauc. It kā var savākt. Tas tiem, kas satraucas, kā izmaksāt sev
(Reply) (Link)