pajautaa

studēšana divās augstskolās

« previous entry | next entry »
Jun. 29., 2012 | 11:49 am
posted by: tikko_pamodos in pajautaa

Radies šāds jautājums - vai var vienlaicīgi studēt divās augstskolās Latvijā (LU un LKA)? T.i. vai ir kāds likums vai MK noteikumi, kuros būtu pieminēta šāda situācijas iespējamība vai neiespējamība? Mēģināju meklēt informāciju likumi.lv, bet nekādu skaidrību neguvu. Varbūt kāds no jums zina vai ir bijis šādā situācijā?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {52}

from: [info]koijots
date: Jun. 29., 2012 - 12:19 pm
#

Kādreiz bija aizliegts, tagad vairs nav.

Atbildēt | Diskusija


tikko_pamodos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 12:21 pm
#

No kurienes šāda informācija?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]koijots
date: Jun. 29., 2012 - 12:41 pm
#

Atmiņas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

apsmējos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 12:45 pm
#

Fantastiska atbilde, lūdzu atļauju izmantot šo vārdu savā turpmākā dzīvē. Man kāds kaut ko prasa pamatot, bet es dziļdomīgi atgāžos krēslā, ieturu pauzi un (ideālā variantā izpūšot dūmu no cigaretes) saku: "Atmiņas". :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Re: apsmējos

from: [info]koijots
date: Jun. 29., 2012 - 12:47 pm
#

You get what you pay for.

Atbildēt | Iepriekšējais


zane

from: [info]lidot
date: Jun. 29., 2012 - 12:20 pm
#

ja vari apvienot - mācies kaut trijās uzreiz. man liekas, vienīgais nosacījums bija, ka nevar vienlaikus vairākās nevar mācīties budžetā.

Atbildēt | Diskusija


zane

from: [info]lidot
date: Jun. 29., 2012 - 12:20 pm
#

[māsa mācījās vienlaikus LU un JVLMA]

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 12:23 pm
#

Kad tas bija, kad viņa mācījā un vai viņa abās vietās stājoties iekļuva budžetā? T.i. vai nevar būt budžetā abās vietās vienlaikus, pat ja ir iekļūts budžeta grupā?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


src

from: [info]src
date: Jun. 29., 2012 - 12:27 pm
#

es kā nodokļu maksātājs katrā ziņā neatbalstu mācību apmaksāšanu vairākās programmās uzreiz, jo tā savā ziņā ir valsts naudas izniekošana

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

man pofig, ko tu uzskati, vai neuzskati

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 12:34 pm
#

Paldies par Jūsu iesniegto viedokli. Mēs to izskatīsim tuvākajā laikā un nosūtīsim atbildi uz norādīto kontaktadresi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


src

Re: man pofig, ko tu uzskati, vai neuzskati

from: [info]src
date: Jun. 29., 2012 - 01:30 pm
#

ar to es gribēju teikt, ka, mazliet padomājot, ir skaidri saprotams, kāpēc vienlaicīga vairāku budžeta vietu apmaksāšana ir stulbums

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

Re: man pofig, ko tu uzskati, vai neuzskati

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 01:39 pm
#

Vai tu nevēlētos mazliet izvērst savu viedokli? Nu tā, mazliet, priekš tiem, kuri nespēj no šādām aprautām un visgudrām frāzēm izlobīt kaut mazāko jēgu. Kā teiktu Ķīlis: DODIET MAN ARGUMENTUS. Ja varēsi pamatot, esmu ar mieru piekrist. Bet ja nespēj pateikt neko vairāk par primitīvo "nodokļu maksātāju" piemēru, tad varbūt ir vērts paklusēt? Es arī esmu nodokļu maksātājs, turklāt ar pieklājīgu algu, no kuras ne mazāk pieklājīga summa aiziet valstij. Nejūtos, ka būtu kādu aplaupījusi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Re: man pofig, ko tu uzskati, vai neuzskati

from: [info]hessin
date: Jun. 29., 2012 - 02:07 pm
#

parasti studijas ir pilna laika slodze. 2 studijas - 2 pilnas slodzes (80h nedēļā), ja vēl strādā algotu darbu, tad ..3 slodzes.
Protams, var būt cilvēks apveltīts ar tik lielām darba spējām, ka var to visu izturēt, taču visbiežāk spēja studēt 2 augstskolās vienlaicīgi norāda uz studiju zemo kvalitāti (kas LV nav retums).
Tāpēc dzīvē var sastapties ar cilvēkiem, kas, ieraugot CV vienlaicīgās augstskolas, drīzāk to uzskatīs par lielu mīnusu, ne plusu. Bet man tāda aizdoma, ka LV šādi cilvēki būs mazākumā, kas atkal norāda uz LV zemo līmeni.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

Re: man pofig, ko tu uzskati, vai neuzskati

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 02:27 pm
#

Te sākas moments, ka, nezinot visus lietas apstākļus, ir nedaudz grūti izteikt vērā ņemamus argumentus, the god is in details, kā zināms. Par niansēm netaisos stāstīt, vien piebildīšu to, ka liela slodze studiju laikā nav rādītājs kvalitātei. Ar tēmu, kurai taisos pievērsties, es jau tāpat katru dienu saskaros darbā, te nu visas trīs slodzes saietu kopā vienā, atšķiroties vien nebūtiskām niansēm teorētiskajā aspektā, jo no prakses es to visu jau tāpat zinu perfekti un vēl mazliet. Es nesaku, ka šādi vajadzētu tagad visiem rīkoties, nebūt nē, bet priekš manis šobrīd radusies situācija, kad studēšana paralēli būtu visprātīgākais risinājums tieši laika taupīšanas un nepieciešamās informācijas iegūšanas nolūkā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Re: man pofig, ko tu uzskati, vai neuzskati

from: [info]hessin
date: Jun. 29., 2012 - 02:29 pm
#

Tā arī vari paskaidrot, nevis sākt ar apsaukāšanos.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

ēēē nesapratu

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 02:40 pm
#

Norādi, lūdzu, kurā vietā es SĀKU ar apsaukāšanos.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Re: ēēē nesapratu

from: [info]hessin
date: Jun. 29., 2012 - 09:59 pm
#

ta ne apsaukājies, bet agresīvi izturies pret komentētājiem ar tendenci nozākāt citu viedokļus.
Lai tev tavas 2 augstākāsTM izglītības iet labumā!

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

Re: ēēē nesapratu

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 10:32 pm
#

Bērnudārzs kaut kāds.

Atbildēt | Iepriekšējais


src

Re: man pofig, ko tu uzskati, vai neuzskati

from: [info]src
date: Jun. 29., 2012 - 02:14 pm
#

skatīt augstāk hesses komentāru. pirmkārt, rodas šaubas par iegūtās izglītības kvalitāti (raujoties divās frontēs noteikti iestāsties efekts, ka vajag maksimālu labu atzīmi, nevis labi iemācīties un izprast). otrkārt, tas ir negodīgi pret cilvēkiem, kas vēlas iegūt vienu izglītību un veltīt tam pilna laika slodzi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

lūdzu, saki ka tu esi trollis

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 02:38 pm
#

Muahahahahaa, nebūtu hesse uzrakstījusi pamatoto iebildi, ko tad tu iesāktu? Ok, tā bija emocionāla atkāpe, tagad pie lietas: varu saprast, ka līdz galam nezinot kontekstu, tu vari padomāt, ka studijas nozīmētu 2 dažādas pētījuma tēmas plus 3 tēmu darbā, tomēr manā gadījumā tās viss saiet kopā. Iegūt-labāku-atzīmi posmam es jau sen esmu izgājusi cauri un to izslimojusi. Otrkārt, kurš gan izmanto tādus argumentus kā GODĪGI vai NEGODĪGI?! Nē, nu nopietni, ja kāds nespēj izturēt konkursu un ir sliktāks par mani, tā ir viņa darīšana un mani tas absolūti neinteresē. Lai parāda, kādas ir viņa atzīmes, piesaka labu darba tēmu un aiziet, mēs visi piedalāmies līdzvērtīgā konkursā. Ko man tagad, rēķināties ar to, ka mana pretendēšana uz budžeta vietu kādam liegs iespēju studēt, un tāpēc nestāties? Ja es to gribu, ja darbam tas ir noderīgi un likums atļauj, tad es varu kaut vai visu mūžu mācīties un iegūt neskaitāmas augstākās paralēli vai neparalēli. Tu pats/-i vispār izlasi, ko raksti?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


src

Re: lūdzu, saki ka tu esi trollis

from: [info]src
date: Jun. 29., 2012 - 02:47 pm
#

man ar hesses jaunkundzi bieži saskan viedoklis dažādos jautājumos, lieki atkārtoties neredzu jēgu.

katram sava ētika. man, acīmredzot, ir augstāki kritēriji, un kā nodokļu maksātājs uzskatu, ka man ir tiesības paust savu fui pē.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

Re: lūdzu, saki ka tu esi trollis

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 03:00 pm
#

Tas ir viss, ko vari pateikt? No-žē-lo-ja-mi. Ok, un ja es iegūtu šīs izglītības pēc kārtas? Vispirms vienu, pēc tam otru, nevis vienreiz prasot darbā mācību atvaļinājumu, bet gan divas. Nevis saņemot divu gadu laikā par divām augstskolām vienu stipendiju (jo to nu gan nevar vienlaikus divās augstskolās saņemt), bet gan četru gadu laikā par divām. Tad tu kā nodokļu maksātājs būtu apmierināts un dotu savu svētību, vai atkal nebūtu labi, jo kāds netalantīgs cilvēciņš ar C līmeņiem centralizētajos eksāmenos nespētu iekļūt budžetā manis dēļ? Protams, ka tev ir tiesības paust savu fui pē, uz neko citu, kā redzu, neesi spējīgs/-a.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


src

from: [info]src
date: Jun. 29., 2012 - 03:13 pm
#

1) nē, bet neuzskatu par nepieciešamu tērēt laiku dziļai diskusijai
2) jā, tā būtu labāk
3) svētību varētu dot tādā gadījumā, ja būtu pietiekami dziļi izpētījis izglītības sistēmu un konstatētu, ka šāds valsts budžeta līdzekļu izmantojums ir racionāls un atmaksājas. citādi varu tikai teikt, ka ir ok, jo atbilst esošajiem likumiem

palasīju tava pēdējo cibierakstu un kļūst skaidrs, ka jebkādai diskusijai nav jēgas

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 03:22 pm
#

Izpētījis nav, viedoklis ir (to es gan par izgl.sistēmu, gan par manu cibu)! Fantasķika.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


 Stiller Ozean

from: [info]klusais_okeans
date: Jul. 1., 2012 - 01:05 pm
#

par pētīšanu nu gan būtu paklusējusi

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


 Stiller Ozean

Re: bla bla bla

from: [info]klusais_okeans
date: Jul. 1., 2012 - 07:57 pm
#

o jā, tagad tu tiešām izklausies pēc cilvēka, kas var iestāties un mācīties divās augstskolās vienlaicīgi :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

Re: bla bla bla

from: [info]tikko_pamodos
date: Jul. 1., 2012 - 08:09 pm
#

Vēlies emocionāli izlādēties stresa vai citu iemeslu dēļ? Lūdzu, neuztveršu to personiski, jo ne es zinu tevi, ne tu mani. Tikai kas tā par aplam bērnišķīgu vēlmi izdarīt vispārīgus secinājumu nevietā un netēmā? Vai tiešām tu iedomājies, ka cibā (nemaz nerunājot par vienu ierakstu kopienā) cilvēks atklāj savu personību visā tās daudzveidībā? Ja uz uzdoto jautājumu atbild, par to paldies. Ja bezsakarā sāk meklēt konfliktu un mācīt mani dzīvot, nav jābrīnās par atbilstošu pretreakciju.

Atbildēt | Iepriekšējais


judging the mice

from: [info]rasbainieks
date: Jun. 29., 2012 - 01:30 pm
#

nekod rokā, kura tevi baro (c) tautas gudrība

Atbildēt | Iepriekšējais


tas neizlasāmais jūzerneims

Re: man pofig, ko tu uzskati, vai neuzskati

from: [info]bax55hqy8dlb
date: Jun. 29., 2012 - 11:00 pm
#

es nodokļos atstāju ļoti lielu naudas summu un gribu, lai par manu naudu mācās divi cilvēki nevis viens cilvēks divās skolās vienlaicīgi. divi cilvēki ar izglītību vienmēr būs vērtīgāki par vienu ar divām paralēli iegūtām izglītībām.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

rodas daudz jautājumu

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 11:16 pm
#

Citēju sevi: "Es arī esmu nodokļu maksātājs, turklāt ar pieklājīgu algu, no kuras ne mazāk pieklājīga summa aiziet valstij. Nejūtos, ka būtu kādu aplaupījusi". Un kā tad sanāk - ja es iegūstu izglītības pēc kārtas, tad viss ir kārtībā? Un ja mēs te teoretizējam, ja nu tas otrs ir nekam nederīgs "speciālists" ar sešinieku par bakalaura darbu? Kvantitāte vienmēr būs labāka par kvalitāti? Vai arī tagad sākas princips, ka viens cilvēks mūžā drīkst iegūt tikai vienu augstāko? Kā tad paliek ar mūžizglītību, kuru daudzas augstskolas pasaulē tagad popularizē? Un, es nevaru, kā tu zini, ka tava nauda aiziet tieši augstākajai izglītībai, nevis, piemēram, kāda Liepājas pensionāra uzturēšanai?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tas neizlasāmais jūzerneims

Re: rodas daudz jautājumu

from: [info]bax55hqy8dlb
date: Jun. 30., 2012 - 01:11 am
#

iegūtas pēc kārtas un iegūtas paralēli nevar likt vienā maisā, jo bakalauriem, maģistriem un doktoriem netiek piešķirts viens budzēts. un parasti jau tie, kas tiek budžetā, nedzīvo uz četriniekiem, bet ir gana gudri.

Atbildēt | Iepriekšējais


zane

from: [info]lidot
date: Jun. 29., 2012 - 12:35 pm
#

Mūzikas akadēmijā mācījās budžetā, LU maksāja pati. LU gan viņa mācījās neklātienē. Abas pabeidza 2010.gadā. man arī pašai ir bijuši kursabiedri, kuri mācās divās augstskolās vienlaikus.

IZM mājaslapā atrodama info, ka par budžeta līdzekļiem var studēt vairākas reizes, bet priekšroka ir tiem, kas to dara pirmo reizi. par valsts budžeta līdzekļiem vienlaikus var studēt tikai vienā studiju programmā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 12:36 pm
#

Pareizi, ir taču arī IZM lapa! Paldies, tur nebiju iedomājusies paskatīties, papētīšu.

Atbildēt | Iepriekšējais


zane

http://izm.izm.gov.lv/aktualitates/faq.html

from: [info]lidot
date: Jun. 29., 2012 - 12:36 pm
#

Vai ir iespējams studēt 2 augstskolās vienlaicīgi?

Augstskolu likums neaizliedz vienlaicīgi studēt vairākās studiju programmās, tas izriet no Augstskolu likuma 47.panta otrā daļas, kas paredz, ka par valsts budžeta līdzekļiem vienlaikus var studēt tikai vienā studiju programmā.

Vai ir iespējams iegūt divas augstākās izglītības par valsts budžeta naudu?

Tiesības studēt par valsts budžeta līdzekļiem noteikta akadēmiskā grāda (bakalaurs, maģistrs), zinātniskā grāda (doktors) vai augstākās izglītības profesionālās kvalifikācijas iegūšanai var tikt izmantotas vairākas reizes. Tomēr, priekšroka studijām par valsts budžeta līdzekļiem ir tām personām, kuras attiecīgo akadēmisko grādu vai augstākās izglītības profesionālo kvalifikāciju par valsts budžeta līdzekļiem iegūst pirmo reizi. Par valsts budžeta līdzekļiem vienlaikus var studēt tikai vienā studiju programmā.

Atbildēt | Iepriekšējais


Meistars

from: [info]slepkava
date: Jun. 30., 2012 - 01:24 pm
#

nav taisnība māsa mācījās pagaišgad divās vietās budžetā, nav mūsu valstī vienotas sistēmas :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 30., 2012 - 02:47 pm
#

Vai var zināt, kāpēc viņa tā darīja? T.i. vai abas vietas bija līdzīgas, vai arī māsa katrā vietā studēja kaut ko pilnīgi atšķirīgu? Manā gadījumā ir tā, ka neviena skola nepiedāvā pilnīgu programmu, tāpēc studēšana paralēli būtu kā īslaicīgs risinājums.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Meistars

from: [info]slepkava
date: Jun. 30., 2012 - 02:54 pm
#

viņa iestājās mūzikas akadēmijā un LU ekonomistos.
bet pēc tam nevarēja apvienot un tagad mācās tikai mūzikas akadēmijā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

oftopiks

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 30., 2012 - 03:18 pm
#

Talantīga māsa, jāatzīst, es tā nevarētu, rauties gan pa humanitāro, gan eksakto jomu un vēl tikt iekšā tik atšķirīgās vietās:)

Atbildēt | Iepriekšējais


after_dark

from: [info]after_dark
date: Jun. 29., 2012 - 12:26 pm
#

studēt vari abās, bet nevari but vienlaicīgi divās budžeta grupās. tā vismaz bija LKA 2009.gadā, kad tur strādāju. uzzvani uz LU vai LKA un apjautājies.

Atbildēt | Diskusija


tikko_pamodos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 12:35 pm
#

LKA studiju daļā man nemācēja atbildēt uz šo jautājumu. Bet varu, protams, mēģināt atkal.

Atbildēt | Iepriekšējais


Meistars

from: [info]slepkava
date: Jun. 30., 2012 - 01:24 pm
#

pilnīgas muļķības abās vietās var mācīties budžetā, māsa to pagaišgad pierādija :P

Atbildēt | Iepriekšējais


mākonis debesīs

from: [info]negaisiic
date: Jun. 29., 2012 - 12:37 pm
#

Var mācīties, un var pat abās mācīties budžetā. Man draudzene izgājušajā gadā pabeidza gan LU, gan RJA un abas budžetā. Vienas augstskolas ietvaros nav ļauts mācīties divās studiju programmās budžetā, atšķirīgās augstskolās var.

Atbildēt | Diskusija


tikko_pamodos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 12:46 pm
#

E, tas ir kā? Augstskolu likums taču to it kā neatļauj. Draudzene personīgi pazīst rektorus, vai kur ir āķis?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


vecais indiānis džims

from: [info]jim
date: Jun. 29., 2012 - 01:16 pm
#

ticamākais, ka to vienkārši nepārbauda un nekontrolē neviens. proti, iespējams, ka te un citur bijis keiss, ka teorētiski nedrīkst, bet praksē ir iespējams.

Atbildēt | Iepriekšējais


piepildi sapni!

from: [info]bateraja
date: Jun. 29., 2012 - 03:14 pm
#

Man bija kursabiedrene, kas gan LU, gan RTU mācījās budžetā. To neviens īsti nekontrolē, kad notiek iestāšanās, bet 2. kursa laikā to tomēr atklāja un viņai bija jāizvēlas,kurā no augstskolām viņa paliek budžetā.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


tikko_pamodos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 03:23 pm
#

Jā, tas šķiet tikai loģiski, paldies par pieredzi!

Atbildēt | Iepriekšējais


tas neizlasāmais jūzerneims

from: [info]bax55hqy8dlb
date: Jun. 29., 2012 - 11:02 pm
#

vienu brīdi vajadzēja izglītības dokumentu oriģinālus iesniegt augstskolā, tad arī varēja izķert šitos divu budžetu ļautiņus.

Atbildēt | Iepriekšējais


mākonis debesīs

from: [info]negaisiic
date: Jun. 29., 2012 - 04:39 pm
#

Galvenā ideja tur ir tāda, ka nedrīkst studēt vienā universitātē divos budžetos. Ja Tu esi tik gudrs, ka vari pamanīties iestāties divās atšķirīgās universitātēs budžetā, tad viss ir kārtībā.
Es arī pamanījos iestāties divos budžetos, bet gan vienā universitātē, tāpēc nācās izvēlēties, kurā tad īsti studēšu!
Un... tas viss bija maģistriem, var jau būt, ka bakalauriem ir citādāk.
Studiju programmas arī bija atšķirīgas, jo konferenču tulkus pagaidām māca tikai vienā iestādē.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]digna
date: Jun. 29., 2012 - 07:54 pm
#

Var, ir piedzīvots.

Atbildēt | Diskusija


tikko_pamodos

from: [info]tikko_pamodos
date: Jun. 29., 2012 - 10:34 pm
#

Abās budžetos, vai vienā budžetā un otrā maksas? Un cik sen tas piedzīvots, ja nav noslēpums?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]digna
date: Jul. 3., 2012 - 02:45 pm
#

Pirms trim gadiem, viens maksas, viens budžets.

Atbildēt | Iepriekšējais