pajautaa

jautājums angļu valodas spečiem - pls?

« previous entry | next entry »
Sep. 22., 2014 | 11:48 am
posted by: comtesse in pajautaa

pildīju angļu valodas uzdevumus un pieķēru sevi pie apziņas, ka nezinu vairs īsti, kā ir pareizi:

- Will she travel to India next summer? vai Is she traveling to India next summer? (sliecos us otro vairāk)
- She is not listening to music at the moment. vai She does not listen to music at the moment. (sliecos uz pirmo vairāk)
- How often do you go to the theatre? vai How often are you going to theatre? (sliecos uz pirmo)
- He has an exam tomorrow, so he is studying now. vai tomēr He has an exam tomorrow, so he sudies now. (šim tā kā liela pārliecība par pirmo; tikai šaubos mazliet)
- I will start cooking classes next week. vai I will be starting cooking classes next week (man gribās otro, bet varbūt tomēr pirmais?)


PALDIES VISIEM!

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {21}

silent wings

from: [info]sw
date: Sep. 22., 2014 - 11:52 am
#

Tu pareizi sliecies :)

Atbildēt | Diskusija


comtesse

from: [info]comtesse
date: Sep. 22., 2014 - 11:56 am
#

oi! paldies! Tiešām visos gadījumos ir pareizi?!
nu feini!
izrādās, ja labi iemācās, pa 15 gadiem zināšanas nenoriet, pat, ja maz lieto...

Atbildēt | Iepriekšējais


chloroform in print

from: [info]gorgona
date: Sep. 22., 2014 - 11:56 am
#

Labi sliecies. Tā turpināt :)

Atbildēt


Antuanete

from: [info]antuanete
date: Sep. 22., 2014 - 12:00 pm
#

Kāds varētu pakomentēt pēdējo? Man īsti nav skaidrs, kāpēc šai gadījumā būtu jālieto ilgstošā nākotne, ja pavārkursi tiks uzsākti vienu reizi.

Atbildēt | Diskusija


this is a ransom demand

from: [info]kakjux
date: Sep. 22., 2014 - 12:02 pm
#

jo nodarbiibas buus vairaak kaa viena.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]somatika
date: Sep. 22., 2014 - 12:18 pm
#

Bet nevar taču sākt vairākkārt. Tad būtu "I will be attending".

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


dzīvsudrablapsa

from: [info]iive
date: Sep. 22., 2014 - 12:19 pm
#

pluss

Atbildēt | Iepriekšējais


comtesse

from: [info]comtesse
date: Sep. 22., 2014 - 12:44 pm
#

lūk, man ir versija par otro, jo tā man vienkārši izklausās pareizāk (respektīvi, es vairāk jūtu valodu, nekā zinu likumus, diemžēl), bet es jau nav dzimis anglis.
teorētiski, iespējams, ilgstošā būtu labāk, ja lietotu I will be taking courses.
bet ar start - kā tad īsti jābūt?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


apjukums

from: [info]apjukums
date: Sep. 22., 2014 - 10:46 pm
#

tieši tā, ilgstošā nākotne nesaskan ar darbības vārdu 'sākt'.
I will be taking būtu pareizi, jo attiecas uz ilgstošu darbību (piedalīšanos kursos) bet ne I will be starting.

Atbildēt | Iepriekšējais


Āksts

from: [info]scaramouche
date: Sep. 22., 2014 - 12:19 pm
#

pag, un katru nodarbību viņa sāks nodarbības?

Atbildēt | Iepriekšējais


crescendo

from: [info]crescendo
date: Sep. 22., 2014 - 02:12 pm
#

Angliski sākšana ne obligāti ir vienreizēja laika nogrieznī definēta darbība. Ja vien tos kursus nesāk ar lielas sarkanas pogas nospiešanu, tad 'sākt' var mierīgi nedēļu, trīs vai pusgadu. 'Uzsākt' varbūt var tikai vienreiz, bet te ir vairāk sākšana, ne uzsākšana.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


comtesse

from: [info]comtesse
date: Sep. 23., 2014 - 03:27 pm
#

oi, paldies! šitas kkur smadzeņu krokā bija noslēpies, laikam tāpēc likās ok ilgstoši startēt...
fūu. palika vieglāk:)

Atbildēt | Iepriekšējais


silent wings

from: [info]sw
date: Sep. 22., 2014 - 03:19 pm
#

jo "will" mēdz lietot gadījumos, kad tā darīšana tāda spontāna sanāk, bet piemērā ir jau ieplānots pasākums :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


comtesse

from: [info]comtesse
date: Sep. 23., 2014 - 03:30 pm
#

paldies!
cik labi, ka ir cilv
eki, kas zina - kāpēc :)
man vielāk palika - nav jau viegli - sliekties, bet tomēr nesaprast kāpēc un vai neatmetīsies :D

Atbildēt | Iepriekšējais


smille

from: [info]smille
date: Sep. 22., 2014 - 12:06 pm
#

2., 3. un 4. noteikti ir pareizi kā domā.

Par pirmo un pēdējo vēl papētītu , pirmo domāju ka sliecies pareizi, par pēdējo es sliektos uz pirmo, bet bez pārliecības.

Atbildēt


dzīvsudrablapsa

from: [info]iive
date: Sep. 22., 2014 - 12:25 pm
#

par pirmo man šķiet, ka varētu izmantot abus variantus, atkarībā no konteksta. a)ja runa ir par lietām, ko beibe darīs nākamajā vasarā, tad indijas apceļošana varētu būt viena no tām. b) ja mēs saprotam, ka nevaram ar šo personu plānot kopīgu vasaru, jo viņa būs aizņemta, ceļojot pa indiju.

Atbildēt | Diskusija


dzīvsudrablapsa

from: [info]iive
date: Sep. 22., 2014 - 12:29 pm
#

ceļošana uz indiju, tas ir. kas varētu arī būt vienreizēja darbība, tādēļ "pareizāk" droši vien otrais.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


comtesse

from: [info]comtesse
date: Sep. 22., 2014 - 12:47 pm
#

nu par kontekstu english text book -os, kur katrs sentence ir atsevišķs piemērs, ir visai maz nojausmas.
t.i. tie ir uzdevumi. un man izklausās labi kā viens, tā otrs, jo konteksta jau nav :D

bet noteikti, taču jābūt kādam likumam, ne?
man šobrīd ir tikai izjūta, ka trvel ir kkas ilgstošs, iitogo = cilvēks būs aizņemts ilgstoši ==> tā nu man sanāk uz izjūtu kkā tā. tomēr dikti jau gribētos pareizi uzzināt :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


crescendo

from: [info]crescendo
date: Sep. 22., 2014 - 02:06 pm
#

Likumiem kā reiz attitude vajag, ko var dabūt tikai no konteksta.

Gramatiski nepareizs nav arī pirmais, bet bez konteksta, kas pamatotu Īpašu Viedokļa Izteikšanu ar jautājumu pirmajā formā, pareizāks ir otrais, kas ir vienkārša ziņkārība par klāt neesošu personu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


comtesse

from: [info]comtesse
date: Sep. 22., 2014 - 02:11 pm
#

Ā, nu skaidrāks! Paldies!

bet nu - textbooki ir textbooki. ej nu sazini, ko īsti tie grib pajautāt :)
(nu tipa - teikums ar strīpiņu vārda vietā un iekavās pēc svītriņas iedots darbības vārds nenoteiksmē - ej nu ieliec pareizā formā...) uzdevums noformulēts - complete the sentences with the correct form of the verbs in brackets.... = konteksta nekāda. uzdevums = no end of course test... = ta kā nav arī nodaļas konteksta un var būt jebkura forma...

izskatās, ka no tā ne-konteksta vismaz šai gadījumā labāk izvēlēties vienkāršu ziņkārību ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


crescendo

from: [info]crescendo
date: Sep. 22., 2014 - 02:20 pm
#

Jā, textbookā būs otrais :) es tikai konkrēto gramatisko likumu mēģināju izskaidrot, un to, kāpēc sajūtas nebļauj, ka pirmais galīgi garām.

Atbildēt | Iepriekšējais